1.
sinemada oyunculuk tekniklerinden birisidir. genellikle seyredilirken çok beğenilen oyunculuk türüdür çünkü oyuncu tamamen rolün içine girer, karakterine bürünür. olaya sadece rol yapmak olarak bakmamak lazım, oyuncu karakterin fiziksel özelliğinide sahiptir, ya tekerlekli sandalyeye mahkum birini oynar yada rolü için aşırı kilo alır veya verir. mezbahada çalışan birini canlandıracaksa gider bir veya iki ay orada bizzat çalışır, havasını koklar. seyircide doğal bir şey seyrettiği için kendini o karakter ve dolayısı ile oyuncu ile de özdeşleştirir.
metot oyunculuğunu kullanan oyuncular, genellikle çekimlerde set ortamını ve ekibi unuturlar, rollerine o kadar dalmışlardır ki gerçek hayatta olan bitenle ilgilenmezler, tamamen o karakter ve onun bulunduğu ortamdadırlar.
bu oyunculuk türünün mucidi rus tiyatro oyuncusu ve yönetmen konstantin stanislavski dir. metodu oluştururken düşündüğü şey sanatçıların gerek tiyatroda gerekse sinemada abartılı jestler ve mimiklerle seyiricinin gözünü kanatacak biçimde rol kesmelerini önlemek, seyirciyide karakterle bütünleştirerek daha doğal bir katılım sağlamak istemesidir.
metodun bir okul haline gelmesi ise elia kazan, cheryl crawford ve robert lewis ' in 1947 de kurduğu actors studio ile olmuş, okulun direktörlüğüne 1951 de lee strasberg in getirilmesi ile birlikte iyice ekol olmuştur. lee strasberg kim derseniz the godfather: part 2 filmindeki hyman roth derim. bu filmle en iyi yardımcı erkek oyuncu akademi ödülü ne aday olmuş ama ödülü aynı filmde don vito corleone' nin gençliğini oynayan robert de niro' ya kaptırmıştır.
okulun kurulması ile birlikte marlon brando, james dean, marilyn monroe gibi o zamanın yeni yetme oyuncuları hep burada eğitim almışlardır. zamanla pek çok ünlü oyuncu bu tedrisattan geçmiştir.
bu oyunculuğa örnek olarak hem erkek hem de kadın oyuncudan örnek verelim:
robert de niro, raging bull filminde jake lamotta rolünde kariyeri boyunca değişen görünüşünü yansıtabilmek için 27 kilo almıştır.
charlize theron monster filmindeki aileen wuornos rolü için 14 kilo olmuş -o bomba gibi hatun- rolü için pasaklı ve bakımsız bir şekilde kamera karşısına geçmiştir.
günümüz sinemasında bu metodu arşa çıkartan oyuncu ise daniel day-lewis olmuş ve hep bu metodla oynadığı üç filmi ile en iyi erkek oyuncu akademi ödülü nü hakederek almıştır.
metot oyunculuğunu kullanan oyuncular, genellikle çekimlerde set ortamını ve ekibi unuturlar, rollerine o kadar dalmışlardır ki gerçek hayatta olan bitenle ilgilenmezler, tamamen o karakter ve onun bulunduğu ortamdadırlar.
bu oyunculuk türünün mucidi rus tiyatro oyuncusu ve yönetmen konstantin stanislavski dir. metodu oluştururken düşündüğü şey sanatçıların gerek tiyatroda gerekse sinemada abartılı jestler ve mimiklerle seyiricinin gözünü kanatacak biçimde rol kesmelerini önlemek, seyirciyide karakterle bütünleştirerek daha doğal bir katılım sağlamak istemesidir.
metodun bir okul haline gelmesi ise elia kazan, cheryl crawford ve robert lewis ' in 1947 de kurduğu actors studio ile olmuş, okulun direktörlüğüne 1951 de lee strasberg in getirilmesi ile birlikte iyice ekol olmuştur. lee strasberg kim derseniz the godfather: part 2 filmindeki hyman roth derim. bu filmle en iyi yardımcı erkek oyuncu akademi ödülü ne aday olmuş ama ödülü aynı filmde don vito corleone' nin gençliğini oynayan robert de niro' ya kaptırmıştır.
okulun kurulması ile birlikte marlon brando, james dean, marilyn monroe gibi o zamanın yeni yetme oyuncuları hep burada eğitim almışlardır. zamanla pek çok ünlü oyuncu bu tedrisattan geçmiştir.
bu oyunculuğa örnek olarak hem erkek hem de kadın oyuncudan örnek verelim:
robert de niro, raging bull filminde jake lamotta rolünde kariyeri boyunca değişen görünüşünü yansıtabilmek için 27 kilo almıştır.
charlize theron monster filmindeki aileen wuornos rolü için 14 kilo olmuş -o bomba gibi hatun- rolü için pasaklı ve bakımsız bir şekilde kamera karşısına geçmiştir.
günümüz sinemasında bu metodu arşa çıkartan oyuncu ise daniel day-lewis olmuş ve hep bu metodla oynadığı üç filmi ile en iyi erkek oyuncu akademi ödülü nü hakederek almıştır.
devamını gör...
2.
temellerini rus aktör konstantin stanislavski'nin attığı ve kendi adıyla da anılan oyunculuk sistemi 'metot oyunculuğu' oyuncunun canlandırdığı karakter ile bütünleşmesi anlamına gelir.
sinemanın yaygınlaşmasıyla, stanislavski'nin amerika'ya yerleşen öğrencileri sayesinde, metod oyunculuğu hızla yayılmıştır. şu anda, hollywood'dan tutun da, iran sinemasına kadar, bütün dünyada bu teknik kullanılmaktadır.
kısaca metot oyunculuğu, oyuncunun oynayacağı filmde alacağı rol için her türlü hazırlığı yapmasıdır.. örneğin; uykusuzluk veya sarhoş birini canlandıracak oyuncunun sete alkollü gelmesi gibi. ya da oyuncunun oynayacağı karakter için, kilo alması veya vermesi.
türkiye'de metot oyunculuğu o kadar yaygın değildir. 3 isim vardır.
(bkz: şener şen)
(bkz: tuncel kurtiz)
(bkz: erkan can)
edit: mesaj atan arkadaşlar oldu. haluk bilginer metot oyuncusu değildir.
sinemanın yaygınlaşmasıyla, stanislavski'nin amerika'ya yerleşen öğrencileri sayesinde, metod oyunculuğu hızla yayılmıştır. şu anda, hollywood'dan tutun da, iran sinemasına kadar, bütün dünyada bu teknik kullanılmaktadır.
kısaca metot oyunculuğu, oyuncunun oynayacağı filmde alacağı rol için her türlü hazırlığı yapmasıdır.. örneğin; uykusuzluk veya sarhoş birini canlandıracak oyuncunun sete alkollü gelmesi gibi. ya da oyuncunun oynayacağı karakter için, kilo alması veya vermesi.
türkiye'de metot oyunculuğu o kadar yaygın değildir. 3 isim vardır.
(bkz: şener şen)
(bkz: tuncel kurtiz)
(bkz: erkan can)
edit: mesaj atan arkadaşlar oldu. haluk bilginer metot oyuncusu değildir.
devamını gör...
3.
deliliktir, ama mükemmel sonuç verir
devamını gör...
4.
guguk kuşu filminde yaşayan efsane jack nicholson ile görebileceğimiz oyunculuktur.
oyunculuğun nirvanası olarak da diyebiliriz çünkü oyuncu rolü ile giriftleşir, artık sanki kendisi değil o karakterdir.
![kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel](https://media.normalsozluk.com/up/2023/11/09/mrlgkaix9gn1pf5m-t.jpg)
bu metoda adını veren ise rus yönetmen konstantin stanislavski'den başkası değildir.
jim carrey de bu listeye dahildir.
oyunculukta içtenlik ve duygusal etkileyiciliği ön planda olan performans ortaya koymaya yönelik alıştırma ve tekniklerin genel adıdır.
oyunculuğun nirvanası olarak da diyebiliriz çünkü oyuncu rolü ile giriftleşir, artık sanki kendisi değil o karakterdir.
![kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel](https://media.normalsozluk.com/up/2023/11/09/mrlgkaix9gn1pf5m-t.jpg)
bu metoda adını veren ise rus yönetmen konstantin stanislavski'den başkası değildir.
jim carrey de bu listeye dahildir.
oyunculukta içtenlik ve duygusal etkileyiciliği ön planda olan performans ortaya koymaya yönelik alıştırma ve tekniklerin genel adıdır.
devamını gör...
5.
mucize filmindeki aziz karakterini canlandıran mert turak bunun en iyi türk örneklerindendir.
devamını gör...