hadis inkarcılarını tövbe ettirecek bilgiler
başlık "saksı" tarafından 11.12.2020 19:08 tarihinde açılmıştır.
1.
2.
bir müslüman islam dinini bırakıp hadis dinine geçmeyeceğine göre, tövbe etmesi gerekenler hadisçilerdir.
islam dininin tek kaynağı kuran'dır:
www.kurandakidin.com/
islam dininin tek kaynağı kuran'dır:
www.kurandakidin.com/
devamını gör...
3.
allah swt bir ayette diyorki:
peygamber size ne verdiyse alın; neyi yasakladıysa ondan da kaçının. allah'tan korkun. çünkü allah'ın cezası pek çetindir. (haşir, 59/7)
gerçekten bu ayeti de mi reddedeceksiniz?
peygamber size ne verdiyse alın; neyi yasakladıysa ondan da kaçının. allah'tan korkun. çünkü allah'ın cezası pek çetindir. (haşir, 59/7)
gerçekten bu ayeti de mi reddedeceksiniz?
devamını gör...
4.
dediğimi yap, yaptığımı yapma.
devamını gör...
5.
allah'ın aslında olmaması bu bilgilerden biridir.
devamını gör...
6.
#402917
peygamberimiz bir karar alırken kur'an'ı kerimden bakarak hüküm veriyor.
bizim derdimiz kur'an'da olmayan, hükümlerin "bu peygamber sözüdür" diyerek sanki kutsal kitapta geçiyormuş gibi kabul edilmesi.
maide - 48
bismillahirrahmanirrahim,
sana da, ondan önceki kitapları tasdik edici ve onları gözetici olarak kitabı hak ile indirdik. onun için, sen de allah'ın indirdiğiyle hükmet; sana gelmiş olan haktan sonra artık onların heveslerine uyma. her biriniz için biz bir şeriat ve bir yol belirledik. eğer allah dileseydi sizi tek bir ümmet yapardı. ancak verdikleriyle sizi sınamak için ümmetlere ayırmıştır; siz de hayırlı işlerde birbirinizle yarışın. hepinizin dönüşü allah'adır; anlaşmazlığa düştüğünüz şeyleri o size bildirecektir.
yine başka bir ayette,
a'raf 203
bismillahirrahmanirrahim,
(ey muhammed!) onlara (istedikleri) bir âyet getirmediğin zaman (alay ederek) derler ki: “onu (da) bir yerlerden derleyip toplasaydın ya.” de ki: “ben ancak rabbimden bana vahyedilene uymaktayım. bu (kur’an âyetleri), rabbinizden gelen basiretlerdir (gönül gözlerini aydınlatan nurlardır). iman edecek bir topluluk için bir hidayet kaynağı ve bir rahmettir.”
yine başka bir ayette,
ankebut suresi 18. ayet,
bismillahirrahmanirrahim,
"eğer yalanlarsanız bilin ki, sizden önceki ümmetler de yalanlamıştı. resule de düşen, açık bir tebliğden başka şey değildir."
başka bir ayette,
bismillahirrahmanirrahim,
"işte bunlar, allah'ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. hal böyle iken allah'tan ve onun ayetlerinden sonra hangi söze inanıyorlar?"
buradaki söz kelimesi farklı kayıtlarda hadis olarak da çeviriliyor, nitekim kur'an'ın orijinal dili olan arapçada bu ayette söz yerine "hadis" deniyor
tilke âyâtu(a)llâhi netlûhâ ‘aleyke bilhakk(i)(s) febi-eyyi hadisin ba’da(a)llâhi ve âyâtihi yu/minûn(e)
şimdi bu ayetlere bakarak hz muhammed (sav) 'ın kuran'da olmayan bir şeye hüküm verme kanısına varabilir miyiz?
peygamberimiz kadar güzel ahlaklı bir insanın, bazı hadis rivayetlerinde peygamberimize atfedildiği kadar acımaz bir insan olmasını bekleyebilir miyiz?
mesela en basitinden,
zina yapılan kadınların taşlanarak öldürülmesi gerekildiğini, hatta zina yapan bir maymunu taşlayan bir maymun sürüsünü görüp, onlara katılarak zina yapan maymunu (evet maymunu) taşladığına nasıl inanabiliriz?
peygamberimiz bir karar alırken kur'an'ı kerimden bakarak hüküm veriyor.
bizim derdimiz kur'an'da olmayan, hükümlerin "bu peygamber sözüdür" diyerek sanki kutsal kitapta geçiyormuş gibi kabul edilmesi.
maide - 48
bismillahirrahmanirrahim,
sana da, ondan önceki kitapları tasdik edici ve onları gözetici olarak kitabı hak ile indirdik. onun için, sen de allah'ın indirdiğiyle hükmet; sana gelmiş olan haktan sonra artık onların heveslerine uyma. her biriniz için biz bir şeriat ve bir yol belirledik. eğer allah dileseydi sizi tek bir ümmet yapardı. ancak verdikleriyle sizi sınamak için ümmetlere ayırmıştır; siz de hayırlı işlerde birbirinizle yarışın. hepinizin dönüşü allah'adır; anlaşmazlığa düştüğünüz şeyleri o size bildirecektir.
