zaman tüneli

1980'li yıllarda, yani özal türkiyesi'nde, ekonomik kastlara göre belli gıda lüksleri türedi..

zengin pijleri için:
- yılbaşında karpuz, kiraz gibi (afrika'dan ithal edilmiş) yaz meyveleri yemek.. adapazarı'nda o zamanlar manav saadettin amca vardı, o böyle cins cins şeyler getirirdi, öldüyse allah rahmet eylesin.
- la vache qui rit (lavaşgeri, lavaş geri, besleyici lezzetli, mö mö mö mö, yumuşacık kaymak gibi lavaş geri, lavaş geri.. peynir oluyor kendileri, inekli peynir olarak bilinirdi),
- kakaolu süt, ki 1990'ı gördüğümüz anda kendileri nesquik'e evrildi.
- çikolata çeşmesinden akan çikolata almak..
- nestle damak çikolata..

orta sınıf:
- oralet,
- calcium sandoz.. kendisi aslında c vitamini oluyordu ama suya attığında tısssssssss diye bir ses çıkararak erir ve hafif şekerli, sarımtrak ve çocuklara "en azından zararlı olmayan" bir vitamin içeceği sunardı.
- daha öncesinde de olan ama yaygınlaşmaya başlayan cici bebe bisküvileri..
- ülker napoliten çikolata.

entr'yi görünce belki birileri de benim kadar keyif alır diye yazmak istedim.
devamını gör...

vallahi billahi ya
10 kişi kaldı şurda yqzık 6 tanesi 30 üstü zaten
kalan 2sinin kadın olup olmadığjnı kestiremşyorum
kalan 2sine daha çnce yürümüşüm
tekrar yürüdüm hiç yürümemiş gibi
ne kadardır burdasın falan diyprum
kafayı yedik
devamını gör...

dün gece yaşanmış, sebebi hala bilinmeyen trenler, makaslar kaosu !! yük yolcu bütün trenler, en azından almanya' nın kuzeyindeki 6 eyalette, en yakın tren garı ya da da istasyonuna çekilmiş, içlerindeki yolcularla birlikte...

sebep bilinmiyor !!.. rus hacker' ların virüs saldırısı diyenler bile var. alman tarihinde 2.dünya savaşı' ndan beri böyle bir rezalet yaşanmamış. binlerce yolcu da tren garlarında mahsur kalmış.

avrupa ' nın en önemli doğu- batı akslarından karlsruhe- stuttgart- münchen- salzburg hattı bozulmamış. böylece fransa- g.almanya- avusturya hattı, dumura uğramamış.

şu anda demiryolu trafiği normale giriyormuş.

e tabii bütün gece ekspresleri büyük rötarlar yapmışlar.
devamını gör...

ikiz arkadaşlarım var. *

şaka bir yana, kararsızlığım olabilir. bir de ikizler'den sonraki burç olan yengeç olmam.
devamını gör...

avukat arayıp boşandığımı söylediğinde ilk ne yapacağımı bilemedim.. bir taraftan da ağlayacak gibi oldum..

bu müjdeyi en yakın arkadaşıma mı, yoksa anneme mi vermeliydim; bunu düşünüyordum..

iyi okullara gidebilirsin, para kazanabilirsin, iyi bir işin olabilir.. bunlar normaldir.

ama boşanmak bence bu hayatta yaptığım, tartışmasız en iyi şeydi.
devamını gör...

acı bir son
sonsuz acıdan daha iyidir.

boşanın
devamını gör...

mutlu, sorunsuz, keyifli bir gün olsun.. yollarınız güzelliklere, güzel insanlara çıksın..

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

söylemesi ayıp bir gün arkadaşlarla mala vuruyoruz neyse mevzuyu uzatmayayım şelale gibi boşaldıktan sonra kapitalist mevlanacılar olayı geldi aklıma. "ne olursan ol yine gel" demişti ve gelmiştik beraber gelmiştik hatta. bakıyordum o anda etrafıma hep kapitalist sistemin köle ruhlu insanlarıyla doluydu.

starbuckslar, zaralar , bmwler falan hep bunlar da mevlana gibi "ne olursan ol yine gel " diye haykırıyordu adeta. hepsi çakal çukal olmuş müslümana yeşil, komüniste kırmızı , rockçıya siyah renge bürünmüş modern kapitalist mevlana gibiydiler.

halbuki daha yeni mevlana'nın facebook'ta yazılmış çok özlü bir sözüne rastlamıştım ve o an o sözden acayip bir şekilde sarsılmıştım. ruhum titremiş, zamanlar ve mekanlar üstü bir aydınlanma yaşamıştım. fakat boşaldıktan sonra fenomen bir dünyada bakışların insafına kalmış, yüzeysel bir varlık olduğumu hissetmiştim.
devamını gör...

bakış açıları:

avukat: butun davalar birbirine guvenmiş insanlar arasındaydı.
voltaire: tanrım beni dostlarımdan koru, düşmanlarım zaten belli.
mevlana: dostum dostum dersin düşmanın olur, düşmanım düşmanım dersin dostun olur. öldüm öldüm dersin yine de yasarsın.
şener şen: kimseye guveninizi bosa cıkaracak kadar guvenmeyin ve kimseyi gonul koyacak kadar sevmeyin.

bence guvenmek bir ihtiyac.
durmadan tedirgin bir benlikle en normal insan paranoyak olur, hasta olur.
devamını gör...

tanrı nın en sevmedigi helaldir.
devamını gör...

dini inançlarınız varsa cok normal.
olm eşinle istedigin kadar sevisebiliyorsun ve tanrı katında gunah degil;)
harika degil mi?
devamını gör...

patron ve şehinşah gibi tipleri sevmiyorum çok kulak tırmalıyor, lirikal bir değeri de yok
devamını gör...

şair diyor ya " ve güz geldi ömür hanım.dünya aydınlık sabahlarını yitiriyor usul usul..."

belki uyku yoksunluğu belki uzun zamandır gün doğumunu sakince karşılayamamaktan olsa gerek benzer bir ruh hali içreydim.*

bu sabah durum biraz farklı yazın gelişi daha bir sardı etrafı, dünya nice aydınlık sabahlara, neşeli kuş cıvıltılarına gebe unutma dedirtti resmen. dünya üzerinde yaşanan tüm haksızlıklara, zulme, adaletsizliğe, kötülüğe inat bir kez daha umut zehri girdi bünyeme...
devamını gör...

şair diyor ya " ve güz geldi ömür hanım.dünya aydınlık sabahlarını yitiriyor usul usul..."

belki uyku yoksunluğu belki uzun zamandır gün doğumunu sakince karşılayamamaktan olsa gerek benzer bir ruh hali içreydim.*

bu sabah durum biraz farklı yazın gelişi daha bir sardı etrafı, dünya nice aydınlık sabahlara, neşeli kuş cıvıltılarına gebe unutma dedirtti resmen. dünya üzerinde yaşanan tüm haksızlıklara, zulme, adaletsizliğe, kötülüğe inat bir kez daha umut zehri girdi bünyeme...
devamını gör...

şair diyor ya " ve güz geldi ömür hanım.dünya aydınlık sabahlarını yitiriyor usul usul..."

belki uyku yoksunluğu belki uzun zamandır gün doğumunu sakince karşılayamamaktan olsa gerek benzer bir ruh hali içreydim.*

bu sabah durum biraz farklı yazın gelişi daha bir sardı etrafı, dünya nice aydınlık sabahlara, neşeli kuş cıvıltılarına gebe unutma dedirtti resmen. dünya üzerinde yaşanan tüm haksızlıklara, zulme, adaletsizliğe, kötülüğe inat bir kez daha umut zehri girdi bünyeme...
devamını gör...

ben genelde dinlemeye calısıyorum.
cogu calıstıgım yerde patronlarla aram iyidir. hoş benim aram butun calısanlarla iyidir genelde, sorunsuz ve uyumlu bir insanım.
ama turkiye de benim gozlemledigim iş hayatı butun hayatına karısıyor. bizim calısanımızsın, her yerde bizi represente ediyorsun tribine giriyorlar. aslında bu kadar cok karısmasalar iyiydi;) işi genel olarak seviyorsak nazları bize geciyor.
devamını gör...

dirty talk ne? biz daha talk kısmını beceremedik.
devamını gör...

sexting e-sport sayılıyor mu?
devamını gör...

ne hasta bekler sabahı
ne taze ölüyü mezar
ne de şeytan bir günahı
nude atmanı beklediğim kadar.
devamını gör...

son 10 senedir ne zaman biriyle tanossam nude istiyor. moda heralde.
ben de hemen eski eşime kufretmeye baslıyorum:
-burası kurtlar sofrasıymıs. beni yalnız bıraktıgın icin seni affetmicem.

insan ciddi bi ilişkideyken prenses gibi yasıyor. dış dunyanın cahili.

hic gondermedim tabi nude filan kimseye.
devamını gör...
daha fazla yükle

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim