zaman tüneli
portakal aromalı sıcak içecek
1980'li yıllarda, yani özal türkiyesi'nde, ekonomik kastlara göre belli gıda lüksleri türedi..
zengin pijleri için:
- yılbaşında karpuz, kiraz gibi (afrika'dan ithal edilmiş) yaz meyveleri yemek.. adapazarı'nda o zamanlar manav saadettin amca vardı, o böyle cins cins şeyler getirirdi, öldüyse allah rahmet eylesin.
- la vache qui rit (lavaşgeri, lavaş geri, besleyici lezzetli, mö mö mö mö, yumuşacık kaymak gibi lavaş geri, lavaş geri.. peynir oluyor kendileri, inekli peynir olarak bilinirdi),
- kakaolu süt, ki 1990'ı gördüğümüz anda kendileri nesquik'e evrildi.
- çikolata çeşmesinden akan çikolata almak..
- nestle damak çikolata..
orta sınıf:
- oralet,
- calcium sandoz.. kendisi aslında c vitamini oluyordu ama suya attığında tısssssssss diye bir ses çıkararak erir ve hafif şekerli, sarımtrak ve çocuklara "en azından zararlı olmayan" bir vitamin içeceği sunardı.
- daha öncesinde de olan ama yaygınlaşmaya başlayan cici bebe bisküvileri..
- ülker napoliten çikolata.
entr'yi görünce belki birileri de benim kadar keyif alır diye yazmak istedim.
zengin pijleri için:
- yılbaşında karpuz, kiraz gibi (afrika'dan ithal edilmiş) yaz meyveleri yemek.. adapazarı'nda o zamanlar manav saadettin amca vardı, o böyle cins cins şeyler getirirdi, öldüyse allah rahmet eylesin.
- la vache qui rit (lavaşgeri, lavaş geri, besleyici lezzetli, mö mö mö mö, yumuşacık kaymak gibi lavaş geri, lavaş geri.. peynir oluyor kendileri, inekli peynir olarak bilinirdi),
- kakaolu süt, ki 1990'ı gördüğümüz anda kendileri nesquik'e evrildi.
- çikolata çeşmesinden akan çikolata almak..
- nestle damak çikolata..
orta sınıf:
- oralet,
- calcium sandoz.. kendisi aslında c vitamini oluyordu ama suya attığında tısssssssss diye bir ses çıkararak erir ve hafif şekerli, sarımtrak ve çocuklara "en azından zararlı olmayan" bir vitamin içeceği sunardı.
- daha öncesinde de olan ama yaygınlaşmaya başlayan cici bebe bisküvileri..
- ülker napoliten çikolata.
entr'yi görünce belki birileri de benim kadar keyif alır diye yazmak istedim.
devamını gör...
yürüyecek kadın bulmakta güçlük çekmek
vallahi billahi ya
10 kişi kaldı şurda yqzık 6 tanesi 30 üstü zaten
kalan 2sinin kadın olup olmadığjnı kestiremşyorum
kalan 2sine daha çnce yürümüşüm
tekrar yürüdüm hiç yürümemiş gibi
ne kadardır burdasın falan diyprum
kafayı yedik
10 kişi kaldı şurda yqzık 6 tanesi 30 üstü zaten
kalan 2sinin kadın olup olmadığjnı kestiremşyorum
kalan 2sine daha çnce yürümüşüm
tekrar yürüdüm hiç yürümemiş gibi
ne kadardır burdasın falan diyprum
kafayı yedik
devamını gör...
almanya'da demiryolu kaosu
dün gece yaşanmış, sebebi hala bilinmeyen trenler, makaslar kaosu !! yük yolcu bütün trenler, en azından almanya' nın kuzeyindeki 6 eyalette, en yakın tren garı ya da da istasyonuna çekilmiş, içlerindeki yolcularla birlikte...
sebep bilinmiyor !!.. rus hacker' ların virüs saldırısı diyenler bile var. alman tarihinde 2.dünya savaşı' ndan beri böyle bir rezalet yaşanmamış. binlerce yolcu da tren garlarında mahsur kalmış.
avrupa ' nın en önemli doğu- batı akslarından karlsruhe- stuttgart- münchen- salzburg hattı bozulmamış. böylece fransa- g.almanya- avusturya hattı, dumura uğramamış.
