zaman tüneli
2126 1. dünya kainat futbol turnuvası
istanbul da yapılacak olan turnuva. turnuvaya dünya, mars , neptün, falan işte 32 tane gezegen katılacak.
eleme maçları olmadan gezegenin en iyi futbolcuları seçilip yapılan bir turnuva bu. brezilya arjantin ispanya italya fransa almanya türkiye den de futbolcuların olduğu dünya takımı favori değil .
diğer gezegenlerin adına baktım hep x li falan. sonra dedim o yıl bu gezegenler başka isimlerle katılır. ya dünyada bile sürekli ülke adları değişiyor.
edit. kainat güzellik yarışması na itiraz yok. ee o güzel hep dünyadan çıkıyo.
eleme maçları olmadan gezegenin en iyi futbolcuları seçilip yapılan bir turnuva bu. brezilya arjantin ispanya italya fransa almanya türkiye den de futbolcuların olduğu dünya takımı favori değil .
diğer gezegenlerin adına baktım hep x li falan. sonra dedim o yıl bu gezegenler başka isimlerle katılır. ya dünyada bile sürekli ülke adları değişiyor.
edit. kainat güzellik yarışması na itiraz yok. ee o güzel hep dünyadan çıkıyo.
devamını gör...
mutlu evliliğin sırları
mutluluğun sırrı
evet dedikten sonra ewe girmemek
evet dedikten sonra ewe girmemek
devamını gör...
oyalanmak
seviyorum bu kelimeleri. kalimat. kalimat diye majide el roumi nin harika bir şarkısı var.
eline almış naylon delikli ayakkabısını kum taşıyor sağa sola. çocuk işte oyalanıyor. bunu bir büyük yapar mı. hem saçma olur deli derler insana. hem o yaşta zevkli gelmez. o boş oyun ancak o yaşta bir zevk verir insana. oyalanmak bu işte.
insan dünyaya oyalanmak için gelmiş sanki.
sular hep aktı geçti,
kurudu vakti geçti.
nice han, nice sultan,
tahtı bıraktı geçti.
dünya bir penceredir,
her gelen baktı geçti.( yunus emre)
okullarda kitaplarla derslerle oyalandık. hep bir sonraki sınıfa, yıla okula diplomaya hayale diye oyalandık,(mı)
çoğundan zevk almadık belkide. herkes almış olamaz.
ay başına kadar maaş beklerken işten eve evden işe arada hafta sonları biraz daha fazla uyurken.
uykularda oyalandık.
cuma namazında arada vaaz var ya. (hutbe) diyanetin hazırladığı neyse de bazen başka camilerde kursların yerlerinde vaaz da siyasi işte sevmediğin ama onlara göre yüksek mertebeli kişiler olunca oyalandın. saate baktın, yerdeki desenlere etrafa.
iftar vaktine kadar oyalandın ya. uyudun. ne çok uyuyorsun.
insanın hani kendisini ait hissetmediği yerlerde bulduğu zamanlar olur. bazı düğünler.
oyalanmak kendi kendine neysede. başkasının seni oyalaması her zaman güzel değildir ya. kandırılmak aldatılmak yüzüstü bırakılmak gibi.
oyaladıkça zamanı , bir süre sonra aslında oyalanan kim olmuş.
bir hobi edinirsin. sana iyi gelecektir, işte kendi kendini geliştireceksin. bir enstrüman bir yabancı dil bir bitki çiçek fidan işi.
belki resim .
sanatta mı bir oyalanma durumuydu bazıları için. sonradan meslek oldu para getiren bir şey oldu.
demek ki işin içine maddiyat girince yazı yazmakta roman yazmakta heykelde müzikte oyalanmak değil profesyonel bir iş oluyor.
oyalanmak boş iş mi o zaman. değil asla. oyalanırken işin zevkini bırak zaman geçirmesini insanın kendisine iyi gelmesini geliştirmesini .
kendisini sevmeyenlerde oyalandın. platonik dediler takıntı dediler burç elektrik alma almama.
insan sürekli oyalanacak bir şeyler buluyor demek ki.
oyaladığın kendin zamanın vücudun .
hiçbir şey yapmadan durmak hiçbir canlıya göre bir şey değil zaten. onlar cansız olanlar oluyor.
saatlerce dizi izleyen insan futbol izleyen oyun oynatan bilgisayarda insan da oyalanıyor ya.
bir başkası için saçma geliyor.
insan başkalarının düşüncelerini çok umursarsa gelişemez. oyalanamaz da.
