1.
bakara suresi, medine dönemi surelerden olup inek suresi anlamına gelir. bakara suresi'nin 155. ayeti'nde açıkça ''sizin çalışmalarınızın karşılığını vermeyeceğiz.'' diyor. ''işçinin ücretini alın terini kurumadan veriniz'' diye hadis ile bu ayet arasındaki çelişki, en uzak mesafeden bile göze batıyor.
bakara 155: ''and olsun ki sizi biraz korku ve açlıkla, bir de mallar, canlar ve ürünlerden eksilterek deneriz. sabredenleri müjdele.'' diyanet işleri yeni meali
ilgili linkler:
1) kuranmeali.com
2) facebook.com/story.php/?sto...
3) cemakkilic.blogspot.com/201...
bakara 155: ''and olsun ki sizi biraz korku ve açlıkla, bir de mallar, canlar ve ürünlerden eksilterek deneriz. sabredenleri müjdele.'' diyanet işleri yeni meali
ilgili linkler:
1) kuranmeali.com
2) facebook.com/story.php/?sto...
3) cemakkilic.blogspot.com/201...
devamını gör...
2.
kuran'da 1 ayet. meseleyi aciklayalim madem.
iscinin ucretini alin teri kurumadan veriniz hadisine bakalim once.
bu hadis, kutub-i sitte, yani en guvenilir 6 hadis kitabinin sonuncusu olan ibn mace'de, rehin bolumunun 4'cu babinda geciyor.
hadis nasil,
senedden baslayalim,
el-abbas bin velid el-dimeski=
vehb bin said bin atiyye el-selemi=
abdurrahman bin zeyd bin eslem=
babasi (zeyd bin eslem)=
hz. abdullah bin omer (ibn omer)
hz. ibn omer dedi ki: resulullah soyle buyurdu: isciye, ucretini teri kurumadan once veriniz.
bu hadisin asli sahih-i buhari ve baska kitaplarda hz. ebu hureyre'nin hadisi olarak gecer, fakat bu seneddeki vehb bin said ve abdurrahman bin zeyd zayiftir diye hadis zayiftir.
ama hadisin buhari'deki asli sahihtir.
simdi bakara 155'e bakalim,
andolsun ki sizi biraz korku ve açlıkla; mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltmekle sınayacağız. sabredenleri müjdele!
ayet, emeginizin karsiligini vermeyecegiz demiyor. malinizdan eksiltiriz diyor. karsilik vermemek ayridir. karsilik ya ahirette, ya dunyada illaki verilecektir.
burda şu denebilir, ama hadiste diyor ki alin teri kurumadan veriniz.
burda peygamber bunu insanlara emrediyor, hasa ve kella allah'a peygamber nasil emretsin? boyle 1 sey mumkun mu? hayir.
yani burdaki hitap insanlaradir, insanlara iscinin emeginin hizlica verilmesi istenir.
neden, cunku o mal, iscinin emeginin sonucudur. o is sonucunda artik o mali sen degil, o isci hak eder. yani mal onun olur.
halbuki tum mulk allah'a aittir. dolayisiyla allah, ister cabucak, ister gec versin, en nihayetinde mulk tamamen o'na aittir ve o mulkunde tasarruf sahibidir.
yani ayetle hadis celismiyor goruldugu uzere.
iscinin ucretini alin teri kurumadan veriniz hadisine bakalim once.
bu hadis, kutub-i sitte, yani en guvenilir 6 hadis kitabinin sonuncusu olan ibn mace'de, rehin bolumunun 4'cu babinda geciyor.
hadis nasil,
senedden baslayalim,
el-abbas bin velid el-dimeski=
vehb bin said bin atiyye el-selemi=
abdurrahman bin zeyd bin eslem=
babasi (zeyd bin eslem)=
hz. abdullah bin omer (ibn omer)
hz. ibn omer dedi ki: resulullah soyle buyurdu: isciye, ucretini teri kurumadan once veriniz.
bu hadisin asli sahih-i buhari ve baska kitaplarda hz. ebu hureyre'nin hadisi olarak gecer, fakat bu seneddeki vehb bin said ve abdurrahman bin zeyd zayiftir diye hadis zayiftir.
ama hadisin buhari'deki asli sahihtir.
simdi bakara 155'e bakalim,
andolsun ki sizi biraz korku ve açlıkla; mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltmekle sınayacağız. sabredenleri müjdele!
ayet, emeginizin karsiligini vermeyecegiz demiyor. malinizdan eksiltiriz diyor. karsilik vermemek ayridir. karsilik ya ahirette, ya dunyada illaki verilecektir.
burda şu denebilir, ama hadiste diyor ki alin teri kurumadan veriniz.
burda peygamber bunu insanlara emrediyor, hasa ve kella allah'a peygamber nasil emretsin? boyle 1 sey mumkun mu? hayir.
yani burdaki hitap insanlaradir, insanlara iscinin emeginin hizlica verilmesi istenir.
neden, cunku o mal, iscinin emeginin sonucudur. o is sonucunda artik o mali sen degil, o isci hak eder. yani mal onun olur.
halbuki tum mulk allah'a aittir. dolayisiyla allah, ister cabucak, ister gec versin, en nihayetinde mulk tamamen o'na aittir ve o mulkunde tasarruf sahibidir.
yani ayetle hadis celismiyor goruldugu uzere.
devamını gör...