şu anda demiryolu trafiği normale giriyormuş.
e tabii bütün gece ekspresleri büyük rötarlar yapmışlar.
sebep bilinmiyor !!.. rus hacker' ların virüs saldırısı diyenler bile var. alman tarihinde 2.dünya savaşı' ndan beri böyle bir rezalet yaşanmamış. binlerce yolcu da tren garlarında mahsur kalmış.
avrupa ' nın en önemli doğu- batı akslarından karlsruhe- stuttgart- münchen- salzburg hattı bozulmamış. böylece fransa- g.almanya- avusturya hattı, dumura uğramamış.
şu anda demiryolu trafiği normale giriyormuş.
e tabii bütün gece ekspresleri büyük rötarlar yapmışlar.
devamını gör...
en ikizler özelliğin
ikiz arkadaşlarım var. *
şaka bir yana, kararsızlığım olabilir. bir de ikizler'den sonraki burç olan yengeç olmam.
şaka bir yana, kararsızlığım olabilir. bir de ikizler'den sonraki burç olan yengeç olmam.
devamını gör...
boşanmak
avukat arayıp boşandığımı söylediğinde ilk ne yapacağımı bilemedim.. bir taraftan da ağlayacak gibi oldum..
bu müjdeyi en yakın arkadaşıma mı, yoksa anneme mi vermeliydim; bunu düşünüyordum..
iyi okullara gidebilirsin, para kazanabilirsin, iyi bir işin olabilir.. bunlar normaldir.
ama boşanmak bence bu hayatta yaptığım, tartışmasız en iyi şeydi.
bu müjdeyi en yakın arkadaşıma mı, yoksa anneme mi vermeliydim; bunu düşünüyordum..
iyi okullara gidebilirsin, para kazanabilirsin, iyi bir işin olabilir.. bunlar normaldir.
ama boşanmak bence bu hayatta yaptığım, tartışmasız en iyi şeydi.
devamını gör...
boşanmak
acı bir son
sonsuz acıdan daha iyidir.
boşanın
sonsuz acıdan daha iyidir.
boşanın
devamını gör...
boşaldıktan sonra gelen bilgi edinme isteği
söylemesi ayıp bir gün arkadaşlarla mala vuruyoruz neyse mevzuyu uzatmayayım şelale gibi boşaldıktan sonra kapitalist mevlanacılar olayı geldi aklıma. "ne olursan ol yine gel" demişti ve gelmiştik beraber gelmiştik hatta. bakıyordum o anda etrafıma hep kapitalist sistemin köle ruhlu insanlarıyla doluydu.
starbuckslar, zaralar , bmwler falan hep bunlar da mevlana gibi "ne olursan ol yine gel " diye haykırıyordu adeta. hepsi çakal çukal olmuş müslümana yeşil, komüniste kırmızı , rockçıya siyah renge bürünmüş modern kapitalist mevlana gibiydiler.
halbuki daha yeni mevlana'nın facebook'ta yazılmış çok özlü bir sözüne rastlamıştım ve o an o sözden acayip bir şekilde sarsılmıştım. ruhum titremiş, zamanlar ve mekanlar üstü bir aydınlanma yaşamıştım. fakat boşaldıktan sonra fenomen bir dünyada bakışların insafına kalmış, yüzeysel bir varlık olduğumu hissetmiştim.
starbuckslar, zaralar , bmwler falan hep bunlar da mevlana gibi "ne olursan ol yine gel " diye haykırıyordu adeta. hepsi çakal çukal olmuş müslümana yeşil, komüniste kırmızı , rockçıya siyah renge bürünmüş modern kapitalist mevlana gibiydiler.
halbuki daha yeni mevlana'nın facebook'ta yazılmış çok özlü bir sözüne rastlamıştım ve o an o sözden acayip bir şekilde sarsılmıştım. ruhum titremiş, zamanlar ve mekanlar üstü bir aydınlanma yaşamıştım. fakat boşaldıktan sonra fenomen bir dünyada bakışların insafına kalmış, yüzeysel bir varlık olduğumu hissetmiştim.
devamını gör...
güvenmek
bakış açıları:
avukat: butun davalar birbirine guvenmiş insanlar arasındaydı.
voltaire: tanrım beni dostlarımdan koru, düşmanlarım zaten belli.
mevlana: dostum dostum dersin düşmanın olur, düşmanım düşmanım dersin dostun olur. öldüm öldüm dersin yine de yasarsın.
şener şen: kimseye guveninizi bosa cıkaracak kadar guvenmeyin ve kimseyi gonul koyacak kadar sevmeyin.
bence guvenmek bir ihtiyac.
durmadan tedirgin bir benlikle en normal insan paranoyak olur, hasta olur.
avukat: butun davalar birbirine guvenmiş insanlar arasındaydı.
voltaire: tanrım beni dostlarımdan koru, düşmanlarım zaten belli.
mevlana: dostum dostum dersin düşmanın olur, düşmanım düşmanım dersin dostun olur. öldüm öldüm dersin yine de yasarsın.
şener şen: kimseye guveninizi bosa cıkaracak kadar guvenmeyin ve kimseyi gonul koyacak kadar sevmeyin.
bence guvenmek bir ihtiyac.
durmadan tedirgin bir benlikle en normal insan paranoyak olur, hasta olur.
devamını gör...
boşanmak
tanrı nın en sevmedigi helaldir.
devamını gör...
seks yapmak için evlenmek
dini inançlarınız varsa cok normal.
olm eşinle istedigin kadar sevisebiliyorsun ve tanrı katında gunah degil;)
harika degil mi?
olm eşinle istedigin kadar sevisebiliyorsun ve tanrı katında gunah degil;)
harika degil mi?
devamını gör...
güzel kızlar patron dinler
patron ve şehinşah gibi tipleri sevmiyorum çok kulak tırmalıyor, lirikal bir değeri de yok
devamını gör...
günaydın sözlük
şair diyor ya " ve güz geldi ömür hanım.dünya aydınlık sabahlarını yitiriyor usul usul..."
belki uyku yoksunluğu belki uzun zamandır gün doğumunu sakince karşılayamamaktan olsa gerek benzer bir ruh hali içreydim.*
bu sabah durum biraz farklı yazın gelişi daha bir sardı etrafı, dünya nice aydınlık sabahlara, neşeli kuş cıvıltılarına gebe unutma dedirtti resmen. dünya üzerinde yaşanan tüm haksızlıklara, zulme, adaletsizliğe, kötülüğe inat bir kez daha umut zehri girdi bünyeme...
belki uyku yoksunluğu belki uzun zamandır gün doğumunu sakince karşılayamamaktan olsa gerek benzer bir ruh hali içreydim.*
bu sabah durum biraz farklı yazın gelişi daha bir sardı etrafı, dünya nice aydınlık sabahlara, neşeli kuş cıvıltılarına gebe unutma dedirtti resmen. dünya üzerinde yaşanan tüm haksızlıklara, zulme, adaletsizliğe, kötülüğe inat bir kez daha umut zehri girdi bünyeme...
devamını gör...
günaydın sözlük
şair diyor ya " ve güz geldi ömür hanım.dünya aydınlık sabahlarını yitiriyor usul usul..."
belki uyku yoksunluğu belki uzun zamandır gün doğumunu sakince karşılayamamaktan olsa gerek benzer bir ruh hali içreydim.*
bu sabah durum biraz farklı yazın gelişi daha bir sardı etrafı, dünya nice aydınlık sabahlara, neşeli kuş cıvıltılarına gebe unutma dedirtti resmen. dünya üzerinde yaşanan tüm haksızlıklara, zulme, adaletsizliğe, kötülüğe inat bir kez daha umut zehri girdi bünyeme...
belki uyku yoksunluğu belki uzun zamandır gün doğumunu sakince karşılayamamaktan olsa gerek benzer bir ruh hali içreydim.*
bu sabah durum biraz farklı yazın gelişi daha bir sardı etrafı, dünya nice aydınlık sabahlara, neşeli kuş cıvıltılarına gebe unutma dedirtti resmen. dünya üzerinde yaşanan tüm haksızlıklara, zulme, adaletsizliğe, kötülüğe inat bir kez daha umut zehri girdi bünyeme...
devamını gör...
günaydın sözlük
şair diyor ya " ve güz geldi ömür hanım.dünya aydınlık sabahlarını yitiriyor usul usul..."
belki uyku yoksunluğu belki uzun zamandır gün doğumunu sakince karşılayamamaktan olsa gerek benzer bir ruh hali içreydim.*
bu sabah durum biraz farklı yazın gelişi daha bir sardı etrafı, dünya nice aydınlık sabahlara, neşeli kuş cıvıltılarına gebe unutma dedirtti resmen. dünya üzerinde yaşanan tüm haksızlıklara, zulme, adaletsizliğe, kötülüğe inat bir kez daha umut zehri girdi bünyeme...
belki uyku yoksunluğu belki uzun zamandır gün doğumunu sakince karşılayamamaktan olsa gerek benzer bir ruh hali içreydim.*
bu sabah durum biraz farklı yazın gelişi daha bir sardı etrafı, dünya nice aydınlık sabahlara, neşeli kuş cıvıltılarına gebe unutma dedirtti resmen. dünya üzerinde yaşanan tüm haksızlıklara, zulme, adaletsizliğe, kötülüğe inat bir kez daha umut zehri girdi bünyeme...
devamını gör...
güzel kızlar patron dinler
ben genelde dinlemeye calısıyorum.
cogu calıstıgım yerde patronlarla aram iyidir. hoş benim aram butun calısanlarla iyidir genelde, sorunsuz ve uyumlu bir insanım.
ama turkiye de benim gozlemledigim iş hayatı butun hayatına karısıyor. bizim calısanımızsın, her yerde bizi represente ediyorsun tribine giriyorlar. aslında bu kadar cok karısmasalar iyiydi;) işi genel olarak seviyorsak nazları bize geciyor.
cogu calıstıgım yerde patronlarla aram iyidir. hoş benim aram butun calısanlarla iyidir genelde, sorunsuz ve uyumlu bir insanım.
ama turkiye de benim gozlemledigim iş hayatı butun hayatına karısıyor. bizim calısanımızsın, her yerde bizi represente ediyorsun tribine giriyorlar. aslında bu kadar cok karısmasalar iyiydi;) işi genel olarak seviyorsak nazları bize geciyor.
devamını gör...
dirty talking
dirty talk ne? biz daha talk kısmını beceremedik.
devamını gör...
sexting
sexting e-sport sayılıyor mu?
devamını gör...
nude atmak
ne hasta bekler sabahı
ne taze ölüyü mezar
ne de şeytan bir günahı
nude atmanı beklediğim kadar.
ne taze ölüyü mezar
ne de şeytan bir günahı
nude atmanı beklediğim kadar.
devamını gör...
nude atmak
son 10 senedir ne zaman biriyle tanossam nude istiyor. moda heralde.
ben de hemen eski eşime kufretmeye baslıyorum:
-burası kurtlar sofrasıymıs. beni yalnız bıraktıgın icin seni affetmicem.
insan ciddi bi ilişkideyken prenses gibi yasıyor. dış dunyanın cahili.
hic gondermedim tabi nude filan kimseye.
ben de hemen eski eşime kufretmeye baslıyorum:
-burası kurtlar sofrasıymıs. beni yalnız bıraktıgın icin seni affetmicem.
insan ciddi bi ilişkideyken prenses gibi yasıyor. dış dunyanın cahili.
hic gondermedim tabi nude filan kimseye.
devamını gör...
