orjinal ismi decretum gelasianum olan, papa 1. gelasius'a atfedilen bir kararname. hangi metinlerin kanona ait olduğu ve hangi metinlerin apokrif (uydurma) olduğu bu kararnameyle birlikte belirlenmiştir. kararname metninin türkçesi şöyledir; *


burda, papa damasus yönetiminde bulunan roma konseyi, "inancı açıklamak üzerine" başlığı altında sözüne başlıyor.

1) şöyle söylendi:

1. önce mesih'de kalan 7 katmanlı ruh tartışılmalıdır:

bilgeliğin ruhu: "mesih, tanrının gücü ve bilgeliği."

anlayış ruhu: "size anlayış vereceğim, ve gideceğiniz şekilde size talimat vereceğim."

öğüt ruhu: "ve onun adı, büyük bir öğüdün elçisi olarak anılır."

erdemlerin ruhu: üstteki gibi, "tanrının gücü ve tanrının hikmeti."

bilginin ruhu: "mesih isa'nın havarisinin bilgisinin üstünlüğü sebebiyle."

gerçeğin ruhu: "hayatın ve gerçeğin yoluyum."

tanrı korkusunun ruhu: "rab korkusu bilgeliğin başlangıcıdır."

2. hem de bununla birlikte, mesih'e birçok şekilde ad verilmiştir:

ruh olan tanrı,
tanrı kelimesi,
sadece babadan doğan oğul,
bakireden doğan adam,
kendini kurban olarak sunan rahip,
bekçi olan çoban,
ölümden dirilen solucan,
güçlü dağ,
düz yol,
hayata geçiş yapabilen liman,
öldürülen kuzu,
temel taşlı taş,
yaşamı getiren usta,
aydınlatan güneş,
gerçek, babadan olan,
yaratıcı olan yaşam,
sevgili ekmek,
bekçi ve merhametli olan mesih,
meshedilmiş olan mesih,
kurtarıcı isa,
tanrıdan olan tanrı,
gönderilen haberci,
arabulucu damat,
kanıyla kurtulduğumuz asma,
kral olan aslan,
temel olan kaya,
seçilen çiçek,
geleceği ortaya çıkaran peygamber.

3. çünkü kutsal ruh, sadece baba'ya veya oğul'a değil, baba ve oğul'a aittir; çünkü şöyle yazılmıştır: "dünyadan zevk alanda değildir babanın ruhu." yine yazılıdır, "ama, mesihin ruhuna sahip olmayan hiç kimse ona ait değildir." öyleyse kutsal ruhun, baba ve oğul olarak adlandırıldığı anlaşılmaktadır ve oğulun kendisi müjde'de kutsal ruhun "babadan geldiğini" ve "onun benden alacağını ve sana duyuracağını" söyler.

2) aynı şekilde şöyle denmiştir:

şimdi hakikaten, evrensel katolik kilisesinin almış olduğu veya kaçınılması gereken kutsal metinler meselesi tartışılmalıdır.

1. bu eski testamentin sırasıdır:

yaratılış - bir kitap.
çıkış - bir kitap.
levililer - bir kitap.
sayılar - bir kitap.
tesniye - bir kitap.
yeşu - bir kitap.
hakimler - bir kitap.
rut - bir kitap.
krallar - dört kitap.
kronikler - iki kitap.
150 mezmurlar - bir kitap.
süleymanın üç kitabı
atasözleri - bir kitap.
papazlar - bir kitap.
şarkıların şarkısı - bir kitap.
bilgeliğin aynısı - bir kitap
ecclesiasticus - bir kitap.

2. bu da aynı şekilde peygamberlerinki:

yeşaya - bir kitap.
yeremya - bir kitap.
cinoth ağıtları
hezekiel - bir kitap.
daniel - bir kitap.
hoşea - bir kitap.
amos - bir kitap.
mika - bir kitap.
yoel - bir kitap.
ovadyah - bir kitap.
yunus - bir kitap.
nahum - bir kitap.
habakkuk - bir kitap.
zephaniah - bir kitap.
haggay - bir kitap.
zekeriya - bir kitap.
malaki - bir kitap.

3. tarihlerin sırasıysa şöyle:

eyüp - bir kitap.
tobit - bir kitap.
ezra - iki kitap.
ester - bir kitap.
judith - bir kitap.
makkabiler - iki kitap.

4. kutsal ve katolik roma kilisesinin savunduğu ve saygı duyduğu yeni testament yazılımlarıysa şöyledir:

incillerin dört kitabı

matta'ya göre - bir kitap.
markos'a göre - bir kitap.
luka'ya göre - bir kitap.
yuhanna'ya göre - bir kitap.
havarilerin eylemleri de aynı şekilde - bir kitap.

havari pavlus'un 14 mektubu

romalılara - bir mektup.
korintlilere - iki mektup.
efeslilere - bir mektup.
thesalonianlara - iki mektup.
galatyalılara - bir mektup.
filipililere - bir mektup.
koloselilere - bir mektup.
timothy'ye - iki mektup.
titus'a - bir mektup.
philemon'a - bir mektup.
ibranilere - bir mektup.

aynı şekilde john'un kıyamet kitabı - bir kitap.

aynı şekilde kanonik (katolik) 7 mektup

havari petrus'un - iki mektup.
havari yakup'un - bir mektup.
havari yuhanna'nın - bir mektup.
diğer bir yaşlı yuhanna'nın - iki mektup.
havari yahuda zealot'un - bir mektup.

işte burda yeni testamentin kanonu sona eriyor.

3) aynı şekilde şöyle deniyordu:

daha kısa düzenleme el yazmaları bu noktada, bu başlıkla başlar:

roma şehrindeki apostolik koltukta papa gelasius ve 70 bilge tarafından yazılan "alınacak ve alınamayacak kitaplara ilişkin" aralık işte burada başlıyor.

her iki sürüm daha sonra aşağıdaki şekilde devam eder:

1. yukarıda tartıştığımız, üzerine katolik kilisesinin tanrının lütfuyla kurulduğu, peygamberlerin ve evanjelik ve havarisel yazıtların, tüm bu (yazıtlarından) sonra evrensel katolik kilisesi dağınık olmasına rağmen, ne söyleyeceğimizi de düşündük. roma kutsal kilisesi tüm dünyada mesihin tek "gelin"idir ve roma kutsal kilisesi, diğer kiliseler tarafından sinodik bir karara ihtiyaç duyulmaksızın birinci olarak karar verir, roma kutsal kilisesi müjdede kurtarıcımız rab'bin sesinden üstünlük elde etti: "sen petersin," dedi, "ve bu kayanın üzerine kilisemi inşa edeceğim ve cehennemin kapıları ona üstün gelemeyecek, ve size cennetin krallığının anahtarlarını veriyorum ve dünyaya bağlayacağınız herşey cennette de bağlanacak ve dünyaya bıraktığınız herşey de cennette serbest bırakılacak."

2. bundan ilave muhalefette bulunmayan, fakat aynı gün sezar nero'nun altında acı çeken roma şehrindeki petrusla görkemli bir ölümle taçlanan, "seçilmiş gemi" olan kutsanmış havari pavlus da vardır. ve aynı şekilde yukarıda bahsedilen kutsal roma kilisesini mesihte özel kıldılar ve tüm dünyadaki diğer tüm şehirlerden önce varlıklarında ve intikama değer zaferlerinde tercihte bulundular.

3. bu nedenle, ilk olarak havari petrus'un roma kilisesinde "lekesi, kırışıklığı ya da herhangi bir kusuru yoktur".

fakat ikincilik, mübarek petrus adına iskenderiyedeki öğrencisi ve müjde yazarı markos'a verildi ve kendisi mısırdaki havari petrus tarafından yönetilen hakikat sözünü yazdı ve hayatını şehitlikte görkemli bir şekilde tamamladı.

nitekim roma'ya gelmeden önce orada yaşayan ve ilk olarak hristiyanların yeni ırkının adının duyulduğu en kutsanmış ve en şerefli havari petrus'un antakyasında üçüncü sırada yer alıyor.

4) ve "kurulmuş olandan başka bir vakıf kurulamaz, isa mesih", ancak aynı şekilde, kanona göre yukarıda sıraladığımız eski ve yeni ahit kitaplarından sonra kutsal roma kilisesi de bu yazıların kabul edilmesini yasaklamaz:

1. büyük imparator konstantinin başkanlığını yaptığı 318 babadan oluşan iznikin kutsal sinodu,

kafir ariusun mahkum edildiği; üst düzey augustus thedosiusun başkanlık ettiği, kafir macedoniusun hak ettiği kınamadan kaçtığı konstantinopolis sinodu;

nostoriusun kutsanmış papa caelestinusun rızasıyla kınandığı efesin kutsal sinodu, hakim koltuğunda iskenderiyeli cyril ve italyadan gönderilen arcadius tarafından;

chalcedonun kutsal sinodu marcian augustus ve konstantinopolis anatolius piskoposu tarafından, nestorian et eutychian sapkınlıkları dioscorus ve sempatizanları ile birlikte kınandı.

ama aynı zamanda, bu dört kişiden daha az otoriteye sahip kutsal babalar tarafından tutulan konseyler varsa, onların hem tutulmaları hem de alınmaları gerektiğine karar verdik. burda katolik kilisesinde alınan kutsal babaların eserleri eklenmektedir.

aynı şekilde şehit ve kartaca piskoposu mübarek caecilius cyprianın eserleri,
aynı şekilde piskopos gregory nanzanensisin eserleri,
aynı şekilde kapadokyanın kutsanmış basil piskoposunun eserleri,
aynı şekilde konstantinopolisin kutsanmış john bishopun eserleri,
aynı şekilde iskenderiyenin kutsanmış theophilus piskoposunun eserleri,
aynı şekilde iskenderiyenin kutsanmış cyrl piskoposunun eserleri,
aynı şekilde pitiersin kutsanmış piskoposu hilarynin eserleri,
aynı şekilde kutsanmış abrosius milano piskoposunun eserleri,
aynı şekilde hipponun kutsanmış augustine piskoposunun eserleri,
aynı şekilde kutsanmış rahip jeromeun eserleri,
aynı şekilde, en dindar bir adam olan mübarek prosperin eserleri,

3. aynı şekilde, kutsanmış papa leonun konstantinopolisin flavius piskoposuna gönderdiği mektubu, ancak metnin herhangi bir kısmı tartışmalı ve eskiden herkes tarafından kabul edilmemişse, lanet olsun,

aynı şekilde, kutsal roma kilisesinin ortak öğretisinden hiçbir şekilde sapmayan, ne inancından ne de ibadetinden ayrılmayan, ancak tanrının lütfuyla hayatlarının son gününe kadar bir arada kalmış olan tüm ortodoks babalarının eserleri ve her incelemeleri okunacak,

aynı şekilde, kutsanmış papaların roma şehrinden çeşitli zamanlarda çeşitli babaların dikkate alınması için verdikleri resmi mektuplar saygıyla karşılanacaktır,

aynı şekilde, raftaki çeşitli işkenceler ve kararlılıklarının harika zaferlerinden olan kutsal şehitlerin eylemleri de öyle. katoliklerden kim, çoğunun tüm güçleriyle hâlâ acı çekeceğinden, ancak tanrının lütfuyla ve herkesin yardımıyla buna katlanacağından şüpheleniyor? ama eski geleneğe göre kutsal roma kilisesinde okunmazlar, çünkü yazanların isimleri doğru bilinmemekte ve kâfirlerden ve aptallardan ayrı değildirler veya anlatılan olayların düzenine olması gerekenden daha az bağlı oldukları düşünülmektedir. örneğin georgius gibi cyricus ve julittanın anlatımları.. kâfirler tarafından bestelenmiş gibi görünen bunlara benzer diğerlerinin acıları.. bundan dolayı, söylendiği gibi, hiçbir bahane ortaya çıkmasın diye kutsal roma kilisesinde okunmazlar. ancak söz konusu tanrının ve insanların bildiği tüm şehitleri ve onların şanlı ıstırabını her bağlılıkla saygıyla karşılıyoruz,

