zaman tüneli
öldürmeyip süründüren şeyler
psikiyatrik rahatsızlıklar bunların en başında gelir.
devamını gör...
alkolizmin romantize edilmesi
normal sözlükte yaşanan elim vaka
bu sözlüğe taze dimağlar da giriyor
görüyor ki her yer ellerinde birası tombiş insanlarla dolu
sizleri biraz sosyal sorumluluk almaya davet ediyorum
bu sözlüğe taze dimağlar da giriyor
görüyor ki her yer ellerinde birası tombiş insanlarla dolu
sizleri biraz sosyal sorumluluk almaya davet ediyorum
devamını gör...
tahta kurusu böceğinden nasıl kurtulunur
evi yakıp kaçmanızı öneririm. bunun dışında profesyonel bir ilaçlama firmasıyla anlaşmaktan başka çareniz yok.
devamını gör...
daredevil born again
ilk sezonu o kadar sıkıcıydı ki ikinci sezonunu izlemeye hiç hevesim olmayan dizi.
zaten ilk sezonunu da asıl daredevil dizisinin hatırına zar zor bitirmiştim. punisher bu diziyi de daredevil karakterini de döver.
zaten ilk sezonunu da asıl daredevil dizisinin hatırına zar zor bitirmiştim. punisher bu diziyi de daredevil karakterini de döver.
devamını gör...
audi a3
gençlerin işi ve parası olsa da alabilse keşke dedirten yakışıklı otomobil. ortalama paketi kim bilir kaç paradır. 1 araba kendinize 1 araba diyanete, 2 araba da akp'ye aldığınız şu devirde 10 yıllık corolla almak bile mesele olabiliyor. talancı hükümet vergilerle resmen arabayı üreten şirketten daha çok kazanıyor.
avrupa genelinde değerlendirirsek genelde gençler arasında 10-15 yıllık golf ayarında arabalar yaygın gibi. vergisi, sigortası, yedek parçası, bakımı daha kolay oluyor sanırım. audi gibi bir miktar pahalı olan araçlar avrupa'da da ortalama bir giriş seviye genç aracı sayılmayabiliyor yani. ama sayılsa keşke. bir kere geldiğimiz şu hayatta herkes birbirine yakın kalitede yaşayabilse keşke. çoğunluk araba alamazken azınlık özel jetlerle bakkala gitmese keşke.
ek: şimdi fiyatına baktım. 3 519 000 tl, anlık kurla yaklaşık 65 500 euro yapıyormuş. ötv'yi kaldıracak bir parti olsa kesin akp'yi devirir.
avrupa genelinde değerlendirirsek genelde gençler arasında 10-15 yıllık golf ayarında arabalar yaygın gibi. vergisi, sigortası, yedek parçası, bakımı daha kolay oluyor sanırım. audi gibi bir miktar pahalı olan araçlar avrupa'da da ortalama bir giriş seviye genç aracı sayılmayabiliyor yani. ama sayılsa keşke. bir kere geldiğimiz şu hayatta herkes birbirine yakın kalitede yaşayabilse keşke. çoğunluk araba alamazken azınlık özel jetlerle bakkala gitmese keşke.
ek: şimdi fiyatına baktım. 3 519 000 tl, anlık kurla yaklaşık 65 500 euro yapıyormuş. ötv'yi kaldıracak bir parti olsa kesin akp'yi devirir.
devamını gör...
daredevil born again
orijinal daradevil dizisinin üstüne koyması beklenirken çok çok altında kalan bir iş. hikaye yazımı berbat, olay örgüsü manasız ve sahnelerin ruhu yok.
devamını gör...
yazarların sempati duyduğu kötü karakter
devamını gör...
kavgam
bu kitabın insanı nazileştirdiği ve bu yüzden yasaklandığı söylenir.
eğer herhangi bir zeka problemi olmayan yetişkin insanların büyük çoğunluğu bir kitabı okuyup da onun fikirlerini benimsiyorsa, bu o kitabın sıkıntılı olduğunu değil haklı olduğunu gösterir. bizim siyasi ön yargılarımızı bir kenara atacak olursak kavgam kendi derdini çok iyi anlatan bir eser. hitler'in fikirlerinin nereden geldiğini ve dayanaklarının ne olduğunu çok net bir şekilde görebiliyorsunuz. bu fikirleri benimseyip benimsememek kişinin kendi tercihi. bu kitapta adolf beyefendiyi bir öcü gibi değil de kendi içini döken bir insan gibi gözlemliyoruz. bu çok önemli. zira nazilerin şeytanlaştırılması, büyük ölçüde abd'nin japonya'da yaptığı soykırımı unutturmak için tasarlanmış bir ideolojik tabudur. her ne kadar adolf hitler'in sütten çıkmış ak kaşık olduğunu söylemek imkansız olsa da, mesela kendisi bir joseph stalin'den veya (goerge bush)'tan daha kötü bir adam değildir. almanların avrupa'da 6 milyon yahudiyi öldürmesi konusu, hala çok tartışmalı bir meseledir. teknoloji ve bilimin henüz bugünkü kadar gelişmediği yıllarda 6 milyon insanı sistematik olarak öldürebilecek lojistik imkansızlıklardan söz açmaya başlayıp da böyle bir kıyımın nasıl bir biyolojik kirlilik ve ne tür salgın hastalıklara yol açacağını ifade etmezsek olmaz.
vesselam.
eğer herhangi bir zeka problemi olmayan yetişkin insanların büyük çoğunluğu bir kitabı okuyup da onun fikirlerini benimsiyorsa, bu o kitabın sıkıntılı olduğunu değil haklı olduğunu gösterir. bizim siyasi ön yargılarımızı bir kenara atacak olursak kavgam kendi derdini çok iyi anlatan bir eser. hitler'in fikirlerinin nereden geldiğini ve dayanaklarının ne olduğunu çok net bir şekilde görebiliyorsunuz. bu fikirleri benimseyip benimsememek kişinin kendi tercihi. bu kitapta adolf beyefendiyi bir öcü gibi değil de kendi içini döken bir insan gibi gözlemliyoruz. bu çok önemli. zira nazilerin şeytanlaştırılması, büyük ölçüde abd'nin japonya'da yaptığı soykırımı unutturmak için tasarlanmış bir ideolojik tabudur. her ne kadar adolf hitler'in sütten çıkmış ak kaşık olduğunu söylemek imkansız olsa da, mesela kendisi bir joseph stalin'den veya (goerge bush)'tan daha kötü bir adam değildir. almanların avrupa'da 6 milyon yahudiyi öldürmesi konusu, hala çok tartışmalı bir meseledir. teknoloji ve bilimin henüz bugünkü kadar gelişmediği yıllarda 6 milyon insanı sistematik olarak öldürebilecek lojistik imkansızlıklardan söz açmaya başlayıp da böyle bir kıyımın nasıl bir biyolojik kirlilik ve ne tür salgın hastalıklara yol açacağını ifade etmezsek olmaz.
vesselam.
devamını gör...
yazarların sempati duyduğu kötü karakter
twd'den beta karakterini çok sevdim, adam ölürken bile ölümü sevgiyle karşılayıp sanki dostlarıyla buluşmuş gibi gitti.
devamını gör...
90'lı yıllara özgü problemler
en şiddetlisinden terör, diyebiliriz.
devamını gör...
takım elbisede papyon mu kravat mı sorunsalı
ben kravatı pek beğenemiyorum. genellikle takım giyeceğim zaman sade bir şekilde oluyor. papyonu ise neredeyse hiç kullanmadım, belki bir gün milyoner olursam davetlere gittiğimde kullanacağım.
devamını gör...
sözlüğe sadece fotoğraf atmak için giriş yapan tipler
ismi lazım değil, herkes onun kim olduğunu biliyor.
devamını gör...
yazarların sempati duyduğu kötü karakter
the walking dead dizisindeki negan karakteri, kendisinin geçmişinden ve neden kötü birine evrildiğini gösteren meşhur bölümü yayınlanmadan önce de aşağı yukarı böyle biri olduğu belliydi. ana dizi ve devamlarında en sevdiğim karakter kendisi.
hayranı olduğum mad max serisinin 21. yy. son versiyonu olan furiosa filmindeki dementus da yarım bırakılmış bir negan. dışarıdan ilk bakıldığında kötü biri mi? evet. ama mutlak bir kötü değil, bunu yapmak zorunda olduğunu uzun zaman önce kavramış ve yolunu çizmiş. bir savunma refleksi haline getirmiş bile olabilir. ama zorunda kaldığı için yaptıklarından aynı zamanda eğlence çıkarmaya çalıştığı kesin. onun da negan gibi geçmişinde mutlaka bir kırılma noktası yaşanmış gibi. filmin devamı çekilecekse dementus'un geçmişini görmek isterdim.
hayranı olduğum mad max serisinin 21. yy. son versiyonu olan furiosa filmindeki dementus da yarım bırakılmış bir negan. dışarıdan ilk bakıldığında kötü biri mi? evet. ama mutlak bir kötü değil, bunu yapmak zorunda olduğunu uzun zaman önce kavramış ve yolunu çizmiş. bir savunma refleksi haline getirmiş bile olabilir. ama zorunda kaldığı için yaptıklarından aynı zamanda eğlence çıkarmaya çalıştığı kesin. onun da negan gibi geçmişinde mutlaka bir kırılma noktası yaşanmış gibi. filmin devamı çekilecekse dementus'un geçmişini görmek isterdim.
devamını gör...
audi a3
bir genç için ideal bir giriş seviye audi aracıdır. konforlu olduğu kadar çeviktir de.
devamını gör...
yazarların sempati duyduğu kötü karakter
devamını gör...
rölativitenin abc'si
abc'si yazan her kitaba kefilim. leo huberman'ın sosyalizmin alfabesini okuyunca esas kafamda oturmuştu her şey. bu yabancılardaki for dummies tarzı gibi ama o kadar da aşağılamayan biçimi diyebiliriz. bu rölativitenin abc'si, bertrand russell'ın kitabı, kendisi analitik ekolden bir felsefecidir. yani bir şeyi en temelden ve anlaşılır anlatabilecek her türlü yeteneğe sahip nadir kişilerden. zaten her kitabı anlaşılır ve adım adım giden birisi, bir de üstüne kitabında abc'si demişse okuduğunda anlamama olasılığın yok demektir.
devamını gör...
normal sözlük
tüm yazarlarının bayramını kutluyorum. eskiden geleneksel sözlük bayramlaşması için ayrı başlık açılırdı. bu sene ben göremedim. nerede o eski bayramlar….
devamını gör...
en iyi erkek parfümü
şüphesiz (bkz: tom ford ombre leather) olacaktır. erkek parfümü şekerli değil, acı ve sert olmalıdır.
devamını gör...
en iyi erkek parfümü
parfüm öyle ısmarlama, şu güzel kokuyormuş diye alınıp kullanılabilecek bir şey değil bence. tam da bu nedenle en iyi diye de bir şey yok. mesela baby face ve aşırı salaş baggy pantolon vs giyen birisinin odunsu ve deride güzel duran erkeksi bir parfüm kullanması aşırı abes kaçar. koku ne kadar güzel olursa olsun bu tezatlık eksi yazar. bu tarz söylemler bir erkeğe yakışmıyor olabilir farkındayım, erkek adam rastgele aldığı şampuanı neyse o kokar diyenleri duyar gibiyim ama biraz özen göstermenin de kimseye zararı yok. bir de parfüm her mevsim aynı kullanılan bir şey de değil, kışın ayrı yazın ayrı bulmak gerekir. iş yani kısaca en iyisi hacı misiyle devam.
devamını gör...
