tarsuslu saul olarak da bilinen, tarsus doğumlu bir havari. hristiyanlığı kenan diyarı dışına çıkarmak istemiş ve bunu başarmış, böylelikle roma halkına hz. isa'nın öğretilerini tanıtan ilk kişi olmuştur. bundan ilave pavlus, tarihteki ilk misyonerdir. pavlus, anadolu dahil bazı bölgelerde hristiyan cemaatleri kurmuştur. yaptıkları sonucu, avrupa'nın hristiyanlaşmasını sağlayan en önemli kişi olmuştur. yeni ahit'e göre, "pavlus" adını almadan önce saul olarak biliniyordu. ve hristiyanlığı yok etmek istiyordu. nietzsche, pavlus'u dolandırıcı, hristiyanlığı yalan ile öğreten ve tanrı inancını insanlara heva ve hevesine göre anlatan biri olarak tasvir etmiştir. günümüzdeki bazı teologlar, pavlus'un söyledikleriyle, kanonik incillerin çeliştiğini söyler. hz. isa ile pavlus'un öğretileri çeliştiği için, bazıları pavlus'u hristiyanlığın ikinci kurucusu olarak tanımlar. pavlus tarih boyunca hep tartışmalı bir karakter olmuş, bazıları hristiyanlığı kendisinin uydurduğunu söylemiş ve hatta bazıları pavlus'un hz. isa'yı asla görmediğini dile getirmiştir..
devamını gör...
bugün bildiğimiz hristiyanlığın gerçek kurucusudur. isa’nın yalnızca adı var hristiyanlıkta. kendisi yahudi olmasına rağmen roma vatandaşıdır, bu o dönemde çok önemli hakların kapısını aralıyordu. havari petrus‘un hristiyanlığı yalnızca bir yahudi mezhebi olarak görmesine karşı çıkmıştır, roma vatandaşı olmasının verdiği rahatlıkla hristiyanlığı anadolu üzerinden tüm batıya yaymıştır. hz. isa’yı hayatı boyunca rüyası hariç hiç görmemiştir.
devamını gör...
yahudi din adamı'dır.ilk hıristiyan şehidi stephen'i taşlayanlar arasında bulunmaktadır. şam'a giderken gördüğü bir hayal onun hıristiyanlığı seçmesine sebeb olmuştur.
devamını gör...
hristiyanlığın isa’nın değil pavlus’un dini olduğu konusunda kayda değer bir tartışma mevcut.
açıkçası ben de bu görüşe hak veriyorum. tarsuslu saul olmasaydı bugün hristiyanlık en iyi ihtimalle 300-500 bin müridi olan bölgesel bir din civarında seyrediyor olurdu.
devamını gör...
hristiyan düşmanı bir insanken, kendi elleriyle yazdığı incil sonrasında farklılaşmıştır.
isa mesih'in onu yakalamaya gitmesi şöyle anlatılır

