1.
kısasa kısas der de o başka bu başka
devamını gör...
2.
paradoksal bir kavram gibi.. çünkü adalet yani ilahi adalet ideali, sadece tanrıya ait bir güç ve tanrısal bir yetenek. şeytansa tanrının bu adaleti nedeniyle kovulmuş, sürgüne gönderilmiş biri dinlerin anlatımında. kendisini cezalandırıp sürgüne gönderen bir 'şey', şeytanın yok etmeye, kaldırmaya çalışacağı bir şey olabilir ancak. şeytan adaletsizlikte kendine yer bulabilir.
anlatılmak istenen, tanrının adaletinin gerçekleşmemesi için, şeytanın intikam amacıyla tanrının kullarını adaletten uzaklaştırmaya çalışması ise; bu bir adalet değil intikam amacı taşır. kaldı ki zaten bir çelişkidir tanrının iradesine aykırı davranacağını ilan edene izin verip kabul etmesi. ancak ne olursa olsun şeytan bir adalet arayışında değildir, kavramsal olarak bile şeytanın adaleti olmasından söz edilememek gerekir.
anlatılmak istenen, tanrının adaletinin gerçekleşmemesi için, şeytanın intikam amacıyla tanrının kullarını adaletten uzaklaştırmaya çalışması ise; bu bir adalet değil intikam amacı taşır. kaldı ki zaten bir çelişkidir tanrının iradesine aykırı davranacağını ilan edene izin verip kabul etmesi. ancak ne olursa olsun şeytan bir adalet arayışında değildir, kavramsal olarak bile şeytanın adaleti olmasından söz edilememek gerekir.
devamını gör...