yazarların troll gibi davrandığı anlar
ciddi bir ortamda gergin konuşmalar mesela tutamıyorum kendimi gülmeye başlıyorum. biri kendini övmeye başlıyor ben gülmeye başlıyorum.
geçenlerde banka'nın çağrı merkezinden arama geldi nefes almadan ciddiyetle konuşuyor konuşmama fırsat vermiyor aldı beni bir gülme ama ben seninle konuşamam ki dedim kapattım... tabii fazla dikkat çekmemek lazım sonra trol değil deli derler. benimkiler genelde gülerek oluyor.
geçenlerde banka'nın çağrı merkezinden arama geldi nefes almadan ciddiyetle konuşuyor konuşmama fırsat vermiyor aldı beni bir gülme ama ben seninle konuşamam ki dedim kapattım... tabii fazla dikkat çekmemek lazım sonra trol değil deli derler. benimkiler genelde gülerek oluyor.
devamını gör...
ulaşılmaz erkek tanımı
gerek olmayan bir tanımdır çünkü ulaşılmaz erkek yoktur.
odaklarını farklı noktalara vermiş insanlar vardır.
örnek vermek gerekir ise kendini bir ideale, bir hayali gerçekleşmeye adamış adamın odağı büyük ölçüde hedefi olacağından, ilişki gibi bir dikkat dağınıklığına izin vermeye bilir veya hedefe o kadar odaklanmıştır ki ilgisini çekmeye çalışan biri olduğunun farkına bile varmaya bilir.
yada
sosyal becerileri zayıf olabilir, insanlardan alacağı vereceği kalmamış olabilir.
yoksa ulaşılmaz adam diye bir şey yoktur. doğru notalara basarsanız doğru sesleri duyarsınız.
yada
kendi ile ilgilenildiğini anlamayan bir odun, dışarıdan ulaşılamaz gibi gözüküyor da olabilir.
evet, bunların hepsi olabilir. bunlar hep filim.
odaklarını farklı noktalara vermiş insanlar vardır.
örnek vermek gerekir ise kendini bir ideale, bir hayali gerçekleşmeye adamış adamın odağı büyük ölçüde hedefi olacağından, ilişki gibi bir dikkat dağınıklığına izin vermeye bilir veya hedefe o kadar odaklanmıştır ki ilgisini çekmeye çalışan biri olduğunun farkına bile varmaya bilir.
yada
sosyal becerileri zayıf olabilir, insanlardan alacağı vereceği kalmamış olabilir.
yoksa ulaşılmaz adam diye bir şey yoktur. doğru notalara basarsanız doğru sesleri duyarsınız.
yada
kendi ile ilgilenildiğini anlamayan bir odun, dışarıdan ulaşılamaz gibi gözüküyor da olabilir.
evet, bunların hepsi olabilir. bunlar hep filim.
devamını gör...
matematik
lisede üniversiteye hazırlanırken çözemediğimiz bir soruyu, branşı felsefe olan ve matematikten anlamayan öğretmenimizin sistemli düşünüp bize sorular sorarak adeta soruyu bize çözdürttüğünü görünce vardığım kanı, matematiğin, beyinin bazı loblarının kesinlikle aktif bir şekilde kullanılmasını gerektiren bir bilim dalı olduğudur. anlamak neredeyse tamamen özneye kalmıştır ve anlatıcının etkisi, biraz abartırsak, denizde bir dalga gibidir. ilgilenilecekse zihnin tembellikten arındırılması ve sistemli, eleştirel düşünceye sahip olunması zorunludur.
devamını gör...
tebessüm ettiren sözlük nickleri
ha ben ettirmiyorum yani. ok aldım ben mesajı.
devamını gör...
normal sözlük yazar kalitesi
kalite istesem burada ne işim var.
ucuzluk istiyorum, çirkeflik, kaos, kavga istiyorum.
umarım kalite daha da düşer.
ucuzluk istiyorum, çirkeflik, kaos, kavga istiyorum.
umarım kalite daha da düşer.
devamını gör...
cankan
henüz 4-5 yaşlarındayken bunları dinleyecek kadar ne yaşamış olabilirim acaba?
"yar yar vurma beni derinden" kısmına bağırarak eşlik ediyordum bir de.
"yar yar vurma beni derinden" kısmına bağırarak eşlik ediyordum bir de.
devamını gör...
denize düşen yılana sarılır
evdeki yabancı diye bir dizi vardı,çok severdim,jenerik müziğinde var olan atasözü.
devamını gör...
bolu çikolatası
bolçi olarak bilinen fındık, çikolata ve krokanın birleşimiyle oluşmuş bir çikolata türüdür.
zamanla çok fazla çeşitleri eklenmiştir. beyaz çikolatalı, bitter çikolatalı, antep fıstıklı, bademli, yer fıstıklı vsvs bir çok çeşidi eklenmiştir.
zonguldak'ta okurken bolu'lu ev arkadaşım getirirdi. en başta bu ne ya püfff gibi yorumlar yapıp daha sonra gelirken bolçi getirsene kanka ya dönüştürmüştük işi.
keyifli bir çikolata. hafif, lezzetli. o zamanlar her yerde bulunmazdı. şimdi bir çok yerde var sanırım. bir de ben bir kaç kere aldım o zamanki lezzeti bulamadım. her yerden alınacak bir lezzet değil kendileri. işin erbabına danışmak, ustasından almak lazım.
benim damak zevkim biraz fazla gelişmiştir. farkları hemen anlarım. bu eski tadında değil ya da bunda bir gariplik var derim. çevremdekiler yok ya ne alakası var der. sonra bir kaç hapır hupurluktan sonra evet ya var bir şey derler. kimi insan ilginçtir bayatmış, tazeymiş, değişiklikmiş hiç anlamaz. eksisi şudur ki bir çok ürünün kalitesizleştiği şu zamanda keyifle bir şeyler yemek pek zorlaşıyor. neyse efem sizlere afiyet, bal, şeker olsun.
zamanla çok fazla çeşitleri eklenmiştir. beyaz çikolatalı, bitter çikolatalı, antep fıstıklı, bademli, yer fıstıklı vsvs bir çok çeşidi eklenmiştir.
zonguldak'ta okurken bolu'lu ev arkadaşım getirirdi. en başta bu ne ya püfff gibi yorumlar yapıp daha sonra gelirken bolçi getirsene kanka ya dönüştürmüştük işi.
keyifli bir çikolata. hafif, lezzetli. o zamanlar her yerde bulunmazdı. şimdi bir çok yerde var sanırım. bir de ben bir kaç kere aldım o zamanki lezzeti bulamadım. her yerden alınacak bir lezzet değil kendileri. işin erbabına danışmak, ustasından almak lazım.
benim damak zevkim biraz fazla gelişmiştir. farkları hemen anlarım. bu eski tadında değil ya da bunda bir gariplik var derim. çevremdekiler yok ya ne alakası var der. sonra bir kaç hapır hupurluktan sonra evet ya var bir şey derler. kimi insan ilginçtir bayatmış, tazeymiş, değişiklikmiş hiç anlamaz. eksisi şudur ki bir çok ürünün kalitesizleştiği şu zamanda keyifle bir şeyler yemek pek zorlaşıyor. neyse efem sizlere afiyet, bal, şeker olsun.
devamını gör...
bir ömür nasıl yaşanır
anlayana cok guzel nasihatler veren, adindan da anlasilacagi uzere bir omrun nasil dopdolu gecirilecegi konusunda oldukca yol gostereci olabilecek bir kitap. ılber oltayli' nin ne kadar donanimli bir insan oldugundan bahsetmeye luzum yok. ozellikle genclerin siddetle okumasini tavsiye ederim...
devamını gör...
hi my i run
devamını gör...
afili yalnızlık
şebnem dönmez'in harikulade performans gösterdiği bir emre aydın şarkısı klibi.
devamını gör...
kirpi
kedi maması yemekten zevk alan, inek sütünün ölüme neden olabileceği o yüzden annesinden ayrı kalan yavru kirpiyi süt tozu ile besleyebileceğiniz, şirin ve ürkek görünen yabani hayvan. doğal ortamlarından koparılmamalıdır.
türkiye’nin koruma altındaki türlerinden biridir. şu anda tehlikede olmayan fakat yakın gelecekte soyunun tükenmesinde hassas, tehlikede, kritik tehlikede olmasına aday gösterilmekte. umarım hiç yaşanmaz ve dağda küçük bir gezintide hep karşılaşırız.
türkiye’nin koruma altındaki türlerinden biridir. şu anda tehlikede olmayan fakat yakın gelecekte soyunun tükenmesinde hassas, tehlikede, kritik tehlikede olmasına aday gösterilmekte. umarım hiç yaşanmaz ve dağda küçük bir gezintide hep karşılaşırız.
devamını gör...
william shakespeare
shakespeare ile ilk tanışmam, 12 yaşlarındayken gittiğim bir psikiyatristin kliniğinde olmuştu. doktorun gelmesini beklerken duvarda bir tablo dikkatimi çekti. tablonun içinde bir şiir. "vazgeçtim bu dünyadan...." diye başlayan. 66. sone. önce bir okudum, sonra çıkardım defterimi yazdım şiiri. o gün bugündür en sevdiğim şiiridir shakespeare'in. aslında şimdi anlıyorum da, o şiir biraz garip değil mi, gidilen yer için ?
devamını gör...
e-kitap vs normal kitap
e- kitap daha mantıklı ama ben okuyamıyorum. bir kere geçenlerde kaynak ararken denedim, gözlerim kör oluyordu resmen. çağımızın gerekliliği olsa da bu konuda gelenekselciliği tercih ediyorum.
devamını gör...
gül hastalığı
gül hastalığı olarak bilinir.
yüzdeki yağlı derinin akneiform (sivilce tarzı)lezyonudur.
genellikle 30 yaşın üzerinde beyaz tenli kişilerde görülür.
güneş ışığı, sıcak-soğuk hava, baharatlı yiyecekler gibi faktörlerle tetiklenebilir.
klinik özellikleri flushing(kızarıklık) ve telenjiektazi(kılcal damarlarin görülür hale gelmesi) görülür.
bu hastalarda burun, alın göz kapakları lezyonun olduğu yere göre genişlemiş olabilmektedir.
en önemli tedavisi güneşten kaçınmaktır.
ek olarak tetrasiklin,isotretinoin gibi ajanlarda kullanilabilir.
yüzdeki yağlı derinin akneiform (sivilce tarzı)lezyonudur.
genellikle 30 yaşın üzerinde beyaz tenli kişilerde görülür.
güneş ışığı, sıcak-soğuk hava, baharatlı yiyecekler gibi faktörlerle tetiklenebilir.
klinik özellikleri flushing(kızarıklık) ve telenjiektazi(kılcal damarlarin görülür hale gelmesi) görülür.
bu hastalarda burun, alın göz kapakları lezyonun olduğu yere göre genişlemiş olabilmektedir.
en önemli tedavisi güneşten kaçınmaktır.
ek olarak tetrasiklin,isotretinoin gibi ajanlarda kullanilabilir.
devamını gör...
ilginç genel kültür bilgileri
dünyanın son kuzey beyaz erkek gergedanının 2018 de öldüğü. iki dişi kaldı. ölen son erkek gergedanının spermlerinden bunları nasıl dölleyeceklerinin araştırmasını yapan biliminsanları.
teoride soyu tükendi. ve biz buna şahit olduk.
teoride soyu tükendi. ve biz buna şahit olduk.
devamını gör...
mansplaining
erkek bireylerin, kadınlara aynı konuda dahi olsa; üstünlük taslarcasına yanıt vermekten öte bilgiçlik taslamasıdır!
hadsizliktir canım, lamı cimi yok!
örneğin;
''bak kızım, ben anlatayım sana nedir mansplaining!''
gayet açık olmuştur, değil mi?
hadsizliktir canım, lamı cimi yok!
örneğin;
''bak kızım, ben anlatayım sana nedir mansplaining!''
gayet açık olmuştur, değil mi?
devamını gör...
kadın yazarlardan erkek yazarlara sorular
#743212
1-yanan bir plastik top, evet. aynen böyle.
2-yunus. zeki varlıklar biliyorsunuz. sadece içgüdüleriyle yaşayan bir hayvan olmaktansa hiç değilse azıcık zeki olmak bence daha güzel. bence dünyayı görmek, hiç görmekten daha iyidir. her ne kadar süper bir yer olmasa da.
3-öncelikle bilimden korkmayan, gerekli gören bir toplum. gerisi zaten fasa fiso.
4-bir simülasyon olduğunu zannetmiyorum. çünkü, öyle şeyler var ki bir insanın tasarlayamayacağı kadar eşsiz.
5-delilik bence kaybedecek şeyleri olmayan insanların düştüğü durumdur.
6-bir şey yoksa, ondan bahsetmek imkansızdır. siz hiç bilmediğiniz bir konuda ne diyebilirsiniz ki?
7-içinde bulunduğumuz durum bizi karamsarlığa itiyor. mesela dün iki tane çocuk taciz haberi geldi. böyle bir durumda, nasıl karamsar olmayalım insanlık hakkında?
8-delilik dediğim gibi kaybedecek bir şeyinin olmaması. dahilik ise, insanın sorunlara yaratıcı çözümler getirmesidir. bu iki kavram birbirine zıt değil, yani bir dahi deli de olabilir bence. mesela einstein ülkesinden ayrılmak zorunda kaldı, güç bela bir işe girdi. kaybedecek sadece canı vardı.
9-ateizm bilime dayanır, ancak bu tamamen doğru ya da tamamen yanlış olduğunu göstermez. bu soru hakkında yazabilecek çok şeyim yok, din son zamanlarda içimde çok ölçüp biçtiğim bir konu.
bu kadar. sorulara saçma cevaplar vermiş olabilirim, kusura bakmayın. içimden geldiği gibi doldurmak istedim.
1-yanan bir plastik top, evet. aynen böyle.
2-yunus. zeki varlıklar biliyorsunuz. sadece içgüdüleriyle yaşayan bir hayvan olmaktansa hiç değilse azıcık zeki olmak bence daha güzel. bence dünyayı görmek, hiç görmekten daha iyidir. her ne kadar süper bir yer olmasa da.
3-öncelikle bilimden korkmayan, gerekli gören bir toplum. gerisi zaten fasa fiso.
4-bir simülasyon olduğunu zannetmiyorum. çünkü, öyle şeyler var ki bir insanın tasarlayamayacağı kadar eşsiz.
5-delilik bence kaybedecek şeyleri olmayan insanların düştüğü durumdur.
6-bir şey yoksa, ondan bahsetmek imkansızdır. siz hiç bilmediğiniz bir konuda ne diyebilirsiniz ki?
7-içinde bulunduğumuz durum bizi karamsarlığa itiyor. mesela dün iki tane çocuk taciz haberi geldi. böyle bir durumda, nasıl karamsar olmayalım insanlık hakkında?
8-delilik dediğim gibi kaybedecek bir şeyinin olmaması. dahilik ise, insanın sorunlara yaratıcı çözümler getirmesidir. bu iki kavram birbirine zıt değil, yani bir dahi deli de olabilir bence. mesela einstein ülkesinden ayrılmak zorunda kaldı, güç bela bir işe girdi. kaybedecek sadece canı vardı.
9-ateizm bilime dayanır, ancak bu tamamen doğru ya da tamamen yanlış olduğunu göstermez. bu soru hakkında yazabilecek çok şeyim yok, din son zamanlarda içimde çok ölçüp biçtiğim bir konu.
bu kadar. sorulara saçma cevaplar vermiş olabilirim, kusura bakmayın. içimden geldiği gibi doldurmak istedim.
devamını gör...

