kuran'ın "başka yaratanların" yani tanrıların da varlığını açık açık kabul ettiğini gösterir bir ayettir. bunun gibi başka ayetler de vardır. kuran sadece "bana inanın, bana tapın" demektedir. iktidar partisinin, seçime katılan muhalefet partilerine oy verilmemesini istemesi gibi bir şeydir bu.
devamını gör...
üşengecim üşengeç. uğraştırmasana be!

"ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ"

ayetimiz bu. arapça'daki h-l-k kökü etimolojik olarak yaratmak anlamına geldiği gibi üretmek anlamına da gelir. buna binaen ayette geçen hâlikîn lafzı, üretenler demektir. sanayi diyoruz türkçe'de de, arapça kökenlidir; sâni' de üreten demektir. ayetin meali: allah; üretenlerin, ortaya bir şey koyanların, sanatkarların, zaanatkarların en güzelidir. çünkü herhangi bir üreticinin ortaya koymayacağı şeyleri yoktan var etmiştir: (bkz: insan), dünya... diğer üreticiler, allah'ın ürettiği güzellikte herhangi bir şey üretmedikleri gibi, ürettiklerini de yoktan var etmemişlerdir. tam da bu yüzden allah, tam olarak ayette geçtiği gibi, üretenlerin en güzelidir. tüm bunların üzerine diyebiliriz ki, demeliyiz de... neden direkt üreticilerin en güzeli denmedi? üretici anlamına gelen daha yaygın bir kelime kullanılmadı, biraz önce bahsettiğim sâni' gibi. allah'ın allah olması, kur'an'ın kur'an olması, bu sorunun cevabı. o zaman ayetteki alt metin neymiş bir bakalım izninizle: "siz, onları yaratıyor sanıyorsunuz. onlar, herhangi bir şey yaratmıyor, ancak üretiyorlar. ben* ise yaratıyorum, yoktan var ediyorum. kendisini yaratıcı sananların veya sizin, yaratıcı sandıklarınızın, yan sanayisini dahi üretemediği şeyleri, ben yaratıyorum."

bu yüzden sevgili arkadaşlar, sevgili derken ironi yapmıyorum; allah'a, kur'an'a, islam'a inanmayabilirsiniz, dolayısıyla karşı argüman üretmeye de çalışabilirsiniz. fakat argümanlarınız, (bkz: bilmediğini bilmeyen cahil) argümanları olmasın. eleştireyim derken yüceltirsiniz çünkü. çünkü bahsettiğiniz, kur'an'daki bir açık veya gedik değil bir söz ve anlam sanatıdır.
devamını gör...
ya allah'ın grameri çok kötü ya da ben salağım.
devamını gör...
(bkz: yaratıcıların en güzeli olan allah ayeti) (bkz: kuran'daki gereksiz tekrarlar ve anlatım bozuklukları)
bu absürt ayete göre ya arabın allah'ının dilbilgisi çok kötü ya da bu ayeti okuyan benim gibi nonteistler salak, bence birincisi daha mantıklı.
devamını gör...
allahtan başka yaratan olduğuna inanmak, allaha eş koşmak anlamındadır. yani şirktir. islamın temel referanslarından biri, allahın eşsiz, benzersiz ve tek olmasıdır. allahın tek olmadığı, benzerlerinin de olduğu ve ancak onların en güzelinin allah olduğunu söylemek de şirktir.
dini müjdelediği bildirilen ve kendisi doğrudan allahtan vahyolunduğu belirtilen kitabın, müjdelediği dinin temel referans ve argümanına aykırı bir bildirim içermesi, giderilemez bir çelişkidir. çünkü bu, doğrudan allahın kendisinden başka yaratıcılar olduğunu kabul ettiği anlamına gelir.
hadi ateistler bunu da açıklasın bakalım..!!
devamını gör...
halk (yaratma) kökünden gelen hâlik kelimesi 14. âyette çoğul şekliyle (hâlikîn) kullanılarak yaratmanın allah’tan başkasına da nisbet edildiği görülmektedir. tefsirlerde araplar’ın halk kavramını, “bir şey yapma, üretme” (sun‘) anlamında insanlara nisbet ederek kullandıkları da bildirilmektedir. bununla birlikte söz konusu kavram müslümanlar arasında zamanla sadece allah için kullanılmış, o’ndan başkasına nisbet edilmesi kulluk edebine aykırı görülmüştür.

diyanet tefsiri.

el-halikina kelimesi kök anlmıyla burada " yoktan var etmek" anlamında değil " vardan var etmek" yani dönüştürmek anlamında kullanılmıştır. insan icat eder, ama yoktan var edemez. ayette de bir dönüşümden bahsetmektedir ve dönüşüm olayını insanlar da yapabileceği için kavram çoğul olarak kullanılmıştır.

ateyistin suçu yok, bu çevirinin verdiği hatadan. 1400 yıllık kitabı, yine 1400 yıl önceki dilin hali ile açıklamak çok zor olsa gerek.

lakin ayetteki asıl mevzuyu by ateyist gözlerden gizliyor. mevzuyu "mu'minun 14 . ayet" olarak göstermek yerine direkt hata gördüğü yerden gösteriyor. bu durum da ateyistin sunni ateyist olduğunu, aynen sunniler nasıl imanlarını korumak için gerçeklerden kaçıyorsa, by ateyistin de gerçekleri hem sakladığını hem de gerçekleri görmek istemediniği gösterir.

"sonra o nutfeyi (zigotu) ‘alaka (embriyo) yaptık. sonra o ‘alakayı (embriyoyu) bir mudğa (et parçacığı) hâline soktuk; o et parçacığını kemiğe çevirdik; o kemiği de etle (kasla) kapladık. sonra onu başka bir yaratışla oluşturduk. yaratanların en güzeli olan allah çok yücedir. (mü'minûn 23:14)

1400 yıl önceden radyolojik gözlem yok bugünkü tıbbı aletler yok, muhammed peygamber ayetin bahsettiği şekillendirmeyi ve sıralamayı nerden bilsin? demiyor, ateyist. manen kör çünkü, kimsenin görmesini de istemiyor. imansızlığını korumak için çevrim hatalarından , anlam kaymalarından medet umuyor.
diğer taraftan, kendi ilahlarının eleştirilmesini ve sorgulanmasını da yasaklıyor.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"allah yaratanların en güzeli midir sorunsalı" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim