iki üç noktanın ehli sünnete karşı aynı çizgide birleşmesi hadisesidir.

aslında iki uç nokta da değiller. selefilik/vehhabilik de reformculuktur lakin onlar reformcu olarak nitelendirdiklerimiz gibi birilerine hoş görünme çabasında olan oryantelistlerden değillerdir.

onların argümanlarıyla cevap verelim: islam dünyasında binbir türlü problem varken neden kandillerle uğraşmak anlatsanıza biraz? yani bu geceye özel bir adam iki rekat fazla namaz kılsa niye ouuv bidat dersin ki?
devamını gör...
efendim bidat, kuran ya da hadis kaynağı olmayan, yani sonradan ortaya çıkmış uygulamalar için kullanılan bir sözdür.
selefi ya da başka bir mezhep vs aidiyetim yok ama teknik açıdan kandillere bidat denmesi doğrudur.
çünkü bu uygulamalar hicri 3. asırdan sonra başlamıştır. öncesinde kadir gecesi dışında benzeri bir uygulama yoktur.
devamını gör...
pek de umrumuzda olmayan hadise. sonuçta bu gecede temennimiz allahın said kullarından eylemesi.

ha bu tiplerde, özellikle sözlükte gördüklerimde müthiş bir dezenformasyon mücadelesi var. profillerine baktığın zaman da değişik organizasyonlara olan sempatizanlıkları göze batıyor.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"selefilerin ve reformcuların kandillere bidat demesi" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim