1.
bir diğer adı gerçeküstücülük olan edebiyat akımıdır. 1924'te fransa'da ortaya çıkmıştır. sürrealistler, freud'un psikanaliz yönteminden yola çıkmışlardır.
devamını gör...
2.
resime uygulanmış ve çok güzel sanat eserleri çıkmıştır. araştırınız: sürrealist eserler
devamını gör...
3.
türkçesi gerçeküstücülük olan batı sanat akımı.
sürrealizm manifestosu'nu yazan andre breton'a göre: bilinç ile bilinç dışını birleştiren bir yoldur. gerçeküstücülük akımı, gerçek dışı anlamında değil aksine gerçeğin insandaki iz düşümü şeklinde bir yaklaşımdır."
ayrıca;
(bkz: andre breton)
(bkz: salvador dali)
(bkz: dominique appia)
(bkz: louis aragon)
sürrealizm manifestosu'nu yazan andre breton'a göre: bilinç ile bilinç dışını birleştiren bir yoldur. gerçeküstücülük akımı, gerçek dışı anlamında değil aksine gerçeğin insandaki iz düşümü şeklinde bir yaklaşımdır."
ayrıca;
(bkz: andre breton)
(bkz: salvador dali)
(bkz: dominique appia)
(bkz: louis aragon)
devamını gör...
4.
1. ve 2. dünya savaşları arasında gelişmiş sanat akımıdır. özellikle en yaratıcı resimlerin üretildiği akım olduğu kanısındayım. felsefesi freud'un psikoanaliz akımından etkilenmiştir. temelini, akılcılığı yadsıyan ve karşı-sanat için çalışan ilk dadaistlerin eserlerinden alır. 1924'te "manifeste du surrealisme"i (sürrealizm manifestosu) hazırlayan şair andre breton'a göre gerçeküstücülük,, bilinç ile bilinç dışını birleştiren bir yoldur.
1925'ten sonra gerçeküstücüler dağılmaya, başka akımlara yönelmeye başladı. ancak bu akım, resimden, sinemaya, tiyatroya kadar birçok sanat dalını derinden etkiledi. andre breton’un yanı sıra p. j. jouve, pierre reverdy, robert desnos, louis aragon, paul eluard, antonin arnaud, raymond queneau, philippe soupault, arthur cravan, rene char, federico garcia lorca, salvador dali, rene magritte gerçeküstücülük akımının önemli isimleridir.
gerçeküstücü sanat, bunun altında şiir, düz yazı ve resim, üretim aşamasında birçok özgün teknik ve oyun kullanmaktadır. bunlardan bir çoğu özgür hayal gücünü arttırmak ve bilincin etkisini azaltmak üzerine kuruludur. bilinçdışı üretim gerçeküstücülükte merkezdedir.
1925'ten sonra gerçeküstücüler dağılmaya, başka akımlara yönelmeye başladı. ancak bu akım, resimden, sinemaya, tiyatroya kadar birçok sanat dalını derinden etkiledi. andre breton’un yanı sıra p. j. jouve, pierre reverdy, robert desnos, louis aragon, paul eluard, antonin arnaud, raymond queneau, philippe soupault, arthur cravan, rene char, federico garcia lorca, salvador dali, rene magritte gerçeküstücülük akımının önemli isimleridir.
gerçeküstücü sanat, bunun altında şiir, düz yazı ve resim, üretim aşamasında birçok özgün teknik ve oyun kullanmaktadır. bunlardan bir çoğu özgür hayal gücünü arttırmak ve bilincin etkisini azaltmak üzerine kuruludur. bilinçdışı üretim gerçeküstücülükte merkezdedir.
devamını gör...
5.
(bkz: sürrealizm manifestosu)
(bkz: sürrealist araştırmalar bürosu bildirisi)
(bkz: dada-surrealism)
(bkz: sürrealist araştırmalar bürosu bildirisi)
(bkz: dada-surrealism)
devamını gör...
6.
sait faik'in bazı hikayelerinde bu akımın etkilerini görebilirsiniz.
devamını gör...
7.
sürrealizm, iç duyguların,gerçeklerin her türlü ön yargıdan arıtılarak korkusuzca dışa vurulmasını öngören çağdaş bir sanat akımıdır.freudun ortaya koyduğu psikanalist yöntemlerden etkilenerek doğan bu akım bilinçaltı gerçeğini aydınltmaya çalışır 1924te yayımladığı yapıtıyla akımın adını koyan andre bren ilkeli şöyle açıklar:
"gerçekçilik ,ister söz ister yazı ile ya da herhangi bir yolla düşüncesinin gerçek işleyişini belirtmek için başvurulan katıksız ruh otomizmidir.
aklın hiçbir denetimi olmadan, her türlü estetik ve ahlak kaygısı dışında düşüncelerin yazılışıdır.gerçek üstüncülük,bugüne dek ihmal edilmiş olan bazı çağrışım biçimleriin üstün varlığını,rüyanın büyük gücünü,düşüncenin yarar gözetmeten oyununu kabul eden inanca dayanır."
freuda göre doyurulmamış istekler bilinçaltına itilir geleneklerin ve yasaların koyduğu engeller(günahlar,ayıplar,yasaklar)pek çok isteğin,pek çok dileğin bilinçaltına sürüklnmesini sağlar.
insanın gerçek kimliği ve kişiliği belki de bilinçli davranışlarında değil, bilinçaltında yatmaktadır bu bakımdan bilinçaltında hiç bir baskı ve engel tanımadan korkusuzca dışa vurması zorunludur.
"gerçekçilik ,ister söz ister yazı ile ya da herhangi bir yolla düşüncesinin gerçek işleyişini belirtmek için başvurulan katıksız ruh otomizmidir.
aklın hiçbir denetimi olmadan, her türlü estetik ve ahlak kaygısı dışında düşüncelerin yazılışıdır.gerçek üstüncülük,bugüne dek ihmal edilmiş olan bazı çağrışım biçimleriin üstün varlığını,rüyanın büyük gücünü,düşüncenin yarar gözetmeten oyununu kabul eden inanca dayanır."
freuda göre doyurulmamış istekler bilinçaltına itilir geleneklerin ve yasaların koyduğu engeller(günahlar,ayıplar,yasaklar)pek çok isteğin,pek çok dileğin bilinçaltına sürüklnmesini sağlar.
insanın gerçek kimliği ve kişiliği belki de bilinçli davranışlarında değil, bilinçaltında yatmaktadır bu bakımdan bilinçaltında hiç bir baskı ve engel tanımadan korkusuzca dışa vurması zorunludur.
devamını gör...
8.
bu sabah sinirlerimi ölçtürmek için nalbura gittim, bileğime pamuklu kolonya sürüp stres ölçeri acımadan sapladı dümbelek. asgari ücret üzerinden hesapladığı streslerimin ödenmeyen ekstreler yüzünden kritik seviyelere çıktığını ve derhal kayınpederime gidip konkordato ilan etmemi tavsiye etti. itfaiyeyi arayıp duş almak için randevu aldım. konserve fabrikasından gelen elamanlara ekmekten çıkan roma dönemi bronz heykelcikleri kaçak yollardan satıp eve döndüm. buz dolabını açıp beynimi izleyip biraz ferafladıktan sonra kişiliklerimi çıkarıp bulaşık makinasına attım.
karnım zil çalıyordu televizyonu açıp temassız kredi kartı reklamı yiyip üstüne buz gibi dolar kuru içtim. gazımı alması için pijamalarımı kemirdikten sonra yatağıma biraz kömür doldurup fişi burnuma soktum. kahvaltımıda yaptıktan sonra gecem geyiklendi uykum içime kaçtı.
karnım zil çalıyordu televizyonu açıp temassız kredi kartı reklamı yiyip üstüne buz gibi dolar kuru içtim. gazımı alması için pijamalarımı kemirdikten sonra yatağıma biraz kömür doldurup fişi burnuma soktum. kahvaltımıda yaptıktan sonra gecem geyiklendi uykum içime kaçtı.
devamını gör...
9.
fransızca kökenli bir akımdır. bunu sadece sanat eserlerinde kullanmayız hayatımızın her alanında var olması gereken, dimak gücümüzü genişleten bir akımdır.
devamını gör...
10.
şair'lerin ortaya çıkardığı,materyalist değerlere karşı çıkan ve buna tepki olarak doğan bir akım'dır
devamını gör...
11.
12.
eğer rüyalarınızı sanat eserine dönüştürebilirseniz sürrealist olursunuz.
ölmezsem ileride icra edeceğim sanattır.
ölmezsem ileride icra edeceğim sanattır.
devamını gör...
13.
ilk bakıldığında bu ne yav bir boka da benzemiyor denilen ama sonradan bunu yapmak için insanın kırk fırın ekmek yemesi gerekir denilen sanat akımı.
devamını gör...
14.
bu akım bana hitap etmiyor, ben gerçekçi olan şeyleri daha çok seviyorum.
devamını gör...
15.
gerçeküstücülük, bilinci ve bilinçdışını birleştiren bir düşünce ve sanat akımıdır. hayal gücünün önemine vurgu yaparak; hayal dünyasında, yani bilinç ötesi dünyada oluşturulan gerçekliğin, bilinç tarafından oluşturulmuş gerçekliğin iz düşümü olduğunu savunur.
sürrealist görüşe göre; insanın hayal gücüyle eserlerine yansıttığı gerçeklik olgusu, aynı zamanda gerçekliğin de bir yansımasıdır.
sürrealist görüşe göre; insanın hayal gücüyle eserlerine yansıttığı gerçeklik olgusu, aynı zamanda gerçekliğin de bir yansımasıdır.
devamını gör...
16.
salvador dali'nin ısrarla çoğu eserinde kullandığı akımdır. tabii ki başka sanatçılar da vardır ama bu akım üzerinden en çok ses getiren kişi salvador dali.
bu tanımda, sürrealizm akımını, dali'nin eserlerinde inceleceğiz.
belleğin ısrarı
*
çoğu kişi bu resme aktarılan anlamları biliyor. ama yine de boş geçmeyelim bu güzel eseri.
sol tarafta gördüğümüz kapalı kapağının üzerinde karıncaların gezdiği sert saat, bu gevşek saatlerle bir zıtlık içindedir.
bu resimdeki tek canlı varlık, karıncalar ve hemen yanında bulunan erimiş açık mavi kadranın üzerindeki sinektir.
her saat, farklı bir zamanı gösterir çünkü dali'nin düş dünyasında düzgün ilerleyen zaman yoktur. öte yandan saatler erir ve sağlam saat bile, dali için ölüm simgesi olan karıncalarla kaplıdır. dali'nin resminde insan elinden çıkma nesneler geçici bir nitelik taşımaktadır.
o zaman bir soru sormak isterim.
arkadaki kayalar, kayaların sağlamlığı dikkatinizi çekti mi?
dali'nin gerçeküstücülüğe yaptığı en büyük katkısı, "eleştirel paranoya" kavramıdır.*
dali, gerçeküstücülerin geliştirdiği " otomatik yazı"*yı genişleterek düşlerindeki imgeleri resme aktardı. bu işlem, sonucunda değerli sanatçıların terimiyle "el yapımı fotoğraflar" ortaya çıkıyordu.
mesela
kasvetli eğlence
*
george bataille'ın, resim hakkında yaptığı incelemeyi, açıklamayı şuraya koyalım.
resminde dört temel öğe bulunur:
merkezi figürün bir bütünlükten yoksun olması iğdiş edilme öğesini;
resmin üst yarısındaki yükselen öğeler arzuyu; kilodu kirli figür, iğdiş edilmekten uygunsuz bir davranışla kaçma çabasını;
ve temin solundaki figür, utanç verici davranışın şiirsel aşırılığını ortaya koyuyor.
karıncalar çürümeyi, erkek figürün aşırı büyük eli mastürbasyonu, çekirgeler dali'nin çocukluk günlerinden gelen fobilerini, dışkıyla kirlenmiş külot, cinsel yasakları temsil eder.
insanbiçimli çekmeceli dolap
*
çekmeceler, dali için belleğin ve bilinçdışının simgesidir.
"bölümlere ayrılmış düşünceye bir göndermeydi."*
ve en çok sevdiğim gerçeküstücü, sürrealizm eserler.
aziz antonius'un baştan çıkarılışı
*
dali, bu resmi bir yarışma için yapmıştır. bu yarışmanın asıl amacı bel-ami adlı filme uygun afişi bulmaktı. ama dali yarışmayı kaybetti.*
melankolik atom ve uranyum idili
*
hiroşima'ya atılan atom bombasıyla şok geçiren dali hemen bu konuda bir resim yapar. ve şu motifleri kullanılır:
kafalar, karıncaların yediği yumuşak saat* ve küçük oğlan çocuğu.
dali'nin bilime duyduğu ilgiyi yansıtan resim, atom kuramındaki son gelişmelere duyacağı yoğun ilginin de başlangıcı olur.
işte bu son resim bunun gerçek bir kanıtı.
küresel galatea
*
t: realizm'i pat küt döven akımdır.
buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim ve baya sabırlı bir insan olduğunuzu söylemek isterim.
görüşmek üzere...
bu tanımda, sürrealizm akımını, dali'nin eserlerinde inceleceğiz.
