kadınlar aklen ve dinen eksik varlıklardır hadisi
başlık "alpinçayırı" tarafından 25.03.2023 14:03 tarihinde açılmıştır.
1.
kütüb-ü sitte hadislerindeki sahih-i buhari bölümünde geçen; açık bir şekilde kadınlara hakaret eden akıl, mantık ve vicdan dışı bir olay. bu teknoloji çağında hala daha şu arabın çirkef dinini canıhıraş bir şekilde savunan tatlısu müslümanı kadınlar var ya, akıl alır gibi değil. ey kadınlar, boşuna biz ateistlere karşı islam'ı savunmayın zira sizin savunduğunuz din size bu dünyayı geçtim, öte dünyada da birşey vaat etmiyor. muhammed kim kadın hakları kim?
sahih-i buhari'de geçen ve kadınlara aleni bir şekilde hakaret eden kan dondurucu bir olay
atatürk vs muhammed
atatürk'ün ve muho'nun kadına bakış açısı ve verdiği değerler. söyleyin bakalım, kadına asıl değeri veren kimmiş?
müslümanlıktan önce ve sonra türk kadını
gerçek islam'da kadının yeri
sahih-i buhari'de geçen ve kadınlara aleni bir şekilde hakaret eden kan dondurucu bir olay
atatürk vs muhammed
atatürk'ün ve muho'nun kadına bakış açısı ve verdiği değerler. söyleyin bakalım, kadına asıl değeri veren kimmiş?
müslümanlıktan önce ve sonra türk kadını
gerçek islam'da kadının yeri
devamını gör...
2.
peygamber efendimizin sözüdür.
devamını gör...
3.
arap dini olan islamdan beklenecek sözlerdir. kadınların insan olup olmadığını tartıştı bu ar*plar. daha ne olsun? araplar anlaşılan kadınları acayip kıskanıyor ve karşılarında ezik hissediyorlar. kadın düşmanlıklarının sebebi de bu. dinlerin çıkmasının sebeplerinden biri de bu. azıcık aklı olan bunu anlar zaten.
devamını gör...
4.
bir haber vardı konya'da köyü fareler basmış
alttaki yorumlara baktım. en aşağı yüz tane kadın entri girmiş.
konya köylerinde köpek olmadığını, köpeklerin fare yiyerek yaşayan canlılar falan olduğunu sanıyolar.
kentteki sokak köpeklerini köylüler beslese, tarlaları fare basmayacağına inanıyorlar.
ben kadın düşmanı biri değilim ama aşağı yukarı hepsinin görüşleri bu. yalnız yaşayan kadınların köpek sevgisi dikkatinizi çekiyordur. bu akıl ve mantıkla izah edilebilecek şey değil.
alttaki yorumlara baktım. en aşağı yüz tane kadın entri girmiş.
konya köylerinde köpek olmadığını, köpeklerin fare yiyerek yaşayan canlılar falan olduğunu sanıyolar.
kentteki sokak köpeklerini köylüler beslese, tarlaları fare basmayacağına inanıyorlar.
ben kadın düşmanı biri değilim ama aşağı yukarı hepsinin görüşleri bu. yalnız yaşayan kadınların köpek sevgisi dikkatinizi çekiyordur. bu akıl ve mantıkla izah edilebilecek şey değil.
devamını gör...
5.
yine uydurma bir hadistir/dedikodudur. zaten bu dedikoduların hiçbir dini değeri yoktur.
dinin tek kaynağı kutsal kuran'dır:
www.kurandakidin.com/
dinin tek kaynağı kutsal kuran'dır:
www.kurandakidin.com/
devamını gör...
6.
7.
işine gelmiyorsa uydurma diyeceksin, işine geleni övüp methedeceksin zor değil ki.. ilim denilen şeyin hepsi bu.. ( tabii başta önce 'aslında orada asıl denmek istenen' teranesiyle biraz soslamakta yarar var 'lafzen değil manen söylenen' gibi denemeler işe yarayabilir.. keza arabi labirentlere çek..ama baktın oryantal yetmiyor, yemiyorlar... gayrısahih efenim yok öyle bişey yalan de geç. unutma "mal müşteriye satılır" nabza göre şerbet, müşteriye göre mal uyduracaksın. hepsi bu. 1400 yıllık firma dile kolay.)
devamını gör...
8.
hep yanlis yorumlanan hadis.
bakin arkadaslar, simdi,
1. kadinin dinen noksan olmasi, hadiste de aciklandigi uzere, hayizken namazdan ve orictan muaf olmasidir. e peki neden noksan diyor, kucuk mu goruyor? hayir. fakat bariz olarak erkeklere nazaran farz ibadet yonunden daha az ibadet ederler. cunku erkekler hayiz olmadigindan 12 ay ibadet ederken, kadinlar hayiz oldugu donemde bundan muaftir. yani noksaniyet, erkeklere nazarandir. genel degil.
2. kadinin aklen noksan olmasini da peygamber kuran'dan aciklar. 2 kadin sahitlikte 1 erkege denktir ki, ayette bu unutlanlikla aciklanir. yani akil noksanligi denen sey, hafiza noktanligidir. bazi alimler de bu duygusallikla iliskilendirir. yani kadinlarda duygusal zeka daha fazladir, erkekte ise pratik zeka. kadinin akil yonunden noksanligi budur. tabiki de istisna kadinlar da var. mesela bugun hic 1 erkek, hz. aise'den ustun degildir, veya hz. meryem'den. burdaki ifade geneldir, istisnasi elbette vardir. ama kadinin erkege nazaran (genelde) pratik zekasi daha dusuktur, kadin genelde duygulariyla, erkekse isine gelene gore karar verir ki bunu siz de iyi bilirsiniz. bu aslinda cok iyi 1 insan analizidir.
ha kadinin sahitliginin erkegin yarisi olmasi kadini kucuk gormez mi?
hayir.
peki neden?
bu konuda 2 hadis soyleyecegik,
1. 1 hadiste 1 cift evlenir, sonra 1 kadin gelir, ya resulullah der, ben bu 2'si cocukken 2'si de emzirdim, bunlar aslinda sut kardes. resulullah da onlari bosar.
2. difer 1 hadiste ise sorarlar ki, sanirsam sut emzirme konusunda sorarlar, derler ki bu konuda kac sahit lazimdir. peygamber der ki, 1 erkek 1 kadin.
ılk ornekte peygamber 1 kadinin sahitligini yeterli gorur, ikinci ornekte de 1 kadin sahitligini 1 erkege denk tutar.
burdan yola cikarak denmistir ki, had konularinda, mesela hirsizlik cezasi, zina cezasi, adam oldurme cezasi gibi, kadinin sahitligi, erkegin sahitliginin yarisidir.
fakat lohusalik, sut emzirme, hamilelik gibi kadinlari ilgilendiren konularda kadinin sahitligi erkegin sahitligine denktir.
yani kadinin sahitligi mutlak anlamda yarim gorulmez. sadece hirsizlik, zina gibi had cezalarinin tatbiki ve infazi islam'da genelde erkekleri ilgilendiren konular nevindendir, kadinlari degil.
halbuki alimler, kadinlari ilgilendiren konularda 1 kadin sahitligi de yeterlidir demislerdir.
meselenin asli astari bundan ibarettir.
bakin arkadaslar, simdi,
1. kadinin dinen noksan olmasi, hadiste de aciklandigi uzere, hayizken namazdan ve orictan muaf olmasidir. e peki neden noksan diyor, kucuk mu goruyor? hayir. fakat bariz olarak erkeklere nazaran farz ibadet yonunden daha az ibadet ederler. cunku erkekler hayiz olmadigindan 12 ay ibadet ederken, kadinlar hayiz oldugu donemde bundan muaftir. yani noksaniyet, erkeklere nazarandir. genel degil.
2. kadinin aklen noksan olmasini da peygamber kuran'dan aciklar. 2 kadin sahitlikte 1 erkege denktir ki, ayette bu unutlanlikla aciklanir. yani akil noksanligi denen sey, hafiza noktanligidir. bazi alimler de bu duygusallikla iliskilendirir. yani kadinlarda duygusal zeka daha fazladir, erkekte ise pratik zeka. kadinin akil yonunden noksanligi budur. tabiki de istisna kadinlar da var. mesela bugun hic 1 erkek, hz. aise'den ustun degildir, veya hz. meryem'den. burdaki ifade geneldir, istisnasi elbette vardir. ama kadinin erkege nazaran (genelde) pratik zekasi daha dusuktur, kadin genelde duygulariyla, erkekse isine gelene gore karar verir ki bunu siz de iyi bilirsiniz. bu aslinda cok iyi 1 insan analizidir.
ha kadinin sahitliginin erkegin yarisi olmasi kadini kucuk gormez mi?
hayir.
peki neden?
bu konuda 2 hadis soyleyecegik,
1. 1 hadiste 1 cift evlenir, sonra 1 kadin gelir, ya resulullah der, ben bu 2'si cocukken 2'si de emzirdim, bunlar aslinda sut kardes. resulullah da onlari bosar.
2. difer 1 hadiste ise sorarlar ki, sanirsam sut emzirme konusunda sorarlar, derler ki bu konuda kac sahit lazimdir. peygamber der ki, 1 erkek 1 kadin.
ılk ornekte peygamber 1 kadinin sahitligini yeterli gorur, ikinci ornekte de 1 kadin sahitligini 1 erkege denk tutar.
burdan yola cikarak denmistir ki, had konularinda, mesela hirsizlik cezasi, zina cezasi, adam oldurme cezasi gibi, kadinin sahitligi, erkegin sahitliginin yarisidir.
fakat lohusalik, sut emzirme, hamilelik gibi kadinlari ilgilendiren konularda kadinin sahitligi erkegin sahitligine denktir.
yani kadinin sahitligi mutlak anlamda yarim gorulmez. sadece hirsizlik, zina gibi had cezalarinin tatbiki ve infazi islam'da genelde erkekleri ilgilendiren konular nevindendir, kadinlari degil.
halbuki alimler, kadinlari ilgilendiren konularda 1 kadin sahitligi de yeterlidir demislerdir.
meselenin asli astari bundan ibarettir.
devamını gör...
9.
kadınların muhtemel sosyal zekaları, erkeklerden çok daha yukarıda.
kafaları şeytanlığa çok güzel çalışıyor. manipüle ediyorlar hem kendilerini hem de karşılarındaki erkeği.
aptal, dansöz olur bu bağlamda. aptala denk gelmediklerinde de kendileri dansöz olur.
konu basit aslında.
kafaları şeytanlığa çok güzel çalışıyor. manipüle ediyorlar hem kendilerini hem de karşılarındaki erkeği.
aptal, dansöz olur bu bağlamda. aptala denk gelmediklerinde de kendileri dansöz olur.
konu basit aslında.
devamını gör...