dartvader yazar profili

dartvader kapak fotoğrafı
dartvader profil fotoğrafı
rozet
karma: 6423 tanım: 243 başlık: 157 takipçi: 98
Zamanımı boşa harcadım ya diyerek azımsayarak tükettiğin şey hayatındır aslında.

son tanımları | başucu eserleri


yahuda

isa'nın 12 havarisinden biri*. kendisini çirkin, kompleksli, kıskanç ve hırsız olarak anlatırlar. hatta diğer havariler uyarırmış isa şunu gönderelim aramızdan bu hiç tekin biri değil diye. ancak isa reddetmiş o insan içinde de iyilik var demiş. judas'ın tasvirleri de çirkindir yüzünün fazla asimetrik olduğu, bir gözünün kör diğer gören gözünün de sık hareket ettiği söylenegelir. neyse efem isa'nın düşmanı çoktur. o, havarileri ve takip edenleri dağ bayır dolaşmakta bir yerde uzun kalmamaya çalışmaktadır. judas bir gün kaldıkları tepeden gizlice ayrılır en yakın şehre gelir ve isa'nın yerini ispiyonlar. romalı askerler ona 30 gümüş verirler bilgi karşılığı ancak kendi adamını sattığı için ve tavırlarından görünüşünden olsa gerek onlar bile sevmez judas'ı hor görürler. judas, isa ve onun takipçilerinin yanına döner. nereden geldiği konusunda yalan söyler. hem mutludur hem içi içini kemirmektedir. romalı askerler gece bunların alanını basar judas ta yanlarındadır. hangisi isa diye sorar romalı askerler. öptüğümdür der ve herkesin öfke ve hayal kırıklığı dolu bakışları arasında gidip isa'nın yanağına bir öpücük kondurur. isa havarilerin savaşmasını istemez teslim olur kolayca. judas şaşkınlıkla izler. hani biriciğinizdi isa, neden korumuyor neden savaşmıyorsunuz diye düşünür. isa çarmıha gerilene kadar hep birinin gelip onu kurtaracağını düşünür. kimseden ağlamak ve sızlanmak dışında hareket göremez neden neden bu tanrının suretini kurtarmak için kılınızı bile kıpırdatmıyorsunuz? isa ölür. herkes gözyaşı dökmekte ve yas tutmaktadır. gider havarilerin yanlarına petros, tomas neden kurtarmadınız isa'yı der, lanetler işitir bir de sayıları çoktu gibi bahaneler. judas isa'nın çarmıhtaki ölü bedenine bakar uzun uzun. ertesi gün judas'ı kendini asmış ve ölmüş halde bulurlar.
devamını gör...

asosyal peygamber

olsa yahut hakkaten varsa nasıl olurdu diye beni düşündüren kişidir. mesela daha peygamberlik gelmemiştir abi gel tavşan avlayacağız diye çağırırlar yok ya ben evde oturacağım falan diyordur. toplu misafirliğe gider insanlar bu gelmez. yemek varsa evde oturur dışarı çıkmaz mümkün mertebe. sonra vahiy gelir peygamber olur. tanrı uyar çevreni der. bir iki dostunu varsa karısını dine davet eder. sonra gene kendi haline yaşar gider. ardından tanrı halkını uyar der. alemlerin rabbi, ben nasıl uyarayım, tanımadığım insanların yanında dilim dönmez heyecan yaparım zaten tanımadıklarımla konuşunca da ne diyor yav bu tepkisi alıyorum bi anlatırım inanacakları varsa da hepten redderler gibi bir diyalog olmuş mudur acaba? belki sosyal arkadaşı vardır bu anlatır arkadaşı da insanlara anlatır ama o zaman da peygamberlik arkadaşına gelse daha kolay olur gibi. galiba hz musa peltekti kardeşi onun yerine anlatıyordu lakin burada asosyallik kısmı önemli. galiba peygamberlik için dürüstlük, erdem, güzel huyların yanında karizma ve hitabet yeteneği de lazım son ikisi olmayınca nasıl insanları dine çağırıyordur ise merak konusu. valla empati yaptım zor iş.
devamını gör...