belleğin ısrarı
*
çoğu kişi bu resme aktarılan anlamları biliyor. ama yine de boş geçmeyelim bu güzel eseri.
sol tarafta gördüğümüz kapalı kapağının üzerinde karıncaların gezdiği sert saat, bu gevşek saatlerle bir zıtlık içindedir.
bu resimdeki tek canlı varlık, karıncalar ve hemen yanında bulunan erimiş açık mavi kadranın üzerindeki sinektir.
her saat, farklı bir zamanı gösterir çünkü dali'nin düş dünyasında düzgün ilerleyen zaman yoktur. öte yandan saatler erir ve sağlam saat bile, dali için ölüm simgesi olan karıncalarla kaplıdır. dali'nin resminde insan elinden çıkma nesneler geçici bir nitelik taşımaktadır.
o zaman bir soru sormak isterim.
arkadaki kayalar, kayaların sağlamlığı dikkatinizi çekti mi?
dali'nin gerçeküstücülüğe yaptığı en büyük katkısı, "eleştirel paranoya" kavramıdır.*
dali, gerçeküstücülerin geliştirdiği " otomatik yazı"*yı genişleterek düşlerindeki imgeleri resme aktardı. bu işlem, sonucunda değerli sanatçıların terimiyle "el yapımı fotoğraflar" ortaya çıkıyordu.
mesela
kasvetli eğlence
*
george bataille'ın, resim hakkında yaptığı incelemeyi, açıklamayı şuraya koyalım.
resminde dört temel öğe bulunur:
merkezi figürün bir bütünlükten yoksun olması iğdiş edilme öğesini;
resmin üst yarısındaki yükselen öğeler arzuyu; kilodu kirli figür, iğdiş edilmekten uygunsuz bir davranışla kaçma çabasını;
ve temin solundaki figür, utanç verici davranışın şiirsel aşırılığını ortaya koyuyor.
insanbiçimli çekmeceli dolap
*
çekmeceler, dali için belleğin ve bilinçdışının simgesidir.
"bölümlere ayrılmış düşünceye bir göndermeydi."*
ve en çok sevdiğim gerçeküstücü, sürrealizm eserler.
aziz antonius'un baştan çıkarılışı
*
dali, bu resmi bir yarışma için yapmıştır. bu yarışmanın asıl amacı bel-ami adlı filme uygun afişi bulmaktı. ama dali yarışmayı kaybetti.*
melankolik atom ve uranyum idili
*
hiroşima'ya atılan atom bombasıyla şok geçiren dali hemen bu konuda bir resim yapar. ve şu motifleri kullanılır:
kafalar, karıncaların yediği yumuşak saat* ve küçük oğlan çocuğu.
dali'nin bilime duyduğu ilgiyi yansıtan resim, atom kuramındaki son gelişmelere duyacağı yoğun ilginin de başlangıcı olur.
işte bu son resim bunun gerçek bir kanıtı.
küresel galatea
*
t: realizm'i pat küt döven akımdır.
buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim ve baya sabırlı bir insan olduğunuzu söylemek isterim.
görüşmek üzere...
devamını gör...
17.
hepimizin sürekli olarak yalanlarında kullandığı akımdır. insanları tanıyın ve yalanlarını onların gerçeklerine göre analiz edin, hayat kurtarır.
devamını gör...
18.
üzerinde uğraşılmışı makbuldür bana göre. iki çizgi atıp "bu resim benim ruhumdaki zart zurt" ayaklarına girmek işin kolayına kaçmak gibi geliyor.
devamını gör...
19.
fransızca kökenli bir akımdır. "sur" üstünde ve "réel" gerçek anlamına gelir. gerçeğe aykırı, hayalgücü sınırlarını zorlayan bir sanat akımıdır. yağlı boya, edebiyat ve sinema gibi farklı sanat disiplinlerinde kendini göstermiştir.
özellikle david lynch filmleri tamamen sürrealizm üzerine kurulu, rüya etkisi uyandıran filmlerdir. kendisi zaten yağlı boya disiplininden yetişme bir yönetmen ve sanatçıdır.
özellikle david lynch filmleri tamamen sürrealizm üzerine kurulu, rüya etkisi uyandıran filmlerdir. kendisi zaten yağlı boya disiplininden yetişme bir yönetmen ve sanatçıdır.
devamını gör...
20.
ilk kez ilkokulda çizimlerimi görsel hocasına gösterince duymuştum uzunca bi süre favori kelimem olmuştu tabi büyünce araştırdık ettik
devamını gör...