“dünya bir pencere her gelen baktı geçti “ parayla oyalanırsın. sürekli üzerine koya koya. haddi evler arsalar.
uyudun uyanamadın olacak.
kim bilir nerde, nasıl, kaç yaşında?
bir namazlık saltanatın olacak,
taht misali o musalla taşında. (cahit sıtkı)
insan hayallerle de oyalanıyor. daha küçükten ne hayaller kuruyor. büyüdükçe bazen hayalleri büyüyor bazen küçülüyor. dinle ırkla hatta sürekli bir taraf olup bir taraf olarak , karşı mahalle, karşı okul takımı karşı komşu , ülke diye oyalanıyor.
hayallerde beklentilerde acabalarda keşkelerde eğerlerde hep oyalıyor.
beklentiler oyalıyor .
sanki bir otobüs bekliyorsun ve sigara yakıyorsun, sanki karşıdaki insan manzaralarına bakıyorsun. işte bu kısa süre gibi hayatta daha uzununu yaşıyorsun.
cennette de böyle olacak diyenler var. hiç iş yapmayacaksınız işte yemekler önünüzde olacak. cehennemde yanacaksınız mezarda bekleyeceksiniz.
cansız varlıklar sanki daha iyi bu konuda. bir hissi duygusu yok.
bir çocuk bakıcısı gibi , o çocukları oyalamak için uğraşan insan gibi. bizi de oyalanlar oluyor her konuda. siyasiler gibi.
her oyalanmak iyi değil. bu otobüste ağlamasın diye bebek, yapılanlar değil. çünkü kimse bebek değil .
bir simülasyon varsa hep birbirine bağlı bu oyalamak oyalanmak düşüncesinden şüphelenirdim.
tam bir canlı doğasına her yaşa, bilince hayale cinsiyete ülkeye zevke uygun. hem zevk aldığın bir hobi olarak hem sana dayatılan olarak.
eline almış naylon delikli ayakkabısını kum taşıyor sağa sola. çocuk işte oyalanıyor. bunu bir büyük yapar mı. hem saçma olur deli derler insana. hem o yaşta zevkli gelmez. o boş oyun ancak o yaşta bir zevk verir insana. oyalanmak bu işte.
insan dünyaya oyalanmak için gelmiş sanki.
sular hep aktı geçti,
kurudu vakti geçti.
nice han, nice sultan,
tahtı bıraktı geçti.
dünya bir penceredir,
her gelen baktı geçti.( yunus emre)
okullarda kitaplarla derslerle oyalandık. hep bir sonraki sınıfa, yıla okula diplomaya hayale diye oyalandık,(mı)
çoğundan zevk almadık belkide. herkes almış olamaz.
ay başına kadar maaş beklerken işten eve evden işe arada hafta sonları biraz daha fazla uyurken.
uykularda oyalandık.
cuma namazında arada vaaz var ya. (hutbe) diyanetin hazırladığı neyse de bazen başka camilerde kursların yerlerinde vaaz da siyasi işte sevmediğin ama onlara göre yüksek mertebeli kişiler olunca oyalandın. saate baktın, yerdeki desenlere etrafa.
iftar vaktine kadar oyalandın ya. uyudun. ne çok uyuyorsun.
insanın hani kendisini ait hissetmediği yerlerde bulduğu zamanlar olur. bazı düğünler.
oyalanmak kendi kendine neysede. başkasının seni oyalaması her zaman güzel değildir ya. kandırılmak aldatılmak yüzüstü bırakılmak gibi.
oyaladıkça zamanı , bir süre sonra aslında oyalanan kim olmuş.
bir hobi edinirsin. sana iyi gelecektir, işte kendi kendini geliştireceksin. bir enstrüman bir yabancı dil bir bitki çiçek fidan işi.
