"şüphesiz ki allah'tan geldik, yine allah'a döneceğiz." anlamına gelen arapça ifade. verilen sela duyulduğunda söylenmesi müslümanlarca teşvik edilir.
devamını gör...
sağdan soldan yanaşıp anlamaya çalışalım:

varlık, tanrısal özün bir açınımı, tanrısal özden zorunlu olarak çıkan bir sonuç ise? böyle bir durumda insan için "niçin var oldu?" değil de "nasıl var oldu?" sorusu sorulabilir ancak. özdek bazılarının savunduğu gibi ilksiz ise? o halde allah yoktan var etmiş değil, varolan'a şekil vermiştir, yani epitkendir. kendisinden zorunlu olarak çıkana veya varolan'a elden geldiğince -bu elden geldiğincelik varolan'ın kapasitesine bağlıdır- en iyi şekli, biçimi vermeye çalışmıştır. "leyse bi'l imkâni ebda' min mâ kân" bu açıdan pek de anlamlıdır.

varlığımız yoktan olsaydı kötü diyebilirdik. çünkü bazı değişikliklerle daha iyi ve rahat yapılabilirdi. ama elde hazır bir "varolan" var. ve bu "varolan" kapasite olarak ancak şu gördüğümüz niteliğe sahip olabilir. varlığın eğer bir kötü tarafı varsa bu kendisindendir. çünkü daha iyiyi kaldırabilecek kapasiteye sahip değildir. allah'tan bir ruhu taşıyacak olan insan da ancak bu kadarlık bir ruhu, ruhi/iyi eğilimleri taşıyabilirdi. varolan'ı bir şekle -ahsen-i takvim- sokup ilahi bir nefha da verince, bunun yönü ne olacak? kulluk ve diğer emredilen şeyler. insan ruhi yönden mesafe aldıkça, daha fazla ilahi ruh taşıma/alma kapasitesine sahip olacak ve hayata başladığı en alt basamaktan kademe kademe yükselecektir. yükseldikçe ilahi ruh alma kapasitesi artacak ve sonuçta maddeden kurtulacak, sırf allah'ın ruhu olacak ve allah'a geri dönecektir. innâ lillahi ve innâ ileyhi râciun...
devamını gör...
bakara suresi 156. ayettir.


onlar; başlarına bir musibet gelince, “biz şüphesiz (her şeyimizle) allah’a aidiz ve şüphesiz o’na döneceğiz” derler.


kaynak
devamını gör...
sadece ölülerin arkasından okuduğumuz için yaşarken anlamı aklımıza gelmiyor. yoksa bu pisliklerin yaşanmasının başka bir açıklaması olamaz.
devamını gör...
“biz allah'tan geldik ve yine allah'a dönüyoruz.” anlamına gelmektedir. yani kişinin başına gelenleri sükûnetle kabul etmesi ve şükretmesi tavsiye edilmektedir.
devamını gör...
"allahtan geldik, ve yine ona döneceğiz." dünyada sadece dinlenmeye gelmiş yorgun ruhların allaha kavuşmadan önceki son duraklarında dillerinden düşürmediği o muhteşem söz. bakara, 156.
devamını gör...
zorla müslüman yaptılar beni imdat..
devamını gör...
mutlak gerçek.
devamını gör...
''konu kilit'' sözlerden...
mühür vurur adeta, o derece.

bir şeylere anlam mı vermeye çalışıyorsun?
''inna lillah ve inna ileyhi raciun''

şimdi nasılsın?
''gayet iyiyim.''
anlam verebildin mi?
''eh işte, sayılır.''
devamını gör...
söylenmesi, birinin öldüğü anlamına gelir.
devamını gör...
bunu söylemek için illa birinin ölmesine gerek yok
hayatımızın her tarafına uyarlayabiliriz.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"inna lillahi ve inna ileyhi raciun" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim