1.
niccolò di bernardo dei machiavelli, 1469 yılında floransa'da doğmuş bir politikacı ve düşünürdür. machiavelli'ye göre dürüst ve iyi görünmek her zaman için iyi bir fikir değildir. bazen yalan söylemek, verilen sözleri tutmamak, düşmanları öldürmek daha mantıklıdır.
machiavelli, 1532 yılında basılan "prens" kitabıyla kötü bir şöhret kazanmıştır. bunun sebebi de elbet machiavelli'nin savunduğu "en önemlisi iktidarda kalabilmektedir ve bunun için hemen hemen her yol mübahtır." düşüncesiydi.
machiavelli, 1532 yılında basılan "prens" kitabıyla kötü bir şöhret kazanmıştır. bunun sebebi de elbet machiavelli'nin savunduğu "en önemlisi iktidarda kalabilmektedir ve bunun için hemen hemen her yol mübahtır." düşüncesiydi.
devamını gör...
2.
"düşmanın çok aleni bir hata yaparsa ondan şüphelenmenin tam zamanıdır."
devamını gör...
3.
genelde pek sevilen birisi değildir. çünkü insanlara duymak istediklerini değil gerçekleri söyler. prens kitabı mutlaka okunmalıdır. maalesef böyle bir dünyada böyle bir insan olmak gerekir.
devamını gör...
4.
11. sınıftaki felsefe hocamız sayesinde 'prens' isimli kitabını okuduğum kişidir.
görüşlerini benimsemesem de okunması gerekir.
görüşlerini benimsemesem de okunması gerekir.
devamını gör...
5.
görüşlerini benimsemediğim yanılgısıyla 24 yıl yaşadığım, akabinde 4 yıl boyunca karşıma her çıktığında okumaktan kendimi alamadığım ama bir yandan da "nayır nolamaz" diye direndiğim, dördüncü yılın sonundaysa dünyanın hala 600 yüzyıl öncekinden hiçbir farkı olmadığıyla yüzleşerek, ülkelerden ve hatta ülke birliklerinden tutun önüm arkam ve sağım solumdaki en küçük ölçekli topluluklara kadar her insan öbeğinde başyapıtı prens'in bir prototipini görmeye başladığım yazar, filozof, diplomat.
prensipte romantik bir hümanist olsam da pratikte bir makyavelist olmayı öğrenmeye yıllarımı adadığım doğru. deneyimlerim beni yamultmuyorsa artık insanlarla ilgili daha az hayalkırıklığı yaşadığımı ve hatta başkalarını hayal kırıklığına uğratmaktan büyük zevk duyduğumu da ilk kez şurda itiraf etmiş olayım.*
prensipte romantik bir hümanist olsam da pratikte bir makyavelist olmayı öğrenmeye yıllarımı adadığım doğru. deneyimlerim beni yamultmuyorsa artık insanlarla ilgili daha az hayalkırıklığı yaşadığımı ve hatta başkalarını hayal kırıklığına uğratmaktan büyük zevk duyduğumu da ilk kez şurda itiraf etmiş olayım.*
devamını gör...
6.
bu detayı düşmek yine bana düştü dediğim ayrıntı.
mfö ali desidero şarkısında bahsi geçen entellik göstergesi bir yazar adıdır.
mfö ali desidero şarkısında bahsi geçen entellik göstergesi bir yazar adıdır.
devamını gör...
7.
yaşadığı dönemde düşüncelerinin temeli italyan birliğini sağlamaktır. bu birlik kral tarafından saglanmalıdır der. kralın iktidarını bütün iktidarlardan üstün tutar. laik iktidar anlayışı vardır. "prens" adlı kitabı vardır.
devamını gör...
8.
tanrının yasaları ayrı, devletin yasaları ayrıdır diyerek modern dönem politika anlayışının başlangıcını yapmış diplomattır kendileri. en önemli eseri 'prens' isimli kitabıdır. bu kitabı dönemin kralına vermiştir fakat okunduğuna dair bir belirti yoktur. floransa doğumlu olan machiavelli özellikle yaşadığı dönemde içinde bulunduğu karmaşık siyasal yapılanmadan çok etkilenmiş ve bunun sona erip bir kişinin herkesi tek bir çatı altında toplaması gerektiğini belirtmiştir. yaşadığı dönemde derebeylikler arasındaki sürekli çatışma ve hiç bitmeyen karmaşıklık, asla birinin kazanamayıp sürekli başka bir derebeyi tarafından devrilmesi onun düşünce yapısında çok etkili olmuştur. ayrıca ruhban kesiminin sürekli devletin işlerine bulaşması bunu da tanrı adına yaptığını iddia etmesi onun tanrının yasaları ayrı devletin yasaları ayrı sözünü söylemesinde etkili olmuştur. bir devlet yöneticisinin nasıl olması gerektiğini tek tek anlatır bu eserde machiavelli. ona göre prensin bağlı olduğu hiçbir ahlaki sorumluluğu yoktur. o devletin menfaati için her türlü yalanı ve hileyi yapabilir hatta verdiği sözlerde dahi durmak zorunda değildir. eğer prens ahlaklı ve sözünde duran bir kişi olursa onun bu ahlaklılığının bedelini halk öder. verdiği söz ülkesini zor durumda bırakacak bir sözse hemen dönmelidir yoksa bu sözün bütün bedelini halk ödeyecektir. bu yüzden onun tek düşünmesi gereken halkının menfaatleridir. prens uyanık, zeki ve akıllı olmalıdır ki başka devletlerin liderleri tarafından kandırılmasın ki kendi halkı bunun bedelini ödemek zorunda kalmasın. halkın çıkarları uğruna yapılan her şey mubahtır bu sahtekarlık, hırsızlık, tecavüz veya birini öldürme de olabilir. prens sürekli savaşı düşünmelidir. eğer bir savaş olursa nasıl korunurum. örneğin açık havada bir gezi düzenledin hemen gözüne bir tepe belirlemelisin eğer biri bana saldırırsa şurayı kendime siper yapar sonra filanca yoldan kendimi kurtarırım diye. machiavelli bunların hepsini bir devlet yöneticisi için söylemiş olsa da aynı zamanda prensin iktidarı nasıl ele geçireceğini de anlatır ve yine 'amaçlar, araçları meşrulaştırır felsefesiyle hareket etmesi gerektiğini belirtir. bu yüzden kendisi 'kötülüğün peygamberi' olarak isimlendirilir.
devamını gör...
9.
niccolò machiavelli
1469/1527 yılları arasında yaşamış italyan yazar/ şair/ düşünür/ siyasetçi.
en ünlü eseri prens'tir.
insanın özünde kötü ve bencil olduğuna inanmıştır.
insanları değiştirmeye kalkışmayın.
onları olduğu gibi “reddedin”.
1469/1527 yılları arasında yaşamış italyan yazar/ şair/ düşünür/ siyasetçi.
en ünlü eseri prens'tir.
insanın özünde kötü ve bencil olduğuna inanmıştır.
insanları değiştirmeye kalkışmayın.
onları olduğu gibi “reddedin”.
devamını gör...
10.
"yapılan iyiliklerin eski kötülükleri unutturduğuna inanan biri kendisini aldatmış olur."
"devletten bağımsız ahlak ve hukuk düşünülemez. devletin bitiği yerde, hukuk da ahlak da biter. hukuk ve ahlak devlet için vardır."
"korkulmak sevilmekten iyidir. sevgiyi ayakta tutan şey, şükran hissidir. ancak insanlar fazlasıyla bencil olduklarından, kendi işlerine geldiği noktada bu şükran hissini bir kenara bırakıp çekip gidebilirler. oysa korkuyu ayakta tutan, cezalandırılma olasılığıdır ki bu olasılık her zaman daha etkilidir."
"insanlar genel olarak kötüdürler, bu nedenle de her türlü kötülüğü hak ederler."
"ahlak insanla hayvanı birbirinden ayırır, siyaset birleştirir."
"asıl dikkate alınması gereken şu: insanlar kazanılmalı, ya da kökleri kazınmalıdır; ağırlıksız baskılara karşı öç almaya kalkışır, ağır baskılara karşı koyamazlar. bir insana baskı uygulandığında, öyle bir yol izlenmeli ki, öç almayı düşünmeye fırsat bulmasın."
"türk hükümdarlığının ele geçirilmesinin çok güç, fakat bir kez ele geçirilirse onu elde tutmanın ise çok kolay olduğu görülür."
sözlerinin sahibi. clausewitz,general giap,,mao zedung, lao tzu vd. gibi kendisinin de askerlik veya taktisyenlik ile ilgili bir kitabi vardir.
siyaset biliminin kurucularindandir.kötümser bir kuramci olarak taninir.
"devletten bağımsız ahlak ve hukuk düşünülemez. devletin bitiği yerde, hukuk da ahlak da biter. hukuk ve ahlak devlet için vardır."
"korkulmak sevilmekten iyidir. sevgiyi ayakta tutan şey, şükran hissidir. ancak insanlar fazlasıyla bencil olduklarından, kendi işlerine geldiği noktada bu şükran hissini bir kenara bırakıp çekip gidebilirler. oysa korkuyu ayakta tutan, cezalandırılma olasılığıdır ki bu olasılık her zaman daha etkilidir."
"insanlar genel olarak kötüdürler, bu nedenle de her türlü kötülüğü hak ederler."
"ahlak insanla hayvanı birbirinden ayırır, siyaset birleştirir."
"asıl dikkate alınması gereken şu: insanlar kazanılmalı, ya da kökleri kazınmalıdır; ağırlıksız baskılara karşı öç almaya kalkışır, ağır baskılara karşı koyamazlar. bir insana baskı uygulandığında, öyle bir yol izlenmeli ki, öç almayı düşünmeye fırsat bulmasın."
"türk hükümdarlığının ele geçirilmesinin çok güç, fakat bir kez ele geçirilirse onu elde tutmanın ise çok kolay olduğu görülür."
sözlerinin sahibi. clausewitz,general giap,,mao zedung, lao tzu vd. gibi kendisinin de askerlik veya taktisyenlik ile ilgili bir kitabi vardir.
siyaset biliminin kurucularindandir.kötümser bir kuramci olarak taninir.
devamını gör...