1.
![kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel](https://media.normalsozluk.com/up/2021/05/29/aqu1y7i0ni8luqaw-t.jpg)
american gothic tablosuyla tanıdığımız 1891 - 1942 yılları arasında yaşamış amerikalı regionalist* ressam.
iowa'da doğmuş ve yine iowa'da ölmüştür fakat gençliğinde birçok kez avrupa'yı ziyaret etmiştir. bu ziyaretleri sırasında izlenimcilik gibi birçok stil üzerine eğitim almıştır. onu en çok etkileyen ressam ise resimlerindeki açık ve net tasvirleriyle jan van eyck olmuştur.
wood'un memleketine olan sevgisi çok büyüktür, hatta bir keresinde paris'i görünce iowa'yı bir kez daha sevdim der.
ressam, alın teri, çok çalışmak, toplum ve tasarruf gibi konuları somutlaştıran tipik kırsal konuları sık sık tasvir etmiştir. avangard avrupa sanatının klasik betimlemelerinden kaçınan wood, kuzey rönesans sanatında gözlemlediği netlik ve keskinlik ile art deco tasarımının organik çizgilerini birleştirerek, bu farklı tarzları benzersiz bir amerikan vizyonuna dönüştürdü ve bu yolla kendi gördüğü orta batı'yı tasvir etti. küçük kasaba ve kırsal yaşamı resmederken çok çalışan amerikalıların nasıl büyük zorluklarla karşı karşıya kaldığını göstererek büyük buhran sırasında halka idealize edilmiş bir vizyon verdi.
şimdi gelelim american gothic eserine. bu eserde görenlerin düşündüğünün aksine ressam çiftçi bir çifti değil kız kardeşi ve dişçisini model olarak kullanmıştır.* üstelik soranlara resmettiği çiftin karı koca değil de baba kız olduğunu söylemiştir. tüm yanlış anlaşılmalar rağmen bu eser günümüzde inci küpeli kız ve hatta mona lisa gibi eserlerle birlikte anılır.
eserin popüleritesi aslında görünüşte basit olan bu görüntünün tuhaf bir belirsizliği yansıtmasından gelir. izleyicilerine sunduğundan daha fazla soru ortaya çıkarır. resim başlıkta kendini amerikan olarak ilan ediyor, ancak burada amerikan olan tam olarak nedir? eser, orta batının basit halkına bir övgüyse, sanatçı neden çifti perişan bir şekilde resmetti? bu bir ironi mi? amerikan kimliği üzerine bir yorum mu? yoksa başlık sadece evin revival tarzı mimari detayını mı anlatıyor? wood'un kariyerinin son zamanınlarına egemen olan ulusal kimlik tartışmaları, çalışmalarının yorumlanmasında önemli bir rol oynamaktadır. 1930'lar, büyüyen kozmopolitlikten, barbara haskell'in "popüler kültürde güçlü bir gerilim" ve "ulusal karakterin amerika'nın küçük kasabalarında ve çiftliklerinde en eksiksiz şekilde somutlaşması" olarak tanımladığı şeye dönüştüğü zamanlardı. belki de resmin belirsizliğinden ziyade, wood'un esrarengiz çifti ikonik hale geldi.
grant wood'un diğer bilinen eserleri:
midnight ride of paul revere
![kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel](https://media.normalsozluk.com/up/2021/05/29/yxp2da3csd9valx8-t.jpg)
spotted man
![kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel](https://media.normalsozluk.com/up/2021/05/29/fn5nlc0xciroxjcn-t.jpg)
biraz da magazinsel bilgi: wood'u tanıyanlar onu gizli homoseksüel olarak tanımlarmış ve kendisinden 7 yaş büyük eşiyle evliliğinin bir hata olduğunu söylerlermiş.
devamını gör...