yeşilçam'ın erotik film furyası
başlık "nickimicalmislar" tarafından 17.01.2021 00:21 tarihinde açılmıştır.
1.
70'li yıllardaki filmlerin istediği gişeyi elde edememesi sonucunda başlayan dönemdir. tv'nin varlığı da izleyiciyi sinemadan iyice uzaklaştırınca italyanlardan erotik komedi filmleri getirilerek canlı tutulmaya çalışılıyor sektör. daha sonra da kendileri çekmeye başlıyor zaten.
ben şahsen bu geçiş dönemini büyük bir kayıp olarak görüyorum. sektörü kurtarmak için akıllıca bir girişim olmuş ama aynı zamanda sektörün verimini uzun yıllar kaybetmesine de yol açmış. sinema eski canlılığını kazandığı zaman sanatsal değeri yüksek filmlere yönelmek yerine uzun süre erotik filmlere devam etmişler.
erotik filmler ile yıldızı parlayan birçok erkek oyuncu sektöre devam ederken kadın oyuncuların üstünde oluşan baskı yüzünden çoğu kadın oyuncu sektörde süreklilik sağlayamamış üstelik.
gönüllü bir ilişkiden doğan cinsellik de yok üstelik filmlerde, sürekli bir taciz tecavüz. hep tecavüzden gitmişler, kadın gören fermuarını açıyor. bir neslin ahlakını böyle bozdular diye giresim var mevzuya. burjuva tayfa bu furyadan önce yerin dibine sokulurken bu tarz filmlerde yerilmiyor yine buradan vurmaya yer arayan var. iki birey de isterken çekilemiyor da illa kadina tecavüz edilince mi çekilebiliyor erotik filmler ?
hiçbir değeri olmayan bomboş geçen kayıp bir erotik film furyası işte. sinema açısından değeri varmış gibi yücelten oyuncularına da hayret etmekteyim.
ben şahsen bu geçiş dönemini büyük bir kayıp olarak görüyorum. sektörü kurtarmak için akıllıca bir girişim olmuş ama aynı zamanda sektörün verimini uzun yıllar kaybetmesine de yol açmış. sinema eski canlılığını kazandığı zaman sanatsal değeri yüksek filmlere yönelmek yerine uzun süre erotik filmlere devam etmişler.
erotik filmler ile yıldızı parlayan birçok erkek oyuncu sektöre devam ederken kadın oyuncuların üstünde oluşan baskı yüzünden çoğu kadın oyuncu sektörde süreklilik sağlayamamış üstelik.
gönüllü bir ilişkiden doğan cinsellik de yok üstelik filmlerde, sürekli bir taciz tecavüz. hep tecavüzden gitmişler, kadın gören fermuarını açıyor. bir neslin ahlakını böyle bozdular diye giresim var mevzuya. burjuva tayfa bu furyadan önce yerin dibine sokulurken bu tarz filmlerde yerilmiyor yine buradan vurmaya yer arayan var. iki birey de isterken çekilemiyor da illa kadina tecavüz edilince mi çekilebiliyor erotik filmler ?
hiçbir değeri olmayan bomboş geçen kayıp bir erotik film furyası işte. sinema açısından değeri varmış gibi yücelten oyuncularına da hayret etmekteyim.
devamını gör...
2.
bir arz talep olayıdır.
adı geçen furyadaki filmler de talebe göre arz edilmiştir.
adı geçen furyadaki filmler de talebe göre arz edilmiştir.
devamını gör...
3.
komedi niyetine dahi izlemesi mümkün olmayan piyeslerdir. 70’lerin sinema izleyicileri meler yaşadınız olum siz!
devamını gör...
4.
gerçekten komik filmlere rastlamak mümkündür. kanaatimce avrupanın en iyi komediyenleri aydemir akbaş, ali poyrazoğlu gibi isimler barındırır. avrupanın tartışmasız en seksi kadını olan feri cansel'i izlemek tadından yenmez. feri hanım bu filmlerde zevk alarak da oynadığını her fırsatta dile getirmiştir. gerizekalı komplekslere ve ucuz kahramanlıklara prim vermemiştir.
jönlerimiz o döneme sövüp sayıp ucuz kahramanlık yapmakta. oynayan abiler de işi dramaya dökmekteler. oynayan kadın oyuncular böyle ucuz duygu sömürülerine pek kaçmıyorlar. yaşanması gerekiyordu yaşandı.
jönlerimiz o döneme sövüp sayıp ucuz kahramanlık yapmakta. oynayan abiler de işi dramaya dökmekteler. oynayan kadın oyuncular böyle ucuz duygu sömürülerine pek kaçmıyorlar. yaşanması gerekiyordu yaşandı.
devamını gör...
5.
tuttuğu takım için gerekirse karıyı satacak (beyanı o şekilde) kişilerin baş çektiği film furyası.
(bkz: aydemir akbaş)
(bkz: aydemir akbaş)
devamını gör...
6.
bu konuda söyleyecek çok sözüm olsa da sözlüğün büyük bir çoğunluğu ergen olduğundan körpe zihinleri bulandırmak istemem.
devamını gör...
7.
hiç izlemediğim tek sinema akımı olabilir
devamını gör...
8.
sinema seyircisinin salonlardan ayağını çekmesi, sinemaya gidenlerin hülya koçyiğit'in sola bakarak rol kestiği holivud'tan araklama, ağdalı melodramlara yüz vermemesi sonucu yeşilçam krize girer. bu krizden çıkış yolu olarak erotik film diye adlandırılan çakma porno filmleri doldurur piyasayı. kadın oyunculardan bazıları feri cansel, melek görgün, ceyda karahan, mine mutlu, arzu okay, seher şenizdir. bunlardan feri cansel nişanlısı tarafından katledilmiş, mine mutlu meme kanserinden ölmüş, seher şeniz de intihar etmiştir. erkek oyunculardan bazıları da şunlardır: sermet serdengeçti (trafik kazasında öldü), behçet nacar (parçala behçet), ali poyrazoğlu, aydemir akbaş. bu filmler de müşteri çekebilmek için filmin arasına "parça" koymaktaydılar. parça, gerçek bir porno filmden beş dakikalık bir bölümdür. yoksa bu filmlerin kadın oyuncularından birisinin dediği gibi ağzı lahmacun soğanı kokan biriyle seks yapacak halleri yoktur. gerçekten de bir tek film hariç tüm filmlerde seks yapılıyor gibi yapılmış, erkek donunu bile çıkarmadan seks yapmıştır bazen. o tek film de parçala behçet filminde filmin yan kadın oyuncularından biriyle behçet gerçekten sevişmişlerdir.
devamını gör...
9.
esasında çok güzel kadın vücutlarına tanıklık eder ve sadece meme kalça değil genel silüet olarak farklıdır her zaman.
devamını gör...
10.
izlemediğim kalmamıştır ajsjjs
devamını gör...
11.
aslında bunun nedeni 60'larda sinema sektörünün büyük buhranının yaşanmasıydı. 60'ların sonunda çok pis bir kriz patlak vermiş. 70'lerde bunun sektörü mahvetmesinden sonra, çok süper olaylar yaşanmış. bunlardan birisini burada da yazayım, çok şeker bir anıdır bu. agah özgüç bey'in, türk sinemasında cinselliğin tarihi kitabından geliyor:
"yıl 1960, beyoğlu atlas sineması'ndayız. beyazperdede izlediğimiz daracık elbiseli sarışın genç kadın yürür de yürür... salına salına, kırıla kırıta... erkekler de aç gözlerle dönüp dönüp bakarlar. kamera, sarışın ve şuh kadının kalçalarına yiyecekmiş gibi bakan erkekleri izler. sonra da erkeklerden birinin yüzünde durur ve adamın, sarışın kadının arkasından bağırdığını duyarız:
"iyi muuuuzz!.."
aynı anda sesler yalnızca perdeden değil, koro halinde arkalardan, balkonda oturan seyircilerden gelmeye başlar:
"iyi muuuuzzz!.."
çünkü kadının dar elbisesinin sımsıkı sardığı kalçaları, yakın plan bir çekimle koskoca perdeyi kaplamıştır. perdedeki kadın gönül yazar, filmin ismi de hulki saner'in yönettiği taş bebek’tir.
işte 1960’lı yılların seyircisi, bu tür görüntülerle ve öpüşme sahnelerinde "iyi muuzz" naralarıyla, ıslıklarla deşarj olabiliyordu. film isimleri gibi, filmin içinde kullanılan diyaloglar da dönemin modasına göre biçim değiştirebiliyorlardı.
örneğin, 1960’dan önceki polisiye filmlerde bitirim ağzıyla kullanılan "ayıp sallama abla", "hop dedik" ve "çuvalın kaça?" gibi diyaloglar argo edebiyatının ürünleriyse, "iyi muuzz" ıslıkları da lümpence bir boşalımın ifadesiydi herhalde.
ve bu sokak kültürünün diyalogları, filmlerin içlerinden çıkarak önce seks avantürleriyle, sonra da seks komedileri salgınıyla film afişlerinin tepelerine gelip oturacaktı: parçala behçet ve yırt kazını...
ama film afişlerindeki bu isim karmaşası, özellikle de 1974-1979 yılları arasında birtakım cinsel göndermelerle tıpkı bir "hela duvarı edebiyatı"na dönüşecekti. ve hiçbir ülke sinemasında film isimleri böylesine iğrençleşmeyecekti."
agah abi ciddi insandır. bence bu global sinema krizi döneminde yaşananlar, anılar, oynayanlar, film isimleri altın değerinde. şimdiki ahlak çöküntüsünün yanında, çikolata gibi güzel bu anılar. çok abartıp hassaslaşmıyorum şahsen femocan gibi. hoş yaşanmışlıklar bunlar.
"yıl 1960, beyoğlu atlas sineması'ndayız. beyazperdede izlediğimiz daracık elbiseli sarışın genç kadın yürür de yürür... salına salına, kırıla kırıta... erkekler de aç gözlerle dönüp dönüp bakarlar. kamera, sarışın ve şuh kadının kalçalarına yiyecekmiş gibi bakan erkekleri izler. sonra da erkeklerden birinin yüzünde durur ve adamın, sarışın kadının arkasından bağırdığını duyarız:
"iyi muuuuzz!.."
aynı anda sesler yalnızca perdeden değil, koro halinde arkalardan, balkonda oturan seyircilerden gelmeye başlar:
"iyi muuuuzzz!.."
çünkü kadının dar elbisesinin sımsıkı sardığı kalçaları, yakın plan bir çekimle koskoca perdeyi kaplamıştır. perdedeki kadın gönül yazar, filmin ismi de hulki saner'in yönettiği taş bebek’tir.
işte 1960’lı yılların seyircisi, bu tür görüntülerle ve öpüşme sahnelerinde "iyi muuzz" naralarıyla, ıslıklarla deşarj olabiliyordu. film isimleri gibi, filmin içinde kullanılan diyaloglar da dönemin modasına göre biçim değiştirebiliyorlardı.
örneğin, 1960’dan önceki polisiye filmlerde bitirim ağzıyla kullanılan "ayıp sallama abla", "hop dedik" ve "çuvalın kaça?" gibi diyaloglar argo edebiyatının ürünleriyse, "iyi muuzz" ıslıkları da lümpence bir boşalımın ifadesiydi herhalde.
ve bu sokak kültürünün diyalogları, filmlerin içlerinden çıkarak önce seks avantürleriyle, sonra da seks komedileri salgınıyla film afişlerinin tepelerine gelip oturacaktı: parçala behçet ve yırt kazını...
ama film afişlerindeki bu isim karmaşası, özellikle de 1974-1979 yılları arasında birtakım cinsel göndermelerle tıpkı bir "hela duvarı edebiyatı"na dönüşecekti. ve hiçbir ülke sinemasında film isimleri böylesine iğrençleşmeyecekti."
agah abi ciddi insandır. bence bu global sinema krizi döneminde yaşananlar, anılar, oynayanlar, film isimleri altın değerinde. şimdiki ahlak çöküntüsünün yanında, çikolata gibi güzel bu anılar. çok abartıp hassaslaşmıyorum şahsen femocan gibi. hoş yaşanmışlıklar bunlar.
devamını gör...
12.
zamanının yapımcılarının, türk erkeğinin awa duyduğu aşkı keşfetmesi ile zirve yapmıştır.
devamını gör...