yazar: olivier roy
yıl: 1992
''islamcı hareketlerin yükselişini, siyasal islam'ın başarısızlığının bir işareti'' olarak gören yazar, eserinde bu tezini açıklamaya çalışıyor.
yıl: 1992
''islamcı hareketlerin yükselişini, siyasal islam'ın başarısızlığının bir işareti'' olarak gören yazar, eserinde bu tezini açıklamaya çalışıyor.
öne çıkanlar | diğer yorumlar
başlık "yeni nick" tarafından 24.03.2022 15:54 tarihinde açılmıştır.
1.
bir olivier roy kitabı. bu alandaki belki de en objektif eser bence..
islamcılığın đoğuşu, tepkisinin neye olduğu neye olmadığı, yayılışı, ne yapmak istediği ve yazarın kendi tabiriyle yeni-fundementalizme evrilişi konuları işlenir. siyaset alanında islamcılığın güzergahını anlatır aslında.. tespit bombardımanı var içinde ona göre. tabii öncesinde hasan el benna, seyyid kuttub, fis, fln, afganistan ve mısır'ın durumu vs gibi şeyleri yüzeysel de olsa bilmek gerekir yoksa direkt girişince okuması verimli bir kitap olmaktan çıkıp arap saçına döner. uzaydan gelmiş bir metin olarak algılanabilir..
kitabın ana argümanı siyasal islam'ın yalnızca toplumsal hayattaki birtakım adetleri ve hukuki şeyleri değiştirebileceğidir. kalıcılık veya kalmayıcılık* değil söz konusu olan.. kitap 1992 yılında çıktı, yanlış anlayan zevat kitaba şöyle taarruzlarda bulundu: "hani siyasal islam iflas etmişti bak akp'ye bak en nahda'ya hebisi kazandı". oysaki roy'nın hiçbir zaman siyasal islam'ın başa geçemeyeceğini iddia etmedi, yalnızca islamcı herhangi bir projenin kendi içindeki çelişkileri sebebiyle islamcıların hayalindeki "islami devlet modelinin" hiçbir zaman gerçekleşmeyeceğini öne sürdü. ki islamcılığın toplum tarafından bu denli benimsenmesini ve başarılı olmasının sebeplerine de değinir. islami devlet olduğu iddia edilen yapılarda (iran-türkiye) devlet islamdan önce gelir, islam devletin önüne geçtiği an azıtmalar başlar.. bahsettiği nokta bu idi.
yazarın belirttiği şu nokta da oldukça önemli: islamcı ideoloji islami toplumun ancak siyaset ile oluşacağını düşünüyor, siyasi kurumların insan erdemine dayanarak işleyeceğini düşünüyorlar, erdemli insanlar da ancak islami bir toplum ile mümkündür diyorlar.. kuyruğunu yakalamaya çalışan bir canlı misali yani..
naçizane tavsiyem fransızcanız varsa orijinalinden okuyunuz.. çünkü çevirmen vatandaş metne soykırım uygulamış.. editör arkadaşın da belli ki virgül işaretine karşı özel bir ilgisi var.. yersiz virgül kullanımında bir sanat eseri örneği olmuş resmen..
islamcılığın đoğuşu, tepkisinin neye olduğu neye olmadığı, yayılışı, ne yapmak istediği ve yazarın kendi tabiriyle yeni-fundementalizme evrilişi konuları işlenir. siyaset alanında islamcılığın güzergahını anlatır aslında.. tespit bombardımanı var içinde ona göre. tabii öncesinde hasan el benna, seyyid kuttub, fis, fln, afganistan ve mısır'ın durumu vs gibi şeyleri yüzeysel de olsa bilmek gerekir yoksa direkt girişince okuması verimli bir kitap olmaktan çıkıp arap saçına döner. uzaydan gelmiş bir metin olarak algılanabilir..
kitabın ana argümanı siyasal islam'ın yalnızca toplumsal hayattaki birtakım adetleri ve hukuki şeyleri değiştirebileceğidir. kalıcılık veya kalmayıcılık* değil söz konusu olan.. kitap 1992 yılında çıktı, yanlış anlayan zevat kitaba şöyle taarruzlarda bulundu: "hani siyasal islam iflas etmişti bak akp'ye bak en nahda'ya hebisi kazandı". oysaki roy'nın hiçbir zaman siyasal islam'ın başa geçemeyeceğini iddia etmedi, yalnızca islamcı herhangi bir projenin kendi içindeki çelişkileri sebebiyle islamcıların hayalindeki "islami devlet modelinin" hiçbir zaman gerçekleşmeyeceğini öne sürdü. ki islamcılığın toplum tarafından bu denli benimsenmesini ve başarılı olmasının sebeplerine de değinir. islami devlet olduğu iddia edilen yapılarda (iran-türkiye) devlet islamdan önce gelir, islam devletin önüne geçtiği an azıtmalar başlar.. bahsettiği nokta bu idi.
yazarın belirttiği şu nokta da oldukça önemli: islamcı ideoloji islami toplumun ancak siyaset ile oluşacağını düşünüyor, siyasi kurumların insan erdemine dayanarak işleyeceğini düşünüyorlar, erdemli insanlar da ancak islami bir toplum ile mümkündür diyorlar.. kuyruğunu yakalamaya çalışan bir canlı misali yani..
naçizane tavsiyem fransızcanız varsa orijinalinden okuyunuz.. çünkü çevirmen vatandaş metne soykırım uygulamış.. editör arkadaşın da belli ki virgül işaretine karşı özel bir ilgisi var.. yersiz virgül kullanımında bir sanat eseri örneği olmuş resmen..
devamını gör...
"l'echec de l'islam politique" ile benzer başlıklar
yusuf islam
10
islam
174