1.
devamını gör...
2.
şeytanın cennetten kovuluşunu anlatan tablodur. namı diğer lucifer.
bu tablonun en önemli özelliği şeytanın yüzündeki muhteşem öfkeli ve bir o kadar da üzgün yüz ifadesidir. şeytan ihanete uğramış hisseder ve intikam ateşiyle yanıp tutuşmaktadır.
bu karışık duygu hali şeytanın gözünden 1 damla yaş akmasına sebep olmuştur. böylece tüm insanlık tarihi boyunca doğrudan veya dolaylı olarak nefret ettiğimiz kötülerin dostu iyilerin düşmanı şeytanla empati kurabiliriz.
işte fallen angel tablosunu bu kadar önemli kılan özellik budur.
bu tablonun en önemli özelliği şeytanın yüzündeki muhteşem öfkeli ve bir o kadar da üzgün yüz ifadesidir. şeytan ihanete uğramış hisseder ve intikam ateşiyle yanıp tutuşmaktadır.
bu karışık duygu hali şeytanın gözünden 1 damla yaş akmasına sebep olmuştur. böylece tüm insanlık tarihi boyunca doğrudan veya dolaylı olarak nefret ettiğimiz kötülerin dostu iyilerin düşmanı şeytanla empati kurabiliriz.
işte fallen angel tablosunu bu kadar önemli kılan özellik budur.
devamını gör...
3.
yaklaşık 14 aydır dönüp dönüp baktığım tablodur. tablo hakkındaki okuduğum ve bir kısmını notlarıma kaydettiğim bir yazıyı (twitter: sanat tarihi sayfasıydı sanırım, onu not etmemişim) sizinle de paylaşmak isterim.
şeytan, dante’ye şöyle dedi; tanrıyı gerçekten tanısaydın, sen de ihanet ederdin. (burası ilahi komedya'da geçiyor)
fransız ressam alexander cabanel’ fransız akademik sanatını temel alan eserlerinde neoklasisizmin, klasik formları kullanışını ve kompozisyon tasarımını alıyor ve yeni sentezler yaratıyor, diğer taraftan da romantik sanatta olduğu gibi hayal gücüne dayalı güçlü duyguları ön plana çıkarıyor. hepimiz ihanet ederiz, ihanete uğrarız, hayal kırıklığı yaşarız, öfkeleniriz, kalp kırarız, şehvete kapılırız ya da günahın sonsuz örnekleri içinde kendimize bir yer bulabiliriz.
cabanel burada içimizdeki şeytana, kalbi kırık ve öfkeli olduğumuz anlara götürüyor bizi. resme baktığımızda çok yoğun bir duygu alışverişi içine girersiniz. hem de şeytanla.
cabanel buradaki şeytan tasvirini büyük oranda tevrat metinlerinde geçen haline dayanarak resmediyor.
‘'sen güzeller ve bilgeler içinde en mükemmeldin. tanrı’nın bahçesinde, eden’deydin. elbiselerin işlemeli taşlarla ve altınlarla süslüydü. bunlar sana yaratıldığında verildi. gücünden ve kudretinden dolayı seni bekçim yaptım. tanrının kutsal dağına ve ateş tarlalarına girebiliyordun. yaptığın hiçbir şeyden sorumlu tutulmuyordun. sonunda için kötülükle doldu. şiddeti yarattın ve günahkar oldun. bu yüzden seni tanrı dağından men ettim. seni ateş tarlalarının bekçiliğinden men ettim. güzelliğinden dolayı için kibirle doldu. bilgeliğini ise kibrin ve ünün için kullandın. içindeki ateşle birlikte seni dünyaya hapsettim. senin peşinden gelenlerle birlikte sonsuz ateşler içinde yanacak, küllere dönüşeceksin. bu senin için feci sondur.’’
şeytan, dante’ye şöyle dedi; tanrıyı gerçekten tanısaydın, sen de ihanet ederdin. (burası ilahi komedya'da geçiyor)
fransız ressam alexander cabanel’ fransız akademik sanatını temel alan eserlerinde neoklasisizmin, klasik formları kullanışını ve kompozisyon tasarımını alıyor ve yeni sentezler yaratıyor, diğer taraftan da romantik sanatta olduğu gibi hayal gücüne dayalı güçlü duyguları ön plana çıkarıyor. hepimiz ihanet ederiz, ihanete uğrarız, hayal kırıklığı yaşarız, öfkeleniriz, kalp kırarız, şehvete kapılırız ya da günahın sonsuz örnekleri içinde kendimize bir yer bulabiliriz.
cabanel burada içimizdeki şeytana, kalbi kırık ve öfkeli olduğumuz anlara götürüyor bizi. resme baktığımızda çok yoğun bir duygu alışverişi içine girersiniz. hem de şeytanla.
cabanel buradaki şeytan tasvirini büyük oranda tevrat metinlerinde geçen haline dayanarak resmediyor.
‘'sen güzeller ve bilgeler içinde en mükemmeldin. tanrı’nın bahçesinde, eden’deydin. elbiselerin işlemeli taşlarla ve altınlarla süslüydü. bunlar sana yaratıldığında verildi. gücünden ve kudretinden dolayı seni bekçim yaptım. tanrının kutsal dağına ve ateş tarlalarına girebiliyordun. yaptığın hiçbir şeyden sorumlu tutulmuyordun. sonunda için kötülükle doldu. şiddeti yarattın ve günahkar oldun. bu yüzden seni tanrı dağından men ettim. seni ateş tarlalarının bekçiliğinden men ettim. güzelliğinden dolayı için kibirle doldu. bilgeliğini ise kibrin ve ünün için kullandın. içindeki ateşle birlikte seni dünyaya hapsettim. senin peşinden gelenlerle birlikte sonsuz ateşler içinde yanacak, küllere dönüşeceksin. bu senin için feci sondur.’’
devamını gör...