yine başka bir ayette,
a'raf 203
bismillahirrahmanirrahim,
(ey muhammed!) onlara (istedikleri) bir âyet getirmediğin zaman (alay ederek) derler ki: “onu (da) bir yerlerden derleyip toplasaydın ya.” de ki: “ben ancak rabbimden bana vahyedilene uymaktayım. bu (kur’an âyetleri), rabbinizden gelen basiretlerdir (gönül gözlerini aydınlatan nurlardır). iman edecek bir topluluk için bir hidayet kaynağı ve bir rahmettir.”
yine başka bir ayette,
ankebut suresi 18. ayet,
bismillahirrahmanirrahim,
"eğer yalanlarsanız bilin ki, sizden önceki ümmetler de yalanlamıştı. resule de düşen, açık bir tebliğden başka şey değildir."
başka bir ayette,
bismillahirrahmanirrahim,
"işte bunlar, allah'ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. hal böyle iken allah'tan ve onun ayetlerinden sonra hangi söze inanıyorlar?"
buradaki söz kelimesi farklı kayıtlarda hadis olarak da çeviriliyor, nitekim kur'an'ın orijinal dili olan arapçada bu ayette söz yerine "hadis" deniyor
tilke âyâtu(a)llâhi netlûhâ ‘aleyke bilhakk(i)(s) febi-eyyi hadisin ba’da(a)llâhi ve âyâtihi yu/minûn(e)
şimdi bu ayetlere bakarak hz muhammed (sav) 'ın kuran'da olmayan bir şeye hüküm verme kanısına varabilir miyiz?
peygamberimiz kadar güzel ahlaklı bir insanın, bazı hadis rivayetlerinde peygamberimize atfedildiği kadar acımaz bir insan olmasını bekleyebilir miyiz?
mesela en basitinden,
zina yapılan kadınların taşlanarak öldürülmesi gerekildiğini, hatta zina yapan bir maymunu taşlayan bir maymun sürüsünü görüp, onlara katılarak zina yapan maymunu (evet maymunu) taşladığına nasıl inanabiliriz?
devamını gör...
7.
kim bilerek bana yalandan bir söz isnat ederse, cehennemdeki yerine hazırlansın.”*, böyle bir hadis var. şimdi hangi alim, hadis ravisi bilerek buna aykırı davranabilir ki?
ayrıca, bilerek hz. peygamber 'in söylemediği bir sözü ona isnat etmek ne kadar çirkin ise, onun söylediği bir sözü de doğru bulmayarak onu inkar etmek de o kadar çirkindir.
hadisler islam'ın 2. en önemli kaynağıdır, onları elinin tersiyle itende kötü niyet aranır.
ayrıca, bilerek hz. peygamber 'in söylemediği bir sözü ona isnat etmek ne kadar çirkin ise, onun söylediği bir sözü de doğru bulmayarak onu inkar etmek de o kadar çirkindir.
hadisler islam'ın 2. en önemli kaynağıdır, onları elinin tersiyle itende kötü niyet aranır.
devamını gör...
8.
hadis senedlerinin başından sonuna kadar âdil/güvenilir, zâbıt/hafızası kuvvetli olan, muttasıl/ ilk kaynağına kadar kesintisiz ulaşması vb.
bu durumda râvilerden biri zâbıt olmasa diğer şartları taşısa bile ‘sahih’ değil hasen diye adlandıracak kadar ince düşünmüş alimler
kimi zaman hadislerin sübutunu doğrudan doğruya reddetmek şeklinde, kimi zaman ise hadislerin delil değerini kabul etmemek gibi dolaylı yollarla gerçekleşen “hadis ve sünneti inkâr” yönelişi, temelde zihniyet bozukluğudur.
hadîs ve sünneti iyi anlamak ve iyi kavramak en iyi cevaptır.
bu durumda râvilerden biri zâbıt olmasa diğer şartları taşısa bile ‘sahih’ değil hasen diye adlandıracak kadar ince düşünmüş alimler
kimi zaman hadislerin sübutunu doğrudan doğruya reddetmek şeklinde, kimi zaman ise hadislerin delil değerini kabul etmemek gibi dolaylı yollarla gerçekleşen “hadis ve sünneti inkâr” yönelişi, temelde zihniyet bozukluğudur.
hadîs ve sünneti iyi anlamak ve iyi kavramak en iyi cevaptır.
devamını gör...
9.
hadis inkarcıları, hem kendisini hem de çevresini kandıran modernist şarlatanlardır çünkü gerçek islam'a göre samimi bir müslüman, "kur'an+ kütüb-ü sitte hadisleri"ne iman eder. dine göre kur'an, allah'ın sözü; hadisler de peygamber'in sözüdür bu kadar basit. hadis inkarcıları, bu mantıkla(!) muho'nun sözlerini yok sayıyorlar. aslında islam fıkhına göre katl-i vacipler de bunun farkında değiller.
hadis inkarcılığının sebebi hadislerdeki bazı skandal ifadelerdir. bundan arabın dini islam'ı kurtarmaya çalışıyorlar.
hadis inkarcılığının sebebi hadislerdeki bazı skandal ifadelerdir. bundan arabın dini islam'ı kurtarmaya çalışıyorlar.
devamını gör...