yeni nesil geri zekalı anneler
başlık "iki kişinin bildiği sırrı" tarafından 21.10.2025 03:39 tarihinde açılmıştır.
1.
annelikle pek alaka kuramadığım bir takım tuhaf tipler.
şu modellerin yetiştirdiği çocuktan ne ota, ne de boka hayır gelir.
şu modellerin yetiştirdiği çocuktan ne ota, ne de boka hayır gelir.
devamını gör...
2.
samimiyetsiz olduğuna inandığım anne kitlesidir. bilhassa bunların sosyal medya üzerinde toplaştığını ve kendilerini sürekli "annelik" etiketiyle etrafa pazarladıklarını düşünüyorum. hepsi kamera önünde harika- duyarlı ve seçici bir anne profili çizse de, record sonlandırıldığında var olan gerçekliklerinin üzerine ciddiyetle konuşmak lazım. çoğu da bu noktada kendisini ele veriyor zaten. bildiğiniz üzere hepsinin kurduğu sanal bir gerçeklik var. müthiş manipülatifler. kendilerinin en iyi versiyonlarını sürekli pazarlama amacı güden, annelik etiketi üzerinden sadece düzenli maddi bir gelir elde etme beklentisinde olan insanlar. ben ciddiye almıyorum ve takipte etmiyorum. annelik içten gelir, ulu- orta bağırmaz. nitelikli çocuk yetiştirmek kamuya pazarlanacak bir olgu değildir.
devamını gör...
3.
matrix'in elinde buyuyen 3. nesil annelerdir. kovan beyin tarafindan sekillendirildikleri icin tepkileri ve refleksleri hemen hemen aynidir.
sistemin dikte ettigi urunleri ve yontemleri kullanip bundan gurur duyarlar. herhangi bir sorgulama icinde bulunamazlar, cunku en iyisini zaten onlar yapiyordur. derinlerde bir yerde, kendi benlikleriyle barisamadiklari icin eksikliklerini ve ukdelerini cocuklarinin sozde basarilari uzerinden gidermeye calisirlar.
kocalarini bosayip cocuklarina tek bakma gayesi icinde olabilirler. ıste en buyuk illuzyon ve zehirlenme de burada yatar. gercek baba figuru olmayan bir ailede yetisen cocuk, buyuk tehlike altindadir. anne tarafindan simartilan ve baba otoritesiyle nasihatlerinden mahrum birakilan kisi, sistem icin kolay lokmadir.
sistemin dikte ettigi urunleri ve yontemleri kullanip bundan gurur duyarlar. herhangi bir sorgulama icinde bulunamazlar, cunku en iyisini zaten onlar yapiyordur. derinlerde bir yerde, kendi benlikleriyle barisamadiklari icin eksikliklerini ve ukdelerini cocuklarinin sozde basarilari uzerinden gidermeye calisirlar.
kocalarini bosayip cocuklarina tek bakma gayesi icinde olabilirler. ıste en buyuk illuzyon ve zehirlenme de burada yatar. gercek baba figuru olmayan bir ailede yetisen cocuk, buyuk tehlike altindadir. anne tarafindan simartilan ve baba otoritesiyle nasihatlerinden mahrum birakilan kisi, sistem icin kolay lokmadir.
devamını gör...
4.
ebeveynler olarak değişmesi gereken başlık. hadi kadın gerizekalı diyelim sen ne yapıyorsun lan demeyen baba ya niye laf yok?
devamını gör...
5.
ota boka yardığını düşünüp gecenin 3.39'unda 100 online yazarı bile olmayan bir sözlüğe bunu yazan yazar beyanı. çok iyi biliyorsanız buyurun siz yetiştirin. kimse kimsenin anneliğine (şiddet, madde kullanımı vs. içermiyorsa) karışmasın bir zahmet.
devamını gör...
6.
çok konuşkan çocuklar yetiştiriyorlar. başka öne çıkmış özellik gözlemedim.
devamını gör...
7.
başlığın içeriğine bakamıyorum ifade çok sığ.. anlatım yoksunluğu var.. geri zekalı ne yani yeni moda mı, herkes birbirine söylüyor. bunu söyleyince akıllı mı olunuyor? başlıktan bağımsız şu an bunu sorguluyorum.
devamını gör...
8.
sırf ınstagram'a atmak için eymen efe bir yaşında temalı saçma sapan kekli sarmalı pastalı partiler için çocuğu perişan eden annelerdir.
hanımcı kocalar da büyük mağdur bence ya.
bir yaşına girdi diye parti mi olur arkadaş ? tamam anladık dünyadaki tek çocuk sizin çocuğunuz.
işte bunlar geleceğin şımarık neslini yaratan ebeveyn guruhudur.
kocalarına acıyorum ben aslında. lan ben böyle kadınlara s..i çekerim dayanamam. adam kavga ederiz korkusuyla nelere katlanıyor akıl alır gibi değil.
mesela nazara inanmazdım ama artık inanıyorum ya. burada yazdığım bir arkadaşımla ilgiliydi. ve devam edelim. bir çocuğu var aman allahım elf gibi dünya güzeli* karısı sürekli ınstagram'a fotoğraf atıp duruyordu. dedim ki yüzüne nazar boncuğu emoji falan koy en azından. dinlemedi. bir kaza sonucu çocuğun başına kaynar su döküldü. yandı hep. neyseki iz kalmayacak şekilde iyileşti.
bunlar aynı zamanda bir defa evleniyoruz kafasıyla adamı olmadık borca da sokar bir ton simli fotoğraf için.
evlerden ırak ya. allah'ım sen bizi böylelerinden koru amin.
hanımcı kocalar da büyük mağdur bence ya.
bir yaşına girdi diye parti mi olur arkadaş ? tamam anladık dünyadaki tek çocuk sizin çocuğunuz.
işte bunlar geleceğin şımarık neslini yaratan ebeveyn guruhudur.
kocalarına acıyorum ben aslında. lan ben böyle kadınlara s..i çekerim dayanamam. adam kavga ederiz korkusuyla nelere katlanıyor akıl alır gibi değil.
mesela nazara inanmazdım ama artık inanıyorum ya. burada yazdığım bir arkadaşımla ilgiliydi. ve devam edelim. bir çocuğu var aman allahım elf gibi dünya güzeli* karısı sürekli ınstagram'a fotoğraf atıp duruyordu. dedim ki yüzüne nazar boncuğu emoji falan koy en azından. dinlemedi. bir kaza sonucu çocuğun başına kaynar su döküldü. yandı hep. neyseki iz kalmayacak şekilde iyileşti.
bunlar aynı zamanda bir defa evleniyoruz kafasıyla adamı olmadık borca da sokar bir ton simli fotoğraf için.
evlerden ırak ya. allah'ım sen bizi böylelerinden koru amin.
devamını gör...
9.
1. yaş doğum gününü kutlayan anne babalardır bana göre. maskot ediyorlar kendilerine. sanki o çocuk hatırlayacak. kendilerine tatmin.
devamını gör...
10.
"ben yemek bişirmesini bilmem, bulaşık yıkamayı bilmem, çocuk bakamam" diyen sosyete özentili sonradan görme avellerin anne olma durumu.
inşaallah ayakları yere basa, çocuk kendine benzemeye.
inşaallah ayakları yere basa, çocuk kendine benzemeye.
devamını gör...
11.
" ben çocukken yapamadım, çocuğum yapsın" düsturuyla hareket eden anneler var. kendilerine gerizekalı demek istemem. ancak şu an çocuklarla yaşadığımız sınır problemlerinin temelinde anne babaların hep bu tarz düşünceleri var. hatta çocuğu yanlış bir şey yaptığında çocuğunu değil de çocuğuna müdahale edeni hatalı gören, asla çocuğunda suç aramayan ve yeni neslin %200 ünü oluşturan bu anne babalardan bana gına geldi.
benim maruziyetimi geçtim, e akılsız anne baba sen ölene kadar çocuğunla sorun yaşayacaksın çünkü çocuğun yaptığının yanlış olduğunu asla öğrenmedi.
benim maruziyetimi geçtim, e akılsız anne baba sen ölene kadar çocuğunla sorun yaşayacaksın çünkü çocuğun yaptığının yanlış olduğunu asla öğrenmedi.
devamını gör...
12.
geçen parkta denk geldim böyle bir kadına. çocuk yerde (parkın ortası değil ha,üstüne basılmasın ayağa takımasın diye sote bir yere koymuştum) plastik kapalı kutunun üstüne basmaya başladı. napıyorsun len dedim kaçtı gitti anasının yanına.kadın ne uyardı,ne kızdı.şok oldum.ama bildiğin üstünde tepindi.
ne bu anneden hayır gelir ne evladından. allah sayılarını azaltsın.amin.
ne bu anneden hayır gelir ne evladından. allah sayılarını azaltsın.amin.
devamını gör...
13.
son gerçek anneler bizim annelerimizdi
devamını gör...
14.
internet anneleridir. kaç tane çocuk yetiştirmiş, bu konuda tecrübeli büyüklerinin fikirlerini, tavsiyelerini ciddiye almaz ama internette bilmem ne anneleri sayfasında gördüğü kendisi gibi salak birinin mantık dışı yorumunu düstur edinip onun dediğini sorgulamadan yapar mesela. koruyuculuk adı altında çocuğu moron yapar. hiçbir sorumluluk yüklemez her şeyi onun yerine yapar ama gider motor becerileri gelişsin diye boktan oyun setlerine bir dünya para döker. çocuk zaten yüzüne bakmaz bu setlerin, sonunda çöp olur. çocuk büyümeye başlar yavaş yavaş sofra hazırlama, yatak toplama kıyafet katlamayı öğret dersin(kız erkek fark etmeden), ay yok o yorulmasın bir yerine bir şey olur ben yaparım der.
bre geri zekalılar, bir ebeveyn olarak sizin vazifeniz çocuğu hayata hazırlamak. siz her zaman yanında olmayacaksınız. herkes o çocukları sizin gibi pışpışlamayacak. özgüvenli olsun diye hiçbir bokuna ses çıkarmadığınız şımarık veletleriniz yarın toplumun başına bela olacak. psikolojisi bozulmasın diye hiçbir şeyine ses etmediğiniz, nerede nasıl davranması gerektiğini öğretmediğiniz piçleriniz ileride hem başaklarının psikolojisini bozacak, hem de aslında nasıl boş, işe yaramaz biri olduklarını fark ettiklerinde asıl o zaman daha büyük çöküş yaşayacaklar.
2000 sonrası annelerin ilk mahsulleri birkaç yıldır iş hayatında ve cidden nasıl donanımsız, nasıl boş, hiçbir boktan anlamayan, sosyal hayatın içindeki basit şeyleri bile çözümleyemeyen ayırt edemeyen angutlarla dolu her yer.
elbette ki gerçekten bilinçli ebeveynler ve donanımlı kaliteli çocukları da yok değil. iyi ki de varlar ama bir de bu davarlar da varlar.
gerçekten bilinçli ebeveyn olmak güzel bir şey. ama sonradan görme, desinler diye yaşayan, çocuğun gereksinimlerinden ziyade kendi bencil ihtiraslarını tatmin etmeye çalışan u yaratıklara benim tahammülüm yok.
bu yazdıklarımı okuduğunuzda sinirleniyorsanız, bana kızıyorsanız kusura bakmayın ama siz de ya bunlardansınız ya da bunlardan olma adayı.
tekrar ediyorum anne baba olarak hepimizin görevi çocuğu hayata hazırlamaktır. yarın bir deprem oldu, kaza geçirdin geberdin gittin. çocuk kaldı bir başına, ne yapacak? yani elbette bir survivor yetiştirin demiyoruz ama çocuklarınıza dozunda sorumluluk yükleyerek kimseye yük olmadan, kimseye ihtiyaç duymadan yaşamayı kendi kendine yetebilmeyi ve para yönetimini öğretin. öğretin ki çocuğunuz sizi ilerde iyi ansın. yarın öbür gün iş hayatına girdiğinde annem babam bana hiçbir şey öğretmedi keşke biraz bir şeyleri kendi başıma yapmama izin verseydi diye size kızmasın..
çevremde birkaç tane var bu tiplerden. çok doluyum. kalbinizi kırarım.!!11!
bre geri zekalılar, bir ebeveyn olarak sizin vazifeniz çocuğu hayata hazırlamak. siz her zaman yanında olmayacaksınız. herkes o çocukları sizin gibi pışpışlamayacak. özgüvenli olsun diye hiçbir bokuna ses çıkarmadığınız şımarık veletleriniz yarın toplumun başına bela olacak. psikolojisi bozulmasın diye hiçbir şeyine ses etmediğiniz, nerede nasıl davranması gerektiğini öğretmediğiniz piçleriniz ileride hem başaklarının psikolojisini bozacak, hem de aslında nasıl boş, işe yaramaz biri olduklarını fark ettiklerinde asıl o zaman daha büyük çöküş yaşayacaklar.
2000 sonrası annelerin ilk mahsulleri birkaç yıldır iş hayatında ve cidden nasıl donanımsız, nasıl boş, hiçbir boktan anlamayan, sosyal hayatın içindeki basit şeyleri bile çözümleyemeyen ayırt edemeyen angutlarla dolu her yer.
elbette ki gerçekten bilinçli ebeveynler ve donanımlı kaliteli çocukları da yok değil. iyi ki de varlar ama bir de bu davarlar da varlar.
gerçekten bilinçli ebeveyn olmak güzel bir şey. ama sonradan görme, desinler diye yaşayan, çocuğun gereksinimlerinden ziyade kendi bencil ihtiraslarını tatmin etmeye çalışan u yaratıklara benim tahammülüm yok.
bu yazdıklarımı okuduğunuzda sinirleniyorsanız, bana kızıyorsanız kusura bakmayın ama siz de ya bunlardansınız ya da bunlardan olma adayı.
tekrar ediyorum anne baba olarak hepimizin görevi çocuğu hayata hazırlamaktır. yarın bir deprem oldu, kaza geçirdin geberdin gittin. çocuk kaldı bir başına, ne yapacak? yani elbette bir survivor yetiştirin demiyoruz ama çocuklarınıza dozunda sorumluluk yükleyerek kimseye yük olmadan, kimseye ihtiyaç duymadan yaşamayı kendi kendine yetebilmeyi ve para yönetimini öğretin. öğretin ki çocuğunuz sizi ilerde iyi ansın. yarın öbür gün iş hayatına girdiğinde annem babam bana hiçbir şey öğretmedi keşke biraz bir şeyleri kendi başıma yapmama izin verseydi diye size kızmasın..
çevremde birkaç tane var bu tiplerden. çok doluyum. kalbinizi kırarım.!!11!
devamını gör...
15.
anneler ve babalar diyelim. benim en saçma bulduğum şey cinsiyet partileri. ya arkadaş gerizekalı mısınız da zaten iki ihtimal bulunan bir durumda her ikisine de sevineceğinizi söylediğiniz halde çıkan sonuca deliler gibi sevinip bir de buna parti düzenliyorsunuz. çılgınlar gibi sevinmeler, abartı duygusal reaksiyonlar falan. salak mısın zaten ya kız olacak ya erkek. yani sevindiğin değil de diğeri olsaydı oturup ağlamayacaktın değil mi mesela? sonradan görmeliğin dik âlâsı. milleti de mecbur bırakıyorlar bu saçmalıklara. allah akıl fikir versin ama net gerizekalılık bu.
devamını gör...
16.
(bkz: yarabbi şükür)
devamını gör...
17.
dünyanın ve evrenin en saçma başlığı
devamını gör...
18.
yani ne tanım girsem bilemedim.
yeni nesil gerizekalı anneler işte.
bence herkes çocuk yetiştirmemeli. fakat bu işin kıstası olmuyor, yapan yetiştiriyor.
sonra başımıza bela oluyor.
zaten yeni nesil g.zekalı anneler olarak adlandırılan güruh 30 yaş altı grup. hatta 2000 sonrası doğumlular bile paldır küldür çocuk yapıyor. bu ne cesaret bu ne hırs anlamadım gitti.
isteyen istediğini yapabilir, bana karışmadığı sürece sıkıntı yok.
çocuk sahibi olmak da güzel bir şey, insanlar mutlu oluyor, aileler büyüyor. yapın gitsin anasını satayım.
sosyal medyadan çok etkileniyor bu anneler. babalar da öyle.
instagramdaki çift hesapları ne iş mesela..
ev yaşantısı, mahremiyet zart zurt hepsi ortada.
pijamalarla çekilen içerikler, çocuk/bebek desen içeriklere alet..
ben böyle şeylere karşıyım.
geri kafalılığımdan değil ha, priv hesabımda donla bile foto atıyorum
ama bazı şeyler de bütün sosyal mecralara meze edilmemeli diye düşünüyorum.
bu sonsuz içerik havuzunda genç ve cahil anneler bunları izleyip izleyip sonra sapıtıyor.
dediğim gibi babalar da öyle.
fazla uzatmayayım maalesef internet çağının önümüze koyduğu başka bir tiplemedir.
bir nesle yazık olacak da durun bakalım daha oranın başındayız.
yeni nesil gerizekalı anneler işte.
bence herkes çocuk yetiştirmemeli. fakat bu işin kıstası olmuyor, yapan yetiştiriyor.
sonra başımıza bela oluyor.
zaten yeni nesil g.zekalı anneler olarak adlandırılan güruh 30 yaş altı grup. hatta 2000 sonrası doğumlular bile paldır küldür çocuk yapıyor. bu ne cesaret bu ne hırs anlamadım gitti.
isteyen istediğini yapabilir, bana karışmadığı sürece sıkıntı yok.
çocuk sahibi olmak da güzel bir şey, insanlar mutlu oluyor, aileler büyüyor. yapın gitsin anasını satayım.
sosyal medyadan çok etkileniyor bu anneler. babalar da öyle.
instagramdaki çift hesapları ne iş mesela..
ev yaşantısı, mahremiyet zart zurt hepsi ortada.
pijamalarla çekilen içerikler, çocuk/bebek desen içeriklere alet..
ben böyle şeylere karşıyım.
geri kafalılığımdan değil ha, priv hesabımda donla bile foto atıyorum
ama bazı şeyler de bütün sosyal mecralara meze edilmemeli diye düşünüyorum.
bu sonsuz içerik havuzunda genç ve cahil anneler bunları izleyip izleyip sonra sapıtıyor.
dediğim gibi babalar da öyle.
fazla uzatmayayım maalesef internet çağının önümüze koyduğu başka bir tiplemedir.
bir nesle yazık olacak da durun bakalım daha oranın başındayız.
devamını gör...