bezgin geometrici yazar profili

bezgin geometrici kapak fotoğrafı
bezgin geometrici profil fotoğrafı
rozet
kendisi dondurmuş
karma: 2423 tanım: 823 başlık: 36 takipçi: 18

son tanımları


normal sözlük şikayet hattı

ya arkadaş.madalya müracaatina armysuzy diye birini sorumlu atamissiniz.takintili yasli teyzeler gibi 'yapmadim dememe' ragmen alinti yapmssniz deyip duruyor.kardesim, güzel kardesim bnim amacim sadece uyduruk bir kitapti çunku bnim icin bir anlami olacakti bu kitabin.vereceginiz kitaba allah'a cok sukur ihtiyacim yok evde kitap var ama mevzu buydu.

yeni yazariz.bn internette kim ne yapmis ne yazmis bilemem.bnimle benzer seyleri yazmis insanlari takip edemem.internetten arastirma yapmak disinda bir ise yaramadigini gördüğüm armysuzy adli zat yaklasik 1000 adet tanima tek bir kere tesekkur etseydi art niyeti yoktur diecektim ama obsesyonunu birakamadi gitti.allah ıslah etsin diyorum.


vermemek icin direndiginiz kitaplari okuyun hic olmazsa sayin moderasyon.bir ise yarasin.

bu arada yazarlik bilgilerimi silmezsiniz ve entrylerimle ilgili oynama yaparsaniz diye ekran goruntuleri aldim.hukuken lazim olabilir.ister kafa izninde yazin ister osuruyor yazin umurumda bile degil.
devamını gör...

antonio banderas

otobiyografik bir filmde atatürk'ü oynamayı reddettiği bilgisi dolaşmakta kulislerde.bnce iyi olmus lakin hic benzemior kendisi atatürke.
devamını gör...

madalya müracaatları

#2635291
devamını gör...

madalya müracaatları

#2635297
devamını gör...

kaos

yunan mitolojisinde herşeyden önce kaos vardı.öyle derin bir kavramdır kaos...
devamını gör...

züğürt ağa

sosyoloji 101'de mutlaka okutulmasi ve üzerinde durulmasi gereken bir film bnce.feodal yapinin en tepesinde iken kent ortaminda bir proletere dönüşen ( evet tam manası ile proleter,yani emeğinden başka herhangi bir üretim faktörüne sahip olmayan) ,sert görünen ama aslinda naif ve kendi halinde biri olan züğürt ağanın hikayesi, acımasız ama realist bir tasvirle karşımıza çıkar.

işe ekonomi safından bakarsak da aslında istanbuldaki birçok zengin filmdeki agadan kacip da sehirde yirtmayi basarmis kisilerle ayni kokenlerden gelir.ozellikle özal doneminde voleyi vuranlarin ve bugun takim elbiselerle dolasan saygin is adamlarinin cogu istanbula köyden gelip bi yigin iste calisip zengin olmus kisilerdir.filmin bi devami olsaydi erdal ozyagcilarin canlandirdigi karakteri gunumuzde izmir karsiyaka veya istanbulda boğaza nazır bir yalıda görmemiz de mümkündü bnce.

fılmde yavuz turgul'un 'muhsin bey' filminin pragmatik karakteri ali nazik'e de bir gönderme vardir aslında.nasıl ki muhsin bey ali nazik gibi itin teki icin hapse girdiyse , züğürt ağadaki maraba takımı da pragmatik düşünmüş ve acliktan ölmektense pratik bir çözüm (!) olarak ağayı soymayi tercih etmislerdir.ne diyordu hırpıt ' biz kimseyi soymadık ki,hakkimizi alırık sadece.' ! ne de güzel vicdan serinletiyor kerata değil mi?

şener şenin boşuna şener şen olmadiğinin ispatidir bu film.mimikler,şive vd. sinematik evrende gereken hemen herşeyi canıyla kanıyla ortaya koyar usta aktör.ekmeği koparip yemesinden , 'bu hayınlığı yapan,gören ya da duyan ,hemen ortaya çıksın.' dedikten sonra kimseden ses cikmayinca kahyaya 'yık hepsini falakaya!' demesindeki komiklik bile bunun ispatidir ve bir baska yönden ağanın durumunun çaresizliğini akla getirir.

efsane filmdir...
devamını gör...

kafa yapmak

kafa yapmak bnce hayatı yaşamak açısından sığ ve üretken olmayan bir yoldur. kişisel gelişim dünyasının büyük bölümü insanları meşru sorunları çözmeye yöneltmektense kafa yapma yöntemleri beyan etmeye yöneliktir. bir sürü kişisel gelişim gurusu size yeni inkâr formları öğretir ve kısa vadede kendinizi iyi hissettirecek alıştırmalarla şişirir, ama altta yatan meseleleri yok sayar. gerçekten mutlu olan hiçkimsenin aynanın karşısına dikilip de kendine mutlu olduğunu tekrarladığını görmedim.ayrıca kafa yapmak bağımlılık yaratır. altta yatan sorunlarınız nedeniyle, kendinizi iyi hissetmek için ne kadar çok kafa yapmaya ihtiyaç duyarsanız o kadar çok sorunlarınızı gözardı edersiniz. aslında bu açıdan bakınca, arkasındaki kullanma nedenine bağlı olarak her şey bağımlılık yaratabilir. hepimizin sorunlarımızın ıstırabını uyuşturmak için seçtiğimiz yöntemlerimiz vardır ve ılımlı dozlarda bunun bir sakıncası yoktur. ama sorunlarımızdan ne kadar uzun süre kaçar ve ne kadar uzun süre kendimizi uyuşturursak, sonunda meselelerimizle yüzleşmek zorunda kaldığımızda o kadar fazla acı verirler.bnce bu yolu seçmek pek de mantıklı değil.her haliyle acı veren bir deneyim.
devamını gör...

1215 magna carta'nın mühürlenmesi

ingiltere kralı john'un, 15 haziran 1215'te mühürlediği magna carta (büyük berat); ingiltere tarihinde önemli bir dönüm noktasını oluşturmuştu. berat, dönemin ağır toplumsal ve siyasal koşulları nedeniyle halkın bilincinde benzersiz bir yer edinmişti. kral john, tahtının tehlikede olduğunu ve her an bir iç savaşın patlak vereceğini fark edince; daha çok, büyük soyluların kral karşısındaki özerkliklerini koruma ve pekiştirmeyi amaçlayan beratı imzalamıştı. bir giriş ve bunu izleyen 63 maddeden oluşan magna carta'nın soylulara tanıdığı haklar, zamanla baskıya karşı bir simge ve mücadele bayrağı durumuna geldi, kuşaklar boyunca özgürlüklerin bir güvencesi olarak yorumlandı.
devamını gör...

ugarit mitolojisi


iki büyük uygarlığın, babilonya'nın ve mısır'ın mitolojilerini gördükten sonra, bu iki ülke arasında bulunan bölgeye, tümüyle sami dili konuşan halkların oturduğu kenan ülkesine geçebiliriz. yirminci yüzyılın ilk çeyreğine dek, kenan mitolojisi hakkında, bibloslu philo gibi geç dönem yunan tarihcisi ve coğrafyacısı olan kimselerin yazılarında günümüze gelebilmiş geleneksel tarih fragmentleri dışında pek az şey biliniyordu. ne var ki, 1 928 yı lında, eskiçağ kuzey suriye'sinin, mısır, babilonya ve hitit yazılarında adı geçen ugarit kentinin yerleşim alanında bulunan ünlü ras şamra tabletleri, günümüze dek karanlıkta kalmış olan bu topraklar üzerine büyük bir aydınlık getirdi. ras şamra'da, yani ugarit kenti yıkıntıları içinde bulunan çok sayıda tablet arasından bir bölümünün, çiviyazısı görünümünde olan, ama çiviyazısı uzmanlarının o zamana dek karşılaşmadıkları bir yazı ile
yazılmış oldukları görüldü. kullanılmış olan işaretlerin sayısının az oluşu, bu yazının alfabetik olabileceğinin ipuçlarını veriyordu; ve çok
geçmeden bu tahminin doğru olduğu ortaya çıktı. söz konusu tabletlerin, yirmi sekiz harflik bir alfabeyle ve o zamana dek bilinmeyen bir dille
yazıldıkları ortaya kondu. bugün ugaritçe olarak bilinen bu dilin sami dilleri grubuna ait bulunduğu ve arapça, aramice, ibranice ile çok yakın ilişkili bir dil olduğu gösterilmiştir. tabletlerde karşılaşılan değinmeler, onların i.ö. ondördüncü yüzyıl içindeki bir tarihe yerleştirilmeleri olanağını verdi; ama içlerinde anlatılan kenan mitos ve efsanelerinin
geçmişlerinin çok daha gerilere dayandığına kuşku yok. tabletlerin birçoğu kırıktır ve metin, çoğu durumda kesin anlam çıkarılmasına olanak vermeyecek derecede bulanıklıklar göstermektedir; dolayısıyla ihtiyatla (sakıntıyla) kullanılmaları gerekir. bununla birlikte, mitosların ana çizgileri, onlar hakkında güvenilir bir açıklama olanağı verecek kadar ortaya konmuş bulunmaktadır.


ölü dil ve halklarin bizlere mirasi olan kaynaklardan olan mitoloji ve gelenekler her zaman ilgimi cekti.sadece ugarit de degil.kenan mitolojisinden de bahsetmek gerekir.o da başka bir tanımda belki.

alıntı için kaynak: s.h. hooke-ortadoğu mitolojisi
devamını gör...

bhagavad-gita


özünden güç al durul bul kendini
aklın ötesindeki gerçeği sez
istek kılığındaki düşmanını
kolu güçlü yiğit durdur kes (43)

om ... iş yapma yolu (18) bhagavad gita upani-
şadının tanrı bilgisinin yoga incelemesinin ve
şri krişna'yla arcuna arasındaki konuşmanın
üçüncü bölümünün adıdır.


dizelerinin yazili olduğu ve kutsal kitap kabul edilen metinler bütünü.

karmayoga: iş yapma yolu manasında kullanılır.
devamını gör...

mutluluk

mutluluk sorunları çözmekten kaynaklanır. buradaki
anahtar sözcük bnce “çözmek”tir. sorunlardan kaçmaya çalışır ya da sorununuz yokmuş gibi hissederseniz, kendinizi mutsuz edersiniz. çözemeyeceğiniz sorunlarınız olduğunu hissederseniz, aynı şekilde kendinizi mutsuz edersiniz. sihirli çeşni sorunları çözmektedir, sorun sahibi olmamakta değildir.
mutlu olmak için çözecek bir şeye ihtiyaç duyarız. demek ki mutluluk bir eylem biçimidir, bir etkinliktir, edilgen bir şekilde size bağışlanmış bir şey değildir, gazetenin ilk on makalesinin içinde sihirli bir biçimde keşfettiğiniz veya özel bir öğretmenin ya da bir başkasının size öğrettiği bir şey değildir.
yeterince para kazandığınızda ya da evinize ekstra bir oda kattığınızda, sonrasında mutlu olmazsınız. onu bir mekânda, bir fikirde, bir meslekte vd. bulamazsınız.
devamını gör...

engin altan düzyatan

kendisi hakkinda tanidigim hemen herkes 'her devrin adami' dior.devir senin devrin engincim.sür sefanı.
devamını gör...

üniversitede yaşanmış en büyük pişmanlık

yabanci dili cok iyi seviyede oğrenmemek.pismanlik ötesi
devamını gör...

madalya müracaatları

#2634973
devamını gör...

immanuel kant


kant'ın rasyonel din bağlamında iki şey yaptığını söyleyebiliriz:
öncelikle dinin bozulmuş yönlerini ayıklamak, ikinci olarak dini ahlaki anlamda zenginleştirerek, din ile ahlâk arasında sanılanın aksine, bir çatışma olmadığını göstermek. ilkinde kullanılan yöntemle diğer dinler daha doğrusu inançlar bertaraf edilir. ikinci yöntemle de hristiyanlık, evrensel din olarak karşımıza çıkarılır. ahlaklılık bir ideaysa hz. isa 'da bir ideal olarak değerlendirilmekte ve hz. isa'nın, ilkörnek olarak her insanın aklında bulunmasıyla hristiyanlık evrensel ve nesnel bir din haline getirilmektedir. böylelikle akıl, ahlâk ve din aynı çizgide olmaktadırlar.buna karşın, kant'ın yapmaya çalıştığı ile ortaya çıkan sonucun farklılığının iyi anlaşılması gerektiğini düşünmekteyim. çünkü her ne kadar kant'ın amacı hristiyanlık dinine karşı herhangi bir karşı çıkış taşımasa ve hatta kant bu dinin temeline ahlakı koyarak zenginleşeceğini düşünse de saf akıl dini hristiyanlık dininin yeniden inşası anlamına gelmektedir. aslına bakılırsa böyle bir düzenlemeye ihtiyaç duyulmaktaydı çünkü modern dönemin getirdiği bilimsel keşifler hristiyanlık dininin oluşturduğu sınırları zorlamaktaydı.ayrıca bu dinin kaynağını oluşturan metinlerin sayısız yorumlara dayalı olması nesnel bir belirlemeye ihtiyaç duyulmasına neden olmuştur. bunun neticesinde, aydınlanma döneminde dine ilişkin bir kriz olduğunu söylemek mümkündür.

burada reformasyon akla gelmektedir.evet re-for-mas-yon.
ama konu uzun o yüzden es gecmeden simdilik burada birakıyorum.

saygilarimla.
devamını gör...

yazarların bir adet daha olsa dediği organları

kalp . bosuna manevi anlam yüklenen bir organ olsa da bn mekanik yapisina hayranim.
devamını gör...

normal sözlük yazarlarının çektiği fotoğraflar

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

mesneviden ders aldım

baska ders alacak kitap bulamadin mi abim ya.

dönerek şirk . kolay gele.
devamını gör...

akuma no ko

akuma şeytan anlamina gelior die biliorum.zamaninda az oynamadik street fighter'ı.

akuma no ko, yaklasik olarak seytanin cocugu gibisinden bir anlama gelior.ilginc bir isim bulmus sarki icin.
devamını gör...

madalya müracaatları

#2634810
devamını gör...
devamı...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim