1.
caravaggio’nun , bir roma kilisesi isteği üzerine resmettiği tablo. aynı zamanda yagami light ukdesi.
daha önce matta incili başlığında bahsettiğim aziz matta’nın resmedilmesiyle ilgili bu tablo döneminde oldukça büyük tartışmalara neden olmuş. bu nedenle de iki kere resmedilmiş.
ilk tablo şöyle:
öncelikle bu tablo üzerinden gidersek, bu tablo 1945 yılında yok edilmiş. şu an sadece siyah beyaz fotoğrafları var ve yukardaki resimdeki de o fotoğrafların renklendirilmiş hali. neden yok edildi ve neden bu kadar tepki topladığı konusuna gelirsek, matta incili’nde bahsettiğim gibi, matta isa’nın havarilerinden biriydi ve isa’da olanı biteni kaydetsin diye görevlendirmişti onu. yani hristiyan dünyasında aziz ilan edilmiş , kutsal biri matta. ama fotoğrafta, matta’nın görüntüsü bir azizden çok sıradan bir insan olarak resmedilmiş. ayrıca yanındaki melek de, kaleminden tutup, incili yazmasına yardımcı oluyor. bu hem matta’nın görüntüsünden hem de melek ile arasına mesafe koymayıp, yan yana resmedilmesinden dolayıdır. haliyle kilise bu tabloyu reddedince, ikinci tabloyu resmetmek farz olmuş.
ikinci tablo:
burada matta’nın görünüşü düzeltilmiş. melek ile matta arasına mesafe konmuş. melek ile insan ilk tabloda yan yanayken, bu tabloda melek yukarıda tutulmuş. ayrıca ilk tabloda görüldüğü üzere, matta daha aciz durumda, be yazacağını bilemiyor ve melek kalemi tutup ona yazdırıyor. ikinci tabloda ise matta daha kendinden emin ve kalemi kendi elinde. ayrıca en önemli husus, ilk tabloda tanrı ile insan arasında mesafe yokken, ikinci tabloda bu boşluğun olması aradaki boşlukta kilisenin olduğu şeklinde yorumlanmış.
ilk tablo dediğim gibi kayıptır. ikinci tablo ise roma’daki s.luigi dei francesi kilisesi’nde bulunmaktadır.
kaynakça: safadalli.com/2017/07/01/ca...
resimler: stringfixer.com/tr/Saint_Ma...
safadalli.com/2017/07/01/ca...
daha önce matta incili başlığında bahsettiğim aziz matta’nın resmedilmesiyle ilgili bu tablo döneminde oldukça büyük tartışmalara neden olmuş. bu nedenle de iki kere resmedilmiş.
ilk tablo şöyle:
öncelikle bu tablo üzerinden gidersek, bu tablo 1945 yılında yok edilmiş. şu an sadece siyah beyaz fotoğrafları var ve yukardaki resimdeki de o fotoğrafların renklendirilmiş hali. neden yok edildi ve neden bu kadar tepki topladığı konusuna gelirsek, matta incili’nde bahsettiğim gibi, matta isa’nın havarilerinden biriydi ve isa’da olanı biteni kaydetsin diye görevlendirmişti onu. yani hristiyan dünyasında aziz ilan edilmiş , kutsal biri matta. ama fotoğrafta, matta’nın görüntüsü bir azizden çok sıradan bir insan olarak resmedilmiş. ayrıca yanındaki melek de, kaleminden tutup, incili yazmasına yardımcı oluyor. bu hem matta’nın görüntüsünden hem de melek ile arasına mesafe koymayıp, yan yana resmedilmesinden dolayıdır. haliyle kilise bu tabloyu reddedince, ikinci tabloyu resmetmek farz olmuş.
ikinci tablo:
burada matta’nın görünüşü düzeltilmiş. melek ile matta arasına mesafe konmuş. melek ile insan ilk tabloda yan yanayken, bu tabloda melek yukarıda tutulmuş. ayrıca ilk tabloda görüldüğü üzere, matta daha aciz durumda, be yazacağını bilemiyor ve melek kalemi tutup ona yazdırıyor. ikinci tabloda ise matta daha kendinden emin ve kalemi kendi elinde. ayrıca en önemli husus, ilk tabloda tanrı ile insan arasında mesafe yokken, ikinci tabloda bu boşluğun olması aradaki boşlukta kilisenin olduğu şeklinde yorumlanmış.
ilk tablo dediğim gibi kayıptır. ikinci tablo ise roma’daki s.luigi dei francesi kilisesi’nde bulunmaktadır.
kaynakça: safadalli.com/2017/07/01/ca...
resimler: stringfixer.com/tr/Saint_Ma...
safadalli.com/2017/07/01/ca...
devamını gör...