gerçek islam hangisi sorunsalı
başlık "samuel beckett" tarafından 28.08.2022 14:25 tarihinde açılmıştır.
1.
evet arkadaşlar geldik çok önemli bir konuya
gerçek islam sizce nedir?
bir çok kesimin dile getirdiği türlü türlü gerçek islam var.onları da tartışalım ama mesela:
hz. muhammed öldükten hemen sonra çıkan, 4 büyük halife arasında geçen iktidar kavgası ( sonucunda peygamberin cenazesi 3 gün ortada kalmıştır.
hz. peygamberin eşi ile amca oğlu (aynı zamanda damadı) arasındaki iktidar kavgası.
4 büyük halifeden 3 tanesinin öldürülmüş olması.
sizce bunlar gerçek islam mıdır?
gerçek islam sizce nedir?
bir çok kesimin dile getirdiği türlü türlü gerçek islam var.onları da tartışalım ama mesela:
hz. muhammed öldükten hemen sonra çıkan, 4 büyük halife arasında geçen iktidar kavgası ( sonucunda peygamberin cenazesi 3 gün ortada kalmıştır.
hz. peygamberin eşi ile amca oğlu (aynı zamanda damadı) arasındaki iktidar kavgası.
4 büyük halifeden 3 tanesinin öldürülmüş olması.
sizce bunlar gerçek islam mıdır?
devamını gör...
2.
böyle ışığa tutuyorsun, ortasında filigran varsa gerçek, yoksa fena kazıklanmışsın demektir.
devamını gör...
3.
bence bugün bitmeden normal sözlükte bu işi açığa kavuşturalım dünyaya ve 2,5 milyar insana bi katkımız olsun nedir yani oturup düşünün bu beyni allah düşünmek için verdi bize 10 saatiniz var hadi aslanlarım..
devamını gör...
4.
bireysel islam gerçektir.
devamını gör...
5.
uzun bir tanım olacaktır.* bu tanımın amacı; samimi bir şekilde sorunsala cevap arayanlara yöneliktir. okumayı seven 3-5 kişiye dahi tanımım ulaşabilir ise şahitlik için yeterlidir. tanımın alt kısmında zamanında yazdığım, islam tarihi için önemli kişi ve olayların vuku bulduğu bir kaç tanım daha olacaktır. sabırlı okuyucuların, sorularının cevabını almadan bu başlıktan ayrılmayacağını umuyorum. gelelim konumuza;
gerçek islam, allah resulü (saa)nün getirdiği islam idi. ölmeden önce, kendinden önceki resul peygamberlerin yaptığı gibi vasi bıraktı. gadir-i hum olayı bu vesayetin en büyük belgesidir.
allah resulu vefat etmeden önce, hz. aişe ve hz. hafsa peygamberin vefatından sonrasında oluşacak islami toplum içindeki etkinliklerini kaybedeceklerini düşündükleri için babaları hz. ebubekir ve hz. ömer'i hilafet için kışkırttı. bu kışkırtma sonucu peygamberimizin vasiyet yazması dahi engellendi. daha geniş bilgi için peygamberden sonra sünni şii bölünmesinin epik hikayesi kitabına bakılabilir.
bu olayın akabinde, hilafet denilen kavram islami toplumun içinde kendine yer buldu.
peygamberimizin vasi bırakmadığını iddia eden hz. ebubekir, kendi yerine vasi olarak hz. ömer'i atadı. ilk iki halife dönemi genel manada islami toplumun peygamber dönemindeki durumu gibiydi. iki halife birçok konuda toplumun bozulmaması için risalet döneminde olduğu gibi bir yönetim sergiledi.
hz. ömer kendinden sonraki halife için şu'ra kurdu. aslında şu'radan kimin halife çıkacağı belliydi. çünkü şu'raya katılan sahabelerin kimin yanında duracağı belliydi. ve hilafet koltuğuna hz. osman oturdu.
hz. osman, kendinden önceki halifelerin yapmadığı birşey yaptı. yönetici kadrosunu kendi akrabaları olan ümeyyeoğulları ile doldurdu. islami toplum içinde liyakatsiz yöneticiler halkın malını, canını, kanını sömürmeye başladı. bu sömürü düzeni öyle bir hal aldı ki; mısır'dan, ırak'tan, yemen'den gelen zulüm görmüş müslümanlar, hilafet sarayını bastı. halifenin öldürülmesi bu sömürü düzeninden dolayı gerçekleşti.
islami toplum 3. halife öldürülünce hz. ali'ye sığındı. hz. ali, sömürü düzenini yıkmak için üç savaş yaptı. bu üç savaş müslümanlar ile yapılan savaşlardır. hz. ali, sorunun ne olduğunu çok iyi biliyordu. içeride bulunan fitne ateşinin, dışarıdaki fetih hareketlerinden daha önemli olduğunun farkında olmasına rağmen fitne ateşini söndüremedi.
çünkü; peygamber efendimiz dönemindeki düşmanın elinde putlar, hz. ali dönemindeki düşmanın elinde ise kur'an vardı. peygamberimiz dönemindeki düşmanın argümanı kabe'nin içinde bulunan atalarının tapındığı lat, uzza, menat putları, hz. ali dönemindeki düşmanın argümanı ise yeşil kubbeli mescid idi.
ve ali yenildi. ali'nin yenilgisi, islami toplum için büyük kavgaların, savaşların, zulümlerin ortaya çıktığı bir dönemi de başlattı.
emevi zalimleri, peygamber minberinde nutuk atarken, onların karşısında duran cılız sesli müslümanların teker teker sesini kesildiği bir döneme girilmişti. muaviye hz. hasan'ı zehirlemeyip onunla yaptığı anlaşmaya sadık kalsaydı belki de islami toplumun öze dönüşü mümkün olurdu. ancak muaviye, emevi zihniyetinin tohumlarını oğlu ile beraber devam ettirdi. ölmeden önce oğlu yezid için biat toplayan muaviye, islam toplumunun içinde onulmaz yaralar açılmasına sebep oldu.
hz. ali'nin oğlu hz. hüseyin, kurulan oyunları kanı pahasına bozdu. emevi düzeninin yıkılmasını sağlayan en etkili yöntemi hayata geçirdi. bu yöntem şehadet idi!
hz. hüseyin'in kanıyla çizdiği yol; gerçek islam ile, maskeler arkasına gizlenmiş maslahat islamı arasında derin bir hat belirledi. bu hattı samimi bir şekilde arayanlar mutlaka bulacaktır.
#266736
#464938
#491218
#1867365
#1762763
#486582
#231684
#1298742
#1782792
#1626682
#255554
gerçek islam, allah resulü (saa)nün getirdiği islam idi. ölmeden önce, kendinden önceki resul peygamberlerin yaptığı gibi vasi bıraktı. gadir-i hum olayı bu vesayetin en büyük belgesidir.
allah resulu vefat etmeden önce, hz. aişe ve hz. hafsa peygamberin vefatından sonrasında oluşacak islami toplum içindeki etkinliklerini kaybedeceklerini düşündükleri için babaları hz. ebubekir ve hz. ömer'i hilafet için kışkırttı. bu kışkırtma sonucu peygamberimizin vasiyet yazması dahi engellendi. daha geniş bilgi için peygamberden sonra sünni şii bölünmesinin epik hikayesi kitabına bakılabilir.
bu olayın akabinde, hilafet denilen kavram islami toplumun içinde kendine yer buldu.
peygamberimizin vasi bırakmadığını iddia eden hz. ebubekir, kendi yerine vasi olarak hz. ömer'i atadı. ilk iki halife dönemi genel manada islami toplumun peygamber dönemindeki durumu gibiydi. iki halife birçok konuda toplumun bozulmaması için risalet döneminde olduğu gibi bir yönetim sergiledi.
hz. ömer kendinden sonraki halife için şu'ra kurdu. aslında şu'radan kimin halife çıkacağı belliydi. çünkü şu'raya katılan sahabelerin kimin yanında duracağı belliydi. ve hilafet koltuğuna hz. osman oturdu.
hz. osman, kendinden önceki halifelerin yapmadığı birşey yaptı. yönetici kadrosunu kendi akrabaları olan ümeyyeoğulları ile doldurdu. islami toplum içinde liyakatsiz yöneticiler halkın malını, canını, kanını sömürmeye başladı. bu sömürü düzeni öyle bir hal aldı ki; mısır'dan, ırak'tan, yemen'den gelen zulüm görmüş müslümanlar, hilafet sarayını bastı. halifenin öldürülmesi bu sömürü düzeninden dolayı gerçekleşti.
islami toplum 3. halife öldürülünce hz. ali'ye sığındı. hz. ali, sömürü düzenini yıkmak için üç savaş yaptı. bu üç savaş müslümanlar ile yapılan savaşlardır. hz. ali, sorunun ne olduğunu çok iyi biliyordu. içeride bulunan fitne ateşinin, dışarıdaki fetih hareketlerinden daha önemli olduğunun farkında olmasına rağmen fitne ateşini söndüremedi.
çünkü; peygamber efendimiz dönemindeki düşmanın elinde putlar, hz. ali dönemindeki düşmanın elinde ise kur'an vardı. peygamberimiz dönemindeki düşmanın argümanı kabe'nin içinde bulunan atalarının tapındığı lat, uzza, menat putları, hz. ali dönemindeki düşmanın argümanı ise yeşil kubbeli mescid idi.
ve ali yenildi. ali'nin yenilgisi, islami toplum için büyük kavgaların, savaşların, zulümlerin ortaya çıktığı bir dönemi de başlattı.
emevi zalimleri, peygamber minberinde nutuk atarken, onların karşısında duran cılız sesli müslümanların teker teker sesini kesildiği bir döneme girilmişti. muaviye hz. hasan'ı zehirlemeyip onunla yaptığı anlaşmaya sadık kalsaydı belki de islami toplumun öze dönüşü mümkün olurdu. ancak muaviye, emevi zihniyetinin tohumlarını oğlu ile beraber devam ettirdi. ölmeden önce oğlu yezid için biat toplayan muaviye, islam toplumunun içinde onulmaz yaralar açılmasına sebep oldu.
hz. ali'nin oğlu hz. hüseyin, kurulan oyunları kanı pahasına bozdu. emevi düzeninin yıkılmasını sağlayan en etkili yöntemi hayata geçirdi. bu yöntem şehadet idi!
hz. hüseyin'in kanıyla çizdiği yol; gerçek islam ile, maskeler arkasına gizlenmiş maslahat islamı arasında derin bir hat belirledi. bu hattı samimi bir şekilde arayanlar mutlaka bulacaktır.
#266736
#464938
#491218
#1867365
#1762763
#486582
#231684
#1298742
#1782792
#1626682
#255554
devamını gör...
6.
ilahiyatçı yazarlarımızı davet ettiğimiz başlık.
devamını gör...
7.
8.
devamını gör...