zaman tüneli
2025 lgbtqia+ onur ayı
eşcinsel vatandaşlarımızın haklarını savunmalarında bir sakınca görmüyorum. aksine, haklarını savunmak zorunda kalmalarını eleştirmemiz gerekmiyor mu?
kişinin mahremiyeti ve mahremiyetini yaşaması adına tanınmış özgürlük en temel insan hakkıdır. bu hek her bireye istisnasız biçimde doğumuyla verilir( uluslararası insan hakları bildirgesini okuyabilirsiniz). dolayısıyla, kişinin özel hayatında kiminle olduğu/ seviştiği/ kime aşık olduğu kendi yaşamsal hakkı içerisinde saklıdır. bunu eleştirmeye/ dil uzatmaya / küçümsemeye veya yasal olarak önüne geçmeye hiçbir sistemin hakkı yoktur.
dini inancı olan insanlar için olaya yaklaşım biraz daha hassas olabilir. kutsal kitaplarda eşcinsellik kabul edilen bir husus olarak geçmez fakat yine de sunu da bilmek önem arz eder: her dinin temelinde iyi niyet, kınamamak, aşağılamamak ve toplumsal açıdan kişiyi hedef göstermemek vardır. kişilerin özel hayatına tanıklık durumunda, konuşulmaması öğütlenir. görülene susulur, duyulan unutulur. tüm kutsal kitaplar, insanların özelini örtmeyi, yaymamayı öğütler.
dini inancı olan bir seküler insan olarak şunu söyleyebilirim: herkesin tanrıyla bağı kişiseldir. yargılama mekanizması biz değiliz. eşcinsel arkadaşlarımızın yaşam hakkı olmadığını iddia etmek, küçümsemek bizim haddimiz değil. herkese adil ve sevgi dolu davranmalıyız.
dolayısıyla, lgbtq+r'a mensup topluluğun yaşam mücadelesi verecek kadar zor durumda bırakılmalarını insani bulmuyorum. kendi cinsel tercihlerini savunmak zorunda bırakılmaları ise, tamamiyle insanlık ayıbıdır.
çocuk tecavüzlerini normalleştirmiş ve tecavüzcüleri , dolandırıcıları, uyuşturucu baronlarını, kadın ticareti yapanları ve daha sayısız suçluyu hapishaneden sürekli çıkartan bir sistemin ve toplumun, hür iradesi ve isteğiyle duygusal birliktelik yaşayan eş cinsel insanları aşağılaması da çok ahlaki ve adil gelmiyor.
bizim daha büyük sorunlarımız var. derdimiz kimseye zararı olmayan insanlar olmamalı. derdimiz suç işleyenler olmalı. ibreyi sürekli yanlış yöne kaydırıyoruz. toplumu suçlular bozar. kendi işinde gücünde insanların duygusal ilişkileri değil.
kişinin mahremiyeti ve mahremiyetini yaşaması adına tanınmış özgürlük en temel insan hakkıdır. bu hek her bireye istisnasız biçimde doğumuyla verilir( uluslararası insan hakları bildirgesini okuyabilirsiniz). dolayısıyla, kişinin özel hayatında kiminle olduğu/ seviştiği/ kime aşık olduğu kendi yaşamsal hakkı içerisinde saklıdır. bunu eleştirmeye/ dil uzatmaya / küçümsemeye veya yasal olarak önüne geçmeye hiçbir sistemin hakkı yoktur.
dini inancı olan insanlar için olaya yaklaşım biraz daha hassas olabilir. kutsal kitaplarda eşcinsellik kabul edilen bir husus olarak geçmez fakat yine de sunu da bilmek önem arz eder: her dinin temelinde iyi niyet, kınamamak, aşağılamamak ve toplumsal açıdan kişiyi hedef göstermemek vardır. kişilerin özel hayatına tanıklık durumunda, konuşulmaması öğütlenir. görülene susulur, duyulan unutulur. tüm kutsal kitaplar, insanların özelini örtmeyi, yaymamayı öğütler.
