koskocaman alimi put ilan eden yazar safsatası, ulan adamın islam dinine o kadar katkısı olmuş, senin ne katkın oldu da atıp tutuyorsun?
devamını gör...
kuran, emevi arap devletinin anayasası niteliğinde bir kitap olarak yazıldı. arap yahudiliği, habeş ortodoksluğu ve bizans ortodoksluğu arasında sıkışmış, kendini yeni bir devlet kuracak kadar güçlü hisseden ve adına sikke bastıran 1nci abdülmelik yeni bir dine gerek duydu. islamiyet böylece doğdu. (abdülmelik, adına bastırdığı sikkeden de anlaşılacağı üzere hıristiyandır)
fakat her toplumsal sorun anayasaya bakarak çözülemeyince bu anayasaya aykırı olmamak üzere yasalar yazılmak zorunda kalındı. işte hadisler bu yasaların bir bölümüdür. sünnet diye ifade edilen şey de bu yasaların uygulanma esaslarını gösteren yönergelerdir.
tabi buhari çıkıp da muğlak bir ayet için bu şöyle uygulacaktır diye kendisi bir şey yazsa kabul görmeyeceğinden elindeki bilgileri, belgeleri, söylenceleri toplamış, kendisi de yorumlayarak hadisleri yazmıştır. bu bağlamda islama en büyük hizmeti yapmış bir kanun adamıdır.
devamını gör...
buhari, aslen buharalı olan pers kökenli bir devlet adamıdır. buhari hadisleri, sahih hadisler olan kütüb-i sittenin bir bölümü olup içinde bolca şiddet ve skandal barındırır.
devamını gör...
bazıları tarafından "kaynak" kabul edilen ve arap olmayan adam. kendisinin birebir yazdığı iddiası ile; kitabında bildiğini iddia ettiği hadis sayısı 600.000. bir hadise vakıf olma süresi minimum 1 saat (imkansız bir süre olsa da aşırı iyimser olalım) . toplam süre 600.000 saat , bir günde çalışma süresi: 25 saat (imkansız olsa da aşırı iyimser olalım) . gereken süre: 25.000 gün yani 68 yıl buhari 61 yıl yaşamıştır. aşırı iyimser davransak da bir insanın 25 saat çalışması ve o koşullarda 1 saati bırakın 10 saatte bir hadise vakıf olması mümkün değildir. mümkün olduğunu düşünsek bile yine de tutarlı olunamamaktadır.

buhari, hz.muhammed'in vefatından 200 yıl sonra doğmuştur. kendisi öldükten 500 yıl sonra kitabı basılmış. oha, tarih aralığına bak, yehhhuuu.

ve ayrıca bu hadisleri yazmadan önce gusül abdesti alır, istihare namazı kılar ve yatarmış. yani takriben 2-3 saate bir gusül abdesti alıyor!

e haliyle yazdıklarında "şiddet ve skandal" barındırması normal. ha bu arada, hadis kitabı yazan adamların hiçbiri "arap" değil.
devamını gör...
puttur. islama en büyük darbeyi vuran zararı veren bu puttur.
devamını gör...
vakt-i zamanında, rahmetli yaşar nuri öztürk katıldığı bir programda, buhari ve müslim'in sahih'lerinin birer cildini masaya sertçe çarpıp, "islam'ın içine sıçan bu adamlar" demişti. açık seçik, lafını esirgemeden.

sonra program apar topar reklama girmiş, reklamlardna sonra da başlamamıştı.

ancak kanal, uydudan yayın yapan küçük bir kanaldı. adını hatırlayamıyorum. youtube'ta aransa, videosu bulunur belki.
devamını gör...
islam tarihinin en guvenilir hadis kitabi olan "sahih-i buhari"nin yazari olan hadis imami.

kendisi hakkinda sii bir azeri sitesinde soyle bir iddia var,

iddia: buhari'den akla sigmayan fetva! şemseddin es-serahsi, "el-mebsut"unda soyle yaziyor:

"eger iki cocuk bir hayvandan sut icerse riza (sut icmenin kamil sekli) hasil olmaz. bu sadece bir kaptan sut icmek gibi bir seydir. fakat, rivayetler sahibi muhammed bin ismail el-buhari -rahimullah- diyor ki: bu amel, sut vermenin olusturdugu mahreniyeti olusturuyor." buhari, es-seyh el imam ebu hafs'in -rahimullah- devrinde buhara'ya gekiyor ve fetva kursuus olusturuyor. (onun bu niyetinden haberdar olan) seyh (ebu hafs) ona soyle diyor: bunu yapma! cunku sen fetva verme seviyesinde degilsn. fakat buhari, nasihat dinlemeden "iki cocugun ayni koyubun sutunden icmesi mahremiyet olusturur" fetvasini verdi. oyke ki, halk toplanip bu fetvayi verdigi icin onu buhara'dan kovdular."

ayrica yine serahsi, ayni kitapta soyle yaziyor:

"eger iki cocuk ayni koyun veya inekte sut icerse riza (sut icmenin kamil sekli) hasil olmaz. cunku, kamil sut icmede muteber olan nesebdir. inanlarla da hayvanlarin neseb farklari oldugundan, kamil sut icmenin olusturdugu mahremiyet hayvan sudu icerek olusturulmaz. fakat "et-tarih" sahibi muhammed bin ismail el-buhari rahimullah soyle demistir: bu amel sut vermenin olusturdugu mahremiyeti olusturur. iste bu fetva da muhammed bin ismail el-buhari'nin buhara'dan kovulmasina sebep oldu. cunku o, ebu hafs -rahimullah- devrinde buhara'ya gitmekle amaci fetva vermekti. seyh de ona bunu yasaklayip soyle demistir: sen bu isin ehli degilsin. fakat el-buhari ise nasihat dinlemedi. sonra da, gunlerin birinde ondan bunun hakkinda sorulunca mahremiyete fetva verdi. iste bu sebepten de halk toplanip onu (buhara'dan) kovdular."

cevap: arkadaslar konuyu anlamayan varsa, serahsi diyor ki, iki cocuk, ayni hayvandan sut icerse, burda kastedilen yani kaptan degil memesinden sut icerse, bunlar sut kardes olmaz. sut kardes olmak icin bir insanin onlara sut vermesi lazim. imam buhari ise demis ki, hayir bir hayvanin da memesinden 2 cocuk sut icse, bunlar mahrem olur, sut kardes olur diye fetva veriyor. ebu hafs diyor ki sen fetvaya yetkin degilsin. sonra da buhara'dan kovuluyor.

bu fetva imam malik'e falan da nispet edilmis olsa da, malikiler ona nispetinin hata oldugunu soyluyor.

yani islam tarihinde bu fetvayi ya sadece buhari, veya cok az birkac kisi vermis olabilir sadece.

bu konudan ilk bahseden kaynak, veya ilk kaynaklardan biri de siinin belirttigi serahsi'dir. ki serahsi, buhari'den 200 yil sonra yasamistir. ondan sonra da bir kisim alimler bu olaydan kitaplarinda bahsetmeye baslamislar.

fakat burdaki konu arkadaslar, bu olayin muhtemel ilk kaynagi olan serahsi, buhari'den 200 sene sonra yasamisken bu olayi kimden almistir?

eger bu olayi ravilerden almissa, neden bu olayi aktaran diger alimler gibi sened belirtmemistir?

bu da olayin asilsiz oldugunu gosteriyor. cunku olaydan ilk bahseden kisi buhari'den 200 yil sonra yasamis, ve haberi de senedsiz aktarmis.

bu muhtemelen serahsi'nin kitabina aldigi bir soylentidir.

keza buhari de hicbir kitabinda boyle bir olayan bahsetmemistir.

ha ilaveten ebu hafs, 832'de vefat etmis olup buhari 810 dogumludur.

buhari, buhara'ya fetva vermek icin gelmisse, bu donem kendin fetva vermede guvenebilecek olgun bir yasta olmasi gerekir.

halbuki ebu hafs vefat ettiginde buhari sadece 21-22 yaslarindaydi. bu da olayi asilsiz kiliyor aslinda. ki buhari genc yaslarinda memleketi buhara'dan ayrilip oraya ancak daha sonraki yaslarda donebildigi icin ebu hafs ile buhara'da bunu yasamis olabilmesi de suphelidir.

hasilikelam bu rivayet asilsiz bir rivayettir.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...
yazdığı uydurma dedikoduların/hadislerin dini hiçbir geçerliliği yoktur.

islam dininin tek kaynağı kutsal kuran'dır:



www.kurandakidin.com/
devamını gör...
hadisleri yaklaşık 250 yıl sonra kaleme alan kişi.
devamını gör...
asıl adı ebû abdillâh muhammed bin ismâîl bin ibrâhîm el-cu'fî'dur. kendisine buhari denmesinin nedeni elbiselerini buharlı ütüyle ütülemesidir. birgün ütüyü cübbesinin cebinde unutmuş, tam vaaz verirken ütü dayanamayıp tüm buharı nı salınca cemaat korkmuş, ebû abdillâh muhammed bin ismâîl bin ibrâhîm el-cu'fî'yi buharlar içinde görünce de kendisine buhari demişlerdir.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"buhari" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim