davranışların nasıl kazanıldığını veya davranışların nasıl değiştiğini belirtmek üzere öğrenme kuram'larının kullanımıdır.
devamını gör...

vay benim kafadan.
devamını gör...

aileniz, kardeşiniz veya dostunuz yanınızdayken sarmalanılan huzur, sevgi ve mutlulukla en saçma bir şeye gülerken bile yaşanılan durum.
devamını gör...

2023.
devamını gör...

hayatın tüm sorunları hakkındaki düşünceleriniz ve duygularınız tarafından, etkililikten yoksun olduğunuz ve donmuş veya felç olmuş gibi hissettiğiniz noktaya kadar gömülmektir. üzerinizden şiddetli bir dalga geçmiş ve siz o dalganın altında kalmışsınızdır adeta.

korkunç bir deneyimdir, hangi yön sizi yukarıya çıkaracaktır veya ne tarafa yüzmeniz gerekmektedir bilemeyebilir, sersemlemiş hissedebilir ve tepki veremeyebilirsiniz. mantıklı veya işlevsel olarak düşünemeyebilir veya hareket edemeyebilirsiniz ve bu durum ilişkilerinizi veya profesyonel yaşamınızı etkileyebilir.


bu durumla baş etmek için ilk başta bu duygunun son derece doğal olduğunu kabullenmek gerekir. genellikle bu duyguların üstesinden gelmenin kolay olması gerektiği hissine kapılabiliriz, ancak bunalmış hissetmek, aynı anda çok fazla şeyin devam etmesine karşı doğal bir tepkidir. daha sağlıklı bir hayat yaşamak istiyorsanız, zihninizin size yavaşlamanız gerektiğini söyleme şeklidir.

bunalmanın vücudunuzun zor zamanlarda size yardım etme yöntemi olduğunun farkına varmak, bu duygu ile olan ilişkinizi değiştirmenize yardımcı olabilir. onun ne olduğunu anladığınızda ve onunla savaşmadan davet ettiğinizde, duygularınızı sağlıklı bir şekilde geliştirmek için bu duyguyla çalışmaya başlayabilirsiniz.

bu durumun hayatın değil sadece duygu ve düşüncelerimizin kırılma noktası olduğunu unutmamalıyız. ve hayatımızın, ilişkilerimizin, yaşadıklarımızın her an tam tersi bir yönde değişebileceğini aklımızdan çıkarmamalıyız.

bunun dışında daha önce de böyle hissettiğimizi kendimize hatırlatmakta her zaman fayda var. ve o süreçlerde aynı durumla nasıl baş ettiğinizi, neleri yanlış neleri doğru yaptığınızı değerlendirip ona göre aksiyon almakta fayda var.

son olarak, aklımızdan çıkarmamamız gereken bir diğer konu ise problemlerimizin muhtemelen düşündüğümüz kadar kötü olmadığı. elbette hayatta başımıza çok kötü şeyler gelebilir, ama çoğunlukla çok da büyük olmayan sorunlarla uğraşırız. onlarla uğraşırken bunun farkına varmak zor olsa da, daha sonrasında 'bunun için mi üzüldüm' ben deyip şaşırdığımız çok olur. o yüzden sakince oturup, yaşadıklarımızı bir akıl süzgecinden geçirmek bize yardımcı olabilir.


kaynak 1, 2
devamını gör...

terk edilmiş, eskimiş ve gözden çıkarılmış alanlara yapılır. geceleri yapmayı tercih ederler genelde.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel


--- alıntı ---

kentlerdeki atıl kalmış alanlarda, gökdelen gölgelerinin arasında kalan kaldırım kenarlarında, kanalizasyon kapaklarının üzerinde, yollardaki parke taşların arasında, bakımsız kalmış arazilerde gerçekleştirilen bir tür korsan bahçevanlık olarak tanımlanabilir. gerilla bahçeciler (korsan hobilerin doğası gereği), izinsiz olarak gerçekleştirdikleri şehri yeşillendirme hareketini genelde gizli bir şekilde organize olup geceleri gerçekleştiriyorlar. bazı gerilla bahçeciliği meraklıları ise korsan hobilerini güpegündüz icra ediyorlar ki, gerilla bahçeciliğin bir nevi reklamı yapılsın, destek alınsın, katılım ve sürdürülebilirliği artsın. arada bir sulama için de gece baskınları düzenleniyor olsa da, çoğunlukla bitkiler doğa anaya teslim ediliyor. sonucunda ise şehrin orta yerinde çiçek bahçeleri bitiveriyor.

--- alıntı ---
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

hakan günday - kinyas ve kayra
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
edit: başlık başa kalmış. kaçacaksanız oynamayalım beyler.
devamını gör...

kanımca beşiktaş'ın ligin fişini çektiği maç olmuştur. sergen yalçın'ın özellikle rize maçı sonrası; ''cumartesi günü olacakları hep birlikte göreceğiz!'' diye göz dağı vermesi sonrası bu skorun yaşanması benim gözümü korkuttu. bundan sonra sergen yalçın hakkında tek bir olumsuz kelam dahi etmem. sonumun hatayspor gibi olmasını istemiyorum * bu skor aslında önümüzdeki sezonlar içinde bir ders niteliğinde. rakip takımların sergen hoca'yı asla ve kata kızdırmaması gerekiyor. takımı öyle bir motive etmiş ki, takım kırmızı pelerin görmüş boğa gibi saldırdı. ilk yarı 5-0 bitti ama izlemeyenler için söylüyorum; bu nasıl kaçar diyeceğiniz en az 5 pozisyon daha vardı. kartal resmen parçaladı geçti. şampiyon gibi oynayan bir beşiktaş izledik.

bir kaç kelam da hazımsızlık yaşayan rakip takım taraftarları için söylemek lazım; alanyaspor maçının açıklamasını alanyaspor'un bizzat kendisi fenerbahçe maçında yaptı. davidson da luz pereira namı diğer davidson altı pastan bomboş kaleye gol nasıl kaçırılır gösterdi. kaldı ki, alanyaspor - beşiktaş maçının ilk çeyrek diliminde beşiktaş'ın 3 tane direkten dönen topu var. işe bakın ki alanyaspor fenerbahçe maçında da alanyaspor'un üç topu direkten döndü * neyse bunlar işaretler. göklerden gelen bir karar vardır muhakkak * bahsettiğiniz takım beşiktaş yeri geldi trabzon'u 7-1 yendi. veselinoviç eliyle 5 işareti yaptığında beşiktaşımız veysel hocamızı kırmadı gitti kadıköy'de fenerbahçe'ye 5 attı. kalecisiz deplasmanda ezeli rakibine gerekli dersi verdi vs vs. yeni kuşak iki büyük masalına inandırıldığı için beşiktaş kendine geldiğinde fabrika ayarları bozulup mavi ekran veriyorlar. önce takımlarınızın kadro değerine bakacaksınız. lig genelinde oynadığınız kötü futbolu göreceksiniz, şapkayı önünüze koyacaksınız ve ondan sonra beşiktaş'a laf edeceksiniz. alanyaspor'da hatay'a 6 tane gol attı bu sezon. bilenmiş, hırslanmış şampiyonluğa yürüyen beşiktaş mı ''pamuk prenses ve yedi cüceler masalı''na nazire yapmayacak? bu kadar sıkmayın canınızı an itibarı ile hak eden şampiyon olmak üzere. hazımsızlık varsa beypazarı soda şu an dertlerinizi bitirmek için bire bir olur.

rize maçından neredeyse iki gün sonra sahaya çıkacaksınız. herkes pusuda puan kaybınızı bekleyecek, bu arada rakip takımın hocası covid olacak ve oyuncular için test yapılması talebi geri çevrilecek buna rağmen kalkıp siz şu türküyü söyleyeceksiniz;

biz tam 7 cüceyiz on dört kollu bir deviz. var mı bize yan bakan hey yan bakan hey yan bakan...

bu her babayiğidin harcı değil. ne zaman iyi olanı hak edeni alkışlamayı öğrenirsiniz işte o zaman işler güzelleşir. sodalarımızı içelim keyfimize bakalım değerli dostlar. ha bu arada lafım sadece hazımsızlığı olan arkadaşlara daha öncesinde beşiktaş'ın bu sezonu tartışmasız hak ettiğini söyleyen pek çok rakip takım taraftarı yazar arkadaşımız oldu. onlara da objektif ve aklı selim duruşlarından ötürü teşekkür ederiz.

adettendir;

siyah ulan!
devamını gör...

insan yaşamının devamı için en mühim şeydir . eğer unutmasaydık her gün yeni bir hayata başlayamazdık .her gün güneş doğmazdı bize . sıkılırdık bunalırdık .yani diyecegim o ki unutmak güzel şeydir .tüm kötü günleri unutmamız dileğiyle.
devamını gör...

oscar and the wolf’un 2015 yılında çıkarttığı albüm ve bu albümün çıkış parçası. bir yanınızı acıtırken diğer yanınızı dans ettirecek bir şey:
devamını gör...

bir gorselle anlatmak istedigim kafa sozluk kurucu admini.*
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

büyük insanlığın toprağında gölge yok
sokağında fener
penceresinde cam
ama umudu var büyük insanlığın
umutsuz yaşanmıyor.


tamamı
devamını gör...

elle tutulur birşey yok, abartma canım sende gibi cümleleri de birbiri ardına sıralayan insandır. hata bende sana anlatan hata bende diyorum kendi kendime. hem daha çok üzüp hem de sinirlendirler.
devamını gör...

bana ruhsar'ın jenerik müziğini hatırlattı.o kadar izledik artık bilinçaltına yerleşmiş.

şaştık kaldık afalladık, vay canına şimdi yandık.akıllara zarar valla, ruhsar gitti ruhla kaldık.ruhuna sağlık ruhsarcığım ölmemiş...
(bkz: büyümeyen çocuklar)
devamını gör...

fizikte; bir ışık kaynağından çıkan ışınların bir yüzeye çarparak doğrultu değiştirmesi olayıdır. etrafımızdaki cisimlerin çoğu ışık kaynaklarından gelen ışınları yansıtırlar. bu cisimlerden düzgün ya da dağınık yansıyarak gözümüze ulaşan ışık ışınları sayesinde görebiliyoruz.
devamını gör...

(bkz: bir yer bulalım dünyadan uzak)
devamını gör...

şu zalim dünyada hiçbir şey kalıcı değildir, dertlerimiz bile. (charlie chaplin)
devamını gör...

sen onu kovalarsan ve o senden kaçarsa o ördektir.
o seni kovalarsa ve sen ondan kaçarsan o kazdır.
devamını gör...

artık çok da önemli olmadığını düşündüğüm başlık. bugün hatta ekşinin daha iyi bi alan olduğunu düşündüm. neden? az kişi olunca tanınır olmak vs gerçekten “aile ortamı” gibi olması çok da güzel bir şey değilmiş. başta öyle sanıyordum. a ne güzel samimi filan. her neyse birilerinin değerini bilmeye vs gerek yok. fazla muhabbet tez ayrılık hesabı, ya da kıymet bilmeme gibi... yazan yazsın çizen çizsin sözlük yaşıyor bi şekilde... sözlük sözlüktür, yazar yazar.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim