1.
genelde insanların çalmadığı nesne
devamını gör...
2.
kapı eşiğinde durmak uğursuzluk getirirmiş aklıma o geldi.
devamını gör...
3.
yeni başlangıçlara adım atabilmek için mutlaka aşılması gereken başlangıç noktasıdır.
devamını gör...
4.
şuan bana bakan, odamı koridordan ayıran, dikdörtgen, ve buzlu camı olan ahşap ve 2 menteşesi olan yapı.
devamını gör...
5.
öteden beri türk hükümdarlarının sarayı ve makamı için kullanılan sözcük. saraya bağlı görevliler de kapıkulu ismini almıştır. osmanlı zamanında da anlamı genişleyerek devlet dairelerinin tamamı için kullanılır olmuştur.
devamını gör...
6.
bayılırım kapılara. eski kapılara. eski, tokmaklı kapılara. demir işlemeli. eski büyük kapılara bayılırım. sanki o kapıyı açınca, başka bir dünyaya giriş yaparsın. eski kapıların üstlerinde çok güzel ferforjeler olur. yaptırmak istesen yaptırmazsın, aynısı olsun desen, olmaz aynısı, o ferforjede yıllanmışlık var, her girişte aldığı selam, her gözün imrenerek baktığı hal var...
tüm eski kapılar benim olsun. hepsine bakayım ömrüm boyunca. renk renk. model model.
eski bir kapı görürseniz, çekip atın bana.
tüm eski kapılar benim olsun. hepsine bakayım ömrüm boyunca. renk renk. model model.
eski bir kapı görürseniz, çekip atın bana.
devamını gör...
7.
(bkz: kapı ankara)
o meşhur tatlıları ve kahvelerine bir de gece eğlencesi ve restoran eklemiş.
muazzam bir dj ve skandal kokteyller.
deniz ürünlerinin soğuk çeşitlerini barındıran zengin bir mönü.
kapı ankara, kahve, alkol ve deniz mahsülleri zinciri olmaya koşar adım ilerliyor.
o meşhur tatlıları ve kahvelerine bir de gece eğlencesi ve restoran eklemiş.
muazzam bir dj ve skandal kokteyller.
deniz ürünlerinin soğuk çeşitlerini barındıran zengin bir mönü.
kapı ankara, kahve, alkol ve deniz mahsülleri zinciri olmaya koşar adım ilerliyor.
devamını gör...
8.
geçiş ve metamorfoz, kapı sembolü ile temsil edilen en yaygın fikirlerdir; bir yerden başka bir yere geçiş, aydınlık ile karanlık arasındaki geçittir. açık bir kapı, hoş geldiniz demektir, keşfe davet eder ve araştırma başlatır; kapalı bir kapı ise reddetme, koruma, gizlilik, dışlama ve hapsetmeyi temsil eder. dişil bir semboldür kapı ve duvarın karşıtlığıdır...
kapalı bir alanın içine girmeye izin veren ve hareketli bir yapı olan kapı; türk dil kurumu’nun türkçe sözlüğünde “bir yere girip çıkarken geçilen ve açılıp kapanma düzeni olan duvar veya bölme açıklığı” olarak tanımlanmaktadır.
antik çağlardan günümüze yapılara ve mekanlara girip çıkmayı sağlayan kapıların bu somut işlevlerinin yanı sıra sanattan felsefeye kadar birçok alanda da simgelediği soyut anlamları vardır. örneğin; antik çağ’da kapıların öbür dünyanın gerçek girişi olduğuna inanılıyordu ve önemli yerlere açılan kapıların üzerinde öbür dünyayı simgeleyen tasarımlar bulunuyordu.
antik mısır mezarlarındaki resimlerde ise kapı; tek bir ahşap parça içinde tek veya çift olarak temsil edilmişti. mısır mezarlarında ahşap bir parça olarak simgelenen kapı, king solomon (`kral süleyman`)’ın tapınağında ise keresteden, zeytin ağacından oyularak yapılmış ve üzeri altın ile kaplanmış. batı edebiyatının ilk büyük eserlerinden olan ilyada ve odysseia destanları’nın antik mısır mezarlarındaki resimlerde ise kapı; tek bir ahşap parça içinde tek veya çift olarak temsil edilmişti. mısır mezarlarında ahşap bir parça olarak simgelenen kapı, king solomon (kral süleyman)’ın tapınağında ise keresteden, zeytin ağacından oyularak yapılmış ve üzeri altın ile kaplanmış. batı edebiyatının ilk büyük eserlerinden olan ilyada ve odysseia destanları’nın yazarı veya derleyicisi olduğu kabul edilen homeros ise şiirlerinde kapıları, gümüş veya pirinçle kaplamış olarak tanımlıyor.
antik yunan ve roma kapıları; tek kapılar, çift kapılar, üçlü kapılar, sürgülü kapılar veya katlanır kapılar ve menteşeli kanatları arkaya yaslanır... ms 1. yüzyılın ortalarında pompeii’deki imparatorluk kültünün rahibesi ve aynı zamanda concordia augustus’un başhemşiresi olan eumachia tarafından yaptırılarak şehre hediye edilen eumachia binası’nda da üç kanatlı bir kapı resmi vardır. agrigentum’daki theron mezarında taşa oyulmuş dört panelli bir kapı var. mevcut örnekler arasında ss kilisesindeki bronz kapılar bulunmakta ve roma’daki cosmas ve damiano’dakiler roma metal işlerinin en önemli örnekleridir; iki kanatlı, her biri iki panelli ve bronz çerçevelidir. panteon’dakilerde ise üst, alt ve ortada dar yatay paneller bulunmaktadır ve tasarım açısından benzerdir. roma döneminin en önemli iki bronz kapısı ise lateran bazilikası’nda bulunmaktadır.
antik çağ’da mısır’ın iskenderiye kentinde yaşamış olan yunan matematikçi ve mühendis iskenderiyeli heron (heron of alexandria), ms 1. yüzyılda roma mısır döneminde, bilinen en eski otomatik kapıyı yarattı. ayak sensörü tarafından aktive edilen ilk otomatik kapı; çin’de, sui imparatoru yang döneminde, kendisi için kurulan kraliyet kütüphanesinde yapıldı. ilk otomatik kapı operatörleri ise daha sonra 1206 yılında arap mucidi ismail al-jazari tarafından yaratıldı. (the book of knowledge of ıngenious mechanical devices by al-jazari in 1206.)
bakır ve alaşımları ortaçağ mimarisinin ayrılmaz birer parçasıydı. örneğin; bethlehem’deki 6. yüzyıla ait olan doğuş kilisesi’nin (church of the nativity) kapıları desenli kesilmiş bronz plakalarla kaplıydı. 8. ve 9. yüzyılda, constantinople’deki ayasofya’nın kapıları tunç işlemeli ve aix-la-chapelle katedrali’nin batı kapıları (9. yüzyıl) ile venedik’teki st. marks’daki kapılar benzer yapılmış, muhtemelen constantinople (istanbul)’dan getirilmişti.
11. ve 12. yüzyılda çok sayıda bronz kapı örneği bulunmaktadır, en eskisi almanya’nın hildesheim kentinde bulunmuştur (1015). hildesheim tasarımı, polonya’daki gniezno kapısının konseptini etkilemiştir. lincoln’de 12. yüzyılın erken bir örneği vardır; fransa, paris’teki notre dame’un kapılarının metal işleri belki de en güzel uygulamalar diyebiliriz. bu yüzyılın sayısız örneklerini fransa ve ingiltere’de görebiliriz. italya’ya baktığımızda, en ünlü kapılar; kapı çerçeveleri ile birlikte bronz olan battistero di san giovanni’nin (floransa) kapıları, belki de kenarlardan sonra en dikkat çekici olan figürleri modellemek; mimar andrea pisano’nun (1330) güney girişini kuşlar ve yapraklarla modellenmesi ve lorenzo ghiberti’nin (1425-1452) doğu girişinin güzelliği. ghiberti, kuzey kapısında (1402-1424), panelleme ve figür konularında andrea pisano ile aynı tasarım şemasını benimsedi ancak doğu kapısındaki dikdörtgen panellerin tamamını yarım kabartmalarla doldurdu ve burada, kutsal kitaptaki konuları sayısız figürlerle resimlendirdi.
roma ve selçuklu mimarisinden yoğun bir şekilde etkilenen osmanlı mimarisinin ise en ilgi çekici ve en büyük düzenlemeleri arasında saraylar önemli bir yere sahipti. klasik dönemde, ortaya konulan manisa, edirne ve topkapı saraylarında, avluları birbirinden ayıran bab-ı sade, bab-ı hümayun ve harem gibi kapılar bulunmakta idi. batılılaşma dönemi saraylarında saraybirimlerinin arasında bahçe düzenlemeleri yapılmış; dolmabahçe sarayı, çırağan sarayı, beylerbeyi sarayı ve yıldız sarayı’nda gördüğümüz gibi, bu bahçeler birbirlerinden kapılarla ayrılmıştır. ayrıca, klasik dönemde surlara bitişik olarak inşa edilen bab-ı selam, otluk ve koltuk kapılar da bir takım değişiklikler ile varlığını sürdürmüşlerdir.
türk mimarisinin önemli unsurlarından biri olan kapılar; yapıların ve sahiplerinin gücünü gösteren en önemli detay olmasının yanı sıra önüne gelenlere verilmek istenen mesajı da verendir.
[www.ekoyapidergisi.org/duva... kaynak]
kapalı bir alanın içine girmeye izin veren ve hareketli bir yapı olan kapı; türk dil kurumu’nun türkçe sözlüğünde “bir yere girip çıkarken geçilen ve açılıp kapanma düzeni olan duvar veya bölme açıklığı” olarak tanımlanmaktadır.
antik çağlardan günümüze yapılara ve mekanlara girip çıkmayı sağlayan kapıların bu somut işlevlerinin yanı sıra sanattan felsefeye kadar birçok alanda da simgelediği soyut anlamları vardır. örneğin; antik çağ’da kapıların öbür dünyanın gerçek girişi olduğuna inanılıyordu ve önemli yerlere açılan kapıların üzerinde öbür dünyayı simgeleyen tasarımlar bulunuyordu.
antik mısır mezarlarındaki resimlerde ise kapı; tek bir ahşap parça içinde tek veya çift olarak temsil edilmişti. mısır mezarlarında ahşap bir parça olarak simgelenen kapı, king solomon (`kral süleyman`)’ın tapınağında ise keresteden, zeytin ağacından oyularak yapılmış ve üzeri altın ile kaplanmış. batı edebiyatının ilk büyük eserlerinden olan ilyada ve odysseia destanları’nın antik mısır mezarlarındaki resimlerde ise kapı; tek bir ahşap parça içinde tek veya çift olarak temsil edilmişti. mısır mezarlarında ahşap bir parça olarak simgelenen kapı, king solomon (kral süleyman)’ın tapınağında ise keresteden, zeytin ağacından oyularak yapılmış ve üzeri altın ile kaplanmış. batı edebiyatının ilk büyük eserlerinden olan ilyada ve odysseia destanları’nın yazarı veya derleyicisi olduğu kabul edilen homeros ise şiirlerinde kapıları, gümüş veya pirinçle kaplamış olarak tanımlıyor.
antik yunan ve roma kapıları; tek kapılar, çift kapılar, üçlü kapılar, sürgülü kapılar veya katlanır kapılar ve menteşeli kanatları arkaya yaslanır... ms 1. yüzyılın ortalarında pompeii’deki imparatorluk kültünün rahibesi ve aynı zamanda concordia augustus’un başhemşiresi olan eumachia tarafından yaptırılarak şehre hediye edilen eumachia binası’nda da üç kanatlı bir kapı resmi vardır. agrigentum’daki theron mezarında taşa oyulmuş dört panelli bir kapı var. mevcut örnekler arasında ss kilisesindeki bronz kapılar bulunmakta ve roma’daki cosmas ve damiano’dakiler roma metal işlerinin en önemli örnekleridir; iki kanatlı, her biri iki panelli ve bronz çerçevelidir. panteon’dakilerde ise üst, alt ve ortada dar yatay paneller bulunmaktadır ve tasarım açısından benzerdir. roma döneminin en önemli iki bronz kapısı ise lateran bazilikası’nda bulunmaktadır.
antik çağ’da mısır’ın iskenderiye kentinde yaşamış olan yunan matematikçi ve mühendis iskenderiyeli heron (heron of alexandria), ms 1. yüzyılda roma mısır döneminde, bilinen en eski otomatik kapıyı yarattı. ayak sensörü tarafından aktive edilen ilk otomatik kapı; çin’de, sui imparatoru yang döneminde, kendisi için kurulan kraliyet kütüphanesinde yapıldı. ilk otomatik kapı operatörleri ise daha sonra 1206 yılında arap mucidi ismail al-jazari tarafından yaratıldı. (the book of knowledge of ıngenious mechanical devices by al-jazari in 1206.)
bakır ve alaşımları ortaçağ mimarisinin ayrılmaz birer parçasıydı. örneğin; bethlehem’deki 6. yüzyıla ait olan doğuş kilisesi’nin (church of the nativity) kapıları desenli kesilmiş bronz plakalarla kaplıydı. 8. ve 9. yüzyılda, constantinople’deki ayasofya’nın kapıları tunç işlemeli ve aix-la-chapelle katedrali’nin batı kapıları (9. yüzyıl) ile venedik’teki st. marks’daki kapılar benzer yapılmış, muhtemelen constantinople (istanbul)’dan getirilmişti.
11. ve 12. yüzyılda çok sayıda bronz kapı örneği bulunmaktadır, en eskisi almanya’nın hildesheim kentinde bulunmuştur (1015). hildesheim tasarımı, polonya’daki gniezno kapısının konseptini etkilemiştir. lincoln’de 12. yüzyılın erken bir örneği vardır; fransa, paris’teki notre dame’un kapılarının metal işleri belki de en güzel uygulamalar diyebiliriz. bu yüzyılın sayısız örneklerini fransa ve ingiltere’de görebiliriz. italya’ya baktığımızda, en ünlü kapılar; kapı çerçeveleri ile birlikte bronz olan battistero di san giovanni’nin (floransa) kapıları, belki de kenarlardan sonra en dikkat çekici olan figürleri modellemek; mimar andrea pisano’nun (1330) güney girişini kuşlar ve yapraklarla modellenmesi ve lorenzo ghiberti’nin (1425-1452) doğu girişinin güzelliği. ghiberti, kuzey kapısında (1402-1424), panelleme ve figür konularında andrea pisano ile aynı tasarım şemasını benimsedi ancak doğu kapısındaki dikdörtgen panellerin tamamını yarım kabartmalarla doldurdu ve burada, kutsal kitaptaki konuları sayısız figürlerle resimlendirdi.
roma ve selçuklu mimarisinden yoğun bir şekilde etkilenen osmanlı mimarisinin ise en ilgi çekici ve en büyük düzenlemeleri arasında saraylar önemli bir yere sahipti. klasik dönemde, ortaya konulan manisa, edirne ve topkapı saraylarında, avluları birbirinden ayıran bab-ı sade, bab-ı hümayun ve harem gibi kapılar bulunmakta idi. batılılaşma dönemi saraylarında saraybirimlerinin arasında bahçe düzenlemeleri yapılmış; dolmabahçe sarayı, çırağan sarayı, beylerbeyi sarayı ve yıldız sarayı’nda gördüğümüz gibi, bu bahçeler birbirlerinden kapılarla ayrılmıştır. ayrıca, klasik dönemde surlara bitişik olarak inşa edilen bab-ı selam, otluk ve koltuk kapılar da bir takım değişiklikler ile varlığını sürdürmüşlerdir.
türk mimarisinin önemli unsurlarından biri olan kapılar; yapıların ve sahiplerinin gücünü gösteren en önemli detay olmasının yanı sıra önüne gelenlere verilmek istenen mesajı da verendir.
[www.ekoyapidergisi.org/duva... kaynak]
devamını gör...
9.
anahtarı elinde tutan için anlamını yitirmiş duvar başkalaşımı. dışarıda olma hissi aşılayıcısı insan icadı.
devamını gör...
10.
biz meskenin belki de en önemli unsuru ve mahremiyet bölgesi. kapı eşiği.
https://www.bosscelikkapi.com/
https://www.bosscelikkapi.com/
devamını gör...
11.
- belirli bir yeri vardır. (belirli bir yeri olmayan ise kapının parçalarıdır.)
- açılır ve kapanır özellikte olmalıdır.
- kilitli ya da kilitsiz olabilir.
- belirgin bir işlev için oluşturulmuştur.
- giriş, geçiş ve geçit ile karıştırılmamalıdır. *
- açılır ve kapanır özellikte olmalıdır.
- kilitli ya da kilitsiz olabilir.
- belirgin bir işlev için oluşturulmuştur.
- giriş, geçiş ve geçit ile karıştırılmamalıdır. *
devamını gör...
12.
kaç gündür dinleyip neden sadece ben dinleyeyim ki, paylaşmanın vakti geldi diye seve seve paylaşacağım ve keman sesi gerçekten etkileyici olan ceren gündoğdu şarkısıdır.
gir içeriye
kapıyı kapat
etme bir kelime
suratıma bak
onca iş arasına bi' de kalp yarası kondurma
seni bana yaz, beni de sana
etme bi' kere naz
nası' çıkıcaz bu yokuşu biliyosan
gülümü soldurma
gir içeriye
kapıyı kapat
etme bir kelime
suratıma bak
onca iş arasına bi' de kalp yarası kondurma
seni bana yaz, beni de sana
etme bi' kere naz
nası' çıkıcaz bu yokuşu biliyosan
gülümü soldurma
devamını gör...
13.
devamını gör...
14.
door
devamını gör...
"kapı" ile benzer başlıklar
kapı kolu
14