1.
ben meslek hayatıma başladığımda alevilerin yoğun olduğu bir bölgedeydim. burada türkmen alevileri olduğu gibi, kendilerini kürd olarak tesmiye eden dersim-elazığ havalisinin alevileri de vardı. her ne kadar devletin ana karakterini o dönemler askerlerin domine ettiği fransız tipi laiklik oluştursa da sahada bir çok uygulamanın sünni çoğunluğun istekleri hilafına gerçekleşmesinin güç olduğu ortadaydı. bahsini ettiğim aleviler de bu yerleşik hakim güce karşı olma noktasında ortaklaşsa da atatürk'e ve orduya bakış konusunda kürdüm diyen aleviler daha etnikçi ve bölücü çizgiye yakındılar. bu çeyrek asırdan biraz fazla zaman önceydi. işte taa o zamanlarda bir tanesinin '' alisiz alevilik'' kavramını dillendirdiğini işittim ki aslında bu bir kitabın adıydı. alevi cenahta yeni bir bakış açısı ortaya konuyordu ve bunun talipleri de azımsanmayacak kadar çoktu.
esasen anladığım kadarıyla alisiz alevilik mevcut alevi inancını islami kökenden gelen tüm mefhumlardan arındırma amacını taşıyordu. bu sebeple önce tarihi ters yüz etmeleri gerekiyordu ki burada hegel'in tarih yazımına benzer bir politika izlediler. esasen mensubiyet edatı alarak ali'ye bağlı veya dahil olan anlamını taşıyan alevi sıfatını bile eski hititlerin dini bir fraksiyonu olduğunu iddia ettikleri luvilere isnat ettiler. bu meseleyi teolojik bir tartışma haline getirmeye niyetim yok ancak tezleri şurada etraflıca ele alınıyor. bkz: wikipedia-ışıkçılık
tr.m.wikipedia.org/wiki/I%C...
benim tüm bu projeden anladığım birbirine bağlı iki amaç var. birincisi mezhep meselesini ben kendimi bildim bileli kaşıyan ( 51 yaşındayım) almanya ve ona bağlı vakıflar türkiye'yi sadece etnik değil, dinsel olarak da parçalamak istiyorlar. ışıkçıların almanya'da kuvvetli olmaları ve klasik alevi ritüellerine yeni eklemeler yapmaları bunu gösteriyor. bu ritüeller geleneksel alevi çevrelerde de tepkilere sebep olmuş durumda. buna kurumsal anlamda en büyük tepkiyi de ekonomik ve inanç temsiliyeti bakımından pastayı böldürmek istemeyen (bkz: cem vakfı) gösteriyor.
iki amaç var demiştim birincisi alevileri dinsel anlamda islam'dan ayrıştırarak lozan'da delik açmak ve dini azınlıklara baskı var meselerinden türkiye'yi sıkıştırmak. ancak alisiz alevicilerin çoğunluğunun kendilerine kürd diyen zaza-muhtemelen ermeni pogromu artığı dönmeler olduğu gerçeğini göz önüne alacak olursak, hadisenin etnik-kürtçü siyasetle bağı olduğu da aşikar. nitekim bu görüşün sözcüleri kürdlere laf kondurmazken türkleri sünnilikle birleştirerek tepkilerin odağına koyuyorlar. oysa ki alevilere karşı ön yargı söz konusuysa sünni kürdler bu hususta sünni türklerden daha az bağnaz değildir.
olay can sıkıcı ve kaşımaya müsait.
esasen anladığım kadarıyla alisiz alevilik mevcut alevi inancını islami kökenden gelen tüm mefhumlardan arındırma amacını taşıyordu. bu sebeple önce tarihi ters yüz etmeleri gerekiyordu ki burada hegel'in tarih yazımına benzer bir politika izlediler. esasen mensubiyet edatı alarak ali'ye bağlı veya dahil olan anlamını taşıyan alevi sıfatını bile eski hititlerin dini bir fraksiyonu olduğunu iddia ettikleri luvilere isnat ettiler. bu meseleyi teolojik bir tartışma haline getirmeye niyetim yok ancak tezleri şurada etraflıca ele alınıyor. bkz: wikipedia-ışıkçılık
tr.m.wikipedia.org/wiki/I%C...
benim tüm bu projeden anladığım birbirine bağlı iki amaç var. birincisi mezhep meselesini ben kendimi bildim bileli kaşıyan ( 51 yaşındayım) almanya ve ona bağlı vakıflar türkiye'yi sadece etnik değil, dinsel olarak da parçalamak istiyorlar. ışıkçıların almanya'da kuvvetli olmaları ve klasik alevi ritüellerine yeni eklemeler yapmaları bunu gösteriyor. bu ritüeller geleneksel alevi çevrelerde de tepkilere sebep olmuş durumda. buna kurumsal anlamda en büyük tepkiyi de ekonomik ve inanç temsiliyeti bakımından pastayı böldürmek istemeyen (bkz: cem vakfı) gösteriyor.
iki amaç var demiştim birincisi alevileri dinsel anlamda islam'dan ayrıştırarak lozan'da delik açmak ve dini azınlıklara baskı var meselerinden türkiye'yi sıkıştırmak. ancak alisiz alevicilerin çoğunluğunun kendilerine kürd diyen zaza-muhtemelen ermeni pogromu artığı dönmeler olduğu gerçeğini göz önüne alacak olursak, hadisenin etnik-kürtçü siyasetle bağı olduğu da aşikar. nitekim bu görüşün sözcüleri kürdlere laf kondurmazken türkleri sünnilikle birleştirerek tepkilerin odağına koyuyorlar. oysa ki alevilere karşı ön yargı söz konusuysa sünni kürdler bu hususta sünni türklerden daha az bağnaz değildir.
olay can sıkıcı ve kaşımaya müsait.
devamını gör...
2.
bu mevzu alevi olmayan birini neden rahatsız eder yada neden ilgilendirir bende bunu anlamıyorum. size ne kardeşim demezler mi adama? bende aleviliğin ali ile islam ile bir ilgisi olmadığını düşünenlerdenim. düşünsenize müziğe haram diyen bir din var ve tüm ritüelleri bağlama ile müzik ile iç içe bir mezhep...nerden geldi bu bağlama?
devamını gör...
3.
benim anne ve baba tarafım hanefi ,ben bir gün evimizde ki aileler epey büyüktür bana hayrı yok, din tartışıldığını görmedim. annem ve babam geçen yazdım hacılardı ,nur içine yatsınlar kilisede tanışmışlar .
galatasaray'da büyük kilise,ev yakın zaten .annem üsküdar'da şia camisi dahil islam ibadethanelerine giderdi türbeler kiliseler dahil.zaten kasımpaşalı ,hekes karışık kasımpaşa'da o zamnlar yunan bile var romanya'dan gelen .
ailede kan bağlı aleviler var damatlar,biri kürt diğeri rahmet olsun eniştem asker arkadaşımdı da nusayri.bende epey uzun bir zaman bir kürt alevisi ile beraber yaşadım ,dayımın gelini basralı dedesi tani şia mı sünni mi bilmiyorum, kız yeğenim karslı bir caferi ile evli.
daha var ama konu şia ve alevilik olduğundan diğerlerini yazmayacağım.
ben ne evde ne akrabalarda bir kez bile bu ayrımcı konun konuşulduğunu görmedim, çocukların ,yeğenlerin bazısı akp'ye oy verir yada mhp'ye evlerde tek kelime edilmez.
yapılan şudur yahu tayyib şöyle kılıçtar böyle ,demirel böyle idi yada ecevit şunu dedi oda espri babından.
ailede bir tek bir gün eve gelen yeğenim kapı girişinde yeğenim( babamın kardeşinin torunu) ibino erbakancı idsi,babama amca şu resmi (atatürk fotoğrafı) kaldır evin bereketi gidiyor dedi, babam ulan senin ananı isk.rim şerefsiz diye evden koydu.
bırakın( din demiyorum)mezhepçiliği ırkçılığı kimse hayır gelmemiş bu olaylardan kim girdiyse hep kan döküldü .insanlar öldü buna avrupa'da ki mezhep savaşları,faşizm uygulamaları dahildir.
şunu da ekleyeyim ülkemizin en ünlü sözü geçer alevi vaizi arkadaşımdır göremiyorum artık yaşlandım bir giün din konusu konuşmamışızdır. gerek yok inanan inanır yada inanmayan inanmaz.
tartışıresanız kan dökülür.
boş verin
galatasaray'da büyük kilise,ev yakın zaten .annem üsküdar'da şia camisi dahil islam ibadethanelerine giderdi türbeler kiliseler dahil.zaten kasımpaşalı ,hekes karışık kasımpaşa'da o zamnlar yunan bile var romanya'dan gelen .
ailede kan bağlı aleviler var damatlar,biri kürt diğeri rahmet olsun eniştem asker arkadaşımdı da nusayri.bende epey uzun bir zaman bir kürt alevisi ile beraber yaşadım ,dayımın gelini basralı dedesi tani şia mı sünni mi bilmiyorum, kız yeğenim karslı bir caferi ile evli.
daha var ama konu şia ve alevilik olduğundan diğerlerini yazmayacağım.
ben ne evde ne akrabalarda bir kez bile bu ayrımcı konun konuşulduğunu görmedim, çocukların ,yeğenlerin bazısı akp'ye oy verir yada mhp'ye evlerde tek kelime edilmez.
yapılan şudur yahu tayyib şöyle kılıçtar böyle ,demirel böyle idi yada ecevit şunu dedi oda espri babından.
ailede bir tek bir gün eve gelen yeğenim kapı girişinde yeğenim( babamın kardeşinin torunu) ibino erbakancı idsi,babama amca şu resmi (atatürk fotoğrafı) kaldır evin bereketi gidiyor dedi, babam ulan senin ananı isk.rim şerefsiz diye evden koydu.
bırakın( din demiyorum)mezhepçiliği ırkçılığı kimse hayır gelmemiş bu olaylardan kim girdiyse hep kan döküldü .insanlar öldü buna avrupa'da ki mezhep savaşları,faşizm uygulamaları dahildir.
şunu da ekleyeyim ülkemizin en ünlü sözü geçer alevi vaizi arkadaşımdır göremiyorum artık yaşlandım bir giün din konusu konuşmamışızdır. gerek yok inanan inanır yada inanmayan inanmaz.
tartışıresanız kan dökülür.
boş verin
devamını gör...
4.
(bkz: serbest çağrışım) , elbette affınıza sığınarak ;
(bkz: etsiz çiğ köfte)
(bkz: kafeinsiz kahve)
(bkz: rakısız balık)
(bkz: tuzsuz ekmek)
(bkz: sevgisiz hayat)
*
(bkz: etsiz çiğ köfte)
(bkz: kafeinsiz kahve)
(bkz: rakısız balık)
(bkz: tuzsuz ekmek)
(bkz: sevgisiz hayat)
*
devamını gör...
5.
alevilerin çoğunun mensubu olduğu kültürcü anlayışın tanımı.
devamını gör...
6.
reformist aleviliktir. evet.
devamını gör...
"alisiz alevilik" ile benzer başlıklar
alevilik
29