aynı şekilde, o kutsanmış adam jerome tarafından tarif edilen tüm münzevilerle birlikte, babalar pavlus, antony ve hilarionun hayatlarını onurla karşılıyoruz,

aynı şekilde apostolik koltuğun kutsanmış silvester piskoposunun eylemleri, onları yazanın adı bilinmemekle birlikte, ancak roma şehrinde birçok katolik tarafından okunacağını biliyoruz ve eski kullanım çokluğu nedeniyle bu kilise tarafından taklit edilir,

aynı şekilde, haçın bulunmasına ilişkin yazılar ve kutsanmış vaftizci yahya'nın başının bulunmasıyla ilgili diğer bazı roman yazıları romantizmdir ve bazıları katolikler tarafından okunmaktadır, ancak bunlar katoliklerin eline geçtiğinde, kutsanmış havari pavlusun "her şeyi kanıtla, iyi olana sımsıkı sarıl" sözü dikkate alınmalı.

aynı şekilde, en dindar bir adam olan rufinus, dini eserlerin pek çok kitabını araştırmakta, bazıları da kutsal olan yazıları yorumlamaktadır, fakat saygıdeğer jerome, bazılarında keyfi özgürlükler aldığını kaydettiğinden, yukarıda bahsedilen kutsanmış jeromeun düşüncelerinin kabul edilebilir olduğunu düşünüyoruz ve sadece rufinusunkiler değil aynı zamanda insanın tanrı'ya ve iman dinine duyduğu gayreti nedeniyle sık sık hatırladığı herkesin eleştirdiği kişilerinki de öyle.

aynı şekilde origen'in, kutsanmış adam jeromenin reddetmediği bazı eserleri de okunmak üzere alıyoruz, ancak geri kalanının yazarıyla birlikte reddedilmesi gerektiğini söylüyoruz.

aynı şekilde sezariyeli eusebiusun kroniği ve kilise tarihinin kitapları, anlatımı ilk kitabında ne kadar çok yere düşmüş olursa olsun, daha sonra şizmatik origen'i mazur görerek bir kitap yazdı. talimat için yararlı olan dikkate değer şeylerin anlatımını, kimsenin reddetmesi gerektiğini söylemiyoruz.

aynı şekilde, putperestlerin iftiralarına karşı ve harika bir kısalıkla bizim için çok gerekli bir tarih yazan çok bilgili orosius'u övüyoruz.

aynı şekilde, o saygı değer adam seduliusun, kahramanca dizelerde (heksametreler) yazılan paschal eserini, biz de açık bir övgüyle tercih ediyoruz.

aynı şekilde luvencus'un zahmetli çalışmasına da yine de itiraz etmiyoruz ama hayran kalıyoruz.

5) katolik ve apostolik roma kilisesi kafirler veya şizmatikler tarafından derlenen veya tanınan geri kalan yazıların hiçbirini almaz, bunlardan aşağıda katolikler tarafından kaçınılması gereken birkaç tanesini vermenin doğru olduğunu düşündük:

aynı şekilde apokrif kitaplar listesi

ilk olarak konstaninin oğlu constanius caesarın vali taurus aracılığıyla çağırdığı sirmium sinodunun o zaman ve şimdi ve sonsuza kadar lanetlendiğini itiraf ediyoruz.

kutsal clementin dokuz kitabı olarak adlandırılan havari peter adına seyahat programı - apokrif
havari andreas adına işler - apokrif
havari thomas adına işler - apokrif
havari peter adına işler - apokrif
havari filipus adına işler - apokrif
mathias adına incil - apokrif
barnabas adına incil - apokrif
james adına incil - apokrif
havari peter adına incil - apokrif
manichaeans'ın kullandığı thomas adına incil - apokrif
bartholomew adına inciller - apokrif
andreas adına inciller - apokrif
lucianus'un uydurduğu inciller - apokrif
hesyehius'un uydurduğu inciller - apokrif
kurtarıcının bebekliği hakkında kitap - apokrif
kurtarıcının ve meryem'in veya ebenin doğuş kitabı - apokrif
pastor denen kitap - apokrif
şeytanın havarisi leucius'un yaptığı kitaplar - apokrif
vakıf olarak adlandırılan kitap - apokrif
hazine denen kitap - apokrif
adam leptogeneseos'un kızlarının kitabı - apokrif
virgilli ayetlerle birlikte isa'nın centonem'i - apokrif
tekla ve pavlus'un işleri olarak adlandırılan kitap - apokrif
nepos adlı kitap - apokrif
kafirler tarafından yazılmış ve kutsal sixtus adıyla örneklenmiş atasözleri kitapları - apokrif
pavlus denen vahiy - apokrif
thomas'ın vahiy'i - apokrif
stephen'ın vahiy'i - apokrif
kutsal meryem'in varsayımı olarak adlandırılan kitap - apokrif
adem'in tövbesi olarak adlandırılan kitap - apokrif
kafirlerin tufandan sonra ejderhaya karşı savaştığını iddia ettiği dev og hakkındaki kitap, - apokrif
eyüp'ün vasiyeti olarak adlandırılan kitap - apokrif
origen tövbesi denen kitap - apokrif
kutsal cyprian tövbesi olarak adlandırılan kitap - apokrif
jamne ve mambre'nin tövbesi olarak adlandırılan kitap - apokrif
havarilerin çoğu olarak adlandırılan kitap - apokrif
lusa'nın havarileri olarak adlandırılan kitap* - apokrif
havarilerin kanonları olarak adlandırılan kitap - apokrif
kafirler tarafından yazılan ve kutsanmış ambrose adıyla örneklenen fizyoloji kitabı - apokrif
eusebius pamphilii tarihi - apokrif
tertullian'ın eserleri - apokrif
firmianus olarak da bilinen lactantius'un eserleri - apokrif
africanus'un eserleri - apokrif
postumianus ve gallus'un eserleri - apokrif
montanus, priscilla ve maximilla'nın eserleri - apokrif
maniheyan faustus'un eserleri - apokrif
cammodian'ın eserleri - apokrif
iskenderiye'deki diğer clement'in eserleri - apokrif
thascius cyprianus'un eserleri - apokrif
amobius'un eserleri - apokrif
tichonius'un eserleri - apokrif
galyalı rahip cassian'ın eserleri - apokrif
virgilli ayetlerle birlikte isa'nın centonem'i* - apokrif
isa'dan abgar'a mektup - apokrif
abgar'ın isa'ya mektubu - apokrif
cyricus ve julitta'nın tutkusu - apokrif
georgius'un tutkusu - apokrif
süleyman'ın yasağı denen yazı - apokrif
melekler adına değil, büyük iblislerin adlarıyla yazılmış tüm tılsımlar - apokrif

bunlar ve benzer hatalardan muzdarip simon magus, nicolaus, cerinthus, marcion, basilides, ebion, samosata'lı paul, phitonus ve bonosus, ayrıca apollinaris'in edepsiz takipçileri, maniheist valentinus, afrikalı fausus, sabellius, arius, macedonius, eunomius, novatus, sabbatius, calistus, donatus, eustaius, jovianus, pelagius, eclanumlu julianus, caelestius, maximian, ispanya'dan priscillian, konstantinopolis'ten nesteroius, maksim, lampetius, dioscorus, eutyches, peter ve diğer peter, biri iskenderiye'yi, diğeri antakya'yı rezil etti. konstantinopolis'li acacius ve isimlerini pek korumadığımız sapkınlar ve kafirler, ve şizmatiklerin tüm müritlerinin öğrettiği veya derlediği şey, sadece reddedilmek değil, tüm roma katolik ve apostolik kilisesinden ve yazarlarıyla ve yazarlarının takipçileriyle birlikte, anathema'nın ayrılmaz zincirlerinde sonsuza dek içinden çıkılmaz bir şekilde lanetlenmelerini kabul ediyoruz.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"gelasius kararnamesi" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim