1.
kanaat; beklentileri düşük tutma sanatıdır. tembellikle karıştırılmamalıdır. kanaatte mücadele vardır, tembellikte mücadele yoktur.
hırs ise; kazanma arzusunun, kural tanımadan, ahlaki bir bağlılık olmadan mücadele biçimidir. çalışkanlık ile karşılaştırılmamalıdır. çalışkanlıkta; ahlaki bağlılık, kurallara riayet vardır. hırsta ise; ahlaki bağlılık, kurallara riayet yoktur.
hz ali;
"kanaat; en büyük servettir."demiştir.
mevlana ise;
"derdi dünya olanın, dünya kadar derdi olur." demiştir.
hz ali nin hikmetli sözünde; kanaat kavramını övme, mevlana nın hikmetli sözünde ise; hırs kavramını yerme söz konusudur.
beklentileri düşük tutmak; insanı haris olmaktan arındırır. kanaatin zıddı olan hırs, dünyayı cehenneme çeviren olgudur.
insanlık tarihinin en eski savaşı; kanaat ve hırs arasındadır. habil kanaati, kabil hırsı temsil eder. habil; cömert, kabil; cimri dir. habil; merhametli, kabil; zalimdir.
hırs, zulmü doğurmuştur. tarihte hangi zalimin geçmişine bakılırsa, haris olduğu gözlemlenir. kapitalist dünya düzeni, haris insanların idealleriyle hayat bulmuştur.
sırf toprak uğruna; kızılderililerin derisini yüzdüren, afrika insanını; balık istifi gibi gemilere doldurup, başka bir kıtaya köle olarak getiren, ortadoğu da; sırf petrol uğruna, milyonlarca insanı öldüren, asya da; kendine rakip oluşmasını önlemek adına, atom bombası atan ideoloji; haris insanların ideolojisidir.
kanaat ise, merhameti doğurmuştur. kendinden daha iyi durumda olana bakıp; hırslanma yerine, kendinden daha kötü durumda olana bakıp, şükretmek gerektiğini öğretmiştir.
kanaat, empati yeteneğini geliştirir. kanaat etmeyi öğrenen insan, durumu kendinden daha kötü olan insanları her zaman hatırlar. kanaatte; güç eline geçince, yardım etme düsturu ortaya çıkar.
hırs empatiden yoksundur. hırsta ise; güç elde edilince zulüm artar. elde ettiği nimetin veya ganimetin kendi gibi zalim bir topluluk tarafından elinden çıkarılma korkusu, onun zulmünü artırır. her güçlenen onun potansiyel düşmanı ve onun hedefidir.
kanaat, adalete tabidir. adaletin kestiği parmağa acımaz. kendi parmağının kesilmesi ile, bir başkasının parmağının kesilmesi arasında fark görmez.
hırs, adalete tabi değildir. kendi parmağı kesilmesin diye, başkasının boynunu vurdurur.
hırs ise; kazanma arzusunun, kural tanımadan, ahlaki bir bağlılık olmadan mücadele biçimidir. çalışkanlık ile karşılaştırılmamalıdır. çalışkanlıkta; ahlaki bağlılık, kurallara riayet vardır. hırsta ise; ahlaki bağlılık, kurallara riayet yoktur.
hz ali;
"kanaat; en büyük servettir."demiştir.
mevlana ise;
"derdi dünya olanın, dünya kadar derdi olur." demiştir.
hz ali nin hikmetli sözünde; kanaat kavramını övme, mevlana nın hikmetli sözünde ise; hırs kavramını yerme söz konusudur.
beklentileri düşük tutmak; insanı haris olmaktan arındırır. kanaatin zıddı olan hırs, dünyayı cehenneme çeviren olgudur.
insanlık tarihinin en eski savaşı; kanaat ve hırs arasındadır. habil kanaati, kabil hırsı temsil eder. habil; cömert, kabil; cimri dir. habil; merhametli, kabil; zalimdir.
hırs, zulmü doğurmuştur. tarihte hangi zalimin geçmişine bakılırsa, haris olduğu gözlemlenir. kapitalist dünya düzeni, haris insanların idealleriyle hayat bulmuştur.
sırf toprak uğruna; kızılderililerin derisini yüzdüren, afrika insanını; balık istifi gibi gemilere doldurup, başka bir kıtaya köle olarak getiren, ortadoğu da; sırf petrol uğruna, milyonlarca insanı öldüren, asya da; kendine rakip oluşmasını önlemek adına, atom bombası atan ideoloji; haris insanların ideolojisidir.
kanaat ise, merhameti doğurmuştur. kendinden daha iyi durumda olana bakıp; hırslanma yerine, kendinden daha kötü durumda olana bakıp, şükretmek gerektiğini öğretmiştir.
kanaat, empati yeteneğini geliştirir. kanaat etmeyi öğrenen insan, durumu kendinden daha kötü olan insanları her zaman hatırlar. kanaatte; güç eline geçince, yardım etme düsturu ortaya çıkar.
hırs empatiden yoksundur. hırsta ise; güç elde edilince zulüm artar. elde ettiği nimetin veya ganimetin kendi gibi zalim bir topluluk tarafından elinden çıkarılma korkusu, onun zulmünü artırır. her güçlenen onun potansiyel düşmanı ve onun hedefidir.
kanaat, adalete tabidir. adaletin kestiği parmağa acımaz. kendi parmağının kesilmesi ile, bir başkasının parmağının kesilmesi arasında fark görmez.
hırs, adalete tabi değildir. kendi parmağı kesilmesin diye, başkasının boynunu vurdurur.
devamını gör...