peygamberin anne ve babasının durumu
başlık "havari kayzer" tarafından 27.01.2021 16:41 tarihinde açılmıştır.
1.
muhammed* in doğumuna vesile olmaları; oğullarının elçi olarak seçilmesi, kendilerine ahirette bir fayda sağlamayacaktır.
kendilerini (mekke halkı) ibrahim*'in dinine nispet etmiş olmaları da durumlarını değiştirmez.
şirk koşarak iman edenlerin tüm ibadetleri boşa çıkarılır.
konuyla alakalı yazı
ebû hurayra’den (r.anh) yapılan bir rivayete göre rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmaktadır:
“anneme mağfiret dilemem hususunda rabbimden izin istedim, izin vermedi. kabrini ziyaret edeyim diye izin istedim, bana izin verdi”
(muslim, cenâiz, 105, 106, 108; tirmizî, cenâiz, 60; ebû dâvûd, cenâiz, 77; nesâî, cenâiz, 101; ahmed b. hanbel, musned, ıı, 441; v, 356.)
başka bir rivayette de şöyle denilmektedir:
rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)annesinin kabrini ziyaret etti. (kabrin yanındayken) ağladı. yanındakileri de ağlattı. sonra şöyle buyurdu:
“anneme mağfiret dilemem hususunda rabbimden izin istedim, izin vermedi. kabrini ziyaret edeyim diye izin istedim, bana izin verdi. kabirleri ziyaret ediniz, çünkü onlar ölümü hatırlatır”
(ebû dâvud, cenâiz 77; ibn mâce, cenâiz 49)
enes’ten nakledilen bir rivayette de şöyle anlatılmaktadır:
biri: ya rasûlullah, babam nerededir? diye sordu.
rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem):“cehennemdedir” buyurdu.
adam, arkasını dönüp gidecekken, rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) onu çağırdı ve: “benim de, senin de baban cehennemdedir” buyurdu.
(muslim, iman 347; ebû dâvûd, sunne, 17; ahmed b. hanbel, musned, 119, 268.)
rasulullah (s.a.v.) anne - babasının cahiliye üzere olduklarını ileri sürenlerin delillerden biri de; ebû hanife’nin(ö.150/767)
ebeveyn-i rasûl hakkındaki bazı el-fıkhu’l-ekber nushalarında yer alan “rasulullah’ın anne-babası küfür üzere ölmüştür.” ifadesidir. (a.g.e, cilt ıx/1, s. 125-160)
allah-u teâla, rasulunü afv dilemesinden men etmesi onların müslüman olmadıklarından dolayıdır.
eğer bazı kişilerin iddia etiği gibi onlar müslüman olsalardı allah-u teala rasulunü mağfiret dilemekten men etmezdi.
şunu unutmamak gerekir ister rasul ister nebi olsun bunlar peygamber oldukları için yakınları da müslümandır diye bir kaide söz konusu değildir:
tarihe bakıldığı zaman, rasullerinde nebilerinden ana baba oğul akrabaları man etmeyenler mevcuddur:
örnek vermek gerekirse nuh (a.s.) çocuğu ibrahim (a.s.) babası v.s. bunlar iman etmemişler ve bunların müslüman olmadıkları ayet ve hadislerle belirtilmiştir.
kendilerini (mekke halkı) ibrahim*'in dinine nispet etmiş olmaları da durumlarını değiştirmez.
şirk koşarak iman edenlerin tüm ibadetleri boşa çıkarılır.
konuyla alakalı yazı
ebû hurayra’den (r.anh) yapılan bir rivayete göre rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmaktadır:
“anneme mağfiret dilemem hususunda rabbimden izin istedim, izin vermedi. kabrini ziyaret edeyim diye izin istedim, bana izin verdi”
(muslim, cenâiz, 105, 106, 108; tirmizî, cenâiz, 60; ebû dâvûd, cenâiz, 77; nesâî, cenâiz, 101; ahmed b. hanbel, musned, ıı, 441; v, 356.)
başka bir rivayette de şöyle denilmektedir:
rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)annesinin kabrini ziyaret etti. (kabrin yanındayken) ağladı. yanındakileri de ağlattı. sonra şöyle buyurdu:
“anneme mağfiret dilemem hususunda rabbimden izin istedim, izin vermedi. kabrini ziyaret edeyim diye izin istedim, bana izin verdi. kabirleri ziyaret ediniz, çünkü onlar ölümü hatırlatır”
(ebû dâvud, cenâiz 77; ibn mâce, cenâiz 49)
enes’ten nakledilen bir rivayette de şöyle anlatılmaktadır:
biri: ya rasûlullah, babam nerededir? diye sordu.
rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem):“cehennemdedir” buyurdu.
adam, arkasını dönüp gidecekken, rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) onu çağırdı ve: “benim de, senin de baban cehennemdedir” buyurdu.
(muslim, iman 347; ebû dâvûd, sunne, 17; ahmed b. hanbel, musned, 119, 268.)
rasulullah (s.a.v.) anne - babasının cahiliye üzere olduklarını ileri sürenlerin delillerden biri de; ebû hanife’nin(ö.150/767)
ebeveyn-i rasûl hakkındaki bazı el-fıkhu’l-ekber nushalarında yer alan “rasulullah’ın anne-babası küfür üzere ölmüştür.” ifadesidir. (a.g.e, cilt ıx/1, s. 125-160)
allah-u teâla, rasulunü afv dilemesinden men etmesi onların müslüman olmadıklarından dolayıdır.
eğer bazı kişilerin iddia etiği gibi onlar müslüman olsalardı allah-u teala rasulunü mağfiret dilemekten men etmezdi.
şunu unutmamak gerekir ister rasul ister nebi olsun bunlar peygamber oldukları için yakınları da müslümandır diye bir kaide söz konusu değildir:
tarihe bakıldığı zaman, rasullerinde nebilerinden ana baba oğul akrabaları man etmeyenler mevcuddur:
örnek vermek gerekirse nuh (a.s.) çocuğu ibrahim (a.s.) babası v.s. bunlar iman etmemişler ve bunların müslüman olmadıkları ayet ve hadislerle belirtilmiştir.
devamını gör...