belki resim .
sanatta mı bir oyalanma durumuydu bazıları için. sonradan meslek oldu para getiren bir şey oldu.
demek ki işin içine maddiyat girince yazı yazmakta roman yazmakta heykelde müzikte oyalanmak değil profesyonel bir iş oluyor.
oyalanmak boş iş mi o zaman. değil asla. oyalanırken işin zevkini bırak zaman geçirmesini insanın kendisine iyi gelmesini geliştirmesini .
kendisini sevmeyenlerde oyalandın. platonik dediler takıntı dediler burç elektrik alma almama.
insan sürekli oyalanacak bir şeyler buluyor demek ki.
oyaladığın kendin zamanın vücudun .
hiçbir şey yapmadan durmak hiçbir canlıya göre bir şey değil zaten. onlar cansız olanlar oluyor.
saatlerce dizi izleyen insan futbol izleyen oyun oynatan bilgisayarda insan da oyalanıyor ya.
bir başkası için saçma geliyor.
insan başkalarının düşüncelerini çok umursarsa gelişemez. oyalanamaz da.
“dünya bir pencere her gelen baktı geçti “ parayla oyalanırsın. sürekli üzerine koya koya. haddi evler arsalar.
uyudun uyanamadın olacak.
kim bilir nerde, nasıl, kaç yaşında?
bir namazlık saltanatın olacak,
taht misali o musalla taşında. (cahit sıtkı)
insan hayallerle de oyalanıyor. daha küçükten ne hayaller kuruyor. büyüdükçe bazen hayalleri büyüyor bazen küçülüyor. dinle ırkla hatta sürekli bir taraf olup bir taraf olarak , karşı mahalle, karşı okul takımı karşı komşu , ülke diye oyalanıyor.
hayallerde beklentilerde acabalarda keşkelerde eğerlerde hep oyalıyor.
beklentiler oyalıyor .
sanki bir otobüs bekliyorsun ve sigara yakıyorsun, sanki karşıdaki insan manzaralarına bakıyorsun. işte bu kısa süre gibi hayatta daha uzununu yaşıyorsun.
cennette de böyle olacak diyenler var. hiç iş yapmayacaksınız işte yemekler önünüzde olacak. cehennemde yanacaksınız mezarda bekleyeceksiniz.
cansız varlıklar sanki daha iyi bu konuda. bir hissi duygusu yok.
bir çocuk bakıcısı gibi , o çocukları oyalamak için uğraşan insan gibi. bizi de oyalanlar oluyor her konuda. siyasiler gibi.
her oyalanmak iyi değil. bu otobüste ağlamasın diye bebek, yapılanlar değil. çünkü kimse bebek değil .
bir simülasyon varsa hep birbirine bağlı bu oyalamak oyalanmak düşüncesinden şüphelenirdim.
tam bir canlı doğasına her yaşa, bilince hayale cinsiyete ülkeye zevke uygun. hem zevk aldığın bir hobi olarak hem sana dayatılan olarak.
devamını gör...
6284 gerçekleri
çalışarak veya miras yoluyla devraldığın evden atılmaktır. ve hatta evi kadına kaptırmak.
x.com/6284gercekleri/status...
x.com/6284gercekleri/status...
devamını gör...
mutlu evliliğin sırları
özellikle erkekler için fiziksel olarak çekici bulduğu biriyle evlenmek, bu konuda “razı olmamak”.
erkek kafasında “dışarı” kelimesini bitirdiği anda davranışları da bir değişir. evi ihmal vesaire durumları azalır. aksi halde ya aldatır ya ciddi kavga çıkarır. ikisinden biri.. yatak yoksa ve kavga çoksa aldatmıyordur, kavga yoksa aldatıyordur bile denilebilir.
kadınlar ne yapar, bilemem ama bence fazla feminazi tavırlar ilişkilerin katilidir. zannederim biz biraz kadın gibi davranan kadınlara düşüyoruz.
bir de, evlilik gibi “garanti” durumlardan sonra taraflar kendilerini salmamalı.. kişisel temizliğin ihmali, kilo almak vesaire, bir de eşe karşı davranışlar, hitaplar konusunda da özenmek lazım. karısına reis diyen, başkan diyen adamlar tanıyorum, halbuki bahse girerim üç gün önceye kadar “uyudun mu aşkım” diye yazıyordu aynı kıza.
bunun karşılığı olarak kadınlar çok kötü, çok uzatarak kavga edebiliyor.. erkeklerin en çok kinlendiği konu bu bence. bu, aslında ciddi ama örtülü bir boşanma sebebidir ama kimseye meşru bir neden olarak kabul ettiremeyeceğiniz için başka başka gerekçeler sıralarsınız.
aileye saygısızlık kadar aileye aşırı düşkünlük de bence ilişki katilidir.
erkek kafasında “dışarı” kelimesini bitirdiği anda davranışları da bir değişir. evi ihmal vesaire durumları azalır. aksi halde ya aldatır ya ciddi kavga çıkarır. ikisinden biri.. yatak yoksa ve kavga çoksa aldatmıyordur, kavga yoksa aldatıyordur bile denilebilir.
kadınlar ne yapar, bilemem ama bence fazla feminazi tavırlar ilişkilerin katilidir. zannederim biz biraz kadın gibi davranan kadınlara düşüyoruz.
bir de, evlilik gibi “garanti” durumlardan sonra taraflar kendilerini salmamalı.. kişisel temizliğin ihmali, kilo almak vesaire, bir de eşe karşı davranışlar, hitaplar konusunda da özenmek lazım. karısına reis diyen, başkan diyen adamlar tanıyorum, halbuki bahse girerim üç gün önceye kadar “uyudun mu aşkım” diye yazıyordu aynı kıza.
bunun karşılığı olarak kadınlar çok kötü, çok uzatarak kavga edebiliyor.. erkeklerin en çok kinlendiği konu bu bence. bu, aslında ciddi ama örtülü bir boşanma sebebidir ama kimseye meşru bir neden olarak kabul ettiremeyeceğiniz için başka başka gerekçeler sıralarsınız.
aileye saygısızlık kadar aileye aşırı düşkünlük de bence ilişki katilidir.
devamını gör...
bir barda beş bira vs beş barda birer bira
kadıköy barlarinda yükselen ikilem.
kimisi yel degirmeninde baslarim, osmancık sokakta ikilerim, balık pazarı, moda, kadife sokak derken beşlerim,her mekanda var olurum diyor.
kimisi tek yerde beşçi.
giriş, gelişme, sonuç insanıyım diyor.
kapanış için yoğurtçu parkını unutmayalim.
kimisi yel degirmeninde baslarim, osmancık sokakta ikilerim, balık pazarı, moda, kadife sokak derken beşlerim,her mekanda var olurum diyor.
kimisi tek yerde beşçi.
giriş, gelişme, sonuç insanıyım diyor.
kapanış için yoğurtçu parkını unutmayalim.
devamını gör...
zengin olunca yapılan ufak şımarıklıklar
bir entry’de file’den bahsedilmiş, ona istinaden yazıyorum:
“içerisinde trüf aroması olmayan, gerçek trüf mantarlı mayonez alabilmek”..
bu arada kurutulmuş kuzu dalağı ve trüflü mayonezi evde yapmak düşünüldüğü kadar zor değil.
“içerisinde trüf aroması olmayan, gerçek trüf mantarlı mayonez alabilmek”..
bu arada kurutulmuş kuzu dalağı ve trüflü mayonezi evde yapmak düşünüldüğü kadar zor değil.
devamını gör...
stresten kurtulmak için tavsiyeler
1.zihnini başka bir şeye yönlendir.
3.çevredeki renkleri, şekilleri, dokularıni zihninde ayrıştır.
3.birde kedi mıncıkla
3.çevredeki renkleri, şekilleri, dokularıni zihninde ayrıştır.
3.birde kedi mıncıkla
devamını gör...
portekiz özbekistan maçı
maç 5-0 bitti ve cristiano 2 gol attı.
devamını gör...
özbekistan milli futbol takımı
karşılarında portekiz milli takımı var boru değil. buna rağmen bizimkiler kadar ruhsuz oynamadılar.
bizimkilerin karşısında kim vardı?
bizimkilerin karşısında kim vardı?
devamını gör...
ilk buluşmada hesabı ödemeyen kadından soğumak
kıza iyilik etmektir.
devamını gör...
özbekistan milli futbol takımı
personal dağılım problemi olan takım. ıkinci toplar, bu dağılım yapılana kadar , çok uzun sürüyor. eski, 70'lerin sovyetler anlayışıyla oynuyorlar. çok zaman kaybediyorlar bu yüzden.
ancak çok yavaş bir takım değil özbekistan. o çok iyi.
ancak çok yavaş bir takım değil özbekistan. o çok iyi.
devamını gör...
erkek yazarların son yaptığı yemek
bana güzel soslu makarna bile yapsa artı puandır. ama bazı yemekleri meziyetli erkekler çok güzel yapıyor. allah için.
devamını gör...
yazarların bugünkü mutsuzluk sebebi
mutsuzluğuma tahammül edebiliyorsam kulaklığımdan/kulağımdan düşmeyen müziktir.
devamını gör...
uzak mesafe ilişkisi
bu başlığa cemal süreya'nın dizeleri ile cevap vermek istiyorum.
ne çıkar yanımda olmasan,
kalbim senden ibaret değil mi?
uzaktan sevmek zor demişsin,
etme sevdam!
görmeden sevmek ibadet değil mi?
t: yürütmenin zor ama imkansız olmadığı ilişki türü.
sevince ne mesafelerin önemi kalır ne de başka engellerin. iki insanın kalbi birlikte atmaya başlamışsa her türlü o ilişki yürür. mühim olan güzel sevmek, gönülden sevmek. kabul ediyorum evet daha zordur yan yana, yüz yüze olan ilişkilere göre. ama imkansızmış gibi de kesinkes konuşan yazar arkadaşlarımı pek anlamıyorum.
eyvallah sözlük.
ne çıkar yanımda olmasan,
kalbim senden ibaret değil mi?
uzaktan sevmek zor demişsin,
etme sevdam!
görmeden sevmek ibadet değil mi?
t: yürütmenin zor ama imkansız olmadığı ilişki türü.
sevince ne mesafelerin önemi kalır ne de başka engellerin. iki insanın kalbi birlikte atmaya başlamışsa her türlü o ilişki yürür. mühim olan güzel sevmek, gönülden sevmek. kabul ediyorum evet daha zordur yan yana, yüz yüze olan ilişkilere göre. ama imkansızmış gibi de kesinkes konuşan yazar arkadaşlarımı pek anlamıyorum.
eyvallah sözlük.
devamını gör...
portekiz özbekistan maçı
portekiz'in 4-0 önde olduğu maç.
kendimiz elendik yetmedi, desteklediğimiz ülkeler de eleniyor.
bu kadar mutsuz geçecek bir dünya kupası hayal etmemiştim ben.
edit: yalnız özbek taraftarlar gol yiyince bile gülüyorlar. yenildik ama en azından dünya gözüyle ronaldo'yu gördük diye mi düşünüyorlar acaba.
edit2: 5-0 portekiz galibiyetiyle bitti.
spiker bir ara ronaldo için dünya kupasında gol atan en yaşlı futbolcu dedi. bi tuhaf hissettim.
kendimiz elendik yetmedi, desteklediğimiz ülkeler de eleniyor.
bu kadar mutsuz geçecek bir dünya kupası hayal etmemiştim ben.
edit: yalnız özbek taraftarlar gol yiyince bile gülüyorlar. yenildik ama en azından dünya gözüyle ronaldo'yu gördük diye mi düşünüyorlar acaba.
edit2: 5-0 portekiz galibiyetiyle bitti.
spiker bir ara ronaldo için dünya kupasında gol atan en yaşlı futbolcu dedi. bi tuhaf hissettim.
devamını gör...
paralel park yapamayan erkek
seyreltilmiş erkektir
ben tekte girerim
ben tekte girerim
devamını gör...
erkek yazarların son yaptığı yemek
evet, benim çeyizim 20 cilt oldu. 21.'ye başlayacağım.*
devamını gör...

