muhammed'in evlatlığının eşi ile evlenmesi
başlık "alpinçayırı" tarafından 19.10.2024 11:59 tarihinde açılmıştır.
1.
devamını gör...
2.
peygamber görünene göre kendi isteğiyle değil, allah'ın emrini yerine getirmek için evlenmiştir. (biz senin içinden geçeni biliyorduk) ayeti de muhammed peygamberin allah'ın kendisi ve evlatlığının eşi hakkındaki tasarrufunu, başına gelecekleri içinden geçirmesi olarak yorumlanmalıdır. ki böyle meal veren ilahiyatçılar vardır...
burada mesele şu, allah'ın, insanların evlatlıklarının boşadıkları eşleriyle evlenmeleri hususunda kendilerine bir yasak olmadığını muhammed aleyhisselam üzerinden örneklendirerek bu gibi evlilikleri meşru kılmasıdır.
ve görünene göre de, muhammed aleyhisselam bu konuda alacağı tepkileri düşünüp sıkıntıya düşmüştür.
bence burada sorgulanması gereken şey allah'ın evlatlığımızın eşiyle evlenmemizi neden serbest kıldığıdır... neden böyle bir şeye gerek görülür ki? mesela bu olay biz türklerde asla kabul görecebilecek bir şey değildir. inanan, inanmayan fark etmez, bizim kültürümüzde peygamber bu türlü bir evlilik yapmış olsa dahi kabul görmez. bir adam düşünün evlatlığının boşadığı kadınla evlenmiş olsun. herkes dinde yeri olmasına rağmen kınar değil mi...
o gün de muhammed peygamber bu şekilde insanlar tarafından sözlü saldırılara uğramıştır.. çünkü araplar arasında o gün bu türden bir evlilik kabul görmüyordu... bugün dünyanın pek çok kültüründe kabul görmediği ve görmeyeceği gibi..
demin de sorduğum gibi, peki allah neden böyle bir yasak olmadığını muhammed peygamber üzerinden göstermek istedi, buna gerek gördü... ne zararı var yani insanların evlatlıklarının eşleriyle evlenmemesinin?
biz inanmayanlar açısından durum açık ve net olsa da inananların buna cevap verebileceklerini düşünmüyorum. allah öyle takdir etmiş diyebilirler en fazla.
burada mesele şu, allah'ın, insanların evlatlıklarının boşadıkları eşleriyle evlenmeleri hususunda kendilerine bir yasak olmadığını muhammed aleyhisselam üzerinden örneklendirerek bu gibi evlilikleri meşru kılmasıdır.
ve görünene göre de, muhammed aleyhisselam bu konuda alacağı tepkileri düşünüp sıkıntıya düşmüştür.
bence burada sorgulanması gereken şey allah'ın evlatlığımızın eşiyle evlenmemizi neden serbest kıldığıdır... neden böyle bir şeye gerek görülür ki? mesela bu olay biz türklerde asla kabul görecebilecek bir şey değildir. inanan, inanmayan fark etmez, bizim kültürümüzde peygamber bu türlü bir evlilik yapmış olsa dahi kabul görmez. bir adam düşünün evlatlığının boşadığı kadınla evlenmiş olsun. herkes dinde yeri olmasına rağmen kınar değil mi...
o gün de muhammed peygamber bu şekilde insanlar tarafından sözlü saldırılara uğramıştır.. çünkü araplar arasında o gün bu türden bir evlilik kabul görmüyordu... bugün dünyanın pek çok kültüründe kabul görmediği ve görmeyeceği gibi..
demin de sorduğum gibi, peki allah neden böyle bir yasak olmadığını muhammed peygamber üzerinden göstermek istedi, buna gerek gördü... ne zararı var yani insanların evlatlıklarının eşleriyle evlenmemesinin?
biz inanmayanlar açısından durum açık ve net olsa da inananların buna cevap verebileceklerini düşünmüyorum. allah öyle takdir etmiş diyebilirler en fazla.
devamını gör...
3.
gayet normal 1 durum. aksine olay hz. muhammed'in peygamberliginin ispati.
1. oncelikle allah neden evlatligimizin esiyle evlenmemizi yasaklamaz diyen arkadas dinsiz, yani birak evlatligi, oz evladiyla evlenmesine engel olacak dahi hicbi ahlak normu yok, kulturel ahlak normlari haric. ben kulturel ahlakla sinirlanamam, zaten kaybedicek 1 seyim yok diyen kisi, ensestin yasal oldugu (japonya) gibi ulkelere gidip cocuguyla dahi rahat rahat evlenebilir.
2. peygamberligin ispati olan kisim, hz. zeyneb'in, peygamber'in kuzeni olmasi, kendisini tanimasina ragmen onu zeyd'le nikahlayip ardindan bosaninca kendisinin evlenmesi. halbuki bunu ilk basta da yapabilirdi.
hatta zeyneb'in, bu evlilikten once, peygamber'e meylettigine dair rivayet vardir.
bu da aradaki "3. kisi" perspektifini dogrular, isin vahiyle yonetildigini gosterir ve nubuvvet delili olur.
yani peygamber'in evliliginden, islam'a delil cikarabiliyoruz.
1. oncelikle allah neden evlatligimizin esiyle evlenmemizi yasaklamaz diyen arkadas dinsiz, yani birak evlatligi, oz evladiyla evlenmesine engel olacak dahi hicbi ahlak normu yok, kulturel ahlak normlari haric. ben kulturel ahlakla sinirlanamam, zaten kaybedicek 1 seyim yok diyen kisi, ensestin yasal oldugu (japonya) gibi ulkelere gidip cocuguyla dahi rahat rahat evlenebilir.
2. peygamberligin ispati olan kisim, hz. zeyneb'in, peygamber'in kuzeni olmasi, kendisini tanimasina ragmen onu zeyd'le nikahlayip ardindan bosaninca kendisinin evlenmesi. halbuki bunu ilk basta da yapabilirdi.
hatta zeyneb'in, bu evlilikten once, peygamber'e meylettigine dair rivayet vardir.
bu da aradaki "3. kisi" perspektifini dogrular, isin vahiyle yonetildigini gosterir ve nubuvvet delili olur.
yani peygamber'in evliliginden, islam'a delil cikarabiliyoruz.
devamını gör...
4.
aslında söylenecek çok şey varda, gerçekler söylenince hakaret diye böğürüyor bazıları. o yüzden susmak zorunda kalıyor insan .
benim asıl üzüldüğüm bu iğrençliğin yapılmış, birde işin içine kutsalları katıp ulvi bir bok yemiş gibi gösterilmesi değil, 2024 senesinde hala bunu savunan organizmaların olması.
benim asıl üzüldüğüm bu iğrençliğin yapılmış, birde işin içine kutsalları katıp ulvi bir bok yemiş gibi gösterilmesi değil, 2024 senesinde hala bunu savunan organizmaların olması.
devamını gör...
5.
cahiliyye döneminde evlatlıklar mirastan pay da alıyorlardı. hz zeyd'in gerçek ailesinin onu bulup hz peygamber'den istemesi ve bu yolda para ödemeye hazır oluşu, efendimizin (sav) risalet görevini üstlenmeden öncesi bir zamandır. peygamber efendimiz zeyd eğer kendi ailesiyle gitmek isterse herhangi bir kurtarmalık ödemeden gitmesine izin vereceğini söylemişti. zeyd rha ise ben burada kalmak istiyorum deyince çok mütehassıs olan hz peygamber yüksekçe bir yere çıkıp, zeyd'in elinden tutarak '' ey kureyşliler bundan sonra zeyd benim evladımdır. '' buyurmuştur.
ikinci kısım risaletten sonra gerçekleşen olaylar silsilesidir ki hz zeyd, peygamber efendimize sav her anlamda bağlı, islamiyet'in ilklerinden değerli bir sahabiydi. zeynep rha ise asil bir soydan gelen, güzelliğiyle tebarüz etmiş bir kadındı. peygamber sav zeyd ile zeynep'i evlendirerek kureyş ve mekke'nin kast sistemini yıkmak istiyordu. ancak bu evlilik ilk gününden itibaren bir takım sıkıntıları da getirdi. sonuçta islamiyet kalplere nüfuz etmiş olsa da insanların yetiştiği koşullar ve toplumsal bakış açısını yıkmak kolay değildi. netice itibariyle zeynep rha'nın ısrarları neticesinde boşanma gerçekleşti. bunun gayrısı magazine girer. zira peygamber de olsa, sahabi de olsa tümden insani hislerden arınmış robot benzeri varlıklardan bahsetmiyoruz.
neticede bu problem ayetin, evlatlıkların gerçek evlat, mirasçı olamayacakları, muhammed aranızdan hiç birinizin babası değil ancak peygamberlerin sonuncusudur hükmüyle karara bağlamıştır. bu, hz peygamber'den ziyade hz zeynep'in istediği bir evlilikti. hz peygamber istediği kadınlar evlenebilirdi. zaten izdivaçlarının önemli bir kısmı politiktir. hz zeynep de peygamber efendimizin nikahı altına girerek aslında şerefli ama zor olanı tercih etmiştir. zira peygamber evi, maddi açıdan yokluk eviydi. sorumluluklar ve ihmaller durumunda allah katında cezalar normal kadınların iki katıydı.
ikinci kısım risaletten sonra gerçekleşen olaylar silsilesidir ki hz zeyd, peygamber efendimize sav her anlamda bağlı, islamiyet'in ilklerinden değerli bir sahabiydi. zeynep rha ise asil bir soydan gelen, güzelliğiyle tebarüz etmiş bir kadındı. peygamber sav zeyd ile zeynep'i evlendirerek kureyş ve mekke'nin kast sistemini yıkmak istiyordu. ancak bu evlilik ilk gününden itibaren bir takım sıkıntıları da getirdi. sonuçta islamiyet kalplere nüfuz etmiş olsa da insanların yetiştiği koşullar ve toplumsal bakış açısını yıkmak kolay değildi. netice itibariyle zeynep rha'nın ısrarları neticesinde boşanma gerçekleşti. bunun gayrısı magazine girer. zira peygamber de olsa, sahabi de olsa tümden insani hislerden arınmış robot benzeri varlıklardan bahsetmiyoruz.
neticede bu problem ayetin, evlatlıkların gerçek evlat, mirasçı olamayacakları, muhammed aranızdan hiç birinizin babası değil ancak peygamberlerin sonuncusudur hükmüyle karara bağlamıştır. bu, hz peygamber'den ziyade hz zeynep'in istediği bir evlilikti. hz peygamber istediği kadınlar evlenebilirdi. zaten izdivaçlarının önemli bir kısmı politiktir. hz zeynep de peygamber efendimizin nikahı altına girerek aslında şerefli ama zor olanı tercih etmiştir. zira peygamber evi, maddi açıdan yokluk eviydi. sorumluluklar ve ihmaller durumunda allah katında cezalar normal kadınların iki katıydı.
devamını gör...