zaman tüneli
italyan mutfağı
ara sokaklarda, hatta merkeze uzak aile işletmelerinde yenince tadına varılabilecek mutfaktır. yoksa turistik yerdeki işletmeler pek bir şeye benzemez.
devamını gör...
ntjam rosie
ses olarak ırmak gibi akan afrika kökenli hollandalı şarkıcı. yıllar önce yaşadığım yere de gelmişti. canlısı da 10 kaplan gücündeydi. bir şarkısını bırakayım:
devamını gör...
italyan mutfağı
dunyanin en ama en overrated mutfagi italyan mutfagidir…
devamını gör...
süreç takip başlığı
çok karışık işler hımm. şimdi ben simurg tanımıyorum yoldaşı da. dikkatimi çeken simurgla radyo programı yapan tanıyan kadınlar bile nasıl desem olaya inanmamış mı yoldaş tarafında olmuş sanki.
sözlüklerde başına türlü belalar gelmiş olan ben şimdi yine vay be diye hayret ediyorum.
böyle bir şey için mahkemelere çıkmak taraflar için kötü olsa gerek yav bu nedir.
sözlüklerde başına türlü belalar gelmiş olan ben şimdi yine vay be diye hayret ediyorum.
böyle bir şey için mahkemelere çıkmak taraflar için kötü olsa gerek yav bu nedir.
devamını gör...
13 haziran 2026 katar isviçre maçı
isviçrenin dizilişi, taktiği ya da geçiş hücumlarıyla alakalı en ufak fikrim dahi yok ama müthiş oynuyorlar. büyücü müsün murat yakın
devamını gör...
italyan mutfağı
bize benzer şekilde fesleğen, kekik, nane üçlüsünün sık kullanıldığı mutfak. peynir domates fesleğenli sandviçleri oldukça meşhur. aynı zamanda pesto sosunda da nane ve fesleğen sıkça var. çoğu akdeniz toplumu gibi zeytinyağını da sıkça tüketiyorlar. akdeniz'in hikmeti.
devamını gör...
italyan mutfağı
çok iyi bir mutfaktır...peynir ve salam çeşitleri açısından, soslar açısından, türk mutfağından iyi, fransız mutfağından kötüdürler.
fransız mutfağı, italyan mutfağından iyidir.
fransız mutfağı, italyan mutfağından iyidir.
devamını gör...
normal sözlük kanatlandırır
normal sözlük nikahlandırır :))
devamını gör...
yerli ve milli yapay zeka bilge
zaman gösterecek...
bilge'nin gerçekten bilge mi, yoksa yine ‘beta sürümüne takılan’ bir proje mi olacağını?
bilge'nin gerçekten bilge mi, yoksa yine ‘beta sürümüne takılan’ bir proje mi olacağını?
devamını gör...
süreç takip başlığı
süreç takibinden bağımsız biri olarak belirtmek istediğim şey şu; yoldaş , bir çok kişinin zihninde yok edici ve şüphe uyandırıcı soru işaretleri barındıran ve kısır bir döngüye giren bu meseleyi kırma ve çözme anlamında çok acı bir hesaplaşmayı göze almış görünüyor.
jean paul sartre sevdiğim bir model değildir ama sevdiğim tek sözü tarafsızlık ahlaksızlıktır sözüdür. ahlaksızlık iddiası bulunan bir mesele için, iddia sahibi de tabii ki iddiasını ispat etmek zorundadır. ortada iddianın ispatı anlamında makul ve rasyonel aklın kabul edebileceği ispatlar varsa tabi ki biz de tarafımızı seçeriz.
kalem kırılması gereken bir sonuç çıkarsa tavrımızı alırız. yalnız bunun, vasat insanların bir güç istenci ve güç gösterisi haline gelmesi de kimsenin izin vermeyeceği bir durumdur. bu vasatlık çölün büyümesinden başka yarar sağlamaz. böyle ucuz şovlarla, anlık duygu durumları ile hareket edip aklın ve mantığın dışına da çıkmaya gerek yok. zira aklın anlık hissi ve duygusal tepkileri hiçbir zaman adalet getirmez.
gerçek adaleti savunanlar da tüm tez ve antitezleri dinledikten ve ya gördükten sonra bir senteze varmaları gerekir diye düşünüyorum. yoksa "rüyamda gördüm böyleymiş, şeyhım dedi şöyleymiş, reis dedi valla doğrudur" diyenlerden farkımız kalmaz.
jean paul sartre sevdiğim bir model değildir ama sevdiğim tek sözü tarafsızlık ahlaksızlıktır sözüdür. ahlaksızlık iddiası bulunan bir mesele için, iddia sahibi de tabii ki iddiasını ispat etmek zorundadır. ortada iddianın ispatı anlamında makul ve rasyonel aklın kabul edebileceği ispatlar varsa tabi ki biz de tarafımızı seçeriz.
kalem kırılması gereken bir sonuç çıkarsa tavrımızı alırız. yalnız bunun, vasat insanların bir güç istenci ve güç gösterisi haline gelmesi de kimsenin izin vermeyeceği bir durumdur. bu vasatlık çölün büyümesinden başka yarar sağlamaz. böyle ucuz şovlarla, anlık duygu durumları ile hareket edip aklın ve mantığın dışına da çıkmaya gerek yok. zira aklın anlık hissi ve duygusal tepkileri hiçbir zaman adalet getirmez.
gerçek adaleti savunanlar da tüm tez ve antitezleri dinledikten ve ya gördükten sonra bir senteze varmaları gerekir diye düşünüyorum. yoksa "rüyamda gördüm böyleymiş, şeyhım dedi şöyleymiş, reis dedi valla doğrudur" diyenlerden farkımız kalmaz.
devamını gör...
yazarların sözlükte olma nedenleri
can sıkıntısı. bi de günlük konuşulacak kelime kotası eksik kaldıkça buradan dolduruyoruz işte.*
devamını gör...
sofia rotaru
sovyet şarkıcı. kökenleri ukrayna'daki rumenlere dayanmakta. şuraya güzel bir şarkısını bırakayım:
devamını gör...
italyan mutfağı
bize benzer bir mutfaktır.
yeşilliklerle birlikte hamur çok güzel harmanlanmıştır...
aramızda küçücük ama sonucu bambaşka hale getiren bir fark var.
biz "daha çok para kazanalım" diye tohumum, toprağın, mahsülün anasını ağlata ağlata sonuçta lezzetsiz ürünler çıkarttık.
onlar ise doğallığı korunsun, lezzetli olsun dedi.
sonuç şu:
onların yaptığı kıytırık bir salatanın dibini ekmekle sıyırıyorum çünkü çok lezzetli.
burada fahiş fiyata satılan şef salatasından bile 2 çatal alıp bırakıyorum çünkü ağzıma sadece zeytinyağı ve tuz tadı geliyor.
domates tatsız olur mu ya domates?
oluyor işte.
pizzaya, makarnaya girmiyorum zaten o konuda uçurum var.
orada pizza yiyorsun, parmaklarını yalarsın öyle lezzetli.
burada aynı malzemelerle yapılan pideyi yiyorsun, oradaki pizzaysa buradaki pizza falan değil çünkü.
makarna, orada yerken hamurun tadına bitiyorsun.
buradaki yumurtadan kısacağım diye sana el açması bile olsa bembeyaz hamur getiriyor.
neyse çok uzattım.
fırsatı olan herkes gitsin denesin isterim.
keşke olsa da ülkedeki mekanların hepsi müşterisizlikten batsa.
onu yiyen burada yemiyor çünkü.
yeşilliklerle birlikte hamur çok güzel harmanlanmıştır...
aramızda küçücük ama sonucu bambaşka hale getiren bir fark var.
biz "daha çok para kazanalım" diye tohumum, toprağın, mahsülün anasını ağlata ağlata sonuçta lezzetsiz ürünler çıkarttık.
onlar ise doğallığı korunsun, lezzetli olsun dedi.
sonuç şu:
onların yaptığı kıytırık bir salatanın dibini ekmekle sıyırıyorum çünkü çok lezzetli.
burada fahiş fiyata satılan şef salatasından bile 2 çatal alıp bırakıyorum çünkü ağzıma sadece zeytinyağı ve tuz tadı geliyor.
domates tatsız olur mu ya domates?
oluyor işte.
pizzaya, makarnaya girmiyorum zaten o konuda uçurum var.
orada pizza yiyorsun, parmaklarını yalarsın öyle lezzetli.
burada aynı malzemelerle yapılan pideyi yiyorsun, oradaki pizzaysa buradaki pizza falan değil çünkü.
makarna, orada yerken hamurun tadına bitiyorsun.
buradaki yumurtadan kısacağım diye sana el açması bile olsa bembeyaz hamur getiriyor.
neyse çok uzattım.
fırsatı olan herkes gitsin denesin isterim.
keşke olsa da ülkedeki mekanların hepsi müşterisizlikten batsa.
onu yiyen burada yemiyor çünkü.
devamını gör...
yerli ve milli yapay zeka bilge
kumru vardı ne oldu ona ?
devamını gör...
normal sözlük kanatlandırır
normal sözlük kanatlandırır; ama bazen kanat yerine pervane takar, uçmak yerine döndürür.
devamını gör...
yerli ve milli yapay zeka bilge

tübitak tarafından geliştirilen yerli ve milli olmasıyla öne çıkan yapay zeka uygulaması. pek güvenemedim açıkçası, ben oyumu gemini'den yana kullanıyorum. akepe döneminde yerli araba yaptılar ellerinde patladı, yerli telefon yaptılar ellerinde patladı, netflix'e rakip diye tabi'yi çıkardılar ellerinde patladı sırada "bilge" isimli yapay zeka var. olmuyor abicim beceremiyorsunuz, yaptığınız işler iyi niyetli değil, bunu da yaptık desinler diye yapıyorlar.
devamını gör...
yazarların sözlükte olma nedenleri
çünkü kafamdakini başka yere yazamam ki. aile anlamaz, arkadaş dinlemez, ancak sözlük dinler.
devamını gör...
more
deniz anlamına gelir rusça'da. azeri muslim magomayev'in şarkısı aynı zamanda.
devamını gör...
yazarların sözlükte olma nedenleri
kanadı takmıyorlar, ben de yardımcı olmuyorum, buralardayız işte.
devamını gör...
