#ödüllü filmler
muammer özer'in yazıp yönettiği, 1985 yılında gösterilmiş bir filmdir.
daha iyi bir hayat için istanbul'a gelen mutlu bir aile istanbul'da akrabalarını bulamayınca ortada kalır. aile daha sonra terk edilmiş bir otobüsü eve dönüştürüp orada mutlu mesut yaşamaya başlar fakat bu sefer de çevredeki insanların onlara karşı tutumu iyi olmayacaktır.
daha iyi bir hayat için istanbul'a gelen mutlu bir aile istanbul'da akrabalarını bulamayınca ortada kalır. aile daha sonra terk edilmiş bir otobüsü eve dönüştürüp orada mutlu mesut yaşamaya başlar fakat bu sefer de çevredeki insanların onlara karşı tutumu iyi olmayacaktır.
yönetmen:
muammer özer
oyuncular:
tarık akan
hale soygazi
yavuzer çetinkaya
savaş yurttaş
selçuk uluergüven
muammer özer
oyuncular:
tarık akan
hale soygazi
yavuzer çetinkaya
savaş yurttaş
selçuk uluergüven
*antalya altın portakal film festivali (1985) - en iyi senaryo / en iyi müzik
öne çıkanlar | diğer yorumlar
başlık "örnek vatandaş" tarafından 30.05.2021 22:20 tarihinde açılmıştır.
1.
yurt içi ve yurt dışında çeşitli ödüllere layık görülen bir film. büyük kente gelen, aradıkları yakınlarını bulamayan ve bir arsada terk edilmiş bir otobüse sığınan dört kişilik bir ailenin hayat savaşı konu ediliyor. tarık akan ve hale soygazi rollerini inandırıcı şekilde oynamışlar.
devamını gör...
2.
muammer özer yönetmenliğinde çekilmiş 1985 yapımlı türk filmi;
senaryo da kendisine aittir.
tarık akan
hale soygazi gibi oyuncular başrolde yer alıyor ve filmimiz 5 tane ödül almıştır.
filmimizin tarık akan'ın toplumsal sorunları ele aldığı filmlerinden biri olduğu söylenebilir, köyden kente göç, gelir eşitsizliği, köylünün kente yerleşmesi ve işsizlik, konut yetersizliği gibi toplumun gerçeklerini su yüzüne çıkaran bir film olduğu ortada.
filmimizin konusuna geçmek gerekirse;
kamil ve emine adlı çiftin çocuklarıyla kente göç etmesi ile yanında yaşamak veya iş bulması için yardım isteyecekleri selim adında akrabanın öldüğünü öğrenmeleri sonucu kendi başlarının çaresine bakmak zorunda kalmalarını anlatıyor.
bu süreçte yaşadıkları, hayata tutunma çabaları, topluma kendilerini kabul ettirme çabası, iş bulma, kente âdapte olma gibi durumlar ustaca sergileniyor.
daha sonra kalacak yer olmadığından ve ev kira fiyatları fazla olduğundan bir otobüsü bir avuç cennet haline getirip orada yaşamaya başlıyorlar.
film hakkında kendi fikrimi belirtmem gerekirse; tarık akan'ın biraz kaba bir rolde oluşunu sevmedim ama rolünün ruhuna bürünmesi güzeldi.
tam bir köy adamı oluşu filmi daha izlenilir kılıyor.
hale soygazi'nin doğal anadolu kadını rolü iyiydi.
en sevdiğim sahne otobüsün içindeyken ailecek yerde gülüp oynadıkları eğlendikleri sahne oldu.
yoksulluğu, çaresizliği, köy insanının şehirdeki mücadelesini, işsizliği, gelir eşitsizliğini ve evsizliği, evsiz insana toplumun bakış açısını yansıtan iyi bir film olduğu söylenebilir.
en sonunda sığındıkları hurdadan da kovulmaları çok acıydı.
senaryo da kendisine aittir.
tarık akan
hale soygazi gibi oyuncular başrolde yer alıyor ve filmimiz 5 tane ödül almıştır.
filmimizin tarık akan'ın toplumsal sorunları ele aldığı filmlerinden biri olduğu söylenebilir, köyden kente göç, gelir eşitsizliği, köylünün kente yerleşmesi ve işsizlik, konut yetersizliği gibi toplumun gerçeklerini su yüzüne çıkaran bir film olduğu ortada.
filmimizin konusuna geçmek gerekirse;
kamil ve emine adlı çiftin çocuklarıyla kente göç etmesi ile yanında yaşamak veya iş bulması için yardım isteyecekleri selim adında akrabanın öldüğünü öğrenmeleri sonucu kendi başlarının çaresine bakmak zorunda kalmalarını anlatıyor.
bu süreçte yaşadıkları, hayata tutunma çabaları, topluma kendilerini kabul ettirme çabası, iş bulma, kente âdapte olma gibi durumlar ustaca sergileniyor.
daha sonra kalacak yer olmadığından ve ev kira fiyatları fazla olduğundan bir otobüsü bir avuç cennet haline getirip orada yaşamaya başlıyorlar.
film hakkında kendi fikrimi belirtmem gerekirse; tarık akan'ın biraz kaba bir rolde oluşunu sevmedim ama rolünün ruhuna bürünmesi güzeldi.
tam bir köy adamı oluşu filmi daha izlenilir kılıyor.
hale soygazi'nin doğal anadolu kadını rolü iyiydi.
en sevdiğim sahne otobüsün içindeyken ailecek yerde gülüp oynadıkları eğlendikleri sahne oldu.
yoksulluğu, çaresizliği, köy insanının şehirdeki mücadelesini, işsizliği, gelir eşitsizliğini ve evsizliği, evsiz insana toplumun bakış açısını yansıtan iyi bir film olduğu söylenebilir.
en sonunda sığındıkları hurdadan da kovulmaları çok acıydı.
devamını gör...