1.
bugün kimsenin bilmediği, büyük ihtimalle nesli tükenmiş bir kaz türünün ana figür olduğu, 1800'lerde atet'in mezar şapelinde bulunmuş ve daha sonra mısır müzesi'ne taşınmış 4600 yıllık bir duvar resmi.
meidum kazları üçü sola ve üçü sağa dönük olarak yerleştirilmiş parlak renkli altı kazı tasvir eder. üçer kazın yer aldığı iki grupta başı öne eğik olarak yemek yerken gösterilen bir kaz ve başları havada iki kaz bulunuyor. kompozisyon simetri esasına göre düzenlenmiş ancak kazların tüylerindeki farklılıklar gibi simetriyi bozan unsurlar da var.
duvar resmi, sıva üzerine derin oyuklar açılarak ve sonra oyuklar içine renklendirilmiş macun doldurularak yapılmış. bu, sonradan macunların çatlama ve dökülme riskini taşıyan, uygulaması son derece zor bir teknik. resmin bulunduğu mezar, bu tip bir boyama/resim tekniğinin uygulandığı tek örnek dünyada çünkü; macunun çatlama ve dökülme riski zanaatkarları bu tekniği uygulamaktan alıkoymuş.
meidum kazları duvar resmi bir sanat eseri. dolayısıyla tasvir ettiği kuşun bugün bildiğimiz kazlardan farklı olmasını böyle açıklayabiliriz ancak biliyoruz ki mısır'da kazı alanlarından çıkartılan diğer sanat eserlerinde kuşlar, köpekler, kediler vs. son derece gerçekçi bir biçimde tasvir edilirdi.
kaynak 1
kaynak 2
meidum kazları üçü sola ve üçü sağa dönük olarak yerleştirilmiş parlak renkli altı kazı tasvir eder. üçer kazın yer aldığı iki grupta başı öne eğik olarak yemek yerken gösterilen bir kaz ve başları havada iki kaz bulunuyor. kompozisyon simetri esasına göre düzenlenmiş ancak kazların tüylerindeki farklılıklar gibi simetriyi bozan unsurlar da var.
duvar resmi, sıva üzerine derin oyuklar açılarak ve sonra oyuklar içine renklendirilmiş macun doldurularak yapılmış. bu, sonradan macunların çatlama ve dökülme riskini taşıyan, uygulaması son derece zor bir teknik. resmin bulunduğu mezar, bu tip bir boyama/resim tekniğinin uygulandığı tek örnek dünyada çünkü; macunun çatlama ve dökülme riski zanaatkarları bu tekniği uygulamaktan alıkoymuş.
meidum kazları duvar resmi bir sanat eseri. dolayısıyla tasvir ettiği kuşun bugün bildiğimiz kazlardan farklı olmasını böyle açıklayabiliriz ancak biliyoruz ki mısır'da kazı alanlarından çıkartılan diğer sanat eserlerinde kuşlar, köpekler, kediler vs. son derece gerçekçi bir biçimde tasvir edilirdi.
kaynak 1
kaynak 2
devamını gör...
2.
buradan anladığım da en iyi ressamların ismini cismini hiç bilmeyeceğimiz.
devamını gör...