hayatın gerçekleriyle yüzleşmekten kaçınmak

kaçacaksın bir süre yüzleşmek istemediklerinden. duruma göre yok sayacak yahut problemin varlığını kabul etsen de yüzleşmeyi erteleyeceksin. durup dururken zihnine sızıyor düşünmek istemediklerin. bir mesele var önünde nihayetinde hayatını da etkileyen bir durum. kaçsan da ertelesen de düşünmemeye çalışsan da zihninin arka planında çalışacak hep ve hatırlatacak kendini sana. sonunda bir gün karar vereceksin yüzleşmeye sonucundan korkuyorsun aleyhine sonuçlanmasından. ama karar verdin bir kez. önce irdeleyeceksin enine boyuna. sonra bir defter alacak korkunun sebebini, yüzleşme anını, karşılaşabileceğin olası sonuçları, konuya dair zihnindeki verileri her şeyi yazacaksın. konuşman gerekenlerin pratiğini yapacaksın seslice. düşünecek, yazacak, pratik yapacaksın. korkun tamamen geçmeyecek, belki deftere yazınca bir nebze hafifler ama hala orada. sonuçta yüzleşmekten korkuyorsun vardır bir sebebi. deftere yazıp yine ertelemeyeceksin ama. bunun pratiğini de yaptın yüzleşme vakti artık. mükemmel olmayacak cümlelerin, yüz ifaden. başka kelimelerle daha doğru ifade edebilecektin belki ama sen diğerlerini kullandın o kadar mühim değil. dizlerin titreyecek belki ama meramını orada artık dile getireceksin. karşıya ulaşacak düşünceler, duygular anlayacaklar ciddiyetini. gitmeyen ilişkiyi bitirmek, işten zamansız bir ayrılık belki de. yüzleşeceksin. orada kendini ortaya koyacak ve sonucuna katlanacaksın. daha fazla olgunlaşacaksın. ve bir kez yaptığında benzer durumun ikincisi o kadar korkutucu olmayacak.
devamını gör...

sâbiîlik

bir diğer ismiyle mandeizm günümüzden yaklaşık 2000 yıl önce ortaya çıktığı düşünülen gnostik ve düaliteye dayanan bir dindir. inanlarının günümüzde bir kaynağa göre 20000 diğerine göre 80000'i geçmediği tahmin edilmektedir çoğu ırak civarında yaşamaktadır. altın gümüş işlemeciliği mesleği yaparlar. kutsal kitapları ginza, draşia d yahya ve kolasta'dır. bunun dışında kutsal kitapları da vardır. içerik olarak hz yahya, dualar, ölüm ve sonrası, büyüler gibi içeriklere sahiptir. sabiiler günlük dil olarak arapça kullanır ancak kutsal kitapları mandence'dir.

sabiiler kendilerine sabii demezler manden* yahut nasuralar* derler. manden tüm sabiiler için nasura daha çok kendi rahipleri için kullanılır. 2000 yıllık dense de sabiiler kendilerini hz ademle birlikte gelen ilk din olarak nitelerler. ilk olarak m.ö filistin taraflarında yahudiliğe karşı olan ekollerden biri olarak ortaya çıkmıştır. yahudiler, yahudilik karşıtı her şeyi nasura olarak adlandırırlar hatta isa ilk geldiğinde ona da nasura demişlerdir.

hz yahya sabiilikte ışık peygamberi ve kutsal kişidir. yahya ile isa dönemdaştır. yahya'ya peygamberlik geldiğinde yahudiliğe karşı çıkmış ve kendi taraftarlarını toplamıştır. telaşlanan yahudiler dönemin kralını kışkırtıp yahya'nın kafasının kesilmesi ile idamına sebep olmuşlardır. ve yahya taraftarı on binlerce nasuralı* katledilmiştir. sabiiler kutsal kitaplarında bu duruma geniş yer verirler. bu katliamdan sonra iran taraflarına göç etmişler, 3. yy'da iran zerdüştlüğü resmi din yaptığına altın çağlarını yaşamışlardır. iran islamiyete geçtiğinde ise sayıları gün geçtikçe azalmıştır.

düalite olgusu sabii inancının temelini oluşturur. bu inanca göre iki tane kadir-i mutlak tanrı vardır. biri ışık kralı* diğeri karanlık kralıdır*. sabiiler ışık kralı "malka d nhura"ya taparlar. sabiilere göre ruh bedende hapistir. bulunduğu ortamdan kurtulmak ve ışığa erişmek istemektedir. nefsi arzular ruhu dünyaya bağlamaya çalışır. tek kurtuluş yolu kutsal bilgi'ye erişmektir ve o öğrenilen değil bahşedilen bir bilgidir. bu ışık ve öğrenilen değil sezgiyle elde edilen görüşlerini (bkz: şihabeddin sühreverdî)'nin işrak felsefesinde de görürüz. zira
sühreverdi'de düalite ve gnostik felsefe'den etkilenmiştir.

sabiilere göre insan madde ve ruhtan oluşan iki farklı unsurdan meydana gelir. ceset maddi varlığı itibarıyla kötülük ve karanlığı, ruh ise iyilik ve nuru temsil eder. ceset varlık itibarıyla bu süfli âleme aittir; ruh ise takdir gereği ilahi ışık âleminden bu süfli dünyaya indirilerek cesede konulmuştur.

sabiilere göre adem ilk insandır ve bir inanandır. havva da adem yalnız kalmasın diye yaratılmıştır ve insanlığın soyu bu ilişkiden devam etmiştir. sabiilere göre ilk yaşamdan kıyamete kadar 480000 sene geçecektir. nuh ve gemisine binenler ve tufan hadisesine de inanırlar. kıyametten sonra ruhlar 7 gözetim evinde hesap verecektir günahları çok olanlar bu duraklarda işkence görecektir. abatur'un terazisinde tartılıp ta günahı çok olanlar suf denizi'ne* atılacak günahlarından temizlendiklerinde de bu ruhlar ışığa erişecektir. sabii olmayanların ise günahları öyle çoktur ki bu denizden asla çıkamazlar.

bu dinde bir nehre girip yıkanmak en temel ibadet kabul edilir. her pazar nehre girip vaftiz olurlar bunun yanında günah işlediklerinde de 3 kez suya girerler. kavga, küfür, yalan büyük günah kabul edilmektedir. bunun yanında oruç, hac, kurban ibadetleri de bulunmaktadır. kuzeye dönerek günde 5 kez ışık kralını andıkları bir dua ibadetleri de vardır. sürekli beyaz giyinirler. ibadethaneleri mandi'dir ve kuzeye bakar.
devamını gör...

boğulan fare deneyi

1950'lerde dr. curt richter tarafından gerçekleştirilen sert bir deneydir. bu deneyde bir grup farenin ne kadar sürede boğulacağı test edilmiştir. ilk deney grubunda, fareler bir kovadaki suya atılır. yaklaşık 15 dk sonra çoğu pes ederek yüzmeyi bırakır ve boğulurlar. ikinci deney grubunda yine bir grup fare suya atılır ancak bu kez fareler pes ettiği anda sudan çıkartılır, kuru ve güvenli bir yerde belli bir süre bekletilir. ardından bu sudan çıkarılan fareler tekrar suya atılır. deneyi yapan kişiler 15 dk'dan daha fazla mücadele edeceklerini öngörmüştür 20 dk-40 dk gibi. ancak fareler bu kez yaklaşık 60 saat yani iki günden fazla boğulmamak için çırpınır dururlar. sonuçlar epey şaşırtıcıdır. deneyi gerçekleştiren richter'ın vardığı sonuç: bir sıçanı boğulmaktan kurtarmak, o sıçana umut verdi olmuştur. bunu şu şekilde yorumlayabiliriz, insanlar farelerden oldukça farklı olsa da hayatta kalmaya çalışan canlılar olma kısmı ikisinde de ortaktır. yani hepimizin yüzmeye devam etmek için bir nedene ihtiyacı vardır. umut kimi zaman önemli bir amaca hizmet eder, hayatta kalmak ve mücadele etmek için bizlere tetikleyici görevi görür. kaynak
devamını gör...

şihabeddin sühreverdî

12. yüzyıl'da yaşamış işrakilik felsefesinin kurucusu islam filozofudur. dönemdaşı olan şihabeddin ömer sühreverdi ile karışmaması için adının sonuna maktul eklenir. adı olan sühreverdi doğduğu iran kasabasının adıdır. bu bölgede doğmuş olmasına rağmen türk soyundan geldiği düşünülmektedir. görüşleri daha çok şii çevrelerde kabul görmüştür.

30 yaşına kadar ilim öğrenmek için hep dolaşmıştır. bu dolaşmaları esnasında bir çok dost edinmiştir. selahaddin eyyübinin oğlu melik zahir'in de dostluğunu kazanmıştır. az yeyip az uyuduğu, sade giyindiği, dünyalıklara pek ehemmiyet vermediği söylenir. hallac'dan etkilenmiştir tıpkı onun gibi fikirleri bir takım sünnilere göre islama aykırı bulunmuş ve bu fikirleri ve taht sevdalılarının kıskançlığından dolayı idam edilmiştir. en ünlü ve işrakilik yani kendi felsefesini anlattığı eseri, hikmetü’l-işrak'tır. başlarda meşşailik ekolüne kendisini yakın görmüştür. kendi felsefesi olan işrakilik meşşailikten ayrılır. aristocu meşşailik felsefesinde hakikat ancak akıl ve rasyonellikle elde edilir. oysa sühreverdi'ye göre hakikat; akılla birlikte ilham, sezgi, ilahi bilgiler yolu ile elde edilir.

sühreverdi'ye göre filozof, nefsini terbiye etmeli ve nura ulaşmak için çabalamalıdır. bu yol da sezgi yoludur. bu yol, çıkılan her basamakta insanı daha çok aydınlatır en sonuncu basamak ise nur'ların nur'udur. nur'ların nuru allah'tır ve her şey bu nur'a ulaşmak içindir. ruh ve beden konusunda şöyle düşünür: beden fani ruh ise orada zindandadır. ruhu var eden ebedi olduğu için ruh ta ebedidir ve bedendeki değişimlerden etkilenmez. ruh bedenle fazla meşgulse ne kötülüğü fark edebilir ne de erdemlerden mutluluk duyabilir. ruhumuzun karanlıkta olduğunu, öldüğümüzde ise aydınlığa nura kavuşacağımızı söyler.

sühreverdi beden ve ruh arasındaki geleneksel ayırıma inanmaktadır. beden onun için karanlığı ruh ise ışığı temsil eder ve ruh manevi faziletlerle kuvvetlenir ve beden de oruç, uykuya muhalefet yoluyla zayıflatılırsa ruh özgürlüğüne kavuşur ve manevi dünya ile temas kurar

sühreverdi, felsefeyi hikmet ile bir tutar ona göre felsefe aristo ve plantonla değil, idris peygamber ile başlamıştır. idris peygamber felsefeyi yani hikmeti vahiy yolu ile almıştır. sufi'lerden de etkilenmiştir hallac ve gazali'den eserlerinde sıklıkla bahseder. ancak çoğu eseri günümüze ulaşamamıştır. 38 yaşında selahaddin eyyubi'nin emriyle öldürülmüştür.
devamını gör...

hutbe sırasında earbuds'tan black metal dinleyen müslüman

hiç şüphesiz itikadı tam yolu dosdoğru müslümandır. namazını eda etmenin huzuru ile birlikte ruhunu satanik sözler eşliğinde gitar riffleri ile besliyor, bir taraftan da huşu içinde tefekkür ediyordur.
devamını gör...

oyun tasarımcısı

oyun yapımında kilometre taşı işleve sahip mesleklerden biridir. genellikle oyunun fikri, dokümantasyonu, test aşaması, karakterlerin işlevi, level tasarımı işlerinden sorumludurlar. türkiye'de bu konuda eğitim veren ayrı bir bölüm yoktur. işverenler; daha önce oyun yapmış, oyun mekaniklerine hakim, yazma ve konuşma becerisi iyi olan kişileri bu meslekte tercih ederler.
edit: türkiye'de bu konuda eğitim veren bölüm açılmış yeni birkaç üniversitede bilgisi aldım.
devamını gör...

oyun geliştirme

türkiye'de oyun sektörü son yıllarda gelişmeye başladı. özellikle ücretsiz oyun motorlarının popülerliğinin artırmasıyla gençlerin de oyun geliştirmeye ilgileri arttı. ancak türkiye'deki oyun firmalarının %90'ından fazlası mobil oyun geliştiriyor. geliştirdikleri oyunların çoğu da hypercasual olarak adlandırılan çerezlik oyunlar. basit konulu, basit mekanikli ancak bağımlılık yapıcı oyun yapmayı hedefliyorlar. kısa sürede para kazanma hedefleri var. bir oyun çıkana kadar bir gelir gelmez, çıktıktan sonra da tutup tutmamasına bağlı olarak getireceği gelir çok değişir. çoğunlukla gelir kaygısıyla mobilden başka alana kayamıyorlar. maalesef bir dönem ciddi oyun geliştirme ile ilgilenmiş biri olarak dandik hypercasual oyun geliştireceksem ne gerek var diye düşünüp bu fikrimi rafa kaldırmıştım. masaüstü veya konsol olarak indie oyun geliştirmek isteyen developer'lar da var. ancak yazılım kısmını az buçuk halledebilecek olsa da bunun karakter animasyonu, asset'i, müzikleri vb. var. bunlar masraflı. tek kişinin hepsini yapması imkansız. blender'da karakter mi çizsin? alsın eline gitarı oyun müziği mi yapsın? bu sebeple genelde oyunu maddi sebeplerle yarım bırakmak zorunda kalıyorlar. ayrıca kaliteli bir masaüstü oyun büyük ekiplerle bile 2-3 seneden aşağı çıkartılamıyor. kısaca türkiyede kaliteli masaüstü veya konsol oyun çıkarmak çok zor. indie oyun geliştiriciler küçük projeler yapabiliyor, firmalar da tek tip mobil oyun çıkartıyorlar. türkiyeden bir cd project bir rockstar tarzı oyun firması çıkması zor. ancak nadiren de olsa taleworlds gibi firmalar da çıkabiliyor. şuan bir ümidim yok kim bilir belki 10 sene sonra bir türk oyun firmasının oyununu steamde yeni ve popüler listesinde görürüz. siz yine de oyun geliştiriciler olarak hedefinizden vazgeçmeyin.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim