1.
muhammed'i eleştiren şiirler yazdığı için muhammed'in emriyle öldürülen 5 çocuk annesi kadın.
esmâ bint-i mervân bir şiirinde muhammed'i şairleri öldürttüğü için şöyle eleştiriyordu:
"düşman üzerine seğirterek birbirinizle yarışırcasına yürüyünüz malik, nebit, avf oğulları!
düşman üzerine seğirterek birbirinizle yarışırcasına yürüyünüz hazrec oğulları!
sizler, sizden olmayan, yanınıza gelen bir kimseye itaat ettiniz, boyun eğdiniz ki, o ne mudar'dandır, ne de mezhic'dendir!
başları kestikten sonra, hâlâ ondan pişmiş çorba umulduğu gibi umuyorsunuz! ondan bir şey uman aldanır, umudundan kesilir."
öldürüldükten sonra muhammed, '' onun için 2 keçi bile toslaşmaz'' demiştir.
esmâ bint-i mervân bir şiirinde muhammed'i şairleri öldürttüğü için şöyle eleştiriyordu:
"düşman üzerine seğirterek birbirinizle yarışırcasına yürüyünüz malik, nebit, avf oğulları!
düşman üzerine seğirterek birbirinizle yarışırcasına yürüyünüz hazrec oğulları!
sizler, sizden olmayan, yanınıza gelen bir kimseye itaat ettiniz, boyun eğdiniz ki, o ne mudar'dandır, ne de mezhic'dendir!
başları kestikten sonra, hâlâ ondan pişmiş çorba umulduğu gibi umuyorsunuz! ondan bir şey uman aldanır, umudundan kesilir."
öldürüldükten sonra muhammed, '' onun için 2 keçi bile toslaşmaz'' demiştir.
devamını gör...
2.
mami tarafından sırf muhalif şiirler yazdığı için öldürülmesi caiz (!) kılınan ve bebeklerini emzirirken (bkz: umeyr bin adiy el-hatmi) tarafından öldürülen, 5 çocuk annesi, masum, şair bir kadın.
hikayesi:
esma bint mervan, umayya b. zeyd kabilesinden 5 çocuklu şair bir kadındır. bu kadın ebu afak adlı 120 yaşında zavallı bir adamın ve benü nadir kabile reisi ka'b'ın kallesçe öldürülmesini kınamış ve kalemini alarak şu dizeleri yazmıştır;
b. malik ve el-nabit ve auf ve el-khazraj'e saygı duymuyorum.
sizden biri olmayan bir yabancıya
murad yada mahrij (yemenli iki kabile) olmayan bir yabancıya itaat ediyorsunuz.
ahcının pişirdiği yemeğin olmasını bekleyen aç adamlar gibi bekleyen
resinizi öldüren bu adamdan (muhammed'den) size iyilik geleceğinizi mi bekliyorsunuz?
aranızda onu gafil avlayarak ona saldıracak
ve ondan gelmeyecek yardımı bekleyenlerin
umutlarına son verecek gururlu bir adam yok mü?
(kaynak ıbn sad, siret resul)
muhammed efendi bu kadının söylediklerini duyar duymaz "beni mervan'ın kızından kim kurtaracak?" diyor.
muhammed'in tetikçilerinden biri olan umayr b el-hatmı bu işi üstleniyor ve geceleyin kadının evine girerek 5 çocuğunun gözleri önünde savunmasız kadını öldürüyor. kadıncağızı çocuklarının önünde doğrayan tetikçi umayr, sabah olur olmaz çetenin ele başına, yanı muhammed'e kadının işini bitirdiğini bildiriyor.
muhammed ise umayr'a "allah'a ve önün halkına yardım ettin ya umayr!" diyor.
umayr, işlediği cinayetten oturu bir ceza görüp görmeyeceği hususunda muhammed'e soruyor, muhammed ise "o kadın için iki keçi bile toslaşmaz" diyor ve umayr'a ailesinin yanına dönmesini emrediyor.
hicretin on dukuzuncu ayında, ramazan ayının bitimine beş geçe kalmış iken, ibni zayd'dan olma esma b. marvan'a karşı sariyyah (saldırı) gerçekleşti. allah elçisi ile alay eden onu gücendiren sözler sarfediyordu. halkı allah'ın elçisine karşı kışkırtıyordu.
bir gece gizlice evine giren adıy el hatmı, beş çoçuğunun mervan'ın etrafında
uyuduğunu gördü, koynunda meme verdiği bir bebeğide vardı, el hatmı bebeği kenara
iterek, sırtından çıkardığı kılıcını sapladı. bundan sonra peygamber ile sabah
namazını kıldı. allah'ın elçısı ''mervan'ı öldürdün mü?'' diye sordu. o'da "evet" dedi. el hatmi
koynunda bebeği olan bir kadını öldürdüğü için kendisine bir günah olup olmadığını sordu, allah'ın elçisi ''o kadın için iki keçi bile toslaşmaz '' dedi.
ıbn sad, tabakat el kabir
esma, muhammed'in öldürttüğü kişiler için iyice içerlemiş olacak ki, halktan muhammed'i (tıpkı muhammed'in öldürttüğü gibi) gafil avlayacak birinin çıkmasını ümit ediyor. bu demektirki esma'nin kendisi hem kadın olduğu için ve hem de acizliğinden böyle bir işi kendisi yapamaz. o halde esma denen bu 5 çocuklu kadın muhammed için ne gibi bir tehdit unsuru idi?
muhammed'in "o kadın için iki keçi bile toslaşmaz" cümlesinden anlıyoruz ki, esma'nin ölümü halk içinde pekte ses getirecek bir hadise değildir. bu demektirki esma o dönemlerde otoriter, devlet idaresinde bulunan bir kişi ya da muhammed'e karşı diğer kabilelerle iş birliği yapabilecek mevkide bir kadın değildi. esma, kendi çapında şiirler yazan 5 çocuklu şair bir annedir. esma değil diğer söylü güçlü kabileleri muhammed'e karşı savaşmak için iş birliğine çağırabilmek, kendi halkını bile muhammed'e karşı ayaklandıramayacak kadar aciz bir kadındı. tek suçu muhammed'in kişileri gafil avlamasına ve kallesçe işlenen suikast olaylarına kızarak, muhammed'in bu eylemlerini eleştirmesidir. akabinde yazdığı dizelerin bedelini kendi çocukları önünde vahşice katledilerek ödemiştir.
"esma bint marvan için iki keçi tokuşur mu bilemem ama, geride bıraktiği 5 yetim çocuğun sabah akşam analarına ağladıkları kesin.."
hendek savaşında yenilen ve 'karizmayı' çizdiren maminin önce (bkz: beni kurayza katliamı)nı gerçekleştirdiği daha sonra ise esma bint mervan gibi şairlerin katledilmesinin emrini verdiği bilinmektedir.
eğer bunlar sıradan bir arap komutanın yaptığı şeyler olsaydı küfür eder geçerdim ve çok da şeyimde olmazdı açıkcası. fakaaat, (bkz: barış ve hoşgörü dini)nin (!) temsilcisi yapınca bilmek gerekiyor.
(bkz: kuran'ın insan yapısı olduğunun delilleri)
(bkz: bütün dinler uydurmadır)
hikayesi:
esma bint mervan, umayya b. zeyd kabilesinden 5 çocuklu şair bir kadındır. bu kadın ebu afak adlı 120 yaşında zavallı bir adamın ve benü nadir kabile reisi ka'b'ın kallesçe öldürülmesini kınamış ve kalemini alarak şu dizeleri yazmıştır;
b. malik ve el-nabit ve auf ve el-khazraj'e saygı duymuyorum.
sizden biri olmayan bir yabancıya
murad yada mahrij (yemenli iki kabile) olmayan bir yabancıya itaat ediyorsunuz.
ahcının pişirdiği yemeğin olmasını bekleyen aç adamlar gibi bekleyen
resinizi öldüren bu adamdan (muhammed'den) size iyilik geleceğinizi mi bekliyorsunuz?
aranızda onu gafil avlayarak ona saldıracak
ve ondan gelmeyecek yardımı bekleyenlerin
umutlarına son verecek gururlu bir adam yok mü?
(kaynak ıbn sad, siret resul)
muhammed efendi bu kadının söylediklerini duyar duymaz "beni mervan'ın kızından kim kurtaracak?" diyor.
muhammed'in tetikçilerinden biri olan umayr b el-hatmı bu işi üstleniyor ve geceleyin kadının evine girerek 5 çocuğunun gözleri önünde savunmasız kadını öldürüyor. kadıncağızı çocuklarının önünde doğrayan tetikçi umayr, sabah olur olmaz çetenin ele başına, yanı muhammed'e kadının işini bitirdiğini bildiriyor.
muhammed ise umayr'a "allah'a ve önün halkına yardım ettin ya umayr!" diyor.
umayr, işlediği cinayetten oturu bir ceza görüp görmeyeceği hususunda muhammed'e soruyor, muhammed ise "o kadın için iki keçi bile toslaşmaz" diyor ve umayr'a ailesinin yanına dönmesini emrediyor.
hicretin on dukuzuncu ayında, ramazan ayının bitimine beş geçe kalmış iken, ibni zayd'dan olma esma b. marvan'a karşı sariyyah (saldırı) gerçekleşti. allah elçisi ile alay eden onu gücendiren sözler sarfediyordu. halkı allah'ın elçisine karşı kışkırtıyordu.
bir gece gizlice evine giren adıy el hatmı, beş çoçuğunun mervan'ın etrafında
uyuduğunu gördü, koynunda meme verdiği bir bebeğide vardı, el hatmı bebeği kenara
iterek, sırtından çıkardığı kılıcını sapladı. bundan sonra peygamber ile sabah
namazını kıldı. allah'ın elçısı ''mervan'ı öldürdün mü?'' diye sordu. o'da "evet" dedi. el hatmi
koynunda bebeği olan bir kadını öldürdüğü için kendisine bir günah olup olmadığını sordu, allah'ın elçisi ''o kadın için iki keçi bile toslaşmaz '' dedi.
ıbn sad, tabakat el kabir
esma, muhammed'in öldürttüğü kişiler için iyice içerlemiş olacak ki, halktan muhammed'i (tıpkı muhammed'in öldürttüğü gibi) gafil avlayacak birinin çıkmasını ümit ediyor. bu demektirki esma'nin kendisi hem kadın olduğu için ve hem de acizliğinden böyle bir işi kendisi yapamaz. o halde esma denen bu 5 çocuklu kadın muhammed için ne gibi bir tehdit unsuru idi?
muhammed'in "o kadın için iki keçi bile toslaşmaz" cümlesinden anlıyoruz ki, esma'nin ölümü halk içinde pekte ses getirecek bir hadise değildir. bu demektirki esma o dönemlerde otoriter, devlet idaresinde bulunan bir kişi ya da muhammed'e karşı diğer kabilelerle iş birliği yapabilecek mevkide bir kadın değildi. esma, kendi çapında şiirler yazan 5 çocuklu şair bir annedir. esma değil diğer söylü güçlü kabileleri muhammed'e karşı savaşmak için iş birliğine çağırabilmek, kendi halkını bile muhammed'e karşı ayaklandıramayacak kadar aciz bir kadındı. tek suçu muhammed'in kişileri gafil avlamasına ve kallesçe işlenen suikast olaylarına kızarak, muhammed'in bu eylemlerini eleştirmesidir. akabinde yazdığı dizelerin bedelini kendi çocukları önünde vahşice katledilerek ödemiştir.
"esma bint marvan için iki keçi tokuşur mu bilemem ama, geride bıraktiği 5 yetim çocuğun sabah akşam analarına ağladıkları kesin.."
hendek savaşında yenilen ve 'karizmayı' çizdiren maminin önce (bkz: beni kurayza katliamı)nı gerçekleştirdiği daha sonra ise esma bint mervan gibi şairlerin katledilmesinin emrini verdiği bilinmektedir.
eğer bunlar sıradan bir arap komutanın yaptığı şeyler olsaydı küfür eder geçerdim ve çok da şeyimde olmazdı açıkcası. fakaaat, (bkz: barış ve hoşgörü dini)nin (!) temsilcisi yapınca bilmek gerekiyor.
(bkz: kuran'ın insan yapısı olduğunun delilleri)
(bkz: bütün dinler uydurmadır)
devamını gör...
3.
sırf muhammed'i eleştirdi diye 5 çocuğunun yanında vahşice öldürülen kadın şairdir. balon gibi şişirilen peygamberin anlatıldığı gibi biri olmadığının kanıtıdır. elbette müslümanlar, bu kadının ölümünü "küfrün cezası nettir" diyerek savunmaktadırlar. dünyanın başka bir yerinde müslümanlar öldürülse ortalığı ayağa kaldırırlar, zırıl zırıl ağlarlar.
bu müslümanlar kadar kibirli bir topluluk yok cidden. bir de yahudilere laf atıyorlar. halbuki onlardan hiçbir farkları yok.
bu müslümanlar kadar kibirli bir topluluk yok cidden. bir de yahudilere laf atıyorlar. halbuki onlardan hiçbir farkları yok.
devamını gör...
4.
biri koynunda yatan süt bebesi olmakla birlikte yanında yatan diğer 4 çocuğunun içinde vahşice öldürülen kadın şair.
emri verenin kim olduğu konusu insanı inandıkları hususunda şüpheye düşürmek için yeterli gelebilir.
yüce mevlam esma bint mervan'ı cennetiyle mükafatlandırsın.
emri verenin kim olduğu konusu insanı inandıkları hususunda şüpheye düşürmek için yeterli gelebilir.
yüce mevlam esma bint mervan'ı cennetiyle mükafatlandırsın.
devamını gör...