""ve yolda giderken, şam'a yaklaştığı zaman vaki oldu ki, gökten bir nur ansızın çevresinde parladı. ve yere düşüp bir sesin kendisine 'saul saul * * niçin hala bana eziyet ediyorsun?" dediğini işitti.o da; ya rab sen kimsin? dedi ve o dedi: ben eza ettiğin isa'yım. fakat kalk ve şehre gir ve ne etmen gerekir sana söylenecek. onunla yolculuk eden adamların nutku tutulup dondular. sesi işitiyorlar ancak kimseyi göremiyorlardı (resullerin işleri, bab 9/-7)""
devamını gör...
çocuk istismarcısı olduğu yönünde dedikodusu yapılan şahıs.
devamını gör...
google'a yazıldığı taktirde karşınıza fetullah gülen çıkar.
ne alaka bilemem.
edit: bu haberden dolayıymış; buradan
devamını gör...
'beden bir olmakla birlikte birçok üyeden oluşur ve çok sayıdaki bu üyelerin hepsi tek bir beden oluşturur.
mesih de böyledir. ister yahudi ister grek, ister köle ister özgür olalım, hepimiz
bir beden olmak üzere aynı ruh'ta vaftiz edildik ve hepimizin aynı ruh'tan içmesi sağlandı' demiş.
devamını gör...
aziz pavlus, gerçek adı saul olan tarsuslu bir yahudi'dir. tarsuslu saul, zengin bir yahudi ailenin hellenize olmuş bir evladı olup üstelik o dönemde çok ayrıcalıklı bir konum olan roma vatandaşlığına sahiptir ve doğum yeri roma imparatorluğunun kilikya eyaletinin başkenti tarsus şehridir. pavlus, gençliğinde kudüse gidip dönemin hahambaşısı gamaliel'den halaha(yahudi şeriatı) ve diğer fıkıh derslerini aldıktan sonra yetişkinliğinde roma kolejlerinde antik yunan ve roma kültürü üzerinde eğitim görmüştür. tarsuslu aziz pavlus, başlangıçta isevilerin azılı bir düşmanıydı. bir gün pavlus, çölde gezerken kafasına güneş vurmasından sonra ne hikmetse birdenbire en koyu hristiyan olmuştur. başlangıçta yahudiliğin bir mezhebi olan hristiyanlığı antik dünyadaki paganlara kabul ettirebilmek için sünnet, domuz eti, şabat(cumartesi), oruç gibi yahudi kanunlarını yürürlükten kaldırmış ve monoteist yahudi teolojisini pagan tanrıları olan teslisle değiştirmiştir. aziz pavlus, gerçekte isa'nın havarisi olmayıp tarihin en büyük sahtekarıdır. hz. isanın 12 havarisi arasında pavlus'un adı geçmez. bırak paul'un isa'nın havarisi olmayı, kudüs nasrani cemaatinin lideri isa'nın kardeşi adil yakupla ve on iki havarilerle arası her zaman bozuktu. incil'in elçilerin işleri bölümünde bu durum çok belirgindir. hatta pavlus, roma'nın o dönemki işgal ettiği yahudiyeye kukla kral olarak atandığı hirodesin(herod) de yakın akrabasıdır. kral hirodes, isa mesihin kuzeni vaftizci yahyanın kafasını, ülke yönetiminde kendi çıkarlarını engellediği ve yahudileri örgütleyip roma'nın zulmüne karşı çıktığı için kestirmişti. tarafsız tarihi belgelerden de anlaşılacağı üzere aziz pavlus lakaplı tarsuslu saul, bir roma ajanıydı ve roma karşıtı bir isyan olarak iseviliği baltalayarak pagan bir din olan mitraizmden kopya hristiyanlık diye uydurma bir din ortaya çıkarmıştır. kaleyi içten fethetmek yani. pavlus, tarihin en büyük ve adi sahtekarıdır. günümüzdeki hristiyanlık dini tamamen onun eseridir.
ilgili link: banamidedinsen.blogspot.com...
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel günümüzdeki hristiyanlığın gerçek kurucusu tarsuslu aziz pavlus
devamını gör...
türkiye’de, hem geleneksel hem de modern islami görüşleri benimseyen çeşitli kesimler arasında, aziz pavlus’un roma ajanı olduğu yönünde güçlü bir konsensüs var. ancak yakın bir zamanda gerçekleştirdiğim incil incelemesi sırasında, kuran’ın aziz pavlus’un yazılarından bazı bölümleri iktibas ettiğini keşfettim. günümüz islam dünyası onu ''roma ajanı'' olmakla yaftalasa da, kuran’ın onun metinlerinden alıntı yapmış olması, pavlus’un hakiki bir havari ve elçi olduğu iddiasını destekleyen bir argüman olarak değerlendirilebilir.

bu örneklerden bazılarını aşağıda listeleyeceğim:

1. pavlus, iman tanımına görünmeyen şeylerin varlığından emin olma halini eklerken, aynı şekilde kuran da mümin karakterinin tanımlarından birinin ''gayba iman etmek'' olduğunu belirtir:

-iman, umut edilenlere güvenmek, görünmeyen şeylerin varlığından emin olmaktır.
[incil/ibraniler 11:1]

-onlar ki duyularıyla algılayamadıkları gerçekleri de onaylarlar.
[kuran/bakara:3]

2. pavlus, tanrı'nın insandan beklentisini bir yarışa benzetirken, kuran da aynı motifi kullanmaktadır:

-...biz de her yükü ve bizi kolayca kuşatan günahı üzerimizden sıyırıp atalım ve önümüze konan yarışı sabırla koşalım.
[incil/ibraniler 12:1]

-işte onlar, iyiliklere koşuşurlar ve iyilik için yarışırlar.
[kuran/müminun:61]

3. pavlus’un yahudilere yönelik eleştirisinin aynısı kuran’da da yer almakta:

