1.
bir önceki bölümün tanım numarası. #3671940
doktor who 13. sezon 7. bölüm. bölümün adı daleklerin arifesi.
doktor bu bölümde tardis'in flux'ı temizlemesi için ayarladıktan sonra indikleri yer doktorun söylediğinden çok farklıdır. doktor sahil demişti ve kendilerini dışarı attıkları anda sahil falan yoktur hatta bir binanın depo bölümündedirler. doktor biraz etrafı incelediğinde kendi eğlencesini bulmuştur. burada olmaması gereken bir şey vardır, doktor incelemek için koşmaya başladığında ilk gördüğü ölü adamın dalek tarafından öldürüldüğü. ne olduğunu anlamadan çıkışta bir de kadın öldürülmüştür ki doktor ve arkadaşları da hızlıca öldürülür. bölüm başladığında doktor, arkadaşları ve bölüme dahil diğer oyuncular tuhaf bir işin içinde olduğunu anlamaya başlarlar. bir kaç öldürülmeden sonra doktor plan yapmak ister ancak dalekler hep biraz daha öncedir. zamanda sürekli kısalırken doktor bambaşka bir plan üzerinde çalışarak içinde bulundukları binayı havaya uçurmayı teklif eder. tabii binanın sahibi bunu kabul etmek istemese de sonunda kabul etmek zorundadır yoksa sürekli öldürülmeye devam edecektir ve bu yerde son bulacaktır mutlaka. doktor sonlara doğru binanın sahibinin annesinin sürekli onu aramasını kullanmak için gece yarısını on saniye kala aramasını söyler. bina sahibi kadın bunu annesine söyledikten sonra telefonu kapatır doktor son planını iyi uygulamaya çalışır. tabii bu patlama olurken binadan çıkmaları da gerekiyordur, her seferinde dalekler insanları buldukları için doktor sahte bir sinyal ayarlayıp dalekleri patlamanın merkezine çeker. kızın annesi arayıp konuşmaya başlayınca dalekler ateş eder ve bina havaya uçar. tabii herkes kendini son anda dışarı atmıştır.
bölümün güzel yanı, iyi bir zaman döngüsü işlenmiş olması. ben bu tarz bölümleri seviyorum, zamanın işlendiği bölümler tam doktor dizisine uygun bölümler. bu bölümde sağlam işlenmiş, zaman döngüsü bir yana bir de o döngü gittikçe kısalıyor. detaylara takılmadığım ve izlerken zevk aldığım bir hikaye oldu, bir de ufak çaplı aşk vardı bölümde doktor ona da vesile oldu. bu bölümde beğenmediğim tek bir şey söylemek gerekirse müslüman bir kızı bir kadına aşık gibi göstermeleri. müslümanlığın hakkını veriyor mu hayır ancak sezonları izlediğim kadarı ile pakistanlı bir müslümandır yaz karakteri. bölüm güzel ama bu detay benim hoşuma gitmedi, içinde kötü niyet olmasa bile yanlış bir değerlendirme olmuş.
harika diyebileceğim bir bölüm. eleştirimi de yaptım yerli yerinde ve ayarında ama bölüm harika. iyi seyirler.
bir sonraki bölümün tanım numarası. #3672428
doktor who 13. sezon 7. bölüm. bölümün adı daleklerin arifesi.
doktor bu bölümde tardis'in flux'ı temizlemesi için ayarladıktan sonra indikleri yer doktorun söylediğinden çok farklıdır. doktor sahil demişti ve kendilerini dışarı attıkları anda sahil falan yoktur hatta bir binanın depo bölümündedirler. doktor biraz etrafı incelediğinde kendi eğlencesini bulmuştur. burada olmaması gereken bir şey vardır, doktor incelemek için koşmaya başladığında ilk gördüğü ölü adamın dalek tarafından öldürüldüğü. ne olduğunu anlamadan çıkışta bir de kadın öldürülmüştür ki doktor ve arkadaşları da hızlıca öldürülür. bölüm başladığında doktor, arkadaşları ve bölüme dahil diğer oyuncular tuhaf bir işin içinde olduğunu anlamaya başlarlar. bir kaç öldürülmeden sonra doktor plan yapmak ister ancak dalekler hep biraz daha öncedir. zamanda sürekli kısalırken doktor bambaşka bir plan üzerinde çalışarak içinde bulundukları binayı havaya uçurmayı teklif eder. tabii binanın sahibi bunu kabul etmek istemese de sonunda kabul etmek zorundadır yoksa sürekli öldürülmeye devam edecektir ve bu yerde son bulacaktır mutlaka. doktor sonlara doğru binanın sahibinin annesinin sürekli onu aramasını kullanmak için gece yarısını on saniye kala aramasını söyler. bina sahibi kadın bunu annesine söyledikten sonra telefonu kapatır doktor son planını iyi uygulamaya çalışır. tabii bu patlama olurken binadan çıkmaları da gerekiyordur, her seferinde dalekler insanları buldukları için doktor sahte bir sinyal ayarlayıp dalekleri patlamanın merkezine çeker. kızın annesi arayıp konuşmaya başlayınca dalekler ateş eder ve bina havaya uçar. tabii herkes kendini son anda dışarı atmıştır.
bölümün güzel yanı, iyi bir zaman döngüsü işlenmiş olması. ben bu tarz bölümleri seviyorum, zamanın işlendiği bölümler tam doktor dizisine uygun bölümler. bu bölümde sağlam işlenmiş, zaman döngüsü bir yana bir de o döngü gittikçe kısalıyor. detaylara takılmadığım ve izlerken zevk aldığım bir hikaye oldu, bir de ufak çaplı aşk vardı bölümde doktor ona da vesile oldu. bu bölümde beğenmediğim tek bir şey söylemek gerekirse müslüman bir kızı bir kadına aşık gibi göstermeleri. müslümanlığın hakkını veriyor mu hayır ancak sezonları izlediğim kadarı ile pakistanlı bir müslümandır yaz karakteri. bölüm güzel ama bu detay benim hoşuma gitmedi, içinde kötü niyet olmasa bile yanlış bir değerlendirme olmuş.
bir sonraki bölümün tanım numarası. #3672428
devamını gör...