1.
ben de dahil birçok dinsizin ortaya attığı haklı ve yerinde bir teoridir. gerçi allah, şeytandan daha kötü bir varlıktır. allah=şeytan
ilgili linkler:
1) din ve mitoloji'den "allah, şeytan mı teorisi" adlı video
2) doruktaki beyin'den "kötü amelleri süslü gösteren allah mı yoksa şeytan mı?" adlı video
3) yakup deniz'den "şeytan mı yoksa allah mı insanı doğru yoldan saptırıyor?" adlı video
ilgili linkler:
1) din ve mitoloji'den "allah, şeytan mı teorisi" adlı video
2) doruktaki beyin'den "kötü amelleri süslü gösteren allah mı yoksa şeytan mı?" adlı video
3) yakup deniz'den "şeytan mı yoksa allah mı insanı doğru yoldan saptırıyor?" adlı video
devamını gör...
2.
3.
#3031054 nolu yazarın kendiyle çelişe çelişe bi hal düştüğü başlıktır.
güzel kardeşim hem dinsizim diyorsun hem de allahın ve şeytanın varlığını kabul edip allah şeytandır diyorsun. ateizmin tanımını unuttun herhalde olsun düzelir.
kanıt olarak youtube videoları sunmana güldüm. açıp izlemem bile. her şeyden önce din senin kalbinde olup biter. dini toplumsal bir çerçevede değerlendirmek şu anki siyasetin yaptığıyla benzerdir. her şeyi senin için yaratan kanını kutsal sayıp “kim haksız yere bir cana kıyarsa bütün insanlığı öldürmüş gibi olur” (maide 5/32) diye ayet indiren allah terazisinde elbette hile yapmaz. onun yarattığı varlıklar ondan izler taşır sen de taşırsın. evrimsel olarak öze yaşadığımız özlem bizi yaratana muhtaç kılar. onu anmamıs kalpler huzursuzdur. çünkü bilinmeyene gitmek özden uzaklaşmak güvensizlik verir. dini sadece islam olarak değerlendirmiyorum. eğer bir yaratıcının olduğuna ve iyi ve kötü ayrımı yapabileceğin varlıkların olduğuna inanırsan bazı sorularını cevaplayabilirsin. burada konu uzar gider. youtube la yetinmemeni. gazali mevlanadan insanı insan yapan bilgileri okumanı ardından islami araştırmanı öneririm. zira din güzel ahlak dinidir.
güzel kardeşim hem dinsizim diyorsun hem de allahın ve şeytanın varlığını kabul edip allah şeytandır diyorsun. ateizmin tanımını unuttun herhalde olsun düzelir.
kanıt olarak youtube videoları sunmana güldüm. açıp izlemem bile. her şeyden önce din senin kalbinde olup biter. dini toplumsal bir çerçevede değerlendirmek şu anki siyasetin yaptığıyla benzerdir. her şeyi senin için yaratan kanını kutsal sayıp “kim haksız yere bir cana kıyarsa bütün insanlığı öldürmüş gibi olur” (maide 5/32) diye ayet indiren allah terazisinde elbette hile yapmaz. onun yarattığı varlıklar ondan izler taşır sen de taşırsın. evrimsel olarak öze yaşadığımız özlem bizi yaratana muhtaç kılar. onu anmamıs kalpler huzursuzdur. çünkü bilinmeyene gitmek özden uzaklaşmak güvensizlik verir. dini sadece islam olarak değerlendirmiyorum. eğer bir yaratıcının olduğuna ve iyi ve kötü ayrımı yapabileceğin varlıkların olduğuna inanırsan bazı sorularını cevaplayabilirsin. burada konu uzar gider. youtube la yetinmemeni. gazali mevlanadan insanı insan yapan bilgileri okumanı ardından islami araştırmanı öneririm. zira din güzel ahlak dinidir.
devamını gör...
4.
''peluş hemen şam'da '' niki ile şeytan hakkında uludağ sözlükte yazdıklarımdan sonra feyz kapıp bir şeyler karaladılar.
şeytan mitolojik varlıktır ,şamanizm 'in içinden çıkmıştır ama tanrısal değil ruhişeytan .
tabi tahmin olacaktır yazdıklarım, 1.000.000 yıllık bir serüvendir şeytanın serüveni.
kötü ruh şeytan sonradan tanrılardan oldu pagan ve animalist dinlerde ruhi varlık olarak sürdürdü kendini
örneğin kök tenri dininde kara kuğu şeytandır ,gök tanrının yanında uçardı onu da ekleyelim 6 beyaz kuğu ile .
pek çok totemci dinde karga ,kuzgun, karatavuk vb. gibi kuşlar kötü ruhu bir anlamda şeytanı kötülük getireni temsil ederdi. iyi ruh hiç bir işe yaramadığından illa bir alternatif lazımdı kötü ruh ,suç atılacak imge ,böylece şeytan tasviri yavaş yavaş oluşmaya başladı .
sonradan insan tanrıları ve totemi ,putu ve tek tanryı keşfetti daha doğrusu tahayyül etti (imgeledi-zihninde oluşturdu) ..
tanrılar ve tanrı olayına epey taptılar ama baktılar hiç bir işe yaramıyor boş beleş tantana ,yalvarıyorsun yakarıyorsun ,kurban kesiyorsun, tapıyorsun, ibadet ediyorsun ama bir hayır gelmiyor kendin çal kendin çal kendin oyna tabi o zaman ki akılda bir yere kadar .
totemin aracısına yani büyücü-rahip ,soruyor tapan yahu o kadar dua ettik nanay , kurban kestik teneke ,düşman kabile saldırdı yenildik totem baba hiç bir şey yapmadı ,olmaz olsun böyle tanrı demeye başladılar v.
rahip-büyücü baktılar ki din elden gidiyor , din giderse avantadan yaşamada bitecek çıktılar yahu bizim tanrınız -tanrılarımız elinden geldiğini yapıyor ama kötü bir tanrı var adı '' ''şeytan''(veya nasıl adlandırılmışsa.) hep kötünün yanında duruyor tanrımızın işine ket vuruyor düşmanımıza çalışıyor , tanrımız hangi işe yetişsin birine bakarken diğerini şeytan bozuyor dediler. ve her türlü melaneti şeytana yükledir .
bugünde aynı 5-4 bin sene geçmiş. aaaaa şeytan bozdu işimizi , dış mihrakları şeytan destekliyor tamamda senin tanrın niye yok etmiyor şeytanı diye soran çıkmıyor beyiin olmadığından çıkarsa biri anında mortingen.
en güzel örnek yusuf dönemi masallarıdır .
basitçe geçeceğim akhenaton ve yusuf tek tanrı dinini inşa ettiler ,fakat tutmadı çünkü şeytanı unuttular direk mısır tanrılarına saldırdılar halk yemedi 4, akheneton baktı olmuyor başka yerde şehir -yönetim kurdu tek tanruya tapanları oraya çağırdı giden gitti ama yine olmadı yusuf'un tek tanrısı firavun ve amon gibi güçlü değildi şehir kısa zamanda boşaldı .tarihe dikkat edin mö.1400 (+-) yahudi masallarında ibrahim'in çıkışı da 1400 civarıdır masal yusuf'u kurtarma için icat edilmiştir tek tanrı yenilgisini unutturmak için .
musa dini hemen sonradır mö.1200 , akhenaton'dan ve yusuf'tan sonra .
mısırlı musa dinini de beğenmedi firavun hep güçlü idi masal musa'yı mısır'dan uzaklaştırmakta buldu çareyi ve firavun şeytanla özdeşti.
tevrat'ın anlatımı olan musa olayı bir nevi yusuf'u kurtarma olayıdır.
musa'nın tanrısı da güçsüzdü firavun karşısında ibrahimi dinler şeytanı günah keçisi yaptılar ve şeytan yahuda dini ile bütünleşti.
tanrı bütün beceriksizliğini şeytana yükledi.
halbuki akli yoldan bakarsanız tek tanrının insanlara yaptıklarının yanında şeytanın yaptıkları devede kulak kalır.
şeytan tek tanrı'yı aklamak ve güçsüzlüğünü kapatmak için vardır..
nerede yenilgi başarısızlık, açlık-kıtlık olsa tek tanrı suçu şeytana attı ,ama en ufak bir inan başarısında çıktı bak ben olmasam halin ne olurdu dedi.
şaman kötü ruhu da aynı idi hasta çocuk ölür suç kötü ruhta çocuk iyileşir aaaa iyi ruh iyileştirdi at bir salak .
hep sakal hep beleşten geçinme ,firavun amon/ra'da aynıydı betimlemeler değişikti.
başarı tanrılara-tanrıya işler kötü gitti suç şeytanda.
marks ne demişti insanlık tarihji sınıflar savaşıdır . tanrıda ,şeytanda ,iyi kötü ruhta hep egemen ezen sınıfın yanında idi. figürler değişir oyun değişmezdi.
mesele kerizlemek de.
aaaaaa, deprem oldu bina yıkıldı kader yada şeytanın işi.
kapiş.
acele yazdık hata varsa affola .
şeytan mitolojik varlıktır ,şamanizm 'in içinden çıkmıştır ama tanrısal değil ruhişeytan .
tabi tahmin olacaktır yazdıklarım, 1.000.000 yıllık bir serüvendir şeytanın serüveni.
kötü ruh şeytan sonradan tanrılardan oldu pagan ve animalist dinlerde ruhi varlık olarak sürdürdü kendini
örneğin kök tenri dininde kara kuğu şeytandır ,gök tanrının yanında uçardı onu da ekleyelim 6 beyaz kuğu ile .
pek çok totemci dinde karga ,kuzgun, karatavuk vb. gibi kuşlar kötü ruhu bir anlamda şeytanı kötülük getireni temsil ederdi. iyi ruh hiç bir işe yaramadığından illa bir alternatif lazımdı kötü ruh ,suç atılacak imge ,böylece şeytan tasviri yavaş yavaş oluşmaya başladı .
sonradan insan tanrıları ve totemi ,putu ve tek tanryı keşfetti daha doğrusu tahayyül etti (imgeledi-zihninde oluşturdu) ..
tanrılar ve tanrı olayına epey taptılar ama baktılar hiç bir işe yaramıyor boş beleş tantana ,yalvarıyorsun yakarıyorsun ,kurban kesiyorsun, tapıyorsun, ibadet ediyorsun ama bir hayır gelmiyor kendin çal kendin çal kendin oyna tabi o zaman ki akılda bir yere kadar .
totemin aracısına yani büyücü-rahip ,soruyor tapan yahu o kadar dua ettik nanay , kurban kestik teneke ,düşman kabile saldırdı yenildik totem baba hiç bir şey yapmadı ,olmaz olsun böyle tanrı demeye başladılar v.
rahip-büyücü baktılar ki din elden gidiyor , din giderse avantadan yaşamada bitecek çıktılar yahu bizim tanrınız -tanrılarımız elinden geldiğini yapıyor ama kötü bir tanrı var adı '' ''şeytan''(veya nasıl adlandırılmışsa.) hep kötünün yanında duruyor tanrımızın işine ket vuruyor düşmanımıza çalışıyor , tanrımız hangi işe yetişsin birine bakarken diğerini şeytan bozuyor dediler. ve her türlü melaneti şeytana yükledir .
bugünde aynı 5-4 bin sene geçmiş. aaaaa şeytan bozdu işimizi , dış mihrakları şeytan destekliyor tamamda senin tanrın niye yok etmiyor şeytanı diye soran çıkmıyor beyiin olmadığından çıkarsa biri anında mortingen.
en güzel örnek yusuf dönemi masallarıdır .
basitçe geçeceğim akhenaton ve yusuf tek tanrı dinini inşa ettiler ,fakat tutmadı çünkü şeytanı unuttular direk mısır tanrılarına saldırdılar halk yemedi 4, akheneton baktı olmuyor başka yerde şehir -yönetim kurdu tek tanruya tapanları oraya çağırdı giden gitti ama yine olmadı yusuf'un tek tanrısı firavun ve amon gibi güçlü değildi şehir kısa zamanda boşaldı .tarihe dikkat edin mö.1400 (+-) yahudi masallarında ibrahim'in çıkışı da 1400 civarıdır masal yusuf'u kurtarma için icat edilmiştir tek tanrı yenilgisini unutturmak için .
musa dini hemen sonradır mö.1200 , akhenaton'dan ve yusuf'tan sonra .
mısırlı musa dinini de beğenmedi firavun hep güçlü idi masal musa'yı mısır'dan uzaklaştırmakta buldu çareyi ve firavun şeytanla özdeşti.
tevrat'ın anlatımı olan musa olayı bir nevi yusuf'u kurtarma olayıdır.
musa'nın tanrısı da güçsüzdü firavun karşısında ibrahimi dinler şeytanı günah keçisi yaptılar ve şeytan yahuda dini ile bütünleşti.
tanrı bütün beceriksizliğini şeytana yükledi.
halbuki akli yoldan bakarsanız tek tanrının insanlara yaptıklarının yanında şeytanın yaptıkları devede kulak kalır.
şeytan tek tanrı'yı aklamak ve güçsüzlüğünü kapatmak için vardır..
nerede yenilgi başarısızlık, açlık-kıtlık olsa tek tanrı suçu şeytana attı ,ama en ufak bir inan başarısında çıktı bak ben olmasam halin ne olurdu dedi.
şaman kötü ruhu da aynı idi hasta çocuk ölür suç kötü ruhta çocuk iyileşir aaaa iyi ruh iyileştirdi at bir salak .
hep sakal hep beleşten geçinme ,firavun amon/ra'da aynıydı betimlemeler değişikti.
başarı tanrılara-tanrıya işler kötü gitti suç şeytanda.
marks ne demişti insanlık tarihji sınıflar savaşıdır . tanrıda ,şeytanda ,iyi kötü ruhta hep egemen ezen sınıfın yanında idi. figürler değişir oyun değişmezdi.
mesele kerizlemek de.
aaaaaa, deprem oldu bina yıkıldı kader yada şeytanın işi.
kapiş.
acele yazdık hata varsa affola .
devamını gör...
5.
allah da yok şeytan da. allah da benim şeytan da.
devamını gör...
6.
allah, şeytan, cennet, cehennem insanın ta kendisidir.
devamını gör...
7.
allah'ı ve şeytanı insanlara yaratmıştır. allah ve şeytan, insan aklının bir ürünüdür.
devamını gör...
8.
kotunun kotu oldugunu nerden biliyorsunuz diye sorulmasi gereken soru.
veya iyinin iyi olduguna kim karar veriyor.
mesela ensest, tecavuz falan bunlar neden kotu, neden ahlaki degil, bu yargiyi kim veriyor?
tum bu sorular cevaplanamadan tanrinin yaptirimlarina seytani denemez.
eger ahlaki yaratan bir ilah varsa, ve bu ilah mesela hastalikli cocuklarinizi katletmeniz lazim diyorsa, bu bircoguna etik gelmez belki, ama yine ahlaki olmus olur. sonucta neyin ahlaki olup olmadigina karar verebilecek mercii. 3-5 primat degil, ve olmamali.
veya iyinin iyi olduguna kim karar veriyor.
mesela ensest, tecavuz falan bunlar neden kotu, neden ahlaki degil, bu yargiyi kim veriyor?
tum bu sorular cevaplanamadan tanrinin yaptirimlarina seytani denemez.
eger ahlaki yaratan bir ilah varsa, ve bu ilah mesela hastalikli cocuklarinizi katletmeniz lazim diyorsa, bu bircoguna etik gelmez belki, ama yine ahlaki olmus olur. sonucta neyin ahlaki olup olmadigina karar verebilecek mercii. 3-5 primat degil, ve olmamali.
devamını gör...
9.
sanmıyorum fakat yeryüzünde ki dincilerin umumiyesi tarafından farkında olmadan veya bilmeyerek şeytanlaştırıldığı doğrudur.kutsal denilen kitaplarda ki tanrı tasviri ürkütücü ve psikopatik bir görünüm sunuyor.
devamını gör...