-...kendine yahudi diyor, kutsal yasa’ya dayanıp tanrı’yla övünüyorsun. öyleyse başkasına öğretirken, kendine de öğretmez misin?
[incil/romalılar 2:17-21]

-kitab (tevrat)'ı okuduğunuz halde insanlara iyiliği emreder de kendinizi unutur musunuz?
[kuran/bakara:44]

4. pavlus'un ilahi denenmeler konusunda söylediği cümle, kuran tarafından neredeyse motamot olarak alıntılanır:

-tanrı güvenilirdir, gücünüzü aşan biçimde denenmenize izin vermez.
[incil/1. korintliler 10:13]

-allah, hiç kimseye gücünün yeteceğinden fazla yük yüklemez.
[kuran/bakara:286]

5. pavlus, ilahi denenmelerle birlikte gelen çıkış yolundan bahseder, aynı teselliyi kuran'da da görmekteyiz:

-(tanrı), dayanabilmeniz için denemeyle birlikte çıkış yolunu da sağlayacaktır.
[incil/1. korintliler 10:13]

-demek ki, zorlukla beraber bir kolaylık var.
[kuran/inşirah:5]

6. pavlus, ilahi bilgiden uzak olan halkların yüreklerinde ilahi bilgilerin yazılı olduğunu söyler, aynı motif aynı örnekle kuran'da da bulunur:

-...böylelikle kutsal yasa'nın gerektirdiklerinin yüreklerinde yazılı olduğunu gösterirler. vicdanları buna tanıklık eder.
[incil/romalılar 2:15]

-hayır! o, bilgi verilen kimselerin yüreklerinde olan açık kanıtlı ayetlerdir.
[kuran/ankebut:49]

7. buna bir tanıtım cümlesi yazmaya bile gerek yok sanırım:

-herhangi bir konuda farklı bir düşünceniz varsa, tanrı bunu da size açıkça gösterecek.
[incil/ filipililer 3:15]

-rabbin, ayrılığa düştükleri konularda onların arasında diriliş günü karar verecek olandır.
[kuran/32:25]

8. buna da gerek yok gibi:

-her şeyi sınayın, iyi olana sımsıkı tutunun.
[incil/1. selanikliler 5:21]

-onlar (her) sözü dinler; en güzeline uyarlar.
[kuran/39:18]

9. pavlus ve kuran, insanların güvenlik ve egemenlik hissine kapıldıkları anda, beklenmeyen bir yıkımın geleceğini bildirerek ortak bir kehanette bulunurlar:

-insanlar, "her şey esenlik ve güvenlik içinde" dedikleri bir anda, gebe kadının birden sancılanması gibi, ansızın yıkıma uğrayacak ve asla kaçamayacaklar.
[incil/1. selanikliler 5:3]

-yeryüzü güzelliğini takınıp süslendiğinde ve halkı da ona egemen olduğunu sandığında, gece veya gündüz buyruğumuz gelir.
[kuran/yunus:24]

10. burada motamot bir alıntı bulunmasa da tematik olarak söylem birliği olduğu için paylaşmak istedim:

-tanrı'nın görmediği hiçbir yaratık yoktur. kendisine hesap vereceğimiz tanrı'nın gözü önünde her şey çıplak ve açıktır.
[incil/ibraniler 4:13]

-sözü ister gizleyin, ister açıklayın, ister gecenin karanlığında saklanın, ister gündüzün ortaya çıkın o'nun için birdir.
[kuran/rad:10]

11. anlatmaya gerek yok, görüyorsunuz:

-bayağı, boş sözlerden sakın.
[incil/2. timoteos 2:16]

-ki onlar; boş sözlerden yüz çevirirler.
[kuran/müninun:3]

12. pavlus, fiziki süsler yerine ''iyi işlerle süslenmek'' terimini kullanırken, "takva giysisi" terimiyle aynı kullanım kuran'da da yer alır:

-kadınların da saç örgüleriyle, altınlarla, incilerle ya da pahalı giysilerle değil, sade giyimle, edepli ve ölçülü tutumla, tanrı yolunda yürüdüklerini ileri süren kadınlara yaraşır biçimde, iyi işlerle süslenmelerini isterim.
[incil/1. timoteos 2:10]

-takva elbisesi ise daha hayırlıdır.
[kuran/araf:26]

13. pavlus, herkesin aldığı ruhsal armağana göre kendi kişisel özellikleri ve yolu olduğunu söylerken, kuran da aynı fikri doğrular:

herkesin benim gibi olmasını dilerdim. ama herkesin tanrı'dan aldığı ruhsal bir armağanı vardır; kiminin şöyle, kiminin böyle.
[incil/1. korintliler 7:7]

herkesin o'nun (allah'ın yönlendirmesiyle) yöneldiği bir yönü vardır.
[kuran/bakara:148]

14. pavlus'un daha önce kimse tarafından deneyimlenmemiş cennet vaadi kuran'da yeniden vurgulanır:

-tanrı'nın kendisini sevenler için hazırladıklarını hiçbir göz görmedi, hiçbir kulak duymadı, hiçbir insan yüreği kavramadı.
[incil 1. korintliler 2:10]

-yaptıklarına karşılık olarak, onlar için (cennette) ne göz aydınlıklarının gizlendiğini kimse bilemez.
[kuran/secde:17]

15. burada da yine söylem birliği görmekteyiz:

-hepiniz uyum içinde olun, aranızda bölünmeler olmadan aynı düşünce ve görüşte birleşin.
[incil/1.korintliler 1:10]

-hep birlikte allah'ın ipine sımsıkı sarılın. parçalanıp bölünmeyin.
[kuran/3:103]

16. pavlus'un eş seçimi konusundaki tavsiyesi yine kuran tarafından onaylanır:

-tanrı'nın isteği şudur: ... her birinizin, tanrı'yı tanımayan uluslar gibi şehvet tutkusuyla değil, kutsallık ve saygınlıkla kendine bir eş alması.
[incil/1. selanikliler 4:3-5]

-hür olmayan mümin bir kadın, hoşunuza giden müşrik bir kadından daha hayırlıdır.
[kuran/bakara:221]

17. pavlus, günah işleyenlerin herkesin önünde azarlanması gerektiğini söyler, kuran ise verilen zina cezalarını izlemekle mükellef bir gruptan söz eder.

-günah işleyenleri herkesin önünde azarla ki, öbürleri de korksun.
[incil/1. timoteos 5:20]

-müminlerden bir grup da o kimselere uygulanan cezaya tanık olsun.
[kuran/nur:2]

18. pavlus, imanlılar topluluğuna düzenli katılımın aksatılmaması gerektiğini söylerken, aynı uyarı kuran'da da tekrarlanır:

-bazılarının alıştığı gibi bir araya gelmekten vazgeçmeyelim; o günün yaklaştığını gördükçe birbirimizi daha da çok yüreklendirelim.
[incil/ibraniler 10:25]

o'nun rızasını isteyerek rablerine sabah akşam dua edenlerle birlikte ol! dünya hayatının süsünü isteyerek gözlerini onlardan çevirme!
[kuran/kehf:28]

19. pavlus ve kuran imandan dönenler hakkında da ortak bir fikre sahiptir:

-bir kez aydınlatılmış, göksel armağanı tatmış ve kutsal ruh'a ortak edilmiş, tanrı sözünün iyiliğini ve gelecek çağın güçlerini tatmış oldukları halde yoldan sapanları yeniden tövbe edecek duruma getirmeye olanak yoktur.
[incil/ibraniler 6:4-6]

imandan sonra inkâr edip sonra da inkârda ileri gidenlerin tevbeleri asla kabul edilmez.
[kuran/ali imran:90]

arka planını açıklamakta şu an zorlanacağım için paylaşmadığım başka bağlantılar da var. ama bu kadarı bile yeterli olur sanıyorum. islam tarihindeki birçok müfessir pavlus'u elçi olarak kabul etmiş ve hatta yasin suresi'nde bahsedilen 3. kişinin pavlus olduğunu söylemişlerdir. fakat zamanla ne olduysa pavlus'un aslında roma ajanı olduğu inancı temelsiz bir şekilde islam alemini etkisi altına almış ve bir kalıpyargı haline gelmiştir. kuran'ın bir ajandan motamot alıntılar yapması ya da tematik göndermelerde bulunması pek mümkün değil.

pavlus'u roma ajanı olmakla suçlayanların incil ya da kuran bilgisi epey zayıf olmalı. çünkü bu iki kitabı karşılaştırmalı okuyanların aradaki yoğun bağlantıları görmeme ihtimalleri yok bence. neyse, pavlus hakkındaki önyargıyı bir kişi için bile olsa biraz olsun sarsabildiysem ne güzel...
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"aziz pavlus" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim