"'o onurlu kadın havle binti salebe, haklarını aramak uğruna peygamberle tartışıyor ve şikâyetini allah’a bildiriyordu. ben de konca binti nilüfer, beni suçlayan insanları rabbime şikâyet ediyor ve çığlık atıyorum." hizbullah trafından domuz bağıyla işkence görmüş 5 çocuk annesi müslüman feminist ve yazar. sözleri kendi zamanının ötesinde, fikirleri hür kadın, bir çoğu gibi değerini asla bilemeyeceğimiz ve hakkını asla ödeyemeyeceğimiz aydın insan.
devamını gör...
orta okul 2. sınıfta öğrenimini yarıda bırakmak zorunda kalan, allah'a ulaşmanın yolunun tarikat ile olmayacağını savunduğu için kendini allah adına ceza verip, şirk koşmakta beis görmeyen p*çler tarafından işkence görerek, insanlığa sığmayan bir şekilde katledilen kadın.

senin de 8 mart dünya kadınlar günün kutlu olsun.
devamını gör...
(bkz: #492657) tanımda kendisinden söz etmiştim. hizbullah'ın korkunç yüzünü gösterdiği dehşet verici bir cinayete kurban giden aktivist kadın.
huzur içinde yatsın. ruhu şad olsun.
devamını gör...
allah rahmet eylesin.
devamını gör...
türkiye'de kendini müslüman feminist olarak tanımlayan ilk kadın. islamiyet içinde kadın olmayı, kadının mücadelesi ve kadının özgürlüğünü savunmuştu. bundan 20 yıl önce de hizbullah tarafından katledilmiş, cesedi konya'daki bir evde üzerine beton dökülüp gömülmüş vaziyette bulunmuştu.
devamını gör...
islamcı feminizm kuramını ortaya atan kadındır. nakşinbendi bağlarını koparttıktan sonra kur'an ın erkek egemen yorumu ile mücadele etmeye başlamıştı. kur'an ın dümdüz yorumlanması sureti ile ataerkil bir araç olarak kullanılmasına karşı çıkıp, başörtüsünğn islam öncesi örfi bir adet olduğunu söylüyor (burada not düşelim osmanlı da şeriat hukuku bir süre sonra kullanılmamaya başladı cezalar geridönülmez olduğu için yanlış kararlarda sıkıntı oluyordu, örfi hukuka döndü bir ara orayı da yazarım.) kadınların erkeklerle beraber namaz kılabileceklerini, bayram ve cuma namazlarına katılabileceklerini söyleyecek kadar cesur ve sorgulayan bir kadındı.

konca kuriş' in bu ve benzeri sonra sosyalist, kemalist vesaire feministler de başörtüsünü (haklı olarak) bir baskı aracı olarak görmelerine rağmen islamcı feministleri kazanma yoluna gittiler ha becerebildiler mi? okuduğum hiçbir kaynakta bunun net bir tanımı yok bu yüzden ne desem yalan söylemiş olurum o yüzden de devam edelim.

ve gene kendine yakın tayfa yani islamcı kadın hareketin' in kurişi ve islamcı feministleri dümdüz ortada bıraktığını ve bazılarının abartıp "tağut" dediğini de eklersek konca kuriş'in islami kesimde nasıl bir etki bıraktığını da anlayabiliriz.

ortaya attığı fikirler 1990'dan itibaren literatüre girmeye başladı, yetmediği gibi 2005 ten itibaren uluslararası kongreler bile düzenlendi bir kesim bunları "şeriat hukukunda tartışılması gerekli" diye hor görse de bir kesim' de "baskıcı kültürler de işe yarayacağını ve müslüman kadınlara ulaşabilmenin /anlatabilmenin bir yolu olarak" onayladı.

bu aykırı kadını hizbullah denen cennete gitmek için dünyayı cehenneme çeviren yaratıklar vahşice öldürmüştür. mekanı cennet olsun, nur içinde yatsın.
devamını gör...
katledilmistir, vasiyetini bile yerine getirmediler.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim