1.
olgun, irfan sahibi kimse.
bir bakışta dört köşeyi görenler diye de bilinir anadolu'da. alevi deyişlerinde de epey zikredilir.
ayrıca (bkz: insanı kamil)
bir bakışta dört köşeyi görenler diye de bilinir anadolu'da. alevi deyişlerinde de epey zikredilir.
ayrıca (bkz: insanı kamil)
devamını gör...
2.
bu sözcük arapça ˁarafa عَرَفَ “bildi” fiilinin fāˁil vezninde etken fiil sıfatıdır. ˁrf kökünden gelen ˁārif عارف “bilen, usta, tecrübeli kimse” sözcüğünden alıntıdır.
vahiy bağlamında baktığımızda a-r-f (ayn-ra-fe) kökü, tanımak ve bilmek. "arafü" kelimesi çoğu ayette "tanıdık, bildik" manasında kullanılmıştır. bundan hareketle "ma'ruf" kelimesi on dört kez geçmektedir. bir toplumun "ma'ruf/örfü" yani bildikleri, tanıdıkları gelenek ve adetleri demektir. bu bağlamda kur'an "iyi olan örfü emreder, kötü olanı reddeder".
peki bu ne demek? her toplumun kendisine özgü örfü, adetleri, gelenekleri vardır. bu örf içinde "iyi" olan da vardır "kötü" olan da. fakat toplum yine bu durumu yanlış anladığından "arapların örfünü" islam emri zannettiklerinden "taklide" dayalı bir alternatif gelenek oluşturmuşlardır.
vahiy bağlamında baktığımızda a-r-f (ayn-ra-fe) kökü, tanımak ve bilmek. "arafü" kelimesi çoğu ayette "tanıdık, bildik" manasında kullanılmıştır. bundan hareketle "ma'ruf" kelimesi on dört kez geçmektedir. bir toplumun "ma'ruf/örfü" yani bildikleri, tanıdıkları gelenek ve adetleri demektir. bu bağlamda kur'an "iyi olan örfü emreder, kötü olanı reddeder".
peki bu ne demek? her toplumun kendisine özgü örfü, adetleri, gelenekleri vardır. bu örf içinde "iyi" olan da vardır "kötü" olan da. fakat toplum yine bu durumu yanlış anladığından "arapların örfünü" islam emri zannettiklerinden "taklide" dayalı bir alternatif gelenek oluşturmuşlardır.
devamını gör...