kanuni sultan süleyman’ın kızıl elma tacı
başlık "doktor ejderha" tarafından 23.04.2024 16:10 tarihinde açılmıştır.
1.
türk mitolojisinde kızıl elma çok eski bir tarihe dayanmaktadır. kızıl elma dünyada türklük felsefesini yaymanın ana hedefini oluşturur.
türk milliyetçiliğini ve türklük felsefesinin yayılmasında önemli bir simgeyi taşıyan kızıl elma aynı zamanda bir hedef, bir amacı da temsil eder.
kanuni sultan süleyman’ın dört katlı tacı kızıl elmayı temsil etmektedir.
alttan ilk halka roma kayzerliği,ikincisi teabzon imparatorluğunu, üçüncüsü mısır sultanlığı’nı, dördüncüsü asya hakanlığı’nı temsil etmektedir.
kanuni sultan süleyma’nın bu tacı papa’nın üç katlı tacına göndermedir. kanuni sultan süleyman bu tacı osmanlı’nın üstünlüğünü vurgulamaktaydı. kanuni sultan süleyman kızıl elma tacı ile osmanlı topraklarını genişletmek ve geliştirmek, ticari olarak güçlendirmek istediğini bu taçlada tüm imparatorluklara göstermiştir.
roma cerman imparatoru şarlken’e de kızıl elma hedefini göstermekteydi. bu tac sonrasında ı. ahmed ve ıv. mehmed’in de kullanmasından sonra eritildiği bilinmekte.
tacın en üst kısmında kundağa sarılı hilal şeklinde tüy bulunmaktadır. alt kısımlarında ise bolca yakut ( 47 tane), zümrütler (27), inciler (49) ve turkuaz şeklinde büyük bir füruze taşı ile süslenmiştir.
türk milliyetçiliğini ve türklük felsefesinin yayılmasında önemli bir simgeyi taşıyan kızıl elma aynı zamanda bir hedef, bir amacı da temsil eder.
kanuni sultan süleyman’ın dört katlı tacı kızıl elmayı temsil etmektedir.
alttan ilk halka roma kayzerliği,ikincisi teabzon imparatorluğunu, üçüncüsü mısır sultanlığı’nı, dördüncüsü asya hakanlığı’nı temsil etmektedir.
kanuni sultan süleyma’nın bu tacı papa’nın üç katlı tacına göndermedir. kanuni sultan süleyman bu tacı osmanlı’nın üstünlüğünü vurgulamaktaydı. kanuni sultan süleyman kızıl elma tacı ile osmanlı topraklarını genişletmek ve geliştirmek, ticari olarak güçlendirmek istediğini bu taçlada tüm imparatorluklara göstermiştir.
roma cerman imparatoru şarlken’e de kızıl elma hedefini göstermekteydi. bu tac sonrasında ı. ahmed ve ıv. mehmed’in de kullanmasından sonra eritildiği bilinmekte.
tacın en üst kısmında kundağa sarılı hilal şeklinde tüy bulunmaktadır. alt kısımlarında ise bolca yakut ( 47 tane), zümrütler (27), inciler (49) ve turkuaz şeklinde büyük bir füruze taşı ile süslenmiştir.
devamını gör...