iyiliğin dinler açısından ikincil bir mesele olduğu gerçeği
başlık "alpinçayırı" tarafından 07.12.2024 18:46 tarihinde açılmıştır.
1.
dindoşların zoruna giden yadsınamaz acı bir gerçektir. bütün semavi dinlerde birincil mesele iyilik değil imandır ve hiçbir peygamber, insanları iyiliğe değil birincil olarak imana çağırmıştır. dinlerde iyilik ise ikincil meseledir yani asıl mesele iman etmedir. zaten islam'da tövbe mekanizması var, nasıl olsa şirk dışındaki bütün günahlar affediliyor.
ilgili link: x.com/aklingozu_7yy/status/...
ilgili link: x.com/aklingozu_7yy/status/...
devamını gör...
2.
devamını gör...
3.
din olmadan iyilik yoktur.
din ile bari iyilik var.
1 dinsiz "iyiligi" temellendiremez.
din ile bari iyilik var.
1 dinsiz "iyiligi" temellendiremez.
devamını gör...
4.
möslömanlığın şartı dezgaha imandır.
devamını gör...
5.
bu ergen ateisti buraya kim getirdi ya? salak salak başlıklar açıp millete hakaret edip duruyor. güzel kardeşim burası insanların sohbet ettiği, tanıştığı, çok kalabalık olmayan nezih bir ortam. bence sen defol git çöplüğüne. hayır ateizmin misyonerliğini falan mı üstlendin?
devamını gör...
6.
bütün ibrahimi dinler 'ontolojik soruna' angajedirler:nasıl olmalı?*
bu mümin nasıl tanımlanıyorsa öyle dir. öyle olmaklıdır. imanı ibadetle mi temiz ahlakla mı sağlıyorsun denmez. allah'a kulluk vazifelerini ne derecede yerine getirdiğine bakılır. kim bakar? tanrı değil elbet kendini yerde onun temsilcisi sanan şirk erbabı bakar buna.
bütün dharmik dinler* 'epistemiyolojik soruna' angajedirler: sorun 'bilmek' tir.
gerçek doğamızdan habersiz olduğumuz için acı duyuyoruz derler. amaç gerçek doğamızı bilmek için bir şeyler yapmaktır. bu dinlerde mümin bu amaca yönelikbir şeyler yapan kişidir. kendini gerçekleştirmek tanrıya kavuşmak özendirilir. kendini bilmek için yeterince çaba gösteriyor musun? aferin. kim der bunu? yerde kendini tanrının gözcüsü sanan şirk erbabı der.
o zaman başlık doğru soruyu soruyor: bu analizde 'iyilik'ten söz edilmiyor ki...
bu mümin nasıl tanımlanıyorsa öyle dir. öyle olmaklıdır. imanı ibadetle mi temiz ahlakla mı sağlıyorsun denmez. allah'a kulluk vazifelerini ne derecede yerine getirdiğine bakılır. kim bakar? tanrı değil elbet kendini yerde onun temsilcisi sanan şirk erbabı bakar buna.
bütün dharmik dinler* 'epistemiyolojik soruna' angajedirler: sorun 'bilmek' tir.
gerçek doğamızdan habersiz olduğumuz için acı duyuyoruz derler. amaç gerçek doğamızı bilmek için bir şeyler yapmaktır. bu dinlerde mümin bu amaca yönelikbir şeyler yapan kişidir. kendini gerçekleştirmek tanrıya kavuşmak özendirilir. kendini bilmek için yeterince çaba gösteriyor musun? aferin. kim der bunu? yerde kendini tanrının gözcüsü sanan şirk erbabı der.
o zaman başlık doğru soruyu soruyor: bu analizde 'iyilik'ten söz edilmiyor ki...
devamını gör...