1.
istanbul(konstantinopolis) konsili, hristiyanlık tarihinde 381 yılında birinci theodosius tarafından istanbulda toplanan 2. konsildir. 325 iznik konsili tarafından kurulan inanç sisteminin onaylanması ve ariusçuluk anlaşmazlığı ile ilgilenmiştir. 381 istanbul konsili, aya irini kilisesinde 381 yılının mayıs ile temmuz ayları arasında toplanmıştır.
ariusçuluk anlaşmazlığı, berberi asıllı bir rahip olan ariusun görüşlerinden kaynaklanmaktadır. arius, 310 yıllarında mısırdaki iskenderiyenin ilçesi banealis'te göreve başlamıştır. arius'a göre, sonsuzdan beri var olan tanrı bir'dir ve tek'tir, isa ise sonradan tanrı tarafından yaratılmış bir insandır. buna kanıt olarak matta incilindeki 5:9 ve 5:44-45 ayetlerini ("ne mutlu barışı sağlayanlara! çünkü onlara tanrı oğulları denecek.") gösteriyordu. arius'un taraftarları zamanla çoğaldı. ariusçuluk sorunu, istanbul konsili'nin önemli konularından biri olmuştur. 381 istanbul konsili'nde çıkan karar neticesinde ariusçuluk afaroz edilerek arius ve taraftarları kah öldürülmüştür kah sürülmüştür.
konstantinopolis; bu konsilde roma, antakya[hatay] ve iskenderiyenin ardından 4. patriklik olarak kabul edilmiştir.
ariusçuluk anlaşmazlığı, berberi asıllı bir rahip olan ariusun görüşlerinden kaynaklanmaktadır. arius, 310 yıllarında mısırdaki iskenderiyenin ilçesi banealis'te göreve başlamıştır. arius'a göre, sonsuzdan beri var olan tanrı bir'dir ve tek'tir, isa ise sonradan tanrı tarafından yaratılmış bir insandır. buna kanıt olarak matta incilindeki 5:9 ve 5:44-45 ayetlerini ("ne mutlu barışı sağlayanlara! çünkü onlara tanrı oğulları denecek.") gösteriyordu. arius'un taraftarları zamanla çoğaldı. ariusçuluk sorunu, istanbul konsili'nin önemli konularından biri olmuştur. 381 istanbul konsili'nde çıkan karar neticesinde ariusçuluk afaroz edilerek arius ve taraftarları kah öldürülmüştür kah sürülmüştür.
konstantinopolis; bu konsilde roma, antakya[hatay] ve iskenderiyenin ardından 4. patriklik olarak kabul edilmiştir.
devamını gör...