1.
inançta bir numaralı kuraldır.
eğer inanıyorsan bilirsin ki yaradan insanların küçük düzen ve hesaplarına dahil olmaz. sen rabbinin düzenine uyarsın.
eğer inanıyorsan bilirsin ki yaradan insanların küçük düzen ve hesaplarına dahil olmaz. sen rabbinin düzenine uyarsın.
devamını gör...
2.
günah işler gibi davranıp niyeti koruyarak ters köşeyle sevap alıyoruz. rabbi sınamayı da ilk defa duydum böyle bir şey herhal.
devamını gör...
3.
bir yerde okumuştum.
şeytan bir gün hz. isa'ya gelir. madem ölümü rabbin belirliyor. o zaman şu kayalıklardan aşağı kendini at. ölecek misin? ölmeyecek misin? gör. der. hz. isa cevap verir. "defol git. melun. ben rabbimi mi sınayacağım?" deyip şeytanı kovar.
galiba şeytan burada bir tuzak bir düzen peşindeydi. eli boş döndü.
şeytan bir gün hz. isa'ya gelir. madem ölümü rabbin belirliyor. o zaman şu kayalıklardan aşağı kendini at. ölecek misin? ölmeyecek misin? gör. der. hz. isa cevap verir. "defol git. melun. ben rabbimi mi sınayacağım?" deyip şeytanı kovar.
galiba şeytan burada bir tuzak bir düzen peşindeydi. eli boş döndü.
devamını gör...
4.
incillerin isa’nın çölde denenmesi bölümünde (bkz: matta), (bkz: markus), (bkz: luka) geçen ayettendir.
iblis o'nu kudüs'e götürüp tapınağın tepesine çıkardı. «tanrı'nın oğluysan, kendini buradan aşağı at» dedi. «çünkü şöyle yazılmıştır:
`tanrı, seni korumaları için
meleklerine buyruk verecek.'
`ayağın bir taşa çarpmasın diye
seni elleri üzerinde taşıyacaklar.'»
isa ona şöyle karşılık verdi: «`tanrın olan rab'bi sınama!' diye buyrulmuştur.»
"hadi kanıtla" çıkıṣına karṣı açılmıṣ koruma kalkanı.
iblis o'nu kudüs'e götürüp tapınağın tepesine çıkardı. «tanrı'nın oğluysan, kendini buradan aşağı at» dedi. «çünkü şöyle yazılmıştır:
`tanrı, seni korumaları için
meleklerine buyruk verecek.'
`ayağın bir taşa çarpmasın diye
seni elleri üzerinde taşıyacaklar.'»
isa ona şöyle karşılık verdi: «`tanrın olan rab'bi sınama!' diye buyrulmuştur.»
"hadi kanıtla" çıkıṣına karṣı açılmıṣ koruma kalkanı.
devamını gör...
5.
insanların hayali arkadaşlarını bir de sınadıklarını görmek/bilmek durumuna karşı iyi niyetli olduğunu düşündüğüm önerme.
ekstra bir delilik seviyesi katıyor alice'in harikalar diyarına.
ekstra bir delilik seviyesi katıyor alice'in harikalar diyarına.
devamını gör...
6.
sözü edilen tanrı ise, şeytanla kulu eyüp'ün imanı, itikatı üzerine iddiaya tutuşmakta sakınca görmez. bu iddia uyarınca, zengin bir adam olan eyüpcağızın malını, mülkünü, çadırlarını, develerini, koyunlarını fırtınayla, selle elinden alır. eyüp'ün bozmadığının görünce kızlarını, oğullarını, larılarını, kölelerini öldürür. onda da bozulmayınca (ki bu noktada salak dememiz şart oluyor) bu kez eyüp'e bir sinek musallat eder. sinek eyüp'ün derisinin altına yumurta bırakır (muhtemelen). eyüp'ün derisi yaralar içinde kalır. yaralarından dışarı kurtlar dökülür. eyüp salak ötesi bir şey olduğu için yine ses çıkartmayınce şeytan iddiayı kaybettiğini kabul eder.
işin eyüp açısından kötü yanı şudur ki, eyüp başına gelen felaketlerin herhangi bir anında isyan etse, şeytan iddiayı kazanmış olacaktır. ancak iddiayı kaybeden tanrının o kızgınlıkla eyüp'e neler yapacağını tahmin bile edemiyoruz. belki de adama salak demekle acele ettik. adam süper çaresiz. eli kolu bağlı. bir elinde testere, öbüründe balta olan jigsaw karşıda. ne yapabilir ki?
işin eyüp açısından kötü yanı şudur ki, eyüp başına gelen felaketlerin herhangi bir anında isyan etse, şeytan iddiayı kazanmış olacaktır. ancak iddiayı kaybeden tanrının o kızgınlıkla eyüp'e neler yapacağını tahmin bile edemiyoruz. belki de adama salak demekle acele ettik. adam süper çaresiz. eli kolu bağlı. bir elinde testere, öbüründe balta olan jigsaw karşıda. ne yapabilir ki?
devamını gör...