ölüye annesine nispet ederek telkin verme sebebi
başlık "akustik horoz" tarafından 15.03.2023 20:15 tarihinde açılmıştır.
1.
neden ölen bir insanın cenazede baba ismi okunmaz? bununla ilgili ayet veya hadis var mıdır? hiç kafanıza takıldı mı?çocuğun annesinin kesin olarak bilinmesi, babasının ise kesin olarak bilinememesi .yani çocuğun kimden olduğunun allahla çocuğun annesinin arasında olmasından dolayı yapılandır. (çok iyi ya bu dinde kadınlar potansiyel olarak hep hedef tahtası. ha bir de mal hükmündeler....). tabii ki durduk yere başlanan bir uygulama değil bu. imamlar her ne kadar fikir ayrılığında olsa da hadisleri var. e islamislter de dinin üzerinde zaten hadislerle oynayabiliyor din eksik geldiği için. neyse zayıf olarak nitelenen hadislere geçelim.
bu konuda ebû umâme'den (v. 9/630) rivayet edilen hadiste ebû umâme, rasülullah (asm)'in şöyle buyurduğunu işittiğini söylemiş:
"sizin din kardeşlerinizden biri ölüp de kabrini toprakla düzlediğiniz zaman, içinizden biriniz onun mezarının başında durup şöyle desin:
'ey falan oğlu filân!' ölü işitir fakat cevap veremez. sonra tekrar şöyle desin: 'ey falan oğlu filân' ölü; 'bizi irşad et-tin, allah'ın rahmeti üzerine olsun.' der, fakat siz duyamazsınız. sonra şöyle desin:
'ey allah'ın kulu, bu dünyayı terkederken ettiğin ahdi hatırla. allah'dan başka ilah olmadığına ve muhammed (asm)'in onun rasûlü olduğuna şehadet ettin. allah'ı rabbın. islâm'ı dinin, muhammed (asm)'i peygamberin, kur'anı rehberin, kabe'yi kıblen ola-rak kabul ettin...' "
bunun üzerine münker ve nekir el ele tutuşup biri diğerine:
'haydi gidelim. böyle cevabı telkin edilenin yanında ne yapılınır." der.
sahabilerden biri, telkin verenin, cenazenin annesinin adını bilmemesi halinde ne yapacağını sormus. rasülullah (asm) de:
"havva'ya nisbet eder." yani, annesi olarak hz. havva'yı zikreder" buyurmus.
sonuç olarak reyizciler iyi bilir nass onlardan sorulur neticede bizim anamız babamız belli fakat kesin bir nass bulunmadığı için ne yapılması emredilir, ne de yapana yasaklanır. dolayısıyla siyasal islam evlatlarının mevtalarında yapılmasını normal karşılıyorum.
bu konuda ebû umâme'den (v. 9/630) rivayet edilen hadiste ebû umâme, rasülullah (asm)'in şöyle buyurduğunu işittiğini söylemiş:
"sizin din kardeşlerinizden biri ölüp de kabrini toprakla düzlediğiniz zaman, içinizden biriniz onun mezarının başında durup şöyle desin:
'ey falan oğlu filân!' ölü işitir fakat cevap veremez. sonra tekrar şöyle desin: 'ey falan oğlu filân' ölü; 'bizi irşad et-tin, allah'ın rahmeti üzerine olsun.' der, fakat siz duyamazsınız. sonra şöyle desin:
'ey allah'ın kulu, bu dünyayı terkederken ettiğin ahdi hatırla. allah'dan başka ilah olmadığına ve muhammed (asm)'in onun rasûlü olduğuna şehadet ettin. allah'ı rabbın. islâm'ı dinin, muhammed (asm)'i peygamberin, kur'anı rehberin, kabe'yi kıblen ola-rak kabul ettin...' "
bunun üzerine münker ve nekir el ele tutuşup biri diğerine:
'haydi gidelim. böyle cevabı telkin edilenin yanında ne yapılınır." der.
sahabilerden biri, telkin verenin, cenazenin annesinin adını bilmemesi halinde ne yapacağını sormus. rasülullah (asm) de:
"havva'ya nisbet eder." yani, annesi olarak hz. havva'yı zikreder" buyurmus.
sonuç olarak reyizciler iyi bilir nass onlardan sorulur neticede bizim anamız babamız belli fakat kesin bir nass bulunmadığı için ne yapılması emredilir, ne de yapana yasaklanır. dolayısıyla siyasal islam evlatlarının mevtalarında yapılmasını normal karşılıyorum.
devamını gör...