müslüman kardeşlerime tanım kasmada yardımcı olacağını düşüyorum. her gece şiir bırakanlarla aradaki haksız rekabeti bitirelim hak geçmesin.
devamını gör...
“tarumar etmediğin hiçbir heykel ve düzeltmediğin hiçbir yüksek kabir bırakmayasın.” (bk. müslim, cenaiz,93; ebu davud, cenaiz, 68; tirmizî, cenaiz, 56; nesai; cenaiz,99, ahmed b. hanbel,1/96,129)
devamını gör...
biz hadis yazarken hz. peygamber yanımıza geldi ve “yazdığınız şey nedir?” dedi. “senden işittiğimiz hadisler” dedik. hz. peygamber dedi ki: “allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? sizden evvelki milletler allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar.”

el hatib, takyid 33

www.kurandakidin.com/2011/1...
devamını gör...
"dilin çıkardığı fitne, kılıcın vurduğu darbeden daha şiddetlidir."

hz. muhammed(s.a.a.)
devamını gör...
"şu üç şey âdemoğlunun saadetindendir; saliha bir hanım, geniş ev, rahat binek." *
devamını gör...
لا تجلس على حجر في الشتاء ، ولا تجلس على رأسه في الصيف.
devamını gör...
heves edilecek iki kimse var: birincisi allah teâlâ'nın kendisine verdiği ilimle amel edip başkasına da öğreten; ikincisi de allah'ın verdiği serveti hayra sarfedendir.
devamını gör...
ben iki tane bırakayım da sözlükteki zengin mü'minlerin beline, fakir ve abaza islamcıların ise eline kuvvet gelsin.
1- “peygamber bir gecede dokuz hanımıyla ayrı ayrı cinsel ilişki kurardı.” (buhari, muhtasar tecrid-i sarih, hadis no: 192)
2- "peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar, hanımı zeynep’le cinsel ilişkiye girerdi." (kaynak: sahih buhari, hibe, 8)
devamını gör...
güzel ahlakıyla dinsizken de dindarken de yüksek olarak tanınmış bir şahsiyet olan islam peygamberi hadis ve rivayetlerle küçük düşürülmek istenir, bu yersiz ve yetersiz girişimler bin dörtyüz yıldır devam eder.

bize de buna gerek duyanlara hidayet dilemek düşer.

dinimiz amin
devamını gör...
"ağızların tadını kaçıran ölümü sıkça hatırlayınız. "
devamını gör...
iğrenç fantezilerin bir ürünü olan "şeytan zart diye osurur hadisi" ile "şeytanın insanın kulağına işemesi" adlı sıkandal hadisler. işte, islam'ın gizlenen gerçek yüzü:
1) "namaz için ezan okunduğu vakit şeytan, ezanı işitmemek için sesli olarak yellenerek kaçar. ezan bitince tekrar gelir, kâmet getirildiği vakit yine geri giderek yellenir; kâmet de bittiği zaman gelir de insanla kalbinin arasına girer ona: 'falân şeyi hatırla, filân şeyi hatırla' diyerek önceden hatırına gelmeyen şeyleri hatırlatır. böylelikle insan kaç rekât namaz kıldığını bilmez olur." (sahih-i buhari, ezan/4; tecrid, hadis no.: 360; sahih-i müslim, kitabu's-selat/16-19 hadis no.: 389)
2) "namaza vaktinde kalkmayıp uyuyakalan o kimselerin kulaklarına şeytan işemiştir." (sahih-i buhari, teheccüd, 13)
devamını gör...
gece gündüz, bugün yarın sen hadisi bırak.. allahın dini diyorsan, allah sana hadis göndermedi.. allah şunun bunun naklettiği söylentiye dayalı bir din gönderir mi, seçer mi.. hadisle (söylentiyle) din oluyorsa kitaba, ayete, vahiye peygambere ne gerek var..
devamını gör...
simdi bu basliga toplanan arkadaslarin hicbiri hadisten anlamiyor. oyle 1 baslik. 50 kere de morarttik bu arkadaslari.

teker teker cevap vericem, ogrenip ortamlarda satabilirsiniz. ilk once nickaltimda bana sallamis gelmis bulundum kardesimizle baslayalim hadis ogrensin, sonra alp kardesimize 2 ders verelim.

1. ilk kardesimiz hangi hadisi alintilamis bakalim,


peygamber bir gecede dokuz hanımıyla ayrı ayrı cinsel ilişki kurardı.


bu hadis hz. enes'in sozu. kendisi peygamber'in 10 yil hizmetini yapmis sahabidir.

boyle 1 sey yok. cunku hz. aise 1 hadisinde diyor ki,

peygamber, nerdeyse her gun tum hanimlarini ziyaret ederdi. fakat hicbiriyle munasebette bulunmaz , o gun hangi haniminin sirasi gelmisse onunla munasebette olurdu.

"sira" ne demek?

poligamik toplumlarda, kisi, esleriyle yasamaz. eslerinin ayri evleri olur, ve kisi hepsini ziyaret edebilse de, hepsiyle ayni gun munasebete giremez. bunun belirli gunleri vardir.

hz. aise de diyor ki, resulullah hemen hemen ber gun tum eslerini ziyaret eder, fakat munasebete girmezdi. fakat 1 haniminin gunu gelince sadece onunla munasebette buluburdu.

peki bu hadis, enes'in hadiisyle celisir mi? hayir.

neden?

cunku enes, ilgili hadisin 1 versiyonunda, "peygamber, bigun, tum hanimlariyla beraber oldu" diyor.

yani bigun diyor, olayi belirli gunle sınırlıyor 1 versiyonunda.

hz. aise'nin de bununla ilgili 1 hadisi var.

peygamber bunu, 632'de yapmistir. yani hayatinin son senesinde.

bunu hayatinin son senesinde veda hacci ve mina donemi olmak uzere 2 kez, veya 1 kez yapmistir.

peki neden?

cunku peygamber 1 hadisinde, sahabilere, ihrama girmeden once mi ne hanimlarinizla munasebete girin demistir. cunku ihramliyken bunu yapamazsiniz, dolayisiyla bundan once cinsel tatmiminizi gerceklestirin.

bu sebepten olsa gerek, peygamber de ihrama girmeden once o gun tum hanimlariyla munasebette bulundu. cunku ihramliyken cimaya giremezdi, ki bu konuda, bundan cekinen, yok yapmiyim diyen sahabi olursa da bu konuda, bak ben de yapiyorum diye ornek olmus oldu.

yani enes'in sozu, peygamber'in vefat yili, 632'deki belirli 1 gununu kapsar.

yoksa peygamber her gun tum hanimlarino gezmezdi tabiki. nerdeyse her gun hepsini ziyaret ederdi, fakat bu cinsel 1 ziyaret degil, belki konusma, alisveris ihtiyacini sorma minvalinden ziyaretler olabilir.

2. gene ayni kardes 1 hadis daha alintiliyor,


peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar, hanımı zeynep’le cinsel ilişkiye girerdi."


hadis oyle degil. hadis ayni sekilde 1 seferlik olaydan bahseder.

soyle ki peygamber 1 gun disarda 1 kadin goruyor, eve gelip o sira 1 isle mesgul olan hanimi zeyneb ile munasebete giriyor.

cikiginda sahabilere acikliyor ki, kadinlar karsiniza seytan gibi cikar(imam taberi, araplarin insan, hayvan, cin ve diger her seye seytan diyebildiklerini soylemistir, bunun sebebi o seyin ister istemez baska 1 kimseyi gunaha sokabilmesidir yani burdaki kullanim arapcada kotuluge vesile olabilen anlaminda 1 kullanimdir ki hadislerde bicok ornegi var), seytan gibi gider.o o sebepten boyle oldugunda gidip hemen haniminizla munasebette olunuz.

bu ne demek peki?

erkekler dogasi geregi gunaha meyilli canlilardkr. ister istemez gozleri 1 kadina takilabilir.

bu onlari istimna veya zina gibi gubahlara sokabilir. o sebepten boyle 1 meyil yasadiginda hemen haimiyla munasebete girsin, cinsel tatmibi sonsun ki, eliyle kendini tatmin etmsin, veyahut hanimina ihanet etmesin.

aslinda gayet mantikli 1 yontem. cinsel meylin uyaninca haniminla munasebete girmez misin? girersin. mesele bu kadar basit.

3. simdi de alp kardesimizin alintiladigi hadislere gelelim,


namaz için ezan okunduğu vakit şeytan, ezanı işitmemek için sesli olarak yellenerek kaçar. ezan bitince tekrar gelir, kâmet getirildiği vakit yine geri giderek yellenir; kâmet de bittiği zaman gelir de insanla kalbinin arasına girer ona: 'falân şeyi hatırla, filân şeyi hatırla' diyerek önceden hatırına gelmeyen şeyleri hatırlatır. böylelikle insan kaç rekât namaz kıldığını bilmez olur.


bu hadis 2 sekilde aciklanmistir.

1. seytanin yellenip kacmasi hakiki manadadir. seytan yemek yiyebiliyorsa, su icebiliyorsa, yellene de bilir. onlar da bizim gibi canlilar ve imtihan ediliyorlar. sen de bunu yapiyorsun, belki onlarda farklidir o kadar. burda seytanin yellenmesi de ezanin sesiyle irkilmesi zamani yasanir ve korkusundan kacip gider.

2. burdaki yellenmek mecazendir. mesela turkcede "ödüm koptu" derler. biri sana korkudan odum koptu deyince hakikaten odu koptu demezsin, korkusunu ifade etmek icindir. dolayisiyla burda seytanin yellenerek kacmasi mecazi olup, seytanin ezandan korkup uzaklasmasini ifade etmektedir.

gayet mantikli aciklamalar.

4. ayni arkadasin son alintiladigi hadis,


namaza vaktinde kalkmayıp uyuyakalan o kimselerin kulaklarına şeytan işemiştir.


bunu zaten arapcayi arastirmis olanlar bilir. seytan idrar yapti ifadesi araplarda kisinin o konudaki dalginligini ifade eden 1 deyimdir.

araplar seytan surana isedi, burana isedi derler.

seytanin kulaga isemesi 1 deyimdir, kisinin duyamayacak kadar dalgin halde oldugunu ifade eder.

hakeza hadiste işa ve sabah namazina kalkamayip uyuyakalanlarin kulaklarina seytan isedi denir.

cunku işa namazi gec vakitlerde olur ki insanlar o zama uyur, ki sabah namazi erken vakitlerde olur ki insanlar o zamanlarda da uyur.

bu kimseler ezanin sesine dahi aldiris etmez uyurlar, bu kadar agir uykulari vardir.

dolayisiyla boyle kimseler icin arapcadaki seytanin isemesi deyimi kulaga izafe edilerek soylenmis.

mesele bu kadardir.

goruldugu uzere hadisleri lekelemeniz, bu konuda cahil olmanizdan kaynaklaniyor.

ve buna ragmen cesaret edip bilip bilmeden hadisleri elestirebiliyorsunuz.

cahiller cesur olur demisler. herkes bildigi mesele hakkinda yorum yapsin.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"geceye bir hadis bırak" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim