1.
israil dili ibranicede yüce anlamına gelmektedir. aynı zamanda israil halkının tanrı için kullandığı bir isim olup arapçaya da yerleşmiş kelimedir.
devamını gör...
2.
kadim ibranice kökenli bir kelimedir din adamı anlamında kullanılan (bkz: rabbi) sözcüğü ile bağlantılıdır.
daha çok " rabb" olarak kullanılır latince olarak "deus" veya "dominus" olarak geçmektedir. ishak soyundan gelen dinlerde tanrı'nın asıl adı olarak "yhvh" yani "yahveh" olarak geçmektedir.
rab kelimesi türkçe ibadet edilen latin katolik kilisesinde ve kadim süryani kilisesinde ilahiler ve dualarda kullanılmaktadır.
daha çok " rabb" olarak kullanılır latince olarak "deus" veya "dominus" olarak geçmektedir. ishak soyundan gelen dinlerde tanrı'nın asıl adı olarak "yhvh" yani "yahveh" olarak geçmektedir.
rab kelimesi türkçe ibadet edilen latin katolik kilisesinde ve kadim süryani kilisesinde ilahiler ve dualarda kullanılmaktadır.
devamını gör...
3.
rab (arapça رَبٌّ, ibrânice rabi רב), "efendi" veya "yüce" anlamına gelen ibranice kökenli bir sözcük.
devamını gör...
4.
duaya başlarken, arapça rabbena yani rabbimiz şeklinde ek almış halini kullandığımız kelime.
devamını gör...
5.
terbiye kelimesi ile aynı köktendir.
devamını gör...
6.
vezikül transportu ve ekzositoz düzenlenmesi ile ilgili olan, sinaptik veziküllerde lokalize küçük g proteinidir.
devamını gör...
7.
tanrı dememek için yırtınan yurdum tatlı su müslümanlarının sık sık başvurduğu ibranice kelime.
bir de artık kendileri kullanmasa da ecdadlarının pek bir sevdiği farsça hüda vardır.
bir de artık kendileri kullanmasa da ecdadlarının pek bir sevdiği farsça hüda vardır.
devamını gör...
8.
devamını gör...
9.
tanrı anlamına gelir.
devamını gör...
10.
(r,b,b) kökeninden türemiş, mutlak otorite anlamına gelen, allah'ın esmalarindan bir esmadır. birçok terim ile aynı kökenli olması hasebiyle konunun net anlaşılması için örneklendirmek gerekir. örneğin; mürebbiye* ve erbab* gibi terimler aynı kökenden türemiş diğer terimlerdir.
bu esma allah’ın otoritesini tanımlamak için kullanılan esmalardandir. ilah ve rabb terimleri, ayetlerde defaatle ayrı kullanılan terimlerdir. ilah, uluhiyete atıf iken; rabb rububiyete atıftır. ilah allah(cc) özel esmalarından bir esma iken, rabb ise otoriteyi tanımlamak için kullanılan genel bir esmadır.
bu esma allah’ın otoritesini tanımlamak için kullanılan esmalardandir. ilah ve rabb terimleri, ayetlerde defaatle ayrı kullanılan terimlerdir. ilah, uluhiyete atıf iken; rabb rububiyete atıftır. ilah allah(cc) özel esmalarından bir esma iken, rabb ise otoriteyi tanımlamak için kullanılan genel bir esmadır.
devamını gör...
11.
türkçe tanrı kelimesinin karşılığı diyebileceğimiz arapça bir kelime. dini literatürde sıklıkla kullanılır.
(bkz: alemlerin rabbi)
(bkz: alemlerin rabbi)
devamını gör...
12.
ayrıca hristiyanlarda rab kelimesini kullanır. bakmayın siz dublajlarda god kelimesinin tanrı diye çevrildiğine.
devamını gör...
13.
otoriteyi rab esması ile allah'a verirsek; ırkçılığı, yandaşlığı, mezhebçiliği, rüşveti, fayizi, servet yığmayı, kadın -kız ayağını, zinayı, yarı- cılbah gezmeyi nasıl yapacağız?
olmaz abeem! biz, yerde kendimize rab buluruz, atalarımızdan! o göklerin ve ahirettin rabbi olsun. tek dünya işinde bize karışmasın, atalarımızın yoluna müdehale etmesin, bize bu dünyada kilim versin, ahirette bizden halı istesin. uçkurumuza, kılık- kıyafetimize, cinselliğimize, sarhoşluğumuza, hukukumuza ve kazanç yollarımıza karışan rabbin kitabını is te mi yor ruıız! buk kaddar basit! evet..
olmaz abeem! biz, yerde kendimize rab buluruz, atalarımızdan! o göklerin ve ahirettin rabbi olsun. tek dünya işinde bize karışmasın, atalarımızın yoluna müdehale etmesin, bize bu dünyada kilim versin, ahirette bizden halı istesin. uçkurumuza, kılık- kıyafetimize, cinselliğimize, sarhoşluğumuza, hukukumuza ve kazanç yollarımıza karışan rabbin kitabını is te mi yor ruıız! buk kaddar basit! evet..
devamını gör...
14.
efendi demek
devamını gör...
15.
lord
devamını gör...