ilişkide aynı kafada olmak şart mıdır sorunsalı
başlık "sonkullanmatarihçisi" tarafından 02.04.2025 16:39 tarihinde açılmıştır.
1.
değildir
hatta aynı meslek, aynı sosyoekonomik katman, aynı yöre kökenli olmak sorun bile olur uzun erimde
farklı dünyaların birlikteliği ile oluşturulacak hibrit evren çok verimli olabilir
hep sorun olan ilişkilere bakın biribirine köken, kaynak benzerliği olan çift yumurta ikizi gibi eşler görürsünüz
melezleme evrenin verimlilik kuralıdır, ilişkide de bu böyle; melezleşelim safa bulalım
hatta aynı meslek, aynı sosyoekonomik katman, aynı yöre kökenli olmak sorun bile olur uzun erimde
farklı dünyaların birlikteliği ile oluşturulacak hibrit evren çok verimli olabilir
hep sorun olan ilişkilere bakın biribirine köken, kaynak benzerliği olan çift yumurta ikizi gibi eşler görürsünüz
melezleme evrenin verimlilik kuralıdır, ilişkide de bu böyle; melezleşelim safa bulalım
devamını gör...
2.
sarttir ben selefi seriatciyim o hristiyan protestan, nasi yurusun simdi bu munasebet. evet.
devamını gör...
3.
değil midir diye sormak istediğim başlık.
birebir aynı zihin setine, görüşlere sahip olmak çok sıkıcı olabilir. kısır bir yerde dolaştırır insanı. küçük çatışmaların gerekli olduğunu düşünüyorum.
ama hayat görüşü açısından büyük bir ortaklık olması gerektiğine inanıyorum.
birebir aynı zihin setine, görüşlere sahip olmak çok sıkıcı olabilir. kısır bir yerde dolaştırır insanı. küçük çatışmaların gerekli olduğunu düşünüyorum.
ama hayat görüşü açısından büyük bir ortaklık olması gerektiğine inanıyorum.
devamını gör...
4.
en son benim dediğim olacaksa hiçbir problem yok farklı kafada da olabiliriz tabii.
devamını gör...
5.
farz.
devamını gör...
6.
mekruh.
devamını gör...
7.
bir soru.
bir ilişkiyi güçlü kılan şey, iki insanın aynı bakış açısına sahip olması değil, hayata ve birbirlerine karşı benzer bir merhamet anlayışıyla yaklaşmalarıdır. zorluklarla mücadelede ortak bir direnç gösterebilmeleri, biri iyi hissetmediğinde diğerinin bunu anlama ve ona gerçekten iyi gelme yetisine sahip olması, ilişkiyi sağlamlaştırır.
mükemmel olma arzusu yerine, birbirlerini oldukları gibi kabul edebilmeleri, hem bireysel hem de ortak bir huzur yaratmalarını sağlar. aynı kafada olmak, aynı kalıplara girmek değil, aynı değerler çerçevesinde birbirini anlamak ve desteklemektir.
bir ilişkiyi güçlü kılan şey, iki insanın aynı bakış açısına sahip olması değil, hayata ve birbirlerine karşı benzer bir merhamet anlayışıyla yaklaşmalarıdır. zorluklarla mücadelede ortak bir direnç gösterebilmeleri, biri iyi hissetmediğinde diğerinin bunu anlama ve ona gerçekten iyi gelme yetisine sahip olması, ilişkiyi sağlamlaştırır.
mükemmel olma arzusu yerine, birbirlerini oldukları gibi kabul edebilmeleri, hem bireysel hem de ortak bir huzur yaratmalarını sağlar. aynı kafada olmak, aynı kalıplara girmek değil, aynı değerler çerçevesinde birbirini anlamak ve desteklemektir.
devamını gör...
8.
yüksek lisans yapanların “paradigm, worldview” diye ayırdıkları şey önemli.
felsefeden direk öykünürsek paradigma diyoruz.
özetle hayata baktığınız pencere. işini uğraşınız farklı olabilir. doktorla öğretmen nasıl evleniyor? askerle dişçi mesela değil mi?
hayata baktıkları pencere diyelim buna. hani kimisi der mesela “abi ben salak mıyım ya kimse yatırmıyor ben de yatırmıyorum bu parayı” ama kimisinin uykuları kaçar kredi kartında o borcu görünce. kimileri “aman abi herkes atıyor ya sal” diye izmariti sahile diker. kimileri de dikmez elinde götürür çöp arar. iki boksör ya da iki karateci düşünelim. there is a difference between a fighter and a martial artist. kavgacı ile dövüş sanatları ustası gibi düşünün. biri bir tepki biri bir hayat tarzıdır değil mi?
oruç arıoba’nın güzel bir alıntısıyla bitireyim:
“sevgi birbirinin yüzüne bakmak değil, birlikte aynı yöne bakmaktır.”
felsefeden direk öykünürsek paradigma diyoruz.
özetle hayata baktığınız pencere. işini uğraşınız farklı olabilir. doktorla öğretmen nasıl evleniyor? askerle dişçi mesela değil mi?
hayata baktıkları pencere diyelim buna. hani kimisi der mesela “abi ben salak mıyım ya kimse yatırmıyor ben de yatırmıyorum bu parayı” ama kimisinin uykuları kaçar kredi kartında o borcu görünce. kimileri “aman abi herkes atıyor ya sal” diye izmariti sahile diker. kimileri de dikmez elinde götürür çöp arar. iki boksör ya da iki karateci düşünelim. there is a difference between a fighter and a martial artist. kavgacı ile dövüş sanatları ustası gibi düşünün. biri bir tepki biri bir hayat tarzıdır değil mi?
oruç arıoba’nın güzel bir alıntısıyla bitireyim:
“sevgi birbirinin yüzüne bakmak değil, birlikte aynı yöne bakmaktır.”
devamını gör...
9.
hayır ama sonucun aynı olması gerekiyor. örneğin; 8 elde etmek için iki 4, şart değil. ilişkinizin amacı nedir? bunun aynı olması gerekiyor. ha aynı kafada olmayan iki bireyin* aynı hedefi düşlüyor olması ne kadar yaygın bir durum, bu da var.
devamını gör...
10.
sarttir ne kadar cok iyi guzel gidiyo sansaniz da bi yerde patlar zaten. zıtlıkların cekimi de bir yere kadar maalesef. ama hep ayni olmak da cok sıkıcı. bilemiyörüm
devamını gör...
11.
değildir. aynı kafada olmak, çok sıkıcı bir ilişkinin emâresidir.
devamını gör...
12.
kediler ve insanlar aynı dili konuşmaz ama anlaşırlar..
gayet açıklayıcı değil mi ?
gayet açıklayıcı değil mi ?
devamını gör...