kızılay kayseri şube başkanından kızlar evlenmesin paylaşımı
başlık "viva zapata" tarafından 15.05.2026 13:48 tarihinde açılmıştır.
1.
cafer beydilli: kendisi kızılay kayseri şube başkanı, sosyal medyada bir video paylaşıyor
söz konusu video, kadınların çalışma hayatından çekilerek eve dönmeleri gerektiğini savunan ve savunmakla kalmayıp siyasi otoriteye çağrıda bulunan bir video..
paylaştığı videoda;
"evde kalsın kızlar, ne olur reis" şeklinde ifadeler ve kadınların çalışmasının sosyal yapıya uygun olmadığına dair görüşler bulunuyor..
kadınların hayatın her alanında, okulda, iş yerinde ve üretimde var olması modern bir toplumun en temel gereğidir. bu yobaz bu tür söylemleriyle hem toplumsal barışa hem de kadınların toplumsal hayattaki güçlü konumuna zarar verdiğinin farkında bile değil..
söz konusu video
haberin linki
söz konusu video, kadınların çalışma hayatından çekilerek eve dönmeleri gerektiğini savunan ve savunmakla kalmayıp siyasi otoriteye çağrıda bulunan bir video..
paylaştığı videoda;
"evde kalsın kızlar, ne olur reis" şeklinde ifadeler ve kadınların çalışmasının sosyal yapıya uygun olmadığına dair görüşler bulunuyor..
kadınların hayatın her alanında, okulda, iş yerinde ve üretimde var olması modern bir toplumun en temel gereğidir. bu yobaz bu tür söylemleriyle hem toplumsal barışa hem de kadınların toplumsal hayattaki güçlü konumuna zarar verdiğinin farkında bile değil..
söz konusu video
haberin linki
devamını gör...
2.
kadının adını sokak ortasında susturmaya çalışanların, şimdi de hayatını eve kapatmaya çalışması şaşırtmıyor ki..
mesele hiçbir zaman “aile” olmadı bunu hepimiz biliyoruz artık.. mesele, düşünen, üreten, kendi parasını kazanan, karar veren kadından duyulan korkuydu..
bu ülkede kadınlar fabrikada, hastanede, okulda, tarlada, gece vardiyasında, deprem enkazında, evde çocuk büyütürken bile omuzlarında dünyanın yükünü taşıdı..
şimdi çıkıp “eve çekilin” demek, yüzyıllardır verilen emeği yok saymaktır..
malesef ki ülkemde kadınların adı hâlâ adalet haberlerinde geçerken, hâlâ korunamıyorken, hâlâ eşitlik için mücadele verirken böyle söylemler kadına olan şiddeti ve değersizleştirmeyi arttırır..
kadını sadece dört duvar arasına layık gören zihniyet ilerlemekten değil, yobazlıktan beslenir.. *
kadın ister evde olur, ister işte..
ister çocuk büyütür, ister şirket yönetir..
ister aynı anda ikisini de yapar..
kararı kadın verir..
hiç bir zaman "yardımcı karakter" olmayı kabul etmeyeceğiz..
mesele hiçbir zaman “aile” olmadı bunu hepimiz biliyoruz artık.. mesele, düşünen, üreten, kendi parasını kazanan, karar veren kadından duyulan korkuydu..
bu ülkede kadınlar fabrikada, hastanede, okulda, tarlada, gece vardiyasında, deprem enkazında, evde çocuk büyütürken bile omuzlarında dünyanın yükünü taşıdı..
şimdi çıkıp “eve çekilin” demek, yüzyıllardır verilen emeği yok saymaktır..
malesef ki ülkemde kadınların adı hâlâ adalet haberlerinde geçerken, hâlâ korunamıyorken, hâlâ eşitlik için mücadele verirken böyle söylemler kadına olan şiddeti ve değersizleştirmeyi arttırır..
kadını sadece dört duvar arasına layık gören zihniyet ilerlemekten değil, yobazlıktan beslenir.. *
kadın ister evde olur, ister işte..
ister çocuk büyütür, ister şirket yönetir..
ister aynı anda ikisini de yapar..
kararı kadın verir..
hiç bir zaman "yardımcı karakter" olmayı kabul etmeyeceğiz..
devamını gör...
3.
kendi kızları amerikalarda okur, ingilterelerde okur, çakarlı araç kullanır, daha sayamayacağım birçok imkandan faydalanır ama elalemin karısına kızına vaaz vermekten geri durmaz bu karaktersizler. diğer yıllar da matah değildi ama türkiye'de utanmazlığın prim yaptığı başka bir zaman dilimi görülmemiştir.
devamını gör...