hz. ali'nin şehit edilme süreci
başlık "pegasus19 astral yolcusu" tarafından 26.08.2022 10:36 tarihinde açılmıştır.
1.
hz. muhammed'in zehirlenip şehit edilmesi üzerine hz. ali ebubekir'in halifeliğini kabul etmedi. ömer ve osman'ında öyle. osman'dan sonra hz. ali halife oldu. ebubekir'in kızı aişe ile yaşanan cemel savaşında, onda biri kadar bir sayıda da olsa hz. ali galip geldi. cemel savaşında aişe'ye, ali'ye karşı en büyük desteği emevi olan muaviye ve oğulları mervan ve yezit verdi. sonrasında bu düşmanlık devam etti ve savaşarak yenemeyeceğini anlayan muaviye, hz. ali'yi kendi yakınlarından olan ve satın alınan bir kiralık katille (sanıldığı gibi camide değil) bir sokak arasında, ramazan ayının 17sinde zehirli hançerle vurarak ağır yaraladı. 3 gün sonra şehit olan hz. ali, peygamberin cenazesinin 3 gün yerde kalmasından dolayı kendisinin de cenazesinin 3 gün sonra definedilmesini vasiyet etti. ramazanın 27. günü cenazesi kaldırıldı. ve katili olan muaviye'ye haber ramazan ayının 30unda ulaştı. muaviye bu habere sevinerek 3 gün şeker dağıtıp kutladı ve bizlerde bu iğrenç emevi geleneğini ramazan bayramıolarak kutladık.
edit; ramazan ayının 17sini 18ine bağlayan gece diye aktarılır. hatta sabah namazına giderken olay vuku bulur. olay 1500 yıl önce yaşanmıştır ve burada benim açımdan önemli olan ve aktarılmak istenen saat farkları yada bir gün hatası yada haberin at yada deve ile gidilen yolda geçen süre değil, katledilmesi ve sonrasında olan olaydır.
edit; ramazan ayının 17sini 18ine bağlayan gece diye aktarılır. hatta sabah namazına giderken olay vuku bulur. olay 1500 yıl önce yaşanmıştır ve burada benim açımdan önemli olan ve aktarılmak istenen saat farkları yada bir gün hatası yada haberin at yada deve ile gidilen yolda geçen süre değil, katledilmesi ve sonrasında olan olaydır.
devamını gör...
2.
matematiksel anlamda problemleri olan hikayedir.
17sinde yaralanıp 3 gün sonra ölen birinin vasiyeti 3 gün bekletilmekse 23. gün cenazesinin yapılması gerekirdi.
17sinde yaralanıp 3 gün sonra ölen birinin vasiyeti 3 gün bekletilmekse 23. gün cenazesinin yapılması gerekirdi.
devamını gör...
3.
hz. ali nin (as) şehit edilme süreci ramazan ayının 19. günü ile 21. günü arasındaki zaman dilimidir.
hz. ali'nin (as) katili, abdurrahman ibn mülcem (la) dir. kendisi azılı bir haricidir. nehrevan savaşından sağ kurtulan 9 kişiden biri olduğu tarihi kaynaklarda zikredilmiştir.
abdurrahman ibn mülcem in bu cinayeti nikah mehri olarak kabul ettiği rivayet edilir. kendisi gibi harici olan kutam adındaki bir kadının, hz. ali'nin kafası karşılığında, ibn mülcem ile nikahlanacağını kabul etmesi, katilin iştahını kabartmıştır.
ramazan ayının 19. günü muhtemel kadir gecesi olarak kabul edilen gecelerden bir gecedir. abdurrahman ibn mülcem bu geceyi özellikle seçmiştir. ali'yi öldürmenin allah katında çok değerli olduğunu düşünmüş olmalı ki, muhtemel kadir gecesini suikast günü olarak seçmiştir.
emevi hilafetinin, hz. ali'yi direkt olarak şehit etme isteği, şii ve sünni hiçbir kaynakta rivayet edilmemiştir. dönemin sosyolojik koşulları göz önünde bulundurulduğunda da, muaviye (la) nin böyle bir şeye cesaret etmesi söz konusu değildir. çünkü hz. ali, muaviye den daha çok ön planda olan ve islam topraklarında genel kabul görmüş imam dır.
kaldı ki; muaviye, hz. hasan(sa)'ı zehirletme meselesinde de, gizli kapaklı işler ile hz. hasan'ı zehirletmiştir. yani emevi siyaseti, ali ve oğullarını öldürmeyi, ali ve oğullarının çok güçlü olduğu dönemde göze alacak kadar aptalca yönetmez.
hz. ali'nin (as) katili, abdurrahman ibn mülcem (la) dir. kendisi azılı bir haricidir. nehrevan savaşından sağ kurtulan 9 kişiden biri olduğu tarihi kaynaklarda zikredilmiştir.
abdurrahman ibn mülcem in bu cinayeti nikah mehri olarak kabul ettiği rivayet edilir. kendisi gibi harici olan kutam adındaki bir kadının, hz. ali'nin kafası karşılığında, ibn mülcem ile nikahlanacağını kabul etmesi, katilin iştahını kabartmıştır.
ramazan ayının 19. günü muhtemel kadir gecesi olarak kabul edilen gecelerden bir gecedir. abdurrahman ibn mülcem bu geceyi özellikle seçmiştir. ali'yi öldürmenin allah katında çok değerli olduğunu düşünmüş olmalı ki, muhtemel kadir gecesini suikast günü olarak seçmiştir.
emevi hilafetinin, hz. ali'yi direkt olarak şehit etme isteği, şii ve sünni hiçbir kaynakta rivayet edilmemiştir. dönemin sosyolojik koşulları göz önünde bulundurulduğunda da, muaviye (la) nin böyle bir şeye cesaret etmesi söz konusu değildir. çünkü hz. ali, muaviye den daha çok ön planda olan ve islam topraklarında genel kabul görmüş imam dır.
kaldı ki; muaviye, hz. hasan(sa)'ı zehirletme meselesinde de, gizli kapaklı işler ile hz. hasan'ı zehirletmiştir. yani emevi siyaseti, ali ve oğullarını öldürmeyi, ali ve oğullarının çok güçlü olduğu dönemde göze alacak kadar aptalca yönetmez.
devamını gör...
4.
cemel savaşıında muaviye aişe ile beraber hz. ali'ye karşı oğlu mervanı ve askerlerini göndermiştir. yani bu teşebbüs daha önce de cemel savaşında olmuştur.
edit; hz ali'den sonra uzun süre islamı emeviler yönettiği için islamın hakikatiyle ilgi bir çok şey gibi bunlarında belli kaynaklarda geçmemiş olması hiç şaşırtıcı değil. (bir başka konuda başka tanımda müslim ve buhariyi örnek vermiştim. bu sahih oldukları için değil tanımda ki bilgiye ulaşılabilir oldukları içindi.)
edit; hz ali'den sonra uzun süre islamı emeviler yönettiği için islamın hakikatiyle ilgi bir çok şey gibi bunlarında belli kaynaklarda geçmemiş olması hiç şaşırtıcı değil. (bir başka konuda başka tanımda müslim ve buhariyi örnek vermiştim. bu sahih oldukları için değil tanımda ki bilgiye ulaşılabilir oldukları içindi.)
devamını gör...