dini inancı olan bir seküler insan olarak şunu söyleyebilirim: herkesin tanrıyla bağı kişiseldir. yargılama mekanizması biz değiliz. eşcinsel arkadaşlarımızın yaşam hakkı olmadığını iddia etmek, küçümsemek bizim haddimiz değil. herkese adil ve sevgi dolu davranmalıyız.
dolayısıyla, lgbtq+r'a mensup topluluğun yaşam mücadelesi verecek kadar zor durumda bırakılmalarını insani bulmuyorum. kendi cinsel tercihlerini savunmak zorunda bırakılmaları ise, tamamiyle insanlık ayıbıdır.
çocuk tecavüzlerini normalleştirmiş ve tecavüzcüleri , dolandırıcıları, uyuşturucu baronlarını, kadın ticareti yapanları ve daha sayısız suçluyu hapishaneden sürekli çıkartan bir sistemin ve toplumun, hür iradesi ve isteğiyle duygusal birliktelik yaşayan eş cinsel insanları aşağılaması da çok ahlaki ve adil gelmiyor.
bizim daha büyük sorunlarımız var. derdimiz kimseye zararı olmayan insanlar olmamalı. derdimiz suç işleyenler olmalı. ibreyi sürekli yanlış yöne kaydırıyoruz. toplumu suçlular bozar. kendi işinde gücünde insanların duygusal ilişkileri değil.
devamını gör...
2025 lgbtqia+ onur ayı
trans onur yürüyüşü her türlü engellemelere rağmen kadıköy de yapılmıştır.
nefrete inat, yaşasın hayat!
x.com/espresmi/status/20686...
nefrete inat, yaşasın hayat!
x.com/espresmi/status/20686...
devamını gör...
hayal
kimsenin tekelinde, baskısında olmaması gereken özel pırlantalar.
devamını gör...
bugün öğrendim
beni de birileri yönlendirdi vakti zamanında ve belki o insan şu an yaşamıyor. o yüzden buradan kendisine teşekkürlerimi iletiyorum.
devamını gör...
ümit davala
bu adam daha sonra rapçiliğe başlamıştı ne alakaysa
devamını gör...
beren saat
kendisini bozduğunu düşündüğüm oyuncudur.
medyada var olan diğer ünlülere göre daha hafif ve daha etik çerçeveyi yitirmeden bozulsa da, sonuçta bozulduğu gerçeğini göz ardı edemeyiz.
bir oyuncu olarak, sapmaması gereken bir yola saptı ve sesi kaliteli olmamasına rağmen, ses sanatçılığına soyundu. ses çok ayrı bir sanatsal yetenektir. gırtlak hata kaldırmaz. bu sektörün bir standardı ve jargonu var. keza eşi kenan doğulu yılların sanatçısı olmasına rağmen, bu işi nasıl destekledi ve destekliyor inanın bilmiyorum.
parçasının klibi ilk yayınlandığında, merak ettiğim için gerçekten izledim. sonunu getiremeden kapattığımı anımsıyorum. bir yetişkine asla hitap edebilecek bir parça değil. bunun da ötesinde, ben gerçekten ortada dinlenecek bir ses göremiyorum.
oyuncudan ses sanatçısı olmaz mı?
tabii ki olur. serenay sarıkaya, özgür çevik, keremcem, ışıl yücesoy, ayta sözeri ve niceleri..
bakın bu insanlar albüm yapsın. hepsinde bir gırtlağın olduğu aşikar. ben genel hatlarıyla, sesinin tınısı olan oyuncuya karşı değilim ama sesi olmayan oyuncunun müzik piyasasına atılmasına karşıyım.
lafın kısası : beren hanımı dinlemiyorum, dinlemeyi de düşünmüyorum. gönül isterdi ki aksi olsun ama maalesef sonuç bu.
medyada var olan diğer ünlülere göre daha hafif ve daha etik çerçeveyi yitirmeden bozulsa da, sonuçta bozulduğu gerçeğini göz ardı edemeyiz.
bir oyuncu olarak, sapmaması gereken bir yola saptı ve sesi kaliteli olmamasına rağmen, ses sanatçılığına soyundu. ses çok ayrı bir sanatsal yetenektir. gırtlak hata kaldırmaz. bu sektörün bir standardı ve jargonu var. keza eşi kenan doğulu yılların sanatçısı olmasına rağmen, bu işi nasıl destekledi ve destekliyor inanın bilmiyorum.
parçasının klibi ilk yayınlandığında, merak ettiğim için gerçekten izledim. sonunu getiremeden kapattığımı anımsıyorum. bir yetişkine asla hitap edebilecek bir parça değil. bunun da ötesinde, ben gerçekten ortada dinlenecek bir ses göremiyorum.
oyuncudan ses sanatçısı olmaz mı?
tabii ki olur. serenay sarıkaya, özgür çevik, keremcem, ışıl yücesoy, ayta sözeri ve niceleri..
bakın bu insanlar albüm yapsın. hepsinde bir gırtlağın olduğu aşikar. ben genel hatlarıyla, sesinin tınısı olan oyuncuya karşı değilim ama sesi olmayan oyuncunun müzik piyasasına atılmasına karşıyım.
lafın kısası : beren hanımı dinlemiyorum, dinlemeyi de düşünmüyorum. gönül isterdi ki aksi olsun ama maalesef sonuç bu.
devamını gör...
ciddi bir ilişki kurmanın giderek zorlaşması
ciddi ilişki kurmak isteyen kızlar dm.
evet.
evet.
devamını gör...
ciddi bir ilişki kurmanın giderek zorlaşması
ilişkide ciddiyet arttıkça sorunların da artmasından dolayıdır.
devamını gör...
ciddi bir ilişki kurmanın giderek zorlaşması
belli bir yaşa gelmiş insanların hala ergen gibi insanları tek bir fenotipe indirgeyip çıkarım yaptığı başlık. belki de ilişkilerde ki temel yanlışta budur; büyüdüğünü kabullenmemek.ne istediğine karar verememek, olgunlaşmamak. iş yerinde müdürlüğe oynayan 30+ insanların hala tekrar okusam mı diye düşündüklerine şahidim. doyumsuzlukta değil bir olmamışlık var üzerimizde. zihnimiz yaşımıza yetişemiyor maalesef.
devamını gör...
yazarların itiraf köşesi
akıl sağlığım yerinde değil.
devamını gör...
hırt
(bkz: sözlük yazarlarının söylemek istedikleri) burada yazar açıkça hırt davranan kürtlerden bahsediyor. bizden kaçmaz boşuna uğraşmayın.
devamını gör...
recep tayyip erdoğan
72 yaşında olan siyasetçi.
normalde bu yaşlarda olan insanlar tek başlarına evlerini, arsalarını bile alıp satamıyorlar, akli dengeleri yerinde kabul edilmiyor.
normalde bu yaşlarda olan insanlar tek başlarına evlerini, arsalarını bile alıp satamıyorlar, akli dengeleri yerinde kabul edilmiyor.
devamını gör...
ciddi bir ilişki kurmanın giderek zorlaşması
erkek tarafı ilişkinin maliyet boyutunu da hesaplamak zorunda olunca hesap tutmuyor
kızların ekonomşk duyarlılığı düşük zaten ve hrsap ödeme gibi bi dertleri yok
böyle olunca erkek talebi düşüyor ve kız arzı azınlıktakı zengin bebelwre akıyo
bu bebelerden darbeyi yiyince kızlar da ilişkilerden nefret ediyo
sonra bütğn erkekler aynı oluyo onların gözğnde
sonra erkeklerde ağlama lan sen paraya değer verdin falsn diye itiraz ediyo
kızlsr hayır vermedim dşyo
erkekler hayır verdin diyo
sonra erkekler artık incel, redpill, mgtow falan oluyo
bu durum kızlsrı daha da kızdırıyo
siz de az erkek olun lan diyolar
bu tartışma ortamında ilişki kurmak çok zor oluyo
çğnkğ artık iki grup da radikalleşmiş oluyo
eyyorlamam bu kadar
kızların ekonomşk duyarlılığı düşük zaten ve hrsap ödeme gibi bi dertleri yok
böyle olunca erkek talebi düşüyor ve kız arzı azınlıktakı zengin bebelwre akıyo
bu bebelerden darbeyi yiyince kızlar da ilişkilerden nefret ediyo
sonra bütğn erkekler aynı oluyo onların gözğnde
sonra erkeklerde ağlama lan sen paraya değer verdin falsn diye itiraz ediyo
kızlsr hayır vermedim dşyo
erkekler hayır verdin diyo
sonra erkekler artık incel, redpill, mgtow falan oluyo
bu durum kızlsrı daha da kızdırıyo
siz de az erkek olun lan diyolar
bu tartışma ortamında ilişki kurmak çok zor oluyo
çğnkğ artık iki grup da radikalleşmiş oluyo
eyyorlamam bu kadar
devamını gör...
beren saat
başımızda onca dert ywtmezmiş gibi
bi de bunun şarkılarıyka upraşıyoruz ya
bi de bunun şarkılarıyka upraşıyoruz ya
devamını gör...
emrah serbes
bunun hapse atılırken bi sözü vardı
benim adım swrbes sonunda t yok
hani insan dwr ki sırf şunu söylemek için kaza yaptın sankş
ama duyunca senin yazacağın kştabı filmş silkeyim demiştim
ölenlere rahmet dilşyorum kalanlara sabır
benim adım swrbes sonunda t yok
hani insan dwr ki sırf şunu söylemek için kaza yaptın sankş
ama duyunca senin yazacağın kştabı filmş silkeyim demiştim
ölenlere rahmet dilşyorum kalanlara sabır
devamını gör...
sporun türkiye'de gelişmemesi
bugün yoga günüydü
bi tek ben kutladım
alandan bi foto bile gelmedi
burdan hesap edin işte nşye gelişmiyor
bi tek ben kutladım
alandan bi foto bile gelmedi
burdan hesap edin işte nşye gelişmiyor
devamını gör...
emrah serbes
katlettiği ailenin geriye kalan son ferdi olduğunuzu düşünsenize bi..
yaptığı hareketleri zaten gördünüz...
ve şu an en az sizin kadar özgür.
yaptığı hareketleri zaten gördünüz...
ve şu an en az sizin kadar özgür.
devamını gör...
90'lara özlem
90'lards en nefret edilen ünlğ, siyasetçi, şarkıcı vırt zırt listesi yapsak üç beş kişi tutardı listelerimiz
şimdi hepsi kabarık
kredi kartı slibi gibi uzun
şimdi hepsi kabarık
kredi kartı slibi gibi uzun
devamını gör...
sivas katliamı
bugün yıldönümüdür. sivas ta bir yürüyüş gerçekleştirildi. ayrıntılar aşağıda
x.com/ankaradgd17/status/20...
x.com/ankaradgd17/status/20...
devamını gör...
öğretmenlerin eylemine polis müdahalesi
eğitim emekçilerinin, hakları için ankara'da başlattığı açlık grevi direnişi devam ediyor
günlerdir ankara'da bir muhatap bulma umuduyla eylem yapan öğretmenlerin eylemine polis müdahale etti.
x.com/halktvcomtr/status/20...
x.com/GazetePatika/status/2...
günlerdir ankara'da bir muhatap bulma umuduyla eylem yapan öğretmenlerin eylemine polis müdahale etti.
x.com/halktvcomtr/status/20...
x.com/GazetePatika/status/